Jump to content
IGNORERAD

I kväll på Kunskapskanalen Kl. 20.00


BB

Recommended Posts

Visst var den engelske mannen ruggigt naiv och säkert var det inte helt lätt att leva med honom men inte fan tar man alla hans pengar och lämnar honom utblottad. Gör man så är man en jävla f*tta. Hoppas att mannen kommer på fötter och då kan han förmodligen gotta sig i att hans fru med all sannolikhet är tillbaka i baren. Pengarna hon tagit är nog snabbt förbrukade på all möjlig skit och huset har börjar rasa ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 285
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    19

  • micke isaan

    15

  • måne

    13

  • ole

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skrämmande att en del skribenter tycker det är tämligen ok att ta någons pengar och lämna denne utblottad för att denne gillar fylla, tjata med polare och för att han för sent insett att livet på landet i isaan är otroligt tråkigt. Enkelt för kärringen att göra slut och ge han hälften av pengarna. alltså att bete sig som normalt folk.

Ändrades av Neil
Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Hej

 

Tråkigt att du har så negativa erfarenheter av Isaan, fattiga och lågutbildade människor, själv upplever jag det som sagt väldigt annorlunda, för mig kännetecknar familjen, släkten och byn, trygghet, sammanhållning, livsglädje och livskvalitet, jag beundrar dessa människor som trots sin relativa fattigdom ändå är så positiva, generösa, vänliga och glada.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Jo men nu försöker vi hålla en fri tråd vilket du aldrig klarar av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt program..

Jag förstår inte, skrev han över allt så han inte hade någon rättighet kvar alls???

isåfall varför..

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst var den engelske mannen ruggigt naiv och säkert var det inte helt lätt att leva med honom men inte fan tar man alla hans pengar och lämnar honom utblottad. Gör man så är man en jävla f*tta. Hoppas att mannen kommer på fötter och då kan han förmodligen gotta sig i att hans fru med all sannolikhet är tillbaka i baren. Pengarna hon tagit är nog snabbt förbrukade på all möjlig skit och huset har börjar rasa ihop.

Håller med, men om hon åker tillbaka till baren vet jag inte.

 

Det framgick väl aldrig hur mycket pengar han satte in på hennes bank?

Han sålde allt han ägde i UK och sen räknade han tydligen med att kunna leva minst fram till pension på de stålarna (15-20 år verkade det som), dessutom var han generös mot frugans familj köpte kylskåp och annat (slösaktig enligt kärringen).

har han sålt sin bil och cykel och bohag blir det kanske inte så mycket, men har han sålt en villa och kanske sin firma, kan det röra sej om ordentligt med stålar!

 

Nån som vet hur mycket mannen blev bestulen på?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

En entreprenör träffar en entreprenör och gafflar ihop en story, säljer iden till ett TV bolag...för dom sett verkligheten!

Gör ett TV program och tjänar ihop dom stålar som behövs.

 

Finns där någon som verkligen VET att detta skett? (menar med dessa personer inblandade)

Kom nu inte och säg att e det på TV så e det på riktigt!

 

Det fabriceras hela tiden den ena historien efter den andra...precis som en "sol o vårare" varje dag och TV bolag e sällan sena att belysa problem!

 

Tycker själv slutet ser ut som att det finns en uppföljning kommer senare...luktar mest lurt över hela saken, att vara så tillmötesgående att båda parter ger en bild helt frivilligt. Visst kan det skett men gubben har isåfall fått ut stålar så han klarar sig från bolaget och då även tjejen en del...eller den kanske hon "gav" han för att lindra hans smärta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade lite om Ted av mannen som gjort filmen.

 

Intressant läsning och slutklämmen känns bra.

http://showreal.com.au/my-thai-bride/my-thai-bride-producers-directors-notes/

 

We have remained friends with Ted, Tip and Mint since the film was shot. I am happy to report that after a few very rough years, Ted is now leading a successful and single life in his native Wales.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har ingen mia noi men min tidigare svärfar försökte ofta få mig att skaffa en precis som honom, min nuvarande frus morbröder vill ibland att jag ska ha sex med någon karoke brud ifrån Laos eller liknande som dom har men jag avstår, så du har helt rätt i att älskarinnor är vanliga och det anses som normalt att ha detta.

Med vänlig hälsning isan lover

Din tidigare svärfar ville du skulle ha en älskarinna?! Dvs han ville du skulle vara otrogen mot hans dotter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att den finns på youtube nu, för våra thaiboende vänner!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

I antal räknat är givetvis thailändskor från fattiga förhållanden i majoritet bland thailändskor gifta med utlänningar. Räknar man i procent så är jag dock helt säker på att thailändskor med en PhD-examen är den grupp där flest har utländska män, följda av gruppen thailändskor med universitetsutbildning/arbetserfarenhet från utlandet. Dessa tjejer är dock så få jämfört med fattiga tjejer att bor man inte i Bangkok så ser man kanske sällan de konstellationerna.

 

Självklart är det så att det finns fattiga tjejer från avlägsna byar som åker till turistorterna med målet att hitta en utlänning att gifta sig med medans väldigt få tjejer från över- eller medelklass har det som mål. Lite som "Amerikasyndromet" i Sverige på 1800-talet; fattiga bönder åkte över Atlanten för att söka lyckan och oavsett om de fann den eller inte så rapporterades det hem om gäss stora som kor och bäckar av guld, inte så konstigt att andra tjejer helt utan framtidsmöjligheter tar en chansning, men samtidigt var det mer regel än undantag att adelskvinnor gifte sig med fransmän, belgare och andra skumma utlänningar.

 

En tjej från medel- eller överklass behöver inte gifta sig med en utlänning för familjens välbefinnade men samtidigt, varför skulle hon inte göra det? Om hon pluggar i England eller USA eller jobbar med svenskar eller tyskar, varför skulle hon inte kunna bli förälskad i och gifta sig med någon av dem? Pengar är fortfarande viktigt, det är det överallt utom möjligen i Västeuropa (än så länge) så tjejen med en Masters från MIT gifter sig nog inte med killen från campusets McDonalds, men det är bara en av många faktorer.

 

Hade inte jag läst på MPR samt spenderat en helg om året i Pattaya så hade jag trott att nästan alla thailändskor som var gifta med en utlänning hade en universitetexamen från utlandet, så snett kan det bli om man inte vidgar sina vyer.

 

Skönt att ha dig tillbaka, det är precis såna här pricksäkra konstateranden jag gillar att hitta i det stora havet av bittra och naiva fördomar som brukar känneteckna ämnen som dessa. :14:

 

 

 

Såg själv programmet när det sändes första gången och tyckte det var en bra skildring om än inte fullödig. En mycket mer nyanserad historia än den gängse media brukar tillhandahålla i ämnet i varje fall.

Visst kan killen tyckas vara aningen naiv som snabbt satsade alla sina livsbesparingar på en förälskelse, hans sort har man ju sett några av under åren. Men det kunde ju mycket väl gått vägen också så jag vet inte om jag vill klandra honom, han tog en chansning, gick "all in" på hela grejen och det sprack. Finns ju mängder av människor som förlorar allt de har och litet till i affärer och misslyckat företagande så varför skulle man inte kunna chansa ekonomiskt även vad gäller kärleksaffärer?

Att våga för att vinna gäller nog på många olika områden här i livet.

 

Vems felet var att det gick som det gick kan jag inte uttala mig om eftersom den information som framgick av programmet inte på långa vägar är tillräcklig för att bedömma den saken. Fast det konstaterandet känns inte heller så viktigt att göra i sammanhanget.

Förmodligen beror misslyckandet på en kombination av brister hos både mannen och kvinnan samt deras olika förväntningar på sitt framtida liv.

 

 

Vad gäller micke isaans tröttsamma mantra om att det i thailändska kvinnors fall alltid är PENGAR som går först så skulle jag vilja inflika -  i vilka nationer bortser en kvinna från sin blivande familjs framtida ekonomi när de gör sitt partnerval?

Tror nog att svenska kvinnor blir lika mycket till sig i män med mycket pengar som thailändska eller andra kvinnor blir, det är bara definitionen av "mycket pengar" som skiljer kvinnorna åt.

Med det inte sagt att ALLA kvinnor prioriterar pengar högst, bara att män såväl som kvinnor, thailändska såväl som svenska,  alla påverkas vi starkt av den varan och ekonomi påverkar i högsta grad våra partnerval. Fast därifrån till att inbilla sig att pengar skulle vara den ENDA faktorn ett visst lands alla kvinnor tar hänsyn till i sitt partnerval är verkligen att förenkla sin omvärld samt ge exempel på sin egen dumhet.

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Din tidigare svärfar ville du skulle ha en älskarinna?! Dvs han ville du skulle vara otrogen mot hans dotter?

Hej

 

Jag vet att detta är svårt att ta till sig med en västerländsk uppfostran men så är det.

 

Han tyckte förmodligen om mig och ville att jag skulle ha det "lika bra" som han själv och hans far, båda var otrogna tills dom dog, det är samma sak med min nuvarande släkts manliga del, dom vill gärna att jag precis som dom ska besöka karaoke barer och bordeller ibland, det förväntas av en man, hade dom inte litat på mig, inte sett mig som en jämlik och gillat mig som person skulle jag förmodligen inte ens känt till deras förehavanden, även frugans lillebror ville gärna besöka karaoke barer redan som 18 åring, frugans pappa hade också älskarinnor redan innan hans fru dog 48 år gammal och vi misstänker att han även bedrar sin nuvarande partner ibland.

 

Så går det till bland männen i Thailand och det är inte mycket vi kan göra åt det, mer än att avstå själv. 

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag vet att detta är svårt att ta till sig med en västerländsk uppfostran men så är det.

Han tyckte förmodligen om mig och ville att jag skulle ha det "lika bra" som han själv och hans far, båda var otrogna tills dom dog, det är samma sak med min nuvarande släkts manliga del, dom vill gärna att jag precis som dom ska besöka karaoke barer och bordeller ibland, det förväntas av en man, hade dom inte litat på mig, inte sett mig som en jämlik och gillat mig som person skulle jag förmodligen inte ens känt till deras förehavanden, även frugans lillebror ville gärna besöka karaoke barer redan som 18 åring, frugans pappa hade också älskarinnor redan innan hans fru dog 48 år gammal och vi misstänker att han även bedrar sin nuvarande partner ibland.

Så går det till bland männen i Thailand och det är inte mycket vi kan göra åt det, mer än att avstå själv.

Med vänlig hälsning isan lover

Ok. Tack för svar. Blev bara lite paff över svärfars värderingar, men sederna är olika här på jorden - o tur är väl det :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Ok. Tack för svar. Blev bara lite paff över svärfars värderingar, men sederna är olika här på jorden - o tur är väl det :-)

Hej

 

Det är det verkligen och jag har berättat för frugan om morbrödernas förslag och hon är glad över att jag står på mig och är trogen, hon är välutbildad, har ordnad ekonomi och skinn på näsan så hon skulle nog aldrig acceptera att jag hade älskarinnor och hade sex på karaoke barer eller bordeller, men jag får fortfarande följa med släktens män när dessa vill ut på äventyr, hon litar på mig, jag nöjer mig med öl och groggar på dessa ställen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är det verkligen och jag har berättat för frugan om morbrödernas förslag och hon är glad över att jag står på mig och är trogen, hon är välutbildad, har ordnad ekonomi och skinn på näsan så hon skulle nog aldrig acceptera att jag hade älskarinnor och hade sex på karaoke barer eller bordeller, men jag får fortfarande följa med släktens män när dessa vill ut på äventyr, hon litar på mig, jag nöjer mig med öl och groggar på dessa ställen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Då har du haft tur och hittat en tillitsfull fru, som jag.

Hon släpper iväg mej dit jag vill, även om vi råkar befinna oss i Pattaya-trakten.

Nu senast skickade hon mej och vår son till Thailand i 3 veckor (och stannade hemma med vår dotter), för lite "business" och familjeträffar.

Inte nåt förtroende jag missbrukar, fast jag var ute på barsvängar vid 3-4 tillfällen med goda vänner.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Då har du haft tur och hittat en tillitsfull fru, som jag.

Hon släpper iväg mej dit jag vill, även om vi råkar befinna oss i Pattaya-trakten.

Nu senast skickade hon mej och vår son till Thailand i 3 veckor (och stannade hemma med vår dotter), för lite "business" och familjeträffar.

Inte nåt förtroende jag missbrukar, fast jag var ute på barsvängar vid 3-4 tillfällen med goda vänner.

 

MVH Tommy

Hej

 

Samma här vi har byggt upp ett förtroende hos varandra och hon vet att jag inte vill riskera vårt förhållande för en sån grej, jag har redan besökt tillräckligt många karaokebarer och bordeller i livet som ungkarl och känner mig färdig med det, jag har reda upplevt det mesta om man säger det så och känner i princip ingen lockelse i det mera, jag är helnöjd med livet som gift familjefar och saknar inget ifrån ungkarlslivet.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag snart bott oavbrutet i Thailand under 5 år.

Och min informationskanal till Thailands vardagsliv är min fru, vilket givetvis färgar mina synpunkter... 

Men jag har gjort följande noteringar.

1. Många thaimän vill ha second wife,, oavsett social ranking .

2. Första frun gillar det inte. men blundar. Vissa skiljer sig,,,men många accepterar situationen.

3. Second wife accepterar att vara just second wife,, men vill helst vara first wife.

4. Att ha en ung second wife och visa upp för kompisar är en mahco grej.  Extremgrejen är ett 60 årskalas vi bevistade, och födelsebarnet hade med sig en ung dam. Hustrun var hemma.

5, Många faranger går "all in", något de aldrig skulle göra "hemma".  Asiatiska män, det lovas det ena och det andra vid första date...men håller tunt...

Slutsats av mina obseravtioner...

Att ha en andrafru i Thailand innebär att man har en familj till. Hus, bil ,barn etc... allt beroende på ekonomisk bärkraft. Ingen höjer på ögonbrynen...

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Skönt att ha dig tillbaka, det är precis såna här pricksäkra konstateranden jag gillar att hitta i det stora havet av bittra och naiva fördomar som brukar känneteckna ämnen som dessa. :14:

 

 

 

Såg själv programmet när det sändes första gången och tyckte det var en bra skildring om än inte fullödig. En mycket mer nyanserad historia än den gängse media brukar tillhandahålla i ämnet i varje fall.

Visst kan killen tyckas vara aningen naiv som snabbt satsade alla sina livsbesparingar på en förälskelse, hans sort har man ju sett några av under åren. Men det kunde ju mycket väl gått vägen också så jag vet inte om jag vill klandra honom, han tog en chansning, gick "all in" på hela grejen och det sprack. Finns ju mängder av människor som förlorar allt de har och litet till i affärer och misslyckat företagande så varför skulle man inte kunna chansa ekonomiskt även vad gäller kärleksaffärer?

Att våga för att vinna gäller nog på många olika områden här i livet.

 

Vems felet var att det gick som det gick kan jag inte uttala mig om eftersom den information som framgick av programmet inte på långa vägar är tillräcklig för att bedömma den saken. Fast det konstaterandet känns inte heller så viktigt att göra i sammanhanget.

Förmodligen beror misslyckandet på en kombination av brister hos både mannen och kvinnan samt deras olika förväntningar på sitt framtida liv.

 

 

Vad gäller micke isaans tröttsamma mantra om att det i thailändska kvinnors fall alltid är PENGAR som går först så skulle jag vilja inflika -  i vilka nationer bortser en kvinna från sin blivande familjs framtida ekonomi när de gör sitt partnerval?

Tror nog att svenska kvinnor blir lika mycket till sig i män med mycket pengar som thailändska eller andra kvinnor blir, det är bara definitionen av "mycket pengar" som skiljer kvinnorna åt.

Med det inte sagt att ALLA kvinnor prioriterar pengar högst, bara att män såväl som kvinnor, thailändska såväl som svenska,  alla påverkas vi starkt av den varan och ekonomi påverkar i högsta grad våra partnerval. Fast därifrån till att inbilla sig att pengar skulle vara den ENDA faktorn ett visst lands alla kvinnor tar hänsyn till i sitt partnerval är verkligen att förenkla sin omvärld samt ge exempel på sin egen dumhet.

Jeje ner med huvudet i sanden bara. Din fru är nog inte som alla andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson
Skönt att ha dig tillbaka, det är precis såna här pricksäkra konstateranden jag gillar att hitta i det stora havet av bittra och naiva fördomar som brukar känneteckna ämnen som dessa. :14:       Vad gäller micke isaans tröttsamma mantra om att det i thailändska kvinnors fall alltid är PENGAR som går först så skulle jag vilja inflika -  i vilka nationer bortser en kvinna från sin blivande familjs framtida ekonomi när de gör sitt partnerval? Tror nog att svenska kvinnor blir lika mycket till sig i män med mycket pengar som thailändska eller andra kvinnor blir, det är bara definitionen av "mycket pengar" som skiljer kvinnorna åt. Med det inte sagt att ALLA kvinnor prioriterar pengar högst, bara att män såväl som kvinnor, thailändska såväl som svenska,  alla påverkas vi starkt av den varan och ekonomi påverkar i högsta grad våra partnerval. Fast därifrån till att inbilla sig att pengar skulle vara den ENDA faktorn ett visst lands alla kvinnor tar hänsyn till i sitt partnerval är verkligen att förenkla sin omvärld samt ge exempel på sin egen dumhet.
Hej Kim, Jag håller med dig i uppfattningen att kvinnor är kvinnor, med vissa variationer och undantag som bekräftar regeln, detta oavsett i vilket land de är födda i. Även svenska kvinnor oberoende av utbildning eller social härkomst vill naturligtvis göra sig ett gott parti i valet av en karl. Skillnaden är väl att här i Sverige så är denna önskan om ekonomisk trygghet inte något som är kulturellt accepterat att erkänna på samma vis som i Thailand där det istället är upphöjt till ett i det snaraste primärt mål och något som oblygt diskuteras och suktas efter. Hela det Thailändska samhället genomsyras ju av en omåttlig pengadyrkan där människor värderas utifrån hur mycket pengar de har eller ger sken av att förfoga över, och därför blir nog den kravlösa romantiken något som man eventuellt får på köpet istället för tvärt om som det är här i Sverige. Vill man som farang i Thailand inte bli värderad efter hur mycket stålar man har och hur mycket av dessa som man är villig att spendera på thailändarna, så gäller det väl för oss Faranger att vara extra tydliga med att visa prov på våra intillektuella/praktiska färdigheter eller rent av visa prov på de inre kvaliteter som vi besitter. Visst är detta ointressanta egenskaper för de flesta thaibrudar, men lyfter man i sitt beteende fram dessa personliga egenskaper så kan man även i Thailand hitta självständiga kvinnor som är primärt intresserade av karlns inre kvaliteter istället för att i första hand sukta efter hans pengar. Som karl är man sällan oskyldig till vilken typ av kvinna man blir tillsammans med, och spenderar man slösaktigt eller skryter med sitt välstånd så drar man naturligtvis till sig en massa lättillgängliga kvinnor som bara vill tillgodogöra sig en snabb ekonomisk "quick fix" på mannens bekostnad. Fiskefångstens art beror oftas på agn, redskap och val av fiskevatten. SN
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag snart bott oavbrutet i Thailand under 5 år.

Och min informationskanal till Thailands vardagsliv är min fru, vilket givetvis färgar mina synpunkter... 

Men jag har gjort följande noteringar.

1. Många thaimän vill ha second wife,, oavsett social ranking .

2. Första frun gillar det inte. men blundar. Vissa skiljer sig,,,men många accepterar situationen.

3. Second wife accepterar att vara just second wife,, men vill helst vara first wife.

4. Att ha en ung second wife och visa upp för kompisar är en mahco grej.  Extremgrejen är ett 60 årskalas vi bevistade, och födelsebarnet hade med sig en ung dam. Hustrun var hemma.

5, Många faranger går "all in", något de aldrig skulle göra "hemma".  Asiatiska män, det lovas det ena och det andra vid första date...men håller tunt...

Slutsats av mina obseravtioner...

Att ha en andrafru i Thailand innebär att man har en familj till. Hus, bil ,barn etc... allt beroende på ekonomisk bärkraft. Ingen höjer på ögonbrynen...

Finns en film på temat...

 

"Things are going to get nasty as 'mia noi' or mistresses and 'mia luang' or (legal) wives openly declare and wage war upon each other in this bullet-filled, bombs-abound movie." http://www.imdb.com/title/tt0454199/

Bra var den väl kanske inte, men en del snygga damer och en hel massa action!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeje ner med huvudet i sanden bara. Din fru är nog inte som alla andra.

Vad får dig att tro att alla är stöpta i samma form?

Min första fru och tillika mina 2 äldsta barns mor kommer från Surin.

Men jag skulle beteckna en svensk tjej som mera girig.

Min yngsta dotter, s mamma kommer från buriram. Inga större problem med pengar där efter separationen. Hon är glad om jag betalar saker för dottern och har henne varannan vecka.

Min nuvarande fru sen 10 år, också från isaan har heller ingen goldigger instinkt.

Så jag tror nog att du antingen har haft otur. Alternativt så är det något i ditt eget beteende som framkallar en goldigger.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Vad får dig att tro att alla är stöpta i samma form?

Min första fru och tillika mina 2 äldsta barns mor kommer från Surin.

Men jag skulle beteckna en svensk tjej som mera girig.

Min yngsta dotter, s mamma kommer från buriram. Inga större problem med pengar där efter separationen. Hon är glad om jag betalar saker för dottern och har henne varannan vecka.

Min nuvarande fru sen 10 år, också från isaan har heller ingen goldigger instinkt.

Så jag tror nog att du antingen har haft otur. Alternativt så är det något i ditt eget beteende som framkallar en goldigger.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

Eller är det du som är så in i helvetes bra,grattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt roande att läsa om hur anstötliga Isaan folket är. De utgör 50% av befolkningen i Thailand

och majoriteten här måste ha med dem att göra till vardags i Thai.

Vad åker ni till Thailand för?

Tror inte många av dem som prackar ner på Isaan har så mkt mer erfarenhet av Isaan än service

folket i södra Thai och många har säkert vänner därifrån utan att reflektera över detta.

Sen är det ju så att oftast handlar nyheterna och historierna här i Sverige bara om det dåliga då 

 allt annat verkar ointressant.

 

Pinsamt och barnsligt beteende..

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart finns det största kunskapen om Isaan, dess befolning mm. av personer som aldrig besökt området.

Lika så de största Thailandskännarna sitter hemma i Europa vid sin dator.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...