Jump to content
IGNORERAD

500 rödskjortor blockerade Abhisit i Si Sa Ket


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Runt 500 rödskjortor i Si Sa Ket försökte under dagen att hindra Demokratpartiets partiledare Abhisit Vejjajiva från att komma fram till ett universitet där han skulle leverera ett tal.

Rödskjortorna satte upp en blockad med fordon, lådor och däck, och hade även banderoller med kritiserande meddelanden på. Vissa turades också om att leverera verbala attacker mot Abhisit via högtalare. Blockaden hindrade även skolans anställda och elever från att komma in i universitetet.

550 poliser skickades ut och såg till att det gick komma ut och in från universitetet; de tillät dock rödskjortorna att fortsätta med sin demonstration.

Källa: http://www.bangkokpost.com/breakingnews/346192/red-shirts-set-up-blockade-as-abhisit-visits-si-sa-ket

1ab688971e1a9ead619dcf1493fd3281.jpg

Läs artikeln på huvudsidan

Ändrades av MPR Nyheter
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 395
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    62

  • MaiChai

    37

  • andersbangkok

    27

  • Tallviking

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Röda kommunister, rödskjortorna har inget med demokrati att göra, lås in alla skithögarna och släng nycklarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Pinsamt...

Javisst är det, vad fan ska Apskiten där att göra han pissar ju på den  fattiga Isaanbefolkningen ,vad hade han väntat sig röda mattan utlagd

han ska nog hålla sig till sina rikemansvänner i bkk

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst är det, vad fan ska Apskiten där att göra han pissar ju på den  fattiga Isaanbefolkningen ,vad hade han väntat sig röda mattan utlagd

han ska nog hålla sig till sina rikemansvänner i bkk

 

Pinsamt... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att Thailand äntligen har blivit demokratiskt där olika synpunkter och åsikter respekteras.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst är det, vad fan ska Apskiten där att göra han pissar ju på den  fattiga Isaanbefolkningen ,vad hade han väntat sig röda mattan utlagd

han ska nog hålla sig till sina rikemansvänner i bkk

Suck!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det syns ju tydligt att rödskjortorna kämpar för demokrati och yttrandefrihet. NOT!!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Javisst är det, vad fan ska Apskiten där att göra han pissar ju på den  fattiga Isaanbefolkningen ,vad hade han väntat sig röda mattan utlagd

han ska nog hålla sig till sina rikemansvänner i bkk

 

Nu vet jag ju att 33an bara skriver den här typen av inlägg för att röra om i Gulashgrytan och dessutom vet man ju hur Öfverklassen från Det Kungliga Djurgården är.

 

Dock har jag säker insideinformation* som nog kan få 33an att sluta låtsas hålla på det röda laget. Ett regeringsförslag om att alla restauranger i turistområden som inte serverar minst 51% thailändsk mat och dryck ska straffbeskattas med 200% är just nu på remiss och antas bli lag redan nästa år. Ska 33an betala dubbla priser för sina köttbullar och Heineken, byta till thaislafs och Singha eller ta av sig den röda tröjan?

 

 

*Så jävla säker var den nog inte, hörde den från ägaren av en liten tysk restaurang i Pattaya igår medans jag avnjöt en Erdinger på fat och tittade på medans Atom anföll Songkranfirare med sin isvattenpistol.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Nu vet jag ju att 33an bara skriver den här typen av inlägg för att röra om i Gulashgrytan och dessutom vet man ju hur Öfverklassen från Det Kungliga Djurgården är.

 

Dock har jag säker insideinformation* som nog kan få 33an att sluta låtsas hålla på det röda laget. Ett regeringsförslag om att alla restauranger i turistområden som inte serverar minst 51% thailändsk mat och dryck ska straffbeskattas med 200% är just nu på remiss och antas bli lag redan nästa år. Ska 33an betala dubbla priser för sina köttbullar och Heineken, byta till thaislafs och Singha eller ta av sig den röda tröjan?

 

 

*Så jävla säker var den nog inte, hörde den från ägaren av en liten tysk restaurang i Pattaya igår medans jag avnjöt en Erdinger på fat och tittade på medans Atom anföll Songkranfirare med sin isvattenpistol.

Kunde du inte hållit dig en liten stund till he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Kunde du inte hållit dig en liten stund till he he

 

Äh, jag bara bygger upp myten om 33an den oberäknelige. Självklart finns det ingen långtradarchaffis som håller på Djurgården, om det fanns skulle han givetvis hålla på Abhisit och gjorde han det skulle han givetvis inte äta köttbullar och framförallt så skulle ju inte jag; en akademiker som håller på Bajen, föraktar Dr T och bara äter köttbullar under dödshot, känna honom.

 

För er som tvivlar på att jag var på en snabbvisit i Pattaya för att leka lite Songkran så kommer här bildbevis.

post-10486-0-63919500-1366470112_thumb.j

post-10486-0-23264200-1366470116_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag bara bygger upp myten om 33an den oberäknelige. Självklart finns det ingen långtradarchaffis som håller på Djurgården, om det fanns skulle han givetvis hålla på Abhisit och gjorde han det skulle han givetvis inte äta köttbullar och framförallt så skulle ju inte jag; en akademiker som håller på Bajen, föraktar Dr T och bara äter köttbullar under dödshot, känna honom.

 

För er som tvivlar på att jag var på en snabbvisit i Pattaya för att leka lite Songkran så kommer här bildbevis.

 

Är det Atom i rosa hatten?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Är det Atom i rosa hatten?

 

Nej, andra bilden vid istanken. Tjejen i rosa hatt är en kompis dotter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Javisst är det, vad fan ska Apskiten där att göra han pissar ju på den  fattiga Isaanbefolkningen ,vad hade han väntat sig röda mattan utlagd

han ska nog hålla sig till sina rikemansvänner i bkk

Hej

 

Är inte det minsta förvånad, han är för evigt förknippad med militärt övervåld och mord på civila.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej   Är inte det minsta förvånad, han är för evigt förknippad med militärt övervåld och mord på civila.   Med vänlig hälsning isan Lover
Pinsamt...
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Pinsamt...

Hej

 

Ja det är nog både pinsamt och naivt att tro sig vara populär bland dom som man sköt på, Demokraterna bör utse en icke blodsbesudlad ledare och reformera hela partiet om dom på allvar vill bli ett parti som kan vara med och slåss om makten i kommande val, med Apishit som ledare är det bara en kupp som kan ge Demokraterna makten.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det är nog både pinsamt och naivt att tro sig vara populär bland dom som man sköt på, Demokraterna bör utse en icke blodsbesudlad ledare och reformera hela partiet om dom på allvar vill bli ett parti som kan vara med och slåss om makten i kommande val, med Apishit som ledare är det bara en kupp som kan ge Demokraterna makten.

Med vänlig hälsning isan lover

Pinsamt...

... att mena att man måste vara populär för att få bruka yttrandefriheten.

Pinsamt...

...att en icke blodsbesudlad ledare tvingas till blodsutgjutelse.

Pinsamt...

...att ens nämna Abhisit och blodsbesudlad, utan att nämna Thaksin.

Pinsamt...

...att personer med möjlighet att se stora bilden, väljer att blunda.

Men det är väl inget annat som var väntat.

Ytterst pinsamt.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Och lika pinsamt att fortfarande medvetet stava Abhisits namn fel. I fortsättningen kommer jag därför att skriva Thakshit.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Hej

 

Ja det är nog både pinsamt och naivt att tro sig vara populär bland dom som man sköt på, Demokraterna bör utse en icke blodsbesudlad ledare och reformera hela partiet om dom på allvar vill bli ett parti som kan vara med och slåss om makten i kommande val, med Apishit som ledare är det bara en kupp som kan ge Demokraterna makten.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Se där ja, Broder Nummer Två träder in. Har man bara en röd tröja, Man United funkar bra, så är man en hyvens grabb. Man kan ha 26 fruar, köra ihjäl ungar på fyllan, dyrka spöken och betala undermåliga löner men jävlar om man kan prata engelska, accepterar fackföreningar eller tillåter oliktänkande då är man antiproletär och då ska man givetvis inte få framföra sina åsikter.

 

IL, jag håller ofta med dig i icke-politiska frågor men här är du bara för pinsam. Hade du haft lite ärlighet och stake så hade du sagt "fan vad pinsamt beteende av de Röda". Nu istället så blundar du och tänker "hoppas ingen av de 500 har glasögon för då kan de kanske läsa och då måste vi göra oss av med dem".

Link to comment
Dela på andra sajter

Och lika pinsamt att fortfarande medvetet stava Abhisits namn fel. I fortsättningen kommer jag därför att skriva Thakshit.

Gör inte det.

Det räcker med att IL och Takkis vänner gör sig löjliga med sina felstavningar

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör inte det.

Det räcker med att IL och Takkis vänner gör sig löjliga med sina felstavningar

 

Sant där. Tänkte inte på det.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Är inte det minsta förvånad, han är för evigt förknippad med militärt övervåld och mord på civila.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Vad är då dina tandlösa dansande tandlösa gummor???? 

Jag vill gärna att du kommenterar videoklippet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det är nog både pinsamt och naivt att tro sig vara populär bland dom som man sköt på, Demokraterna bör utse en icke blodsbesudlad ledare och reformera hela partiet om dom på allvar vill bli ett parti som kan vara med och slåss om makten i kommande val, med Apishit som ledare är det bara en kupp som kan ge Demokraterna makten.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Demokrati enligt IL. Har man vunnit valet har man väl rätt att göra vad som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...