Jump to content
IGNORERAD

Ambassadjobb...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Har rått gumman att söka ett visst ambassadjobb eftersom är väldigt kvalificerad för det jobbet. Hon gör i princip exakt detta jobb men för ett annat företag i Sverige. Har rått henne att begära svensk lön och försäkra sig om att jobbet ger sjukvård och skola för hela familjen och pensionförmåner för henne. Själv har jag begärt 5000 SEK per månad i ölpengar om hon får jobbet. Är min begäran för hög eller för låg? Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har för mig att ambassadtjänstemännen inte tjänar så bra, men jag kan ju ha fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Har för mig att ambassadtjänstemännen inte tjänar så bra, men jag kan ju ha fel.<br />
Jag har rått henne att begära ungefär samma lön som hon har nu idag plus ca 3000 SEK. Hon jobbar statligt redan nu så lönen är inte viktigt för henne. Det viktiga för oss är att skolförmåner och pension och sociala försäkringar ingår. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
<br /><br />Jag har rått henne att begära ungefär samma lön som hon har nu idag plus ca 3000 SEK. Hon jobbar statligt redan nu så lönen är inte viktigt för henne. Det viktiga för oss är att skolförmåner och pension och sociala försäkringar ingår. Med vänlig hälsning,

 

Har hon statligt jobb i Sverige eller Thailand och är det åt svenska ambassaden eller den thailändska?

Är jobbet i Thailand eller i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
<br /> <br />Har hon statligt jobb i Sverige eller Thailand och är det åt svenska ambassaden eller den thailändska?<br />Är jobbet i Thailand eller i Sverige?<br />
Hon har statligt jobb i Sverige idag. Jobbet är för svensk ambassad utomlands. Hon har Svenskt medborgarskap. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Beror på hur snygg du är. Har du sexpack på magen eller i en plastpåse?<br />
<br /><br />2 plastpåsar. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Hon har statligt jobb i Sverige idag. Jobbet är för svensk ambassad utomlands. Hon har Svenskt medborgarskap. Med vänlig hälsning,

 

Ok, hoppas hon får jobbet och bra betalt och inte att förglömma förmånerna för resterande familj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hon statligt jobb i Sverige eller Thailand och är det åt svenska ambassaden eller den thailändska?

Är jobbet i Thailand eller i Sverige?

 

Forumet heter ju Allmänt om Thailand, så det borde ju vara i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Forumet heter ju Allmänt om Thailand, så det borde ju vara i Thailand.

 

Nu är ju detta MPR, så den hade lika gärna kunnat lega under någon matlagningstråd

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju detta MPR, så den hade lika gärna kunnat lega under någon matlagningstråd

 

Javisst.

 

Piken var inte ämnad mot dig.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Har rått gumman att söka ett visst ambassadjobb eftersom är väldigt kvalificerad för det jobbet. Hon gör i princip exakt detta jobb men för ett annat företag i Sverige. Har rått henne att begära svensk lön och försäkra sig om att jobbet ger sjukvård och skola för hela familjen och pensionförmåner för henne. Själv har jag begärt 5000 SEK per månad i ölpengar om hon får jobbet. Är min begäran för hög eller för låg? Med vänlig hälsning,

 

Det fanns en tråd om utannonserad jobb på Thaiambassaden i Stockholm i höstas.

Ambassaden erbjöd ca 18000 innan skatt inklusive övertid. Så det var långt ifrån svenska löner.

Min fru sökte det men när hon fick höra villkor så intresse för jobbet på ambassaden tog slut.

Min fru är kvalificerad för jobb på ambassad då hon jobbade med det i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns en tråd om utannonserad jobb på Thaiambassaden i Stockholm i höstas.

Ambassaden erbjöd ca 18000 innan skatt inklusive övertid. Så det var långt ifrån svenska löner.

Min fru sökte det men när hon fick höra villkor så intresse för jobbet på ambassaden tog slut.

Min fru är kvalificerad för jobb på ambassad då hon jobbade med det i Thailand

Hur var det med förmåner?

Annars verkar det lite lågt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var det med förmåner?

Annars verkar det lite lågt.

Inga förmåner alls. Inte ens rabatt på Thaiairways.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga förmåner alls. Inte ens rabatt på Thaiairways.

I Thailand är det ju möjligheterna till teamoney som gör dom rika!

Skulle tro att 5000kr i ölpengar är orealistiskt, men däremot så mycket te man orkar dricka är helt realistiskt. :crazy:

 

Vad jag förstått över åren är det så eftertraktade jobb att de behöver inte betala några högre löner för att få folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...