Jump to content
IGNORERAD

500 rödskjortor blockerade Abhisit i Si Sa Ket


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover
Menar du att bilden på den svartklädde mannen är falsk? Har den klippts ihop eller är den korrekt?

Hej

 

Att det finns en svartklädd man på bild vet vi ju, men inte så mycket mer och så länge ingen kan lägga fram några hållbara bevis så utesluter jag absolut ingenting.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 395
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    62

  • MaiChai

    37

  • andersbangkok

    27

  • Tallviking

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking
Hej

 

Att det finns en svartklädd man på bild vet vi ju, men inte så mycket mer och så länge ingen kan lägga fram några hållbara bevis så utesluter jag absolut ingenting.

 

Mvh isan lover

 

Det finns inga bevis som är "hållbara" för en man som är religiöst fanatisk i sin tro.,.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det finns en svartklädd man på bild vet vi ju,

Att det finns en BEVÄPNAD svartklädd man bland de röda menade du väl?Vore han en gul så tror jag inte han skulle överleva så länge.Inte i det sällskapet. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det finns en BEVÄPNAD svartklädd man bland de röda menade du väl?Vore han en gul så tror jag inte han skulle överleva så länge.Inte i det sällskapet. 

Någon röd trodde sig ha sett en militär inne i ett sjukhus. Vilket räckte för en beväpnad attack av de röda mot sjukhuset. Men att en fullt beväpnad svartklädd "guling", eller möjligen militär, uppträder på scen tillsamman med de röda ledarna går bra.

Röd logik på hög nivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det finns inga bevis som är "hållbara" för en man som är religiöst fanatisk i sin tro.,.

Hej

 

Som jag har sagt tidigare, har ni tillgång till information om dom svartklädda männen som två regeringar, myndigheter, polis och åklagare inte har lyckats få fram så vidarebefodra den till dessa, varför ex.vis inte till det demokratiska partiet eller anonymt till pressen dom skulle säkerligen vara intreserade.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej   Som jag har sagt tidigare, har ni tillgång till information om dom svartklädda männen som två regeringar, myndigheter, polis och åklagare inte har lyckats få fram så vidarebefodra den till dessa, varför ex.vis inte till det demokratiska partiet eller anonymt till pressen dom skulle säkerligen vara intreserade.   Mvh isan lover
Vad gör man om regeringen och polisen inte är intresserade av att utreda detta? TRCT och HRWhar släppt sina rapporter plus ett otal andra som klart länkar de svartklädda till rödskjortorna. Men av någon snledning vill inte regeringen följa upp detta...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

Som jag har sagt tidigare, har ni tillgång till information om dom svartklädda männen som två regeringar, myndigheter, polis och åklagare inte har lyckats få fram så vidarebefodra den till dessa, varför ex.vis inte till det demokratiska partiet eller anonymt till pressen dom skulle säkerligen vara intreserade.

 

Mvh isan lover

Det finns ett flertal bilder (inte bara en bild) som visar ett antal beväpnade svartklädda män som rör sig i de röda leden.

 

Din argumentation är igen på sandlådenivå. Det är klart att du inser att de svartklädda männen tillhör det röda gänget. Det är bara att detta inte stämmer med din tidigare felaktiga argumentation. Nu försöker du förhala ditt möjligtvis plågsamma erkännande (igen) att du hade fel.

 

Det genomskådas av de flesta (en-två undantagna), bara så att du förstår det.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
Hej

 

Som jag har sagt tidigare, har ni tillgång till information om dom svartklädda männen som två regeringar, myndigheter, polis och åklagare inte har lyckats få fram så vidarebefodra den till dessa, varför ex.vis inte till det demokratiska partiet eller anonymt till pressen dom skulle säkerligen vara intreserade.

 

Mvh isan lover

Riktigt intressant att se hur du njuter nu när de röda har makten att lägga ner undersökningar, mörka och göra lite som de vill. Nu är det din typ av demokrati som gäller, där man kan bete sig hur som helst, inga hämningar här inte. Vore det bara inte för den där omutbara konstitutionsdomstolen så hade det varit perfekt. Terrorism, mord, mordbrand och censur, förstår inte hur man kan förespråka en sådan utveckling fast man säger sig jobba fackligt och vara för demokrati. Att de röda risbönderna går att dupera förstår jag och det har jag förstående för.    

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
Hej

 

Som jag har sagt tidigare, har ni tillgång till information om dom svartklädda männen som två regeringar, myndigheter, polis och åklagare inte har lyckats få fram så vidarebefodra den till dessa, varför ex.vis inte till det demokratiska partiet eller anonymt till pressen dom skulle säkerligen vara intreserade.

 

Mvh isan lover

Dubbelbubbel!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Vad gör man om regeringen och polisen inte är intresserade av att utreda detta? TRCT och HRWhar släppt sina rapporter plus ett otal andra som klart länkar de svartklädda till rödskjortorna. Men av någon snledning vill inte regeringen följa upp detta...

Hej

 

Även om regeringen skulle var ointreserad så skulle säkerligen demokraterna, pressen och andra vara intreserade så kontakta dom.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det finns ett flertal bilder (inte bara en bild) som visar ett antal beväpnade svartklädda män som rör sig i de röda leden.

 

Din argumentation är igen på sandlådenivå. Det är klart att du inser att de svartklädda männen tillhör det röda gänget. Det är bara att detta inte stämmer med din tidigare felaktiga argumentation. Nu försöker du förhala ditt möjligtvis plågsamma erkännande (igen) att du hade fel.

 

Det genomskådas av de flesta (en-två undantagna), bara så att du förstår det.

Hej

 

Så länge inga hållbara bevis (fakta) på vilka männen var, vad dom var ute efter och vem som var deras uppdragsgivare finns så övertygar ni varken mig, polis eller åklagare, i nuläget ses dom svartklädda som en olöst gåta juridiskt sett.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

Så länge inga hållbara bevis (fakta) på vilka männen var, vad dom var ute efter och vem som var deras uppdragsgivare finns så övertygar ni varken mig, polis eller åklagare, i nuläget ses dom svartklädda som en olöst gåta juridiskt sett.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Nej det är klart att uttalandet från Seh Daeng och fylleministern; det kan förstås inte övertyga dig. Att polisen inte vill komma fram till något; det är som de flesta av oss inser, ett resultat av deras double standard.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Även om regeringen skulle var ointreserad så skulle säkerligen demokraterna, pressen och andra vara intreserade så kontakta dom.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

Med den censur som råder så vore det ohälsosamt för pressen att agera och jag vet att polisen har tillgång till allt material men eftersom de tillsammans med regeringen inte är intresserade av att det ska komma ut något som svärtar ner deras mödosamt uppbyggda hjälteglorior på landsbygden så ligger väl materialet och samlar damm i ett rum på polishögkvarteret...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Med den censur som råder så vore det ohälsosamt för pressen att agera och jag vet att polisen har tillgång till allt material men eftersom de tillsammans med regeringen inte är intresserade av att det ska komma ut något som svärtar ner deras mödosamt uppbyggda hjälteglorior på landsbygden så ligger väl materialet och samlar damm i ett rum på polishögkvarteret...

Hej

 

Vågade inte demokraterna använda materialet under sin tid vid makten heller?

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver
Här är IL´s "skrothandlare"

 

Min teori är att dessa skrothandlare råkade passera när dom var på väg att smälta ned dom där tingen för att sedan sälja som stål. :crazy:  :ironi:

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vågade inte demokraterna använda materialet under sin tid vid makten heller?

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

 

TRCT´s utredning blev ju inte klar förrän i september 2012 och HRW´s publicerades dem 3 maj 2011. Det finns faktiskt de som inväntar opartiska undersökningar innan de skrider till verket med bestraffningar.

 

Något Thaksin borde lära sig...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
TRCT´s utredning blev ju inte klar förrän i september 2012 och HRW´s publicerades dem 3 maj 2011. Det finns faktiskt de som inväntar opartiska undersökningar innan de skrider till verket med bestraffningar.

 

Något Thaksin borde lära sig...

Oj då IL; nu blir det att ligga lågt ett tag...det brukar ju bli så när du helt tappat brallorna!! :14:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Hej

 

Så länge inga hållbara bevis (fakta) på vilka männen var, vad dom var ute efter och vem som var deras uppdragsgivare finns så övertygar ni varken mig, polis eller åklagare, i nuläget ses dom svartklädda som en olöst gåta juridiskt sett.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Självklart är det svårt att bevisa vem som verkligen betalade de svartklädda men menar du verkligen att du inte är övertygad vem de jobbade för? Skulle de kunnat vistats bland röda demonstranter i två månader om de representerade någon annan? Jag tycker du framställer dig som onödigt korkad med den typen av argumentation, det är lite som konspirationsnissarna som påstår att 9/11 egentligen utfördes av CIA.

 

Jag har aldrig träffat en thailändare som röstar på PT som inte är helt säker på att de svarta var på Dr Ts lönelista och de flesta är stolta över det. Vi kanske ska börja låtsas att PAD-tjommarna som ockuperade Suvarnabhumi egentligen var Dr Ts hejdukar utsända för att PPP skulle upplösas och tvinga Demokraterna till en dödsdömd regeringsperiod för att Dr T sedan skulle kunna komma tillbaka? Låter aningen krystat men många tiopotenser troligare än att de svarta inte jobbade för T.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror liksom TL att de var utsända spioner för de gula, att de vid enstaka tillfällen sköt mot militären var enbart för att de inte skulle förlora sin trovärdighet. MVH, flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Oj då IL; nu blir det att ligga lågt ett tag...det brukar ju bli så när du helt tappat brallorna!! :14:

Hej

 

Både Suthep och Apishit påstod att dom hade bevis för vilka männen var och vem som låg bakom dom redan under deras tid vid makten, men inga bevis presenterades konstigt nog och därför är gåtan olöst, den dag som hållbara bevis finns för att dom röda ligger bakom dessa män kommer både demokraterna, PAD och armechefen garanterat att se till att domstolarna agerar direkt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

F-n Atom .dina och poffas åsikter får mig att må bra.Realism kryddad med erfarenhet och humor, 10 series :ok:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Både Suthep och Apishit påstod att dom hade bevis för vilka männen var och vem som låg bakom dom redan under deras tid vid makten, men inga bevis presenterades konstigt nog och därför är gåtan olöst, den dag som hållbara bevis finns för att dom röda ligger bakom dessa män kommer både demokraterna, PAD och armechefen garanterat att se till att domstolarna agerar direkt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Nu har du fastnat i en hummertina igen,håll andan

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej   Både Suthep och Apishit påstod att dom hade bevis för vilka männen var och vem som låg bakom dom redan under deras tid vid makten, men inga bevis presenterades konstigt nog och därför är gåtan olöst, den dag som hållbara bevis finns för att dom röda ligger bakom dessa män kommer både demokraterna, PAD och armechefen garanterat att se till att domstolarna agerar direkt.   Med vänlig hälsning isan lover
Nu är varken Abhisit eller Suthep poliser och det är inte kutym i någon rättsstat att offentligöra bevismaterialet innan en rättegång.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Både Suthep och Apishit påstod att dom hade bevis för vilka männen var och vem som låg bakom dom redan under deras tid vid makten, men inga bevis presenterades konstigt nog och därför är gåtan olöst, den dag som hållbara bevis finns för att dom röda ligger bakom dessa män kommer både demokraterna, PAD och armechefen garanterat att se till att domstolarna agerar direkt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Kan det finnas ett samband mellan att man vet vilka de svartklädda var och herr Shinawatras uteblivna återkomst till Thailand?

 

Kan det vara den kunskapen som skrämmer så mycket att han fruktar för sitt liv och inte vågar komma tillbaka trots att han äger regeringen?

 

Att han trampat på många tår iom han skickade en privatarme in i Bangkok och dödade soldater för egen vinnings skull, lär få konsekvenser den dan han eventuellt vågar komma tillbaka.

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...