Jump to content
IGNORERAD

I kväll på Kunskapskanalen Kl. 20.00


BB

Recommended Posts

Handlarens thailändska kärleksaffär.
 
Ted säljer sina tillgångar i Wales och satsar alla pengarna på den thailändska flickvännen Tips familjegård. Efter ett tag börjar deras förhållande gnissla. En historia om vad som händer när människor reduceras till varor.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 285
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    19

  • micke isaan

    15

  • måne

    13

  • ole

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En till som inte läst "Gula Boken"

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul program,förväntar mig lite liv i luckan i den här tråden när programet är slut :rotfl:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig i hela mitt liv att jag skulle ge min tjej alla mina tillgångar. Men många har gått i denna fällan som denna gubbe gjort.

 

Om huset är färdigbyggt och tjejen skulle lämna mig direkt efter, då hyr jag en bulldozer och jämnar huset med marken, och tackar för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Vilket stolpskott säger jag bara

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske killen var lite blåögd, men det som verkligen slog mig var tjejens helt okänsla för allt hon verkligen fått!

Jag var nära men det räckte med ett stort skithus för 15K baht för mig!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja det fruntimmret skulle ha något på tvären uppkört där bak! "Lady Isaarn can not buy with money" eller något i den stilen som hon kläckte ur sitt fula tryne! FAN SÅ FÖRBANNAD JAG BLEV!

Hon lät sig just köpas MEN när pengarna var slut kunde inte den blåögda Farangen längre köpa henne och hon tyckte det var dax att göra sig av med honom. Så hon var verkligen KÖPT och RAKA motsatsen till vad hon påstod att hon och andra är. Hon måste haft en ärta till hjärna som lät sig vara med i filmen och tro att hon gjort rätt för sig.

Farangen..Ja..Han lärde sig väll en dyr läxa får man hoppas. Men God Öl drack han ;-)

 

Solklart hur jag skulle gjort. BULLDOZER Please! Right Now!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var väl en nyttig och bra film, att visa för alla falangtanter som ojar sig över hur utnyttjade de stackars fattiga flickorna blir av  oss vita medelålders män. Så här ser ju baksidan av myntet ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra dokumentär!

Borde vara obligatoriskt visning för alla singelmän-resenärer innan de reser till Thailand första gången!

Skulle spara en hel del gråt-införkameran/pressen i framtiden.

Han är knappast ensam...

De stackars utsatta kvinnorna :crazy:

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det fruntimmret skulle ha något på tvären uppkört där bak! "Lady Isaarn can not buy with money" eller något i den stilen som hon kläckte ur sitt fula tryne! FAN SÅ FÖRBANNAD JAG BLEV!

Hon lät sig just köpas MEN när pengarna var slut kunde inte den blåögda Farangen längre köpa henne och hon tyckte det var dax att göra sig av med honom. Så hon var verkligen KÖPT och RAKA motsatsen till vad hon påstod att hon och andra är. Hon måste haft en ärta till hjärna som lät sig vara med i filmen och tro att hon gjort rätt för sig.

Farangen..Ja..Han lärde sig väll en dyr läxa får man hoppas. Men God Öl drack han ;-)

 

Solklart hur jag skulle gjort. BULLDOZER Please! Right Now!

Man kan inte köpa människor,hyra möjligitvis men sen får det nog finnas lite kärlek med i ekvationen om inte allt ska sluta på samma gång som det blir ebb i kassan.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det tragiska i filmen är att han är inte den sista som kommer åka på en sån smäll. Men hur naiv/dum får man bli när man ger en människa alla sina tillgångar till nån man inte ens känner tillräckligt väl? Det som fick mig förbannad var hennes jävla attityd, jag hade eldat upp huset och grillat upp varenda gris och bjudit på grillparty för hela byn! :) Måste ändå ge honom en eloge för att berätta sin historia om hur dum han varit. Det som får en att häpna är att vissa inte lär känna sin tilltänkta partner riktigt innan man slå på den stora trumman, helt ofattbart!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket stolpskott säger jag bara

 

 

Jag håller inte med.

 

Grabben gjorde en massa bra för tjejen och hennes familj, och fick tacksamhet och ömhet tillbaka, nog för att få honom att smälta.

 

Sen att sätta in allt han ägde OCH berätta det för en "Golddigger", var ju korkat (hade hon trott att han hade mer, så hade hon spelat kär än idag).

Men kärleken drabbar alla olika, att sitta här och påstå att ni är "bättre" känns korkat, ni har inte varit i hans situation.

Jag tycker synd om den snälla mannen som blev blåst på allt han ägde, trist att det finns människor som beter sej så illa mot snälla, det är väl därför världen ser ut som den gör.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Jag håller inte med.

 

Grabben gjorde en massa bra för tjejen och hennes familj, och fick tacksamhet och ömhet tillbaka, nog för att få honom att smälta.

 

Sen att sätta in allt han ägde OCH berätta det för en "Golddigger", var ju korkat (hade hon trott att han hade mer, så hade hon spelat kär än idag).

Men kärleken drabbar alla olika, att sitta här och påstå att ni är "bättre" känns korkat, ni har inte varit i hans situation.

Jag tycker synd om den snälla mannen som blev blåst på allt han ägde, trist att det finns människor som beter sej så illa mot snälla, det är väl därför världen ser ut som den gör.

 

 

MVH Tommy

Mja, är man 50 år gammal borde man veta bättre, i min värld i.a.f. Snäll kan man väl vara utan att för den delen göra korkade beslut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Man kan inte köpa människor,hyra möjligitvis men sen får det nog finnas lite kärlek med i ekvationen om inte allt ska sluta på samma gång som det blir ebb i kassan.

Ja det var inte jag som trodde eller sa att människor går att köpa eller ej. Men tjejen i filmen menade att Hon inte gick att köpa men i själva verket så var det just det som gick att göra med henne. No Money No Honey.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Utänningar jobbar lite, och tjänar mycket pengar..." Snacka om snedvriden bild av hur det är i farangland. Visst tjänar så gott som alla bra mkt mer än en thailändares medelinkomst, men på den faranglönen ska det, innan man ens hinner se pengarna, dras av en rejäl portion skatt. Denna varierar visserligen mellan länderna men vad jag vet så finns det inte direkt skatteparadis i överflöd i exempelvis vår världsdel Europa. Och när man sedan väl står  där med sin disponibla inkomst efter en ca 165 timmars arbetsmånad så äter först och främst boendet upp en rejäl del av kakan. Har för mig att jag läst siffror på att bortåt 30% av lönen går till boendekostnaderna. Sedan så borde de små töserna få upp ögonen för hur bra mycket högre den generella prisnivån är i farangland. Nej, du får inte en shysst måltid för motsvarande 100 THB, snarare får man hosta upp något i stil med motsvarande 350-500 THB för en dagens på i stort sett vilken lunchrestaurang som helst. Och samma sak gäller även i princip ALLA andra varor, för att inte tala om hur dyrt det är med tjänster i farangland. Det tror jag att alla som tvingats betala för exempelvis en bilbärgare eller en låssmed någongång kan hålla med om.

 

Å andra sidan är det mesta som bartjejerna ser av farangerna i Thailand personer som dels haft råd att köpa en biljett och dels bränna pengar som om det inte fanns någon morgondag. Att många av dessa glada herrar med spenderbyxorna fulla med pengar har jobbat stenhårt och försakat en hel del i nöjesväg på hemmaplan för att kunna leka kung i baren under några veckor finns det inte en tanke på. Och jag skulle inte förvånas om många av dessa herrar har betydligt intressantare saker att ägna sig åt när de väl är på plats i baren, än att lägga ut texten om hur de sparat och gnetat för att ha möjlighet till att just sitta i baren, bli påpassad och strö lite THB omkring sig.

 

Man kan tycka att de flesta barjejer borde inse att varje farang är långt ifrån den penningstinne miljonär de eventuellt framstår som, samtidigt så undrar man vad de skall tro när det hela tiden kommer en aldrig sinande  ström av faranger med till synes obegränsade resurser. Då är det kanske lätt att tro att livet i farangland mest består av att håva in pengar utan någon motprestation.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke

Kollar man också på hur pundet har tappat i värde mot den thailändska bathen så har

britterna blivit rejält fattigare. Samtidigt som priserna i Thailand också gått upp. Att många

berättar om sin lön och då nämner bruttobelopp framstår man som rikare än vad man egentligen

är. Samtidigt vet man inte, damen kanske faktiskt hade äkta känslor för mannen i början av deras

förhållande. Men tröttnade, kändes som att han var ganska glad i läsken vilket gjorde att hennes

känslor för honom tog slut och när han sedan inte hade några pengar tyckte hon att det var lika

bra att solochvåra. Kan inte säga att det är något hon skall vara stolt över. Det gäller och vara rädd

om sin surt beskattade pengar.

 

 

 


post-7030-0-35501600-1366234016.png

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...