Jump to content
IGNORERAD

500 rödskjortor blockerade Abhisit i Si Sa Ket


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

 

Så länge inga hållbara bevis (fakta) på vilka männen var, vad dom var ute efter och vem som var deras uppdragsgivare finns så övertygar ni varken mig, polis eller åklagare, i nuläget ses dom svartklädda som en olöst gåta juridiskt sett.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Men du har ju redan konstaterat att de var skrothandlare.

Nu får du väl ta och ge dig...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 395
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    62

  • MaiChai

    37

  • andersbangkok

    27

  • Tallviking

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
Nu är varken Abhisit eller Suthep poliser och det är inte kutym i någon rättsstat att offentligöra bevismaterialet innan en rättegång.

Hej

 

Med den makt och inflytande deras vänner i Herrklubben, kungligt närstående, armen och domstolarna sitter inne med finns det inget som hindrar dom, dom kan ju t.o.m avsätta och tillsätta folkvalda regeringar via juridiska och militära kupper, så ett sånt här problem får nog anses som litet för dessa herrar, finns bevisen och dom vill agera så kan dom göra det precis när dom vill, regeringen har ingenting att sätta emot.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Med den makt och inflytande deras vänner i Herrklubben, kungligt närstående, armen och domstolarna sitter inne med finns det inget som hindrar dom, dom kan ju t.o.m avsätta och tillsätta folkvalda regeringar via juridiska och militära kupper, så ett sånt här problem får nog anses som litet för dessa herrar, finns bevisen och dom vill agera så kan dom göra det precis när dom vill, regeringen har ingenting att sätta emot.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nej, de är väl fullt upptagna med att fundera ut nya sätt att roffa åt sig pengar från den thailänska befolkningen...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Nej, de är väl fullt upptagna med att fundera ut nya sätt att roffa åt sig pengar från den thailänska befolkningen...

Hej

 

Så kan det ju vara men detta har dom ju hållit på med i över 100 år så det borde dom väl ha lärt sig redan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så kan det ju vara men detta har dom ju hållit på med i över 100 år så det borde dom väl ha lärt sig redan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Skall man se till hur deras förmögenheter ökat så har de lärt sig alltför väl. Applåderar du det med ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Skall man se till hur deras förmögenheter ökat så har de lärt sig alltför väl. Applåderar du det med ?

Hej

 

Nej absolut inte, jag är mycket kritisk till hur kretsen runt kungahuset, politiker, myndighetspersoner, domstolar och generaler har utnyttjat sina positioner och alla dessa kupper för att berika sig och sina familjer.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nej absolut inte, jag är mycket kritisk till hur kretsen runt kungahuset, politiker, myndighetspersoner, domstolar och generaler har utnyttjat sina positioner och alla dessa kupper för att berika sig och sina familjer.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

Inbegriper det Thaksin och hans familj ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Inbegriper det Thaksin och hans familj ?

Hej

 

Ja han är ju också en politiker.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja han är ju också en politiker.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Så du erkänner helt öppet att han och hans familj inte skulle roffa åt sig miljarder som skulle kunna användas för att förbättra skolor, sjukvård mm ?

Det tar sig...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Med den makt och inflytande deras vänner i Herrklubben, kungligt närstående, armen och domstolarna sitter inne med finns det inget som hindrar dom, dom kan ju t.o.m avsätta och tillsätta folkvalda regeringar via juridiska och militära kupper, så ett sånt här problem får nog anses som litet för dessa herrar, finns bevisen och dom vill agera så kan dom göra det precis när dom vill, regeringen har ingenting att sätta emot.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Är detta din privata uppfattning, eller något du kan verifiera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja han är ju också en politiker.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Thaksin är ingen politiker, han är en förrymd brottsling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, de är väl fullt upptagna med att fundera ut nya sätt att roffa åt sig pengar från den thailänska befolkningen...

 

Thailändska folket har inte tillräckligt med pengar för att tillfredsställa Thaksin behov, så det måste lånas pengar utomlands för att stjäla. Senaste lånet som regeringen genomförde var på smått otroliga 2.200.000.000.000 bath. Så nu finns det pengar att ta av. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så du erkänner helt öppet att han och hans familj inte skulle roffa åt sig miljarder som skulle kunna användas för att förbättra skolor, sjukvård mm ?

Det tar sig...

Hej

 

Alla satsningar som TRT, PPP och nu PT genomförde inom vård, skola och infrastruktur även utanför Bangkok tyder på att pengarna användes ganska väl.

 

Men alla projekt i Thailand har av tradition vissa problem med korruption vilket i.o.f.s Thailand är långt ifrån ensamma om.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Alla satsningar som TRT, PPP och nu PT genomförde inom vård, skola och infrastruktur även utanför Bangkok tyder på att pengarna användes ganska väl.

 

Men alla projekt i Thailand har av tradition vissa problem med korruption vilket i.o.f.s Thailand är långt ifrån ensamma om.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Här håller jag helt med.

Stora delar av Thailand var väldigt "obehandlade" av staten.

Och det är nog det enda positiva jag kan säga att Thaksin ändrade på. Bra gjort.

 

Men när ska vi börja se framåt?

Inte kan hans enda positiva förändring låta politiken och de positiva förändringarna stanna upp igen eller till och med föra landet bakåt i vissa aspekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 Här håller jag helt med.

Stora delar av Thailand var väldigt "obehandlade" av staten.

Och det är nog det enda positiva jag kan säga att Thaksin ändrade på. Bra gjort.

 

Men när ska vi börja se framåt?

Inte kan hans enda positiva förändring låta politiken och de positiva förändringarna stanna upp igen eller till och med föra landet bakåt i vissa aspekt?

Hej

 

Jag tror att befolkningen ser framåt hela tiden och vill ha mer av det som TRT påbörjade och då speciellt i dom delar av landet som var "obehandlade", enligt mig är det Traditionalister, rojalister, kungligt närstående, PAD och överklassen som ser bakåt och försöker backa landet demokratiskt med generalernas och domstolarnas hjälp.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

 Här håller jag helt med.

Hej

 

Jag tror att befolkningen ser framåt hela tiden och vill ha mer av det som TRT påbörjade och då speciellt i dom delar av landet som var "obehandlade", enligt mig är det Traditionalister, rojalister, kungligt närstående, PAD och överklassen som ser bakåt och försöker backa landet demokratiskt med generalernas och domstolarnas hjälp.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover 

 

Självklart ska folket se framåt. Finns väl ingen som säger nåt annat.

 

Det jag pratar om är att politiken som utförde dessa förbättringar, inte längre finns kvar på samma sätt.

Och det är ju inte oppositionen som sett till detta, utan sittande regering.

 

Ser man på kort sikt är förbättringarna som gjorts, självklart bra.

Men i samma Thaksin-anda vi sett förut, så är det endast smulor som delas ut.

Och det är här jag menar att vi måste blicka framåt. Försöka få upp ögonen för den stora massan att de kan få det ännu bättre. Inte nöja sig med smulorna.

Fast det är garanterat väldigt svårt, men att fortsätta hylla PT, utan att se deras negativa sidor är att gå emot utvecklingen som måste ske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här håller jag helt med.

Hej

Jag tror att befolkningen ser framåt hela tiden och vill ha mer av det som TRT påbörjade och

då speciellt i dom delar av landet som var "obehandlade", enligt mig är det Traditionalister, rojalister, kungligt närstående, PAD och överklassen som ser bakåt och försöker backa

landet demokratiskt med generalernas och domstolarnas hjälp.

Med vänlig hälsning Isan Lover

Överklassen???? Jag hade ingen aning att Shinawatra klanen tillhör arbetarklassen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Självklart ska folket se framåt. Finns väl ingen som säger nåt annat.

 

Det jag pratar om är att politiken som utförde dessa förbättringar, inte längre finns kvar på samma sätt.

Och det är ju inte oppositionen som sett till detta, utan sittande regering.

 

Ser man på kort sikt är förbättringarna som gjorts, självklart bra.

Men i samma Thaksin-anda vi sett förut, så är det endast smulor som delas ut.

Och det är här jag menar att vi måste blicka framåt. Försöka få upp ögonen för den stora massan att de kan få det ännu bättre. Inte nöja sig med smulorna.

Fast det är garanterat väldigt svårt, men att fortsätta hylla PT, utan att se deras negativa sidor är att gå emot utvecklingen som måste ske.

Hej

 

Bra att vi kan vara överens om att genomförda förbättringar av Thaksins olika partier var bra och visst finns det negativa sidor hos både Thaksin och PT men enligt mig är det upp till väljarna att bestämma vilken regering och utveckling dom vill ha.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Bra att vi kan vara överens om att genomförda förbättringar av Thaksins olika partier var bra och visst finns det negativa sidor hos både Thaksin och PT men enligt mig är det upp till väljarna att bestämma vilken regering och utveckling dom vill ha.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Helt klart.

 

Men som medborgare (inte jag utan alla thai) har man även skyldigheter, liksom rättigheter mellan valen.

Alltså de som väljs, upphör inte att vara medborgare för att de valts vid ett val.

 

Väljarnas skyldighet är att syna den valda regeringen i sömmarna mellan valen och vid nästa val bestämma sig igen. 

Baserat på den fakta de tagit del av.

Just detta blir svårt när oppositionen blockeras på sina ställen.

Väljarna tvingas alltså av ena sidan att bara se ena sidan av myntet. 

Ett grovt kränkande av en medborgares rättighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Helt klart.

 

Men som medborgare (inte jag utan alla thai) har man även skyldigheter, liksom rättigheter mellan valen.

Alltså de som väljs, upphör inte att vara medborgare för att de valts vid ett val.

 

Väljarnas skyldighet är att syna den valda regeringen i sömmarna mellan valen och vid nästa val bestämma sig igen. 

Baserat på den fakta de tagit del av.

Just detta blir svårt när oppositionen blockeras på sina ställen.

Väljarna tvingas alltså av ena sidan att bara se ena sidan av myntet. 

Ett grovt kränkande av en medborgares rättighet.

Hej

 

Thailand är ju ingen fullfjädrad demokrati än och i det rådande politiska klimatet blockerade den gula regeringen dom röda ifrån media och nu med en röd regering behandlas dom gula likadant och detta är givetvis inte bra, men man måste ge demokratin tid och ändå låta väljarna staka ut vägen framåt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

post-3096-0-34892500-1368258765.jpg

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Alla satsningar som TRT, PPP och nu PT genomförde inom vård, skola och infrastruktur även utanför Bangkok tyder på att pengarna användes ganska väl.

 

Men alla projekt i Thailand har av tradition vissa problem med korruption vilket i.o.f.s Thailand är långt ifrån ensamma om.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Du kan vara övertygat att Thaksin stal mera pengar från folket än han gav. Hans förmögenhet under PM tiden ökade från 15 miljarder till 76 miljarder, så det Thailändska folket har inte vunnit utan förlorat på Thaksins styre.

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver
Hej

 

Alla satsningar som TRT, PPP och nu PT genomförde inom vård, skola och infrastruktur även utanför Bangkok tyder på att pengarna användes ganska väl.

 

Men alla projekt i Thailand har av tradition vissa problem med korruption vilket i.o.f.s Thailand är långt ifrån ensamma om.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

VISSA problem måste väl vara dagens underdrift. Ämnet tas ju upp i en annan tråd. Men ska man tolka ditt inlägg att så länge det finns i andra länder är det helt ok för en regering och PM att gynna sig själva???

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

Med den makt och inflytande deras vänner i Herrklubben, kungligt närstående, armen och domstolarna sitter inne med finns det inget som hindrar dom, dom kan ju t.o.m avsätta och tillsätta folkvalda regeringar via juridiska och militära kupper, så ett sånt här problem får nog anses som litet för dessa herrar, finns bevisen och dom vill agera så kan dom göra det precis när dom vill, regeringen har ingenting att sätta emot.

 

Med vänlig hälsning isan lover

:blah: :blah: :blah:  Precis värdelös input.

 

Vad är en juridisk kupp??? Är det att domstolen vägrar ta emot muta av Thaksin eller vad.. ???

Det kan ju vara att dina grundargument är fel! Tänk det du.

Konstitutionsdomstolen är ju opartisk och Thaksins försök till muta av domstolspersoner gick ju snett.

Bara för att man står när kungen så betyder det inte att man kan påverka hur man vill. Kungen är ingen marionett som dansar efter vem som helst, hur som helst. Det verkar du tro.

Dina fåniga argument kanske inte gäller...vad ska du då ta dig till???

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...