Jump to content
IGNORERAD

Vad ska jag laga i övermorgon?


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

I morgon ska jag börja jobba efter 174 dagars arbetspaus och sen ska tydligen en garderob flyttas till ett annat rum på kvällen och lite kläder flyttas dit eller om det var tvärtom? Men i övermorgon smäller det med hemmatlagning? Vad tycker ni jag ska slå till med? Hemrullade köttbullar med kokt potatis? Eller? Vad? Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    14

  • Tommy

    10

  • Jive

    5

  • andrejsdenruskige

    4

Mest aktiva i denna tråd

I morgon ska jag börja jobba efter 174 dagars arbetspaus och sen ska tydligen en garderob flyttas till ett annat rum på kvällen och lite kläder flyttas dit eller om det var tvärtom? Men i övermorgon smäller det med hemmatlagning? Vad tycker ni jag ska slå till med? Hemrullade köttbullar med kokt potatis? Eller? Vad? Med vänlig hälsning,

Låter som om du är i Sverige ?

Kör raggmunkar för helvete, Med rårörda lingon och några skivor fläsk. Kan bara inte bli fel...

Ändrades av Kollba

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kylen är väl ganska så utrensad,så det lär väl bli frys och skafferi som bör avgöra menyn ett par dagar framöver...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

I morgon ska jag börja jobba efter 174 dagars arbetspaus och sen ska tydligen en garderob flyttas till ett annat rum på kvällen och lite kläder flyttas dit eller om det var tvärtom? Men i övermorgon smäller det med hemmatlagning? Vad tycker ni jag ska slå till med? Hemrullade köttbullar med kokt potatis? Eller? Vad? Med vänlig hälsning,

 

Det finns väl fullt med massa överkört vilt ute på motorvägen (med tanke på skokartongen). Du har väl hört talas om Rambo? :-)

 

Sååå. Herrn hade alltså råd att äta. :-)

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl fullt med massa överkört vilt ute på motorvägen

 

 

 

Helt rätt en riktig karl lever på roadkills..landsvägens eget skafferi alltid färskt och färdigmörat! 

Ändrades av nikkala

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det finns väl fullt med massa överkört vilt ute på motorvägen (med tanke på skokartongen). Du har väl hört talas om Rambo? :-)

 

Sååå. Herrn hade alltså råd att äta. :-)

 

Nej, helvete. Lånar en påse som jag kan titta på medans jag dricker mig mätt på regnvatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, helvete. Lånar en påse som jag kan titta på medans jag dricker mig mätt på regnvatten.

Jag anade det och borde ha lagt till om det bara var önsketänkande. Stackare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Porterstek med en sås som du gör med grädde och skyn som blir kvar. Kokt mjölpotatis, inlagd gurka och gelé

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bruna bönor, stekt potatis och stekt fläsk!

 

Har stött på en del skruvade människor som påstår att man inte skall ha stekt potatis till bruna bönor!?

De var Stockholmare, är det vanligt där?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bruna bönor, stekt potatis och stekt fläsk!

 

Har stött på en del skruvade människor som påstår att man inte skall ha stekt potatis till bruna bönor!?

De var Stockholmare, är det vanligt där?

 

 

MVH Tommy

 

Varför inte fylla på med lite ris och stuvade makaroner på samma tallrik. :wink:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte fylla på med lite ris och stuvade makaroner på samma tallrik. :wink:

Ris ingår i alla måltider, annars är det ju inte mat, enligt min bättre hälft, stuvade makaroner, mmm DET skall jag laga idag det var länge sen.

Fast jag skippar Bruna bönor.

 

Men, allvarligt talat finns det folk som äter bruna bönor med stekt fläsk utan stekt potatis?

Känns som att äta kött och bearnaise sås, utan pommes (eller annan potatis).

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bruna bönor, stekt potatis och stekt fläsk!

 

Har stött på en del skruvade människor som påstår att man inte skall ha stekt potatis till bruna bönor!?

De var Stockholmare, är det vanligt där?

 

 

MVH Tommy

Fråga Hamnoi...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ris ingår i alla måltider, annars är det ju inte mat, enligt min bättre hälft, stuvade makaroner, mmm DET skall jag laga idag det var länge sen.

Fast jag skippar Bruna bönor.

 

Men, allvarligt talat finns det folk som äter bruna bönor med stekt fläsk utan stekt potatis?

Känns som att äta kött och bearnaise sås, utan pommes (eller annan potatis).

 

MVH Tommy

 

Med ett förflutet som svensk industrinasare då jag reste runt och intog mina måltider på div lunchhak i det avlånga landet, måste mitt absoluta intryck bli, att de flesta svenskar äter bruna bönor med fläsk utan stekt potatis.

 

Jag har iaf inte potatis till bruna bönor, varken kokt, stekt eller fritterad.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som om du är i Sverige ?

Kör raggmunkar för helvete, Med rårörda lingon och några skivor fläsk. Kan bara inte bli fel...

Håller helt med dig Kollba :great:

Kör raggmunkar för helvete

:thumbsup:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ris ingår i alla måltider, annars är det ju inte mat, enligt min bättre hälft, stuvade makaroner, mmm DET skall jag laga idag det var länge sen.

Fast jag skippar Bruna bönor.

Men, allvarligt talat finns det folk som äter bruna bönor med stekt fläsk utan stekt potatis?

Känns som att äta kött och bearnaise sås, utan pommes (eller annan potatis).

MVH Tommy

Är väl bara snåljåpar som har potatis till bruna bönor och stekt fläsk

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Med ett förflutet som svensk industrinasare då jag reste runt och intog mina måltider på div lunchhak i det avlånga landet, måste mitt absoluta intryck bli, att de flesta svenskar äter bruna bönor med fläsk utan stekt potatis.

 

Jag har iaf inte potatis till bruna bönor, varken kokt, stekt eller fritterad.

Stackars människor de missar en fantastisk smaksensation!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl bara snåljåpar som har potatis till bruna bönor och stekt fläsk

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Testa först och kommentera sen, det går så fantastiskt bra ihop, potatisen steks naturligtvis, utan skalet på, i fettet från fläsket  :nyam:

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars människor de missar en fantastisk smaksensation!

 

MVH Tommy

 

Det beror nog lite på hur man kan "få till det" (eller snarare inte få till det)  med bruna bönorna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga Hamnoi...

Har han gått å blivit stockholmare nu, den stackarn (Isf).

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Testa först och kommentera sen, det går så fantastiskt bra ihop, potatisen steks naturligtvis, utan skalet på, i fettet från fläsket  :nyam:

 

MVH Tommy

Här testat och det passar absolut inte ihop

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...