Jump to content
IGNORERAD

500 rödskjortor blockerade Abhisit i Si Sa Ket


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

 

Jag har inget fotografiskt minne och det erkänner jag gärna, jag är ju mänsklig men ibland fastnar det faktiskt något.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det verkar vara väldigt selektivt vad som fastnar...

 

http://2bangkok.com/catching-the-red-shirt-gunmen.html

 

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/15/national/Pictured-man-clarifies-his-position-30127201.html

 

Han beskriver sig själv som en "diversearbetare" och jag har för mig att du hävdade att han var en skrotsamlare tidigare?

 

De flesta andra-utom du och någon till- är ganska överens om att Manop är en legosoldat som värvats av Seh Daeng på den store diktatorns order för att undvika fiaskot från 2009 där militären snabbt avväpnade rödskjortona utan att någon fick sätta livet till. Med sin egen legoarmé gömd ibland de tandlösa gummorna så hoppades den store diktatorn på en rejäl massaker med hundratals döda som skulle tvinga regeringen att avgå under det internationella trycket eller iallafall att kungen lagt sig i. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 395
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    62

  • MaiChai

    37

  • andersbangkok

    27

  • Tallviking

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
Det verkar vara väldigt selektivt vad som fastnar...

 

http://2bangkok.com/catching-the-red-shirt-gunmen.html

 

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/15/national/Pictured-man-clarifies-his-position-30127201.html

 

Han beskriver sig själv som en "diversearbetare" och jag har för mig att du hävdade att han var en skrotsamlare tidigare?

 

De flesta andra-utom du och någon till- är ganska överens om att Manop är en legosoldat som värvats av Seh Daeng på den store diktatorns order för att undvika fiaskot från 2009 där militären snabbt avväpnade rödskjortona utan att någon fick sätta livet till. Med sin egen legoarmé gömd ibland de tandlösa gummorna så hoppades den store diktatorn på en rejäl massaker med hundratals döda som skulle tvinga regeringen att avgå under det internationella trycket eller iallafall att kungen lagt sig i. 

Hej

 

Ja denne gamle diversearbetare (skrothandlare) ser ju inte precis ut som en vältränad elitsoldat och än mindre om man tar hänsyn till att han dessutom saknar militärutbildning.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja denne gamle diversearbetare (skrothandlare) ser ju inte precis ut som en vältränad elitsoldat och än mindre om man tar hänsyn till att han dessutom saknar militärutbildning.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Måste man se ut som "Rambo" för att vara en elitsoldat????

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Måste man se ut som "Rambo" för att vara en elitsoldat? ???

Hej

 

Han platsar nog inte i så många elit divisioner och han borde ju ha haft någon som helst militärutbildning för att kunna kallas soldat.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Han platsar nog inte i så många elit divisioner och han borde ju ha haft någon som helst militärutbildning för att kunna kallas soldat.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Hur vet du det????

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter
Hur vet du det? ???

IL ÄR är ju varken blind eller döv.

Som ------

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

Ja denne gamle diversearbetare (skrothandlare) ser ju inte precis ut som en vältränad elitsoldat och än mindre om man tar hänsyn till att han dessutom saknar militärutbildning.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Hur vet du att han inte har någon militärutbildning?

Det hade inte de flesta av Khmer Rouge heller men du vet ju hur det gick.

Under terrordåden 2010 så var det sannolikt mängder av rödmyror som inte var elitsoldater och som ändå dödade och skadade soldater och civila.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

IL ÄR är ju varken blind eller döv.

Som ------

Ännu ett personligt påhopp snickarn, jag har "råd" att bjuda på det.'

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Polisen lyckades inte med så mycket men frågan är om dom inte sympatiserade med demonstranterna, många poliser i landet är ju öppet röda?

Så likhet inför lagen gäller inte polisen; är det vad du menar?

Du gnäller över att konstitutionsdomstolen gjort något, oklart vad men nu ser du det som helt naturligt att polisen INTE gör något.

Det, om något, är odemokratiskt! Att ha en poliskår som tar sida river sönder hela demokratibegreppet och legaliserar att militär används för att upprätthålla den demokratiska balansen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Fan du år ju riktig kläver.

 

Nä tar till baka

Man skulle vilja kunna säga det om dig NÅGON gång men jag har inte funnit tillfället än...

Nä tar tillbaka

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle vilja kunna säga det om dig NÅGON gång men jag har inte funnit tillfället än...

Nä tar tillbaka

No comments needed. :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Hur vet du att han inte har någon militärutbildning?

Hej

 

Det var åtminstone det som man kunde läsa sig till i Mai Chais länkar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så likhet inför lagen gäller inte polisen; är det vad du menar?

Du gnäller över att konstitutionsdomstolen gjort något, oklart vad men nu ser du det som helt naturligt att polisen INTE gör något.

Det, om något, är odemokratiskt! Att ha en poliskår som tar sida river sönder hela demokratibegreppet och legaliserar att militär används för att upprätthålla den demokratiska balansen.

Hej

 

Polisen verkar av någon anledning inte stötta vare sig militärkupper, kuppmakarna, traditionella makthavarna, rojalisterna eller PAD, jag förstår att detta upprör dig, alla uniformerade borde ju gemensamt agera partiskt för att dom gula ska ha någon chans att komma till makten i landet när inte väljarna förstår sitt eget bästa.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det var åtminstone det som man kunde läsa sig till i Mai Chais länkar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Enligt UDD ledarna ja, de har väl aldrig ljugit för att skydda sig själva?

 

Thailändsk media uppgav efter hans gripande att Manop varit aktiv i Tahan Phran, en paramilitär styrka som ofta begick övergrepp mot civilbefolkningen under 70-80-talet. Även om han bara delatigt i Seh Daengs privata "militärutbildning" ett par månader innan kuppförsöket så lärde han sig kvickt hur man agerar som en vältränad kommandosoldat.

 

Det var liksom inte hemvärnet som gick till attack mot de värnpliktiga soldaterna den 10 april 2010...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

Polisen verkar av någon anledning inte stötta vare sig militärkupper, kuppmakarna, traditionella makthavarna, rojalisterna eller PAD, jag förstår att detta upprör dig, alla uniformerade borde ju gemensamt agera partiskt för att dom gula ska ha någon chans att komma till makten i landet när inte väljarna förstår sitt eget bästa.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Nu blir det virrigt!

Om polisen väljer att inte upprätthålla lag och ordning i ett samhälle, utan att ta hänsyn till färgen på de som stör ordningen, vem skall då göra det?

 

Resultatet av polisens oförmåga och bristande vilja i att ta itu med våldsverkarna såg du 2010.

Du och jag brukar vara överens om EN sak; militären skall inte användas för att lösa inrikesproblem; det är polisens sak. Nu uppfattar jag att du helt gått vilse i argumentationen.

 

Ditt resonemang betyder att polisen skall sättas in mot t.ex demonstrationerna på flygplatserna (fast du vill egentligen ha militären där ??? ) men under de rödas terrordåd i Bangkok; då skall polisen inte sättas in för vissa av dem stödjer de röda??

Nu har du verkligen tappat fotfästet IL

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/politics/Reds-rally-against-Democrats-in-Yasothon-30205421.html

 

Man undrar ju lite vad som ingår i Demokratiskolorna i de röda byarna-yttrandefrihet och mötesfrihet verkar inte vara nägot på agendan.

 

Det hade varit klädsamt ifall den lokale PTP politikern eller riksfyllot gått ut och fördömt denna aktion samt den i Si Sa Ket som odemokratisk...men de känner väl inte till vad demokrati är mer än till ordet.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det var liksom inte hemvärnet som gick till attack mot de värnpliktiga soldaterna den 10 april 2010...

Hej

 

Att det var elitsoldater det handlade om var ju den bild som myndigheterna gick ut med och denne gamle skrothandlare (diversearbetare) verkade passa in dåligt i den beskrivningen.

 

Men även en otränad gubbe kan ju ställa till med skador om han är beväpnad och han fick väl sitt straff.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det var elitsoldater det handlade om var ju den bild som myndigheterna gick ut med och denne gamle skrothandlare (diversearbetare) verkade passa in dåligt i den beskrivningen.

Och vad tyckte du de såg ut som?Dansande gummor? 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Att det var elitsoldater det handlade om var ju den bild som myndigheterna gick ut med och denne gamle skrothandlare (diversearbetare) verkade passa in dåligt i den beskrivningen.

 

Jag vet inte hur många elitsoldater du har träffat genom åren men alla ser inte ut som Rambo.

Det mest sannolika är att han är just vad han framställdes som; en legosoldat med uppgift att döda så många motståndare som han kan.

Dessutom; du försöker nu genom din argumentation etablera någon sorts sanning att mannen på bilden är en diversearbetare eller skrothandlare. Du har förstås ingen aning om detta men det passar bättre in i din argumentation, därför hittar du på det.

Tyvärr funkar din oärliga argumentation dåligt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att det var elitsoldater det handlade om var ju den bild som myndigheterna gick ut med och denne gamle skrothandlare (diversearbetare) verkade passa in dåligt i den beskrivningen.

Men även en otränad gubbe kan ju ställa till med skador om han är beväpnad och han fick väl sitt straff.

Med vänlig hälsning isan lover

Bara i värld som din kan tydligen inte en skrothandlare bli ekitsoldat?

Mig veterligen så brukar kriterierna i sverige för att hamna hos elitstyrkorna handla om fysik.

Om han tidigare varit skrothandlare eller inte är ganska ointressant. Och handlar mer om argument än verkligheten.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
Tyvärr funkar din oärliga argumentation dåligt.

Fungerar den verkligen så dåligt?

Den argumentation som IL använder används väl i princip också av de röda. Stora skaror av människor verkar ju tro på den uppe i norr och nordöst. Finns väl en kategori av människor som är mera lättfångade av den sortens retorik och det är de som är mer eller mindre outbildade. Jag tror inte att de som har mera insikt i omvärldsfrågor är så lätt att lura, utan där finns nog många som genomskådar retoriken men ser att de kan ha egen vinning av ett sådant system.Därför anamar de den trenden eftersom det passar dom för tillfället.

 

Frågan är om IL tillhör den senare kategorin av människor, eller om han är seriöst duperad? 

Kanske driver han bara ett spel som han finner tjusning i?

 

Här på forumet finns det för få med dålig utbildning och omvärldsinsikt för att det ska fungera bra.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Fungerar den verkligen så dåligt?

Du har helt rätt i att denna oärliga argumentation verkar funka bland en hel del Thailändare i Thailand

Jag avsåg deltagarna i detta forum när jag skrev att argumentationen inte fungerar.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jag vet inte hur många elitsoldater du har träffat genom åren men alla ser inte ut som Rambo.

Det mest sannolika är att han är just vad han framställdes som; en legosoldat med uppgift att döda så många motståndare som han kan.

Dessutom; du försöker nu genom din argumentation etablera någon sorts sanning att mannen på bilden är en diversearbetare eller skrothandlare. Du har förstås ingen aning om detta men det passar bättre in i din argumentation, därför hittar du på det.

Tyvärr funkar din oärliga argumentation dåligt.

Hej

 

Det skulle vara roligt att veta om denne man var den elitsoldat som demokraterna utmålar honom som eller just en gamal skrothandlare (diversearbetare) och det borde inte vara svårt att ta reda på om viljan fanns hos myndigheter och polis.

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Det skulle vara roligt att veta om denne man var den elitsoldat som demokraterna utmålar honom som eller just en gamal skrothandlare (diversearbetare) och det borde inte vara svårt att ta reda på om viljan fanns hos myndigheter och polis.

 

Mvh isan lover 

 

Du vet väl eftersom du hävdar det in absurdum ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Du vet väl eftersom du hävdar det in absurdum ?

Hej

 

Det är helt omöjligt för mig att avgöra vem som har rätt, men han ser mer ut som en gamal skrothandlare (diversearbetare) än elitsoldat på bilden.

 

Mvh isan Lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...