Jump to content
IGNORERAD

Vorani kritiserar armén och det gamla etablissimanget.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover
Detta har jag aldrig påstått. Däremot är den dom röstar på en extremhögerpolitiker.

Men nu när du inte delar den åsikten kan kanske du sätta in dom thailändska alternativen på en höger/västerskala som i Sverige, så du som kan så mycket lär oss andra.

För mej är det nämligen inte bekant att högervridna röstar på Demokraterna. Och visst kan du hålla med om att det finns fler likheter än skillnader mellan Thaksin och Berlusconi.

Hej

 

Att det finns likheter mellan Thaksin och Berlusconi håller jag med om t.ex att dom är rika, äger TV-kanaler och för en populistisk politik.

 

Vad det gäller hur kungligt närstående, landets armechef, kuppmakarna, högerextrema och rojalistiska PAD och större delen av landets överklass röstar så är det absolut ingen tvekan om det, dom röstar gult och deras alternativ är och förblir Demokraterna, känner t.ex själv inte en enda välbeställd människa i vår del av Isaan som inte röstar gult.

 

Och att just dessa grupper öppet stöder demokraterna gör det naturligtvis omöjligt för dom flesta fattiga att rösta på detta parti, vill Demokraterna bli ett parti för gräsrötterna måste dom reformera sig och byta ledare, distansera sig ifrån dom höger extrema och kuppivrande, tydligt ta avstånd ifrån odemokratiska metoder för att komma till makten som partiska domstolar och militär, och börja driva frågor som attraherar massorna, som det är nu har dom blivit ett enfrågeparti som har ägnat ca 75% av sin kraft och tid på att bekämpa en person och det vinner man inga val på, alla vet att dom hatar Thaksin men vilken politik dom egentligen vill föra är det inte många som har talat om dom senaste 12 åren.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 155
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    23

  • Tallviking

    21

  • janne_h

    16

  • Wangthong

    8

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover
Är landets alla fattiga i syd som röstar gult högerextrema ?

Hej

 

Varför dom i syd röstar på samma parti som kretsen runt kungen, PAD, armechefen, kuppmakarna och överklassen vet jag inte med säkerhet, dom borde ju inte ha några som helst gemensamma intressen med dessa grupper men det kan ju finnas många anledningar som tradition, okunskap, religion och på att södra Thailand är landets näst rikaste landsdel efter centrala Thailand med Bangkok enligt Thailands motsvarighet till vår statistiska centralbyrå.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Varför dom i syd röstar på samma parti som kretsen runt kungen, PAD, armechefen, kuppmakarna och överklassen vet jag inte med säkerhet, dom borde ju inte ha några som helst gemensamma intressen med dessa grupper men det kan ju finnas många anledningar som tradition, okunskap, religion och på att södra Thailand är landets näst rikaste landsdel efter centrala Thailand med Bangkok enligt Thailands motsvarighet till vår statistiska centralbyrå.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jag frågade om du anser de FATTIGA i södern som röstar gult är högerextrema !

 

Försök svara på den frågan jag ställde istället för en massa floskler och svammel

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jag frågade om du anser de FATTIGA i södern som röstar gult är högerextrema !

 

Försök svara på den frågan jag ställde istället för en massa floskler och svammel

Hej

 

Är du inte nöjd med mitt svar får du söka svaret på denna gåta någon annanstans.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Är du inte nöjd med mitt svar får du söka svaret på denna gåta någon annanstans.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jag var inte nöjd därför att du inte svarade på frågan alls

 

Men det är ju tyvärr ganska normalt när det gäller dig..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jag var inte nöjd därför att du inte svarade på frågan alls

 

Men det är ju tyvärr ganska normalt när det gäller dig..

Hej

 

Ja vi är nog ganska olika jag och du för jag blir sällan nöjd med dina svar heller.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...