Jump to content
IGNORERAD

Borr/skruvdragare AEG?


Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Är så jävla less på att behöva låna grejer hela tiden så fort man ska göra något och tänkte köpa mig en skaplig skruvdragare. Tänkte höra med proffsen här om denna är något att ha? Den ska trots allt bara användas av mig med tummen mitt i handen de få gånger jag orkar masa mig ur soffan när jag är ledig så börja inte svamla om några riktiga dyra proffsgrejer tack :)

 

http://www.jula.se/borr-skruvdragare-bs-14g-li-152c-14-4v-36nm-060219

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    5

  • andrejsdenruskige

    3

  • borje222

    3

  • ByggareBob

    3

Mest aktiva i denna tråd

Funkar säkert jättebra, har själv några Makita och ett par Bosch, de flesta ligger i "skrotlådan", för det är batterierna som dör, och dessa är nästan lika dyra som nya maskiner...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jobbar jag så gillar jag att använda makitas grejer. Små, lätta och komfortabla.

 

Nu jobbar jag inte så då spelar det ingen roll och då skulle jag kunna köpa den där AEG'n.

Eftersom den skulle duga åt mig så räknar jag med att den duger till er sämre och lägrestående människor, så kallat WT.

 

Mitt tips är alltså...köp, eller låt grannen göra jobbet med hans egna maskiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att det var 2st batterier, säkert ett riktigt ok köp för dessa pengar.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Jula har ofta lågprisvarianten av maskinen, ofta med plastlager istället för riktiga kullager, det är som vanligt man får vad man betalar för, tror säkert den är ok för ditt bruk

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan variant är att köpa st 2 billiga med 5års garanti för 150:- st på Bauhaus, då har man en i reserv med förhoppningsvis fulladdat batteri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Duger till enklare arbete, om det e första maskinen du köper så märker du när denna inte längre räcker och nästa gång väljer en bättre.

Denna räcker inte till när du tänker dra ner några häffler skruv eller borra i hårda material, men som hemma bruk så brukar det inte va ändamålet med maskinen.

 

Kolla på Clas Ohlsson dom har en "noname" 18V 1,5 Ah för 799 och lite andra

Annars så titta på Batteriet om du vill ha lite bättre kvalitet men inte för mer pengar, B & D har sina i samma prisbild med dom nya "Litiumjonbatterier" istället för gamla Li-Ion batterier i denna AEG.

Mer kraft i Litiumjon och hållbarhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en AEG som har hängt med några år, betydligt bättre än de billiga skitmaskinerna man kan köpa 199-399kr på valfri budgetaffär. Hade jag köpt nytt idag så hade det blivit Makita, hade valt en av de mindre och lättare modellerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slå till, bra pris och rätt stark, den klarar nog alla dina behov.

Chuck 13 mm är bra.

Bra design också.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En hyfsad maskin är tyska #Einhell#. Mycket prisvärd samt ett bra utbud av olika batterimaskiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Det finns en mindre modell som är 12 volt. En sådan har jag, den är 2-växlad och riktigt stark.

 

Jag har även ett antal billiga maskiner, de är rena skräpet jämfört med AEG:n Tror du gör ett riktigt bra köp! Återkom gärna och berätta hur det gått...

 

Lev väl /Oldthaimer

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Finns den kvar på torsdag när jag har vägarna förbi slår jag nog till, den lär ju inte bli utsliten i mina ägor :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
En annan variant är att köpa st 2 billiga med 5års garanti för 150:- st på Bauhaus, då har man en i reserv med förhoppningsvis fulladdat batteri.

 

 

Det var just dom där billigaste varianterna jag ville undvika då jag hade nåt sånt skrot förut som var helt oanvändbart ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft några dyra jävla skruvdragare som blev snodda. Så skulle jag bygga en uteplats. Köpte billigaste Biltema. Skitbra! Faktiskt. Och den har led lampa!!!  :nyam: 

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Borrmaskin-batteridriven/Borr---skruvdragare-CD-12V-17358/

Duger gott och den var skön att hålla i också.

Ändrades av Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Duger till enklare arbete, om det e första maskinen du köper så märker du när denna inte längre räcker och nästa gång väljer en bättre.

Denna räcker inte till när du tänker dra ner några häffler skruv eller borra i hårda material, men som hemma bruk så brukar det inte va ändamålet med maskinen.

 

Kolla på Clas Ohlsson dom har en "noname" 18V 1,5 Ah för 799 och lite andra

Annars så titta på Batteriet om du vill ha lite bättre kvalitet men inte för mer pengar, B & D har sina i samma prisbild med dom nya "Litiumjonbatterier" istället för gamla Li-Ion batterier i denna AEG.

Mer kraft i Litiumjon och hållbarhet.

Li-Ion är som jag förstått det en förkortning på Lithiumjon (Jon stava Ion på engelska).

 

AEG är ett bra märke och med 2 batterier så kan du antagligen jobba oavbrutet med ett batteri på laddning och ett i arbete.

 

Själv har vi Ryobis "One+" (ungefär en sån här. http://www.jula.se/borr-skruvdragare-oneplus-lcd18021b-18v-000250 ) med 18v Li-Ion batterier, ett smart system där samma batteri passar till en massa olika Ryobi maskiner.

Vi har 3 batterier och 2 laddare, skruvdragare, teleskopiskgrensåg, grästrimmer, handdammsugare (den starkaste jag testat), handstrålkastare och en radio, tror jag fick med alla.

 

Dammsugaren och strålkastaren är väl de som används mest, så håller vi batterierna i drift hela året också.

köpte skruvdragaren för 895 med 2 batterier, senare köpte jag grästrimmern med batteri och laddare på Clas Olsson för ca 600 på höstrea, billigare än vad de skulle ha för batteri med laddare.

 

Finns en massa olika maskiner i one+ systemet, funderar på n häcksax och en cirklsåg...

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft några dyra jävla skruvdragare som blev snodda. Så skulle jag bygga en uteplats. Köpte billigaste Biltema. Skitbra! Faktiskt. Och den har led lampa!!! :nyam:[size=14] [/size]

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Borrmaskin-batteridriven/Borr---skruvdragare-CD-12V-17358/]http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Borrmaskin-batteridriven/Borr---skruvdragare-CD-12V-17358/

Duger gott och den var skön att hålla i också.

Detta är tillräckligt för de flesta.

Hemma jobbare.

Har själva den i tankarna om den jag har nu lägger av.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade för mej att jag sett en test nyligen, på TVs "Plus" här är den: http://www.svt.se/plus/atta-skruvdragare-hardtestas

Både Clas Olssons "Cotech" och Julas "Mecc" klarade sej hyfsat, fast detta var maskiner för max 1000kr, så AEG är inte med.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Li-Ion är som jag förstått det en förkortning på Lithiumjon (Jon stava Ion på engelska).

 

AEG är ett bra märke och med 2 batterier så kan du antagligen jobba oavbrutet med ett batteri på laddning och ett i arbete.

 

Själv har vi Ryobis "One+" (ungefär en sån här. http://www.jula.se/borr-skruvdragare-oneplus-lcd18021b-18v-000250 ) med 18v Li-Ion batterier, ett smart system där samma batteri passar till en massa olika Ryobi maskiner.

Vi har 3 batterier och 2 laddare, skruvdragare, teleskopiskgrensåg, grästrimmer, handdammsugare (den starkaste jag testat), handstrålkastare och en radio, tror jag fick med alla.

 

Dammsugaren och strålkastaren är väl de som används mest, så håller vi batterierna i drift hela året också.

köpte skruvdragaren för 895 med 2 batterier, senare köpte jag grästrimmern med batteri och laddare på Clas Olsson för ca 600 på höstrea, billigare än vad de skulle ha för batteri med laddare.

 

Finns en massa olika maskiner i one+ systemet, funderar på n häcksax och en cirklsåg...

 

MVH Tommy

Skrev lite galet där då jag titta på Aeg´s hemsida sen på hans länk, enl deras websida så e det ett NiCd batteri men jag skrev felaktigt Li-Ion...tydligen har dom flera modeller men samma maskin med olika serienr och olika batterier...

Dock verkar denna maskin han tittar på ha Li-Ion batterier enl den utförligare texten som finns på Jula´s hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Skrev lite galet där då jag titta på Aeg´s hemsida sen på hans länk, enl deras websida så e det ett NiCd batteri men jag skrev felaktigt Li-Ion...tydligen har dom flera modeller men samma maskin med olika serienr och olika batterier...

Dock verkar denna maskin han tittar på ha Li-Ion batterier enl den utförligare texten som finns på Jula´s hemsida.

 

Nu blev det mkt batterisnack här. Är det bra batterier i den på Jula?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev det mkt batterisnack här. Är det bra batterier i den på Jula?

Ja

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev det mkt batterisnack här. Är det bra batterier i den på Jula?

Om det är rätt bild och text så e det säkert rätt. Kolla så det står Litiumjon på batteriet och inte NiCd.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Finns den kvar på torsdag när jag har vägarna förbi slår jag nog till, den lär ju inte bli utsliten i mina ägor :rotfl:

 

 

Du kanske ska köpa en med högt vittringsmotstånd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...