Jump to content
IGNORERAD

500 rödskjortor blockerade Abhisit i Si Sa Ket


MPR Nyheter

Recommended Posts

Mja... Det kan faktiskt diskuteras om man utgår från kommunismens grundidé, som aldrig har förverkligats i verkligheten...

 

Därav "kommunist" inom citationstecken..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 395
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    62

  • MaiChai

    37

  • andersbangkok

    27

  • Tallviking

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Därav "kommunist" inom citationstecken..

Missade citationstecknen. Sorry  :-)

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkade inte läsa hela tråden men första inlägget tyder ju på att de röda verkligen gillar demokrati.

Egentligen är det en dum fråga men får man vara hur dum som helst när man är kommunist ?

Ja det får man....tyvärr.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
När dom är valda ska dom då kunna sitta kvar hur länge som helst?

 

Och har dom en gång blivit vald så tycker dom att dom kan sitta för alltid!

Hej

 

Dom rödas partier har vunnit alla val på 2000 talet.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Dom rödas partier har vunnit alla val på 2000 talet.

 

Mvh Isan Lover

 

Fakta säger att de har vunnit 1 val, de resternade gångerna så har de fått skapa en koalition efter valet för att kunna regera. Men varför skulle du bry dig om sanningen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Och du applåderar naturligvis denna form av "demokrati" där människor inte får lov att tala fritt utan blir blockerade. Hur inskränkt är du egentligen ?

 

Edit: Tog i för mycket i det ursprungliga inlägget men jag blir så förbannad...

Hej

 

Hur tror du att en Israelisk f.d PM skulle mottas på Västbanken eller Gaza?

 

Och jag förstår inte hur du kan tolka mitt inlägg som ett försvar av att hindra människor att föra ut sitt politiska budskap, när det är ett konstaterande det handlar om, jag konstaterade att jag inte var det minsta förvånad över reaktionen beroende på Apishits handlande som PM, men inget fanns att läsa om min personliga demokratiska inställning till att han hindrades eller hur.

 

Kan du inte ta till dig att man kan förstå en sak och konstatera varför det hände men ändå inte behöver tycka att det var bra och demokratiskt rätt?

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hur tror du att en Israelisk f.d PM skulle mottas på Västbanken eller Gaza?

 

Och jag förstår inte hur du kan tolka mitt inlägg som ett försvar av att hindra människor att föra ut sitt politiska budskap, när det är ett konstaterande det handlar om, jag konstaterade att jag inte var det minsta förvånad över reaktionen beroende på Apishits handlande som PM, men inget fanns att läsa om min personliga demokratiska inställning till att han hindrades eller hur.

 

Kan du inte ta till dig att man kan förstå en sak och konstatera varför det hände men ändå inte behöver tycka att det var bra och demokratiskt rätt?

 

Mvh isan Lover

 

Tror inte en fd israelisk PM är så särskilt intresserad att vinna ett val på Västbanken eller i Gaza...

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Fakta säger att de har vunnit 1 val, de resternade gångerna så har de fått skapa en koalition efter valet för att kunna regera. Men varför skulle du bry dig om sanningen?

Hej

 

Du får gärna fortsätta leva i din fantasi värld där alla är gula innerst inne och att alla dom som röstar rött är lurade, oförståndiga och köpta, att det är armen och kungahuset som står upp för demokratin och dom folkvalda är hotet mot den och att domstolar och rättsväsende är opartiska och neutrala, Inget parti har varit i närheten av dom röda i valen och det är absolut inget fiffel eller slump som ligger bakom att dom har suttit i regeringsställning hela 2000 talet om folket har fått välja, det är ett faktum eftersom landets befolkning som vill ha det så och detta visar dom gång på gång i val efter val, jag förstår att det smärtar dig och att du lider av detta, dom röda har fått makt via demokratiska och i omvärlden godkända val till skillnad mot ditt favoritparti Demokraterna som fick makten direkt eller indirekt på grund av juridisk och militär kupp.

 

Mvh Isan Lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Tror inte en fd israelisk PM är så särskilt intresserad att vinna ett val på Västbanken eller i Gaza...

Hej

 

Det var inte min fråga du svarade på, men om jag säger så här kanske du förstår bättre.

 

Skulle du bli förvånad om befolkningen på Västbanken eller i Gaza skulle reagera negativt och om den besökande f.d Premiärministern t.o.m blev hotad och hindrad att hålla sitt tal?

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det var inte min fråga du svarade på, men om jag säger så här kanske du förstår bättre.

 

Skulle du bli förvånad om befolkningen på Västbanken eller i Gaza skulle reagera negativt och om den besökande f.d Premiärministern t.o.m blev hotad och hindrad att hålla sitt tal?

 

Mvh isan Lover

 

Du fattar inte hur fel ditt resonemang är med andra ord

 

I en konflikt som den i det området mellan olika länder, religioner och folkslag som man till och med kan läsa om i första moseboken i bibelns gamla testamente är förutsättningarna för demokrati, partiarbete och allmänna val i hela regionen icke existerande

 

Och det jämför du med en mindre än 10 år gammal politisk konflikt inom ett och samma land

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du får gärna fortsätta leva i din fantasi värld där alla är gula innerst inne och att alla dom som röstar rött är lurade, oförståndiga och köpta, att det är armen och kungahuset som står upp för demokratin och dom folkvalda är hotet mot den och att domstolar och rättsväsende är opartiska och neutrala, Inget parti har varit i närheten av dom röda i valen och det är absolut inget fiffel eller slump som ligger bakom att dom har suttit i regeringsställning hela 2000 talet om folket har fått välja, det är ett faktum eftersom landets befolkning som vill ha det så och detta visar dom gång på gång i val efter val, jag förstår att det smärtar dig och att du lider av detta, dom röda har fått makt via demokratiska och i omvärlden godkända val till skillnad mot ditt favoritparti Demokraterna som fick makten direkt eller indirekt på grund av juridisk och militär kupp.

 

Mvh Isan Lover 

Och att många av de röstande är köpta och lovade ett liv i sus och dus tar du ingen hänsyn till.Och hur många val har de röda haft över 50 % av de röstande.Jag gillar varken de röda eller gula men av två onda ting så.....Sen att du tycker de röda ska tillåtas använda våld mot folkvalda representanter för olika partier det är bara patetiskt.Du är så fast i ditt kommunisttänk så det är sorgligt. Du hyllar ett diktatoriskt parti och samtidigt påstår du dig värna om folket,tragiskt.Och säg nu inte att du ogillar våldet,du hyllar ju de dansande gummorna i Bangkok t.ex.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Hej

 

Hur tror du att en Israelisk f.d PM skulle mottas på Västbanken eller Gaza?

Det väl ändå skillnad på att föra fram ett budskap i sitt eget hemland och ett grannland som man är i väpnad konflikt med? :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Red-shirt mob crosses the line

While protest is clearly part of free speech, two acts by the red shirts are not. The first is making threats, and the other is preventing the free-speech rights of others.

Röd-shirt mob korsar linjen

Medan protest är helt klart en del av yttrandefriheten, två akter av rödskjortorna inte. Den första är att göra hot, och den andra är att förhindra de fria-tal andras rättigheter.

Det finns allvarliga frågor över varför polisen inte ge demokraterna med sin konstitutionella rätt till yttrandefrihet. Men den verkliga frågan är var UDD och Pheu Thai partiledarna stå på denna grundläggande mänskliga rättighet.

Eftersom röda skjortan supporter och frispråkig akademisk Somsak Jeamteerasakul sa för tre år sedan, de åtgärder som gör endast de röda skjortor ser dåligt, samtidigt misslyckas att avancera någon orsak.

Från premiärminister Yingluck Shinawatra och hennes bror, de facto Pheu Thai ledaren Thaksin, vidare ner, borde vi få höra fördömande av sådana mob åtgärder. Istället hör vi tystnaden. Detta bör förändras, och snabbt.

Översättning från Google.

En fråga till isanälskaren:

Som den stora demokratiförespråkaren borde inte du fördöma den röda mobbens attack mot yttrandefriheten ?

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/346519/red-shirt-mob-crosses-the-line

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du får gärna fortsätta leva i din fantasi värld där alla är gula innerst inne och att alla dom som röstar rött är lurade, oförståndiga och köpta, att det är armen och kungahuset som står upp för demokratin och dom folkvalda är hotet mot den och att domstolar och rättsväsende är opartiska och neutrala, Inget parti har varit i närheten av dom röda i valen och det är absolut inget fiffel eller slump som ligger bakom att dom har suttit i regeringsställning hela 2000 talet om folket har fått välja, det är ett faktum eftersom landets befolkning som vill ha det så och detta visar dom gång på gång i val efter val, jag förstår att det smärtar dig och att du lider av detta, dom röda har fått makt via demokratiska och i omvärlden godkända val till skillnad mot ditt favoritparti Demokraterna som fick makten direkt eller indirekt på grund av juridisk och militär kupp.

 

Mvh Isan Lover 

 

 

Fakta är att endast 2005 fick TRT egen majoritet, vid alla anda val som TRT, PPP,eler PTP ställt upp i har de inte "vunnit" utan fått köpa sig en koalition efteråt.

 

Vid valet 2007 fick de inte ens flest röster och fick köpa över Demokraternas koalition för att kunna regera. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Thai_general_election,_2007

 

Valet 2001 fick de 40,6%

 

Valet 2006 när alla andra partier bojkottade valet fick de 61% och blanka röster fick 37% vilket resulterade i att parlamentet saknade för många ledamöter för att kunna fungera och nyval utlystes.

 

Valet 2011 fick de 48.41% vilket fortfarande inte är en majoritet.

 

Med din logik att de parti med flest röster ska få regera så begriper jag inte varför du inte opponerar dig mot Svberige, här har ett antal kindre partier regerat i snart 8 år och lämnat det största partiet utanför. Men det kallas demokrati och det är samma sak i Thailand, har man inte egen majoritet så måste man bygga en koalition, i Sverige görs det med politisk övertygelse, i Thailand med pengar i skatteparadis.

 

Sanningen svider men det är fortfarande sanningen...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

På den av IL ibland framförda åsikten att det är bara Apishit han hatar personligen och med annan demokratiföreträdare skulle de gula vara ett gott val för thailändska folket och vinna valen lätt.

Teorin framfördes till kommunistledaren i Dubai som äger nuvarande regering, varvid han svarade "--visst är det så, så jag försökte köpa honom för att sitta kvar, men det nekade han, Så förbannat "othailändskt", så nu får jag betala dyrare till alla i demokraternas parti för att de alltid skall rösta på honom som den ende kandidaten som partiledare. Väl använda stålar och den som vågar kandidera mot Apishit som partiledare får med min avlönade privatarme "redbulls" att göra.

Pengarna lånar jag räntefritt ur min statskassa.

 

Uppdiktat av Leif kanske, eller har jag läst det på MPR tidigare?

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hur tror du att en Israelisk f.d PM skulle mottas på Västbanken eller Gaza?

 

Och jag förstår inte hur du kan tolka mitt inlägg som ett försvar av att hindra människor att föra ut sitt politiska budskap, när det är ett konstaterande det handlar om, jag konstaterade att jag inte var det minsta förvånad över reaktionen beroende på Apishits handlande som PM, men inget fanns att läsa om min personliga demokratiska inställning till att han hindrades eller hur.

 

Kan du inte ta till dig att man kan förstå en sak och konstatera varför det hände men ändå inte behöver tycka att det var bra och demokratiskt rätt?

 

Mvh isan Lover

Jag struntar i Israeliska premiärministrar. Jag pratar om demokrati.

Du skrev iofs inte rakt ut att du tyckte det var bra, men om jag inte läste undertonerna helt fel, så gillade du det som hände.

Du försvarar alltid vad rödskjortorna än hittar på. Men i det här fallet så är det ljusår från demokrati.

 

Är det så att jag har fel och du verkligen tycker illa om vad som hände (och då menar jag djupt inuti dig själv), så ber jag om ursäkt.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Och att många av de röstande är köpta och lovade ett liv i sus och dus tar du ingen hänsyn till.Och hur många val har de röda haft över 50 % av de röstande.Jag gillar varken de röda eller gula men av två onda ting så.....Sen att du tycker de röda ska tillåtas använda våld mot folkvalda representanter för olika partier det är bara patetiskt.Du är så fast i ditt kommunisttänk så det är sorgligt. Du hyllar ett diktatoriskt parti och samtidigt påstår du dig värna om folket,tragiskt.Och säg nu inte att du ogillar våldet,du hyllar ju de dansande gummorna i Bangkok t.ex.

Hej

 

Jag värnar demokratin och vill att internationellt godkända val ska avgöra vilken regering Thailand får och jag accpeterar inte att militär och domstolar ändrar folkets val och tillsätter regeringar på egen hand.

 

Att dom röstande luras och köps håller jag inte alls med om, dom fattiga värderar naturligtvis hur den sittande regeringen har skött sig undedr mandatperioden och tar till sig dom vallöften som ges och röstar sedan på det parti som verkar vara bäst för dom, vilket är helt väntat och normalt.

 

Sen kan man nog misstänka att många fattiga i norr, nordost och Bangkoks slum röstar rött i protest mot dom etablerade traditionella partierna som avsiktligt struntade i dessa människor och deras regioner under så många år och ensidigt satsade landets resurser i och runt Bangkok, det är många som vill se en utveckling i övriga delar av landet också, att sen t.ex Demokraterna samarbetar med det rojalistiska och extrema PAD gör ju inte valet svårare för dom fattiga precis, lägger man därtill att kretsen runt kungahuset och landets Armechef också stöder Demokraterna så är ju i princip den sista spiken i kistan på plats.

 

Kan du eller någon annan förklara för mig varför dom fattiga i norr, nordost och Bangkoks slum frivilligt skulle rösta på samma parti som landets elit, högerextrema PAD, Armechef och kretsen runt kungahuset?

 

Själv kan jag inte komma på någon som helst anledning till att dessa vitt skilda grupperingar med helt olika förutsättningar regionalt, etniskt, ekonomiskt, utbildningsmässigt och inte minst deras olika klasstillhörighet skulle kunna ha samma krav, politiska önskemål och förhoppningar på en regering i ett val, men jag kan komma på nästan hur många anledningar som helst till att dom befinner sig på varsin kant politiskt och utgör varandras motpoler.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Fakta är att endast 2005 fick TRT egen majoritet, vid alla anda val som TRT, PPP,eler PTP ställt upp i har de inte "vunnit" utan fått köpa sig en koalition efteråt.

 

Vid valet 2007 fick de inte ens flest röster och fick köpa över Demokraternas koalition för att kunna regera. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Thai_general_election,_2007

 

Valet 2001 fick de 40,6%

 

Valet 2006 när alla andra partier bojkottade valet fick de 61% och blanka röster fick 37% vilket resulterade i att parlamentet saknade för många ledamöter för att kunna fungera och nyval utlystes.

 

Valet 2011 fick de 48.41% vilket fortfarande inte är en majoritet.

 

Med din logik att de parti med flest röster ska få regera så begriper jag inte varför du inte opponerar dig mot Svberige, här har ett antal kindre partier regerat i snart 8 år och lämnat det största partiet utanför. Men det kallas demokrati och det är samma sak i Thailand, har man inte egen majoritet så måste man bygga en koalition, i Sverige görs det med politisk övertygelse, i Thailand med pengar i skatteparadis.

 

Sanningen svider men det är fortfarande sanningen...

Hej

 

Du kanske har missat att det i demokratier normalt räcker att vara största parti för att få chans att en bilda regering, det är precis så som det brukar gå till världen runt i demokratiska länder.

 

Vad ser du för fel och problem med att valets segrare får chansen att utse en koalitions regering i en demokrati?

 

Man behöver inte ha ett parti med över 50% av rösterna för att kunna bilda en regering ens i Sverige.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Det väl ändå skillnad på att föra fram ett budskap i sitt eget hemland och ett grannland som man är i väpnad konflikt med? :ahh:

Du ska nog ändra det till: Ett grannland som man ockuperar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska nog ändra det till: Ett grannland som man ockuperar.

 

 

Eller grannar som vill förinta en så de måste hålla dessa i strama tyglar för sin egen överlevnads skull, typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Eller grannar som vill förinta en så de måste hålla dessa i strama tyglar för sin egen överlevnads skull, typ.

Goddag yxskaft.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Du ska nog ändra det till: Ett grannland som man ockuperar.

Du ska nog ändra det till: Ett grannland som man blockerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dom röstande luras och köps håller jag inte alls med om
Så du menar att det inte förekommit röstköp från de röda?Och vallöftena hålls?Hur är det med lönelyften,surfplattor m.m?Ska det bara gälla i röda områden eller ska alla få ta del av detta? 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Du ska nog ändra det till: Ett grannland som man blockerar.

Då ändrar vi till: Ett grannland som vi ockuperar och blockera. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du kanske har missat att det i demokratier normalt räcker att vara största parti för att få chans att en bilda regering, det är precis så som det brukar gå till världen runt i demokratiska länder.

 

Vad ser du för fel och problem med att valets segrare får chansen att utse en koalitions regering i en demokrati?

 

Man behöver inte ha ett parti med över 50% av rösterna för att kunna bilda en regering ens i Sverige.

 

Mvh isan Lover

 

Men då har de ju inte "vunnit" alla val som du påstår i tråd efter tråd, de har blivit största parti men likförbannat så har de fått förhandla och köpa över sitt stöd som man exempelvis gjorde 2007. Med din logik så har Socialdemokraterna vunnit alla val i Sverige sedan 1930-talet och likförbannat nekats att regera ett flertal gånger?

 

Jag ser allvarliga problem med ett stort parti som köper över partier för att få ihop till en majoritet såsom TRT/PPP/PTP gjorde 2001, 2007, 2011.  Hur skulle du tyckt om S, V och MP blev största koalition efter valet 2010 men Moderaterna gick in och köpte över MP med pengar på skattefria konton i västindien samt med ministerposter som är mycket större och viktigare än det väljarunderlag de tar med sig? Hade du inte gnällt om en kupp då?

 

I de flesta länder så överlever inte en minoritetsregering första parlamentssessionen och garanterat inte i Thailand.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...