Jump to content
IGNORERAD

I kväll på Kunskapskanalen Kl. 20.00


BB

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Och vi som inte gnäller om skatt och sjukvård?Och bor i Sverige men semestrar i Thailand?

 

Ja, ni har det bra.

 

Och eftersom ni betalar vanlig skatt så kan ni göra precis vad ni känner för.

 

 

Vissa går till frun och andra går till baren, karaoken, a- go-go eller valfri plats.

Sedan finns även dom som går och köper sig en flaska sprit, efter att dom fått piller av olika slag, och kör blandmissbruk.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 285
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    19

  • micke isaan

    15

  • måne

    13

  • ole

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det förklarar väl ändå att flickorna i Thailand gör vad somhelst för en middag eller ett extra tillskott av pengar. Att då klaga på att gubbarna är otrogna är bara löjligt då fruarna gjord precis på sammasätt innan de var gifta. Vad somhelst för pengar stämmer bra på Thailändare.

Du är singel eller hur?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och pensionärer med hängpung,vart går vi?

Till långvården, sen en kall dusch, vips så har pungen fått normal storlek..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tycker inte att jag förskönar Isaan, enligt mig är det bara helt överlägset, här finns dom trevligaste, ärligaste, minst stressade och vänligaste människorna i landet,

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Det finns en "litenhet" och en inskränkthet i de Isaanska småbyarna och under ytan av leenden och "hjälpsamhet" lurar konstant avundsjukan och småsintheten mellan de olika familjerna.

Det är den oromantiska verkligheten i Isaan, liksom i övriga fattiga miljöer världen över med lågutbildade människor som kämpar för sin existens.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Att farangkarlar inte trivs ute på landet i Isaan eller för den delen i Sverige beror nog mestadels på att de inte har några gemensamma intressen med sin fru/flickvän. De har aldrig haft några gemensamma intresse. De blev ihop av andra pragmatiska skäl, hon hade sina och han fick sina behov stillade i begynnelse av deras förhållande. Men när dessa behov blir till sporadisk slentrian eller inte längre stillas med ett leende, ja vad återstår då för dessa två? Det som återstår är Tomhet - ensamhet - ånger - och olust för varandras sällskap. Karln som var den svansviftande och tacksamma valpen har blivit en oborstad byracka som måste rastas. Damen som var en mjuk sommarkatt har nu växt sig stor, och istället för att spinna, fräser hon och rivs med sina klor. SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Att farangkarlar inte trivs ute på landet i Isaan eller för den delen i Sverige beror nog mestadels på att de inte har några gemensamma intressen med sin fru/flickvän. De har aldrig haft några gemensamma intresse. De blev ihop av andra pragmatiska skäl, hon hade sina och han fick sina behov stillade i begynnelse av deras förhållande. Men när dessa behov blir till sporadisk slentrian eller inte längre stillas med ett leende, ja vad återstår då för dessa två? Det som återstår är Tomhet - ensamhet - ånger - och olust för varandras sällskap. Karln som var den svansviftande och tacksamma valpen har blivit en oborstad byracka som måste rastas. Damen som var en mjuk sommarkatt har nu växt sig stor, och istället för att spinna, fräser hon och rivs med sina klor. SN

Rough Justice?

One time you were my baby chicken

Now you've grown into a fox

Once upon a time I was your little rooster

But am I just one of your cocks

 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Hej

 

Dom uppfann nog snarare fenomenet Beerbars och A Go Go.

 

Mia Noi traditionen har sina rötter i kungahus och adel, sedan spred den sig till affärsvärlden och politiken, numera finns den i alla samhällsklasser, dom rika som har råd håller sig med en universtets studerande mia noi som dom ger lägenhet, bil och dyra presenter, affärsmän och politiker går på massage institut, vanliga löntagare går på bordell och karaoke.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Man kan säga att Issangubarna tog rygg på kungahuset och adlen men för att visa sin högre ställning får de ta en mia noi ifrån Laos istället, men fenomenet är det samma eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det fruntimmret skulle ha något på tvären uppkört där bak! "Lady Isaarn can not buy with money" eller något i den stilen som hon kläckte ur sitt fula tryne! FAN SÅ FÖRBANNAD JAG BLEV!

Hon lät sig just köpas MEN när pengarna var slut kunde inte den blåögda Farangen längre köpa henne och hon tyckte det var dax att göra sig av med honom. Så hon var verkligen KÖPT och RAKA motsatsen till vad hon påstod att hon och andra är. Hon måste haft en ärta till hjärna som lät sig vara med i filmen och tro att hon gjort rätt för sig.

Farangen..Ja..Han lärde sig väll en dyr läxa får man hoppas. Men God Öl drack han ;-)

 

Solklart hur jag skulle gjort. BULLDOZER Please! Right Now!

Helt rätt ! En bulldozer bara.... Tänkte att dom skulle dela upp husinvesteringen och grisarna men det han fick var en flygresa hem till ingenting med 140 pund på fickan och inget hem Så känslokall människa denna tjej min sambo skämdes över hennes vägnar gud så pinsamt tyvärr är det många faranger som åker på detta!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ett mycket bra program som skildrade den perfekta guldtorsken och den värsta sortens barbrud på ett i mina ögon bra sätt och i ett ganska vanligt förekommande förhållande med det oundvikliga tragiska slut som nästan alltid blir fallet, den borde vara utomordentligt viktig att se för alla nybörjare.

 

Guldtorsken gjorde väl i princip alla fel som man kan göra, jag upphör aldrig att förvånas över att denna sorts människor i en aldrig sinande ström anländer till Thailand och ruinerar sig, att kära ner sig i första bästa barbrud, snabbt gifta sig, bygga hus och grisfarm åt en människa han knappt känner, ge bort hela sitt sparade kapital, bo landet utan att lära sig språket och inte arbeta, umgås med utlänningar istället för att skaffa sig Thailändska vänner, försöka komma in i bylivet, bli en del av gemenskapen o.s.v, jag har träffat hundratals såna som han ifrån olika länder som känner sig lurade, har blivit bittra och ägnar resten av livet åt att tvinga på alla han möter sin bild av Thailand och Thailändskor till alla som orkar höra på, själv gör jag allt för att undvika att träffa på denna typ av resenärer, men det sitter väl i princip en eller flera sådana på varenda bar i landet och spyr ur domedagsprofetior till alla som kommer dom nära.

 

Jag retade mig precis som många andra på tjejen och hennes uttalanden, attityd och snedvridna bild av falanger, själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha någon som helst kontakt med en kvinna av denna typen, det lyser problem runt henne och varningsklockorna borde ringa för dom som möter henne och då menar jag inte för att hon jobbar i en bar, för det finns utomordentligt trevliga, söta och bra blivande hustrur i baren också, men just hennes typ är också vanlig, hon var oerhört kall, okänslig och skoningslös, dessutom hade hon den lite mer erfarna obligatoriska kompisen som säkert också gav "goda" råd och påverkade henne till att bli det hon blev, vi har såna här kvinnor även i vår by och jag ser dom blåsa folk ifrån olika länder, men jag håller mig på avstånd och oftast tar deras män inte kontakt heller, dom håller sig fogligt på sin stora kärleks tomt, transporteras runt som kollin och vet förmodligen knappt var dom är, när han sedan lämnar byn dröjer det inte länge innan hon dyker upp med en ny falang ifrån något annat land som också tror att han äger huset och är ensam om tjejen och familjen hennes spelar med i skådespelet, det är skönt att inte bli inblandad i detta och jag håller mig som sagt undan.

 

Mitt råd till män som han i filmen med 4 dygn i Bangkok är att besöka en bordell, betala för den tjänst han vill ha utförd och inte ens tänka tanken att tjejen han betalar för att ha sex med honom ska bli kär i honom, han får då ha sex med en snyggare och yngre kvinna, blir inte ruinerad, slipper bli bitter och känna sig lurad, sedan lämna han landet som han inte förstår sig på och inte hade tid att lära känna med större delen av sina pengar i behåll och i bästa fall med ett leende.

 

 

 

Mvh isan lover

Mycket bra skrivit !!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till långvården, sen en kall dusch, vips så har pungen fått normal storlek..

 

FF

Och då har bihanget ovanför försvunnit  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke
Hej

 

Systemet med mia nois och otrohet på bordeller och karaoke barer är så utbrett att det fåt betecknas som det normala i alla Thailändska samhällsklasser, t.o.m en busschaufför, bonde eller daglönare kan tänka sig att lägga en del av lönen på detta, och blir man accepterad som en av dom så invigs man även i denna del av traditionerna och förväntas agera som dom själva, men jag har inga som helst tankar på att göra detta .

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Men om eller när du gör det och din fru kommer på det kommer hon då också tycka att du bara är normal. Med mina fördomar om thailändska kvinnor säger mig att dom inte tycker det är ok. Det kan i vissa fall vara så att ankorna får sig ett litet kosttillskott dock anser jag inte det normalt heller.

 

 

 

Och falangerna åker till Pattaya glömde du att skriva , och du är undantaget som bekräftar reglerna.

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Att det anses som normalt bland männen är väl ok, även om det är sjukt. Men då faller ju din tes att alla är så lyckliga i Isaan? för om det är 85% av männen som har en mia noi, så kan jag garantera dig att ingen av fruarna till sina män är speciellt lyckliga när mannen föder och sätter på en annan dam.

Hej

 

Om män i andra kulturer som har flera fruar och älskarinnor är lyckligare än andra vet jag inte, men det är en intressant fråga, själv tycker jag åtminstone att dom Thailändska män som har en Mia Noi verkar vara glada över det.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Men om eller när du gör det och din fru kommer på det kommer hon då också tycka att du bara är normal. Med mina fördomar om thailändska kvinnor säger mig att dom inte tycker det är ok. Det kan i vissa fall vara så att ankorna får sig ett litet kosttillskott dock anser jag inte det normalt heller.

 

 

 

Och falangerna åker till Pattaya glömde du att skriva , och du är undantaget som bekräftar reglerna.

Hej

 

Dom flesta Thailändska fruarna vill absolut inte att mannen ska ha en Mia Noi och om dom får reda på det blir det ofta bråk, men många tvingas nog acceptera det för att inte förlora sin man och barnens försörjare.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Hej

 

Om män i andra kulturer som har flera fruar och älskarinnor är lyckligare än andra vet jag inte, men det är en intressant fråga, själv tycker jag åtminstone att dom Thailändska män som har en Mia Noi verkar vara glada över det.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

De überrika Bangkokbor jag känner som har ett 10-tal underbetalda Isaaniter anställda i hemmet verkar också väldigt glada över det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Det finns en "litenhet" och en inskränkthet i de Isaanska småbyarna och under ytan av leenden och "hjälpsamhet" lurar konstant avundsjukan och småsintheten mellan de olika familjerna.

Det är den oromantiska verkligheten i Isaan, liksom i övriga fattiga miljöer världen över med lågutbildade människor som kämpar för sin existens.

Så jävla sant som det va sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Hej

 

Dom flesta Thailändska fruarna vill absolut inte att mannen ska ha en Mia Noi och om dom får reda på det blir det ofta bråk, men många tvingas nog acceptera det för att inte förlora sin man och barnens försörjare.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Ja du ser det handlar även om pengar där,tänk då då varför dom väljer farang män. PENGAR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen
Ja alla gubbar nu har ni det svart på vitt att det är pengarna dom vill åt i första hand. Så länge ni är på det klara med det så kör på bara,men kom inte med att dom älskar er över allt annat. Nu blir det väl ett jävla liv att "min fru älskar mig för bla bla bla bla" "jag ger inga pengar bla bla bla" "Min fru vill inte ha pengar bla bla bla"

JO dom vill ha pengar,va fan ska dom med en farang till annars ?

Är det då omöjligt att hitta kärleken i Thailand ? NEJ så klart inte,men som sagt pengar kommer först.

 

Micke isaan 

 

Bra inlägg, Micke!

 

Man behöver inte vara ett geni för att räkna ut varför så många fattiga thailändska flickor lockas till utländska män, oavsett hur gammal, hur ful eller socialt oduglig du är så i nästan samtliga fall är den enda anledningen till att dom inleder en relation, pengar. Glöm aldrig det!

 

Thailändska flickor från välbärgade familjer är inte intresserade av utlänningar eftersom pengar inte är ett problem. Det kan finnas några undantag, men de allra flesta utländska män som är involverade med thailändska kvinnor är från fattiga förhållanden. Självklart är det pengar!

 

Problemet är att särskilja ärliga tjejer från de som är beredda att gå mycket långt för att snärja en utländsk man där den enda avsikten är att lura av honom så mycket pengar som möjligt. Det mest effektiva sättet att lura människor är att få deras förtroende först, som tjejen i filmen gjorde. Dessa flickor är bra på vad de gör, mycket bra! När de sedan kommer i en maktposition, förändras allt…. precis som i filmen!

 

Lägg då till tankesättet som många thailändskor har att alla pengar måste spenderas och att det bör satsas på ett sätt som låter andra veta att du har rikedom!

 

Det är nu det börjar bli riktigt farligt för många……..

 

/Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Bra inlägg, Micke!

 

Man behöver inte vara ett geni för att räkna ut varför så många fattiga thailändska flickor lockas till utländska män, oavsett hur gammal, hur ful eller socialt oduglig du är så i nästan samtliga fall är den enda anledningen till att dom inleder en relation, pengar. Glöm aldrig det!

 

Thailändska flickor från välbärgade familjer är inte intresserade av utlänningar eftersom pengar inte är ett problem. Det kan finnas några undantag, men de allra flesta utländska män som är involverade med thailändska kvinnor är från fattiga förhållanden. Självklart är det pengar!

 

Problemet är att särskilja ärliga tjejer från de som är beredda att gå mycket långt för att snärja en utländsk man där den enda avsikten är att lura av honom så mycket pengar som möjligt. Det mest effektiva sättet att lura människor är att få deras förtroende först, som tjejen i filmen gjorde. Dessa flickor är bra på vad de gör, mycket bra! När de sedan kommer i en maktposition, förändras allt…. precis som i filmen!

 

Lägg då till tankesättet som många thailändskor har att alla pengar måste spenderas och att det bör satsas på ett sätt som låter andra veta att du har rikedom!

 

Det är nu det börjar bli riktigt farligt för många……..

 

/Parasollkillen

 

I antal räknat är givetvis thailändskor från fattiga förhållanden i majoritet bland thailändskor gifta med utlänningar. Räknar man i procent så är jag dock helt säker på att thailändskor med en PhD-examen är den grupp där flest har utländska män, följda av gruppen thailändskor med universitetsutbildning/arbetserfarenhet från utlandet. Dessa tjejer är dock så få jämfört med fattiga tjejer att bor man inte i Bangkok så ser man kanske sällan de konstellationerna.

 

Självklart är det så att det finns fattiga tjejer från avlägsna byar som åker till turistorterna med målet att hitta en utlänning att gifta sig med medans väldigt få tjejer från över- eller medelklass har det som mål. Lite som "Amerikasyndromet" i Sverige på 1800-talet; fattiga bönder åkte över Atlanten för att söka lyckan och oavsett om de fann den eller inte så rapporterades det hem om gäss stora som kor och bäckar av guld, inte så konstigt att andra tjejer helt utan framtidsmöjligheter tar en chansning, men samtidigt var det mer regel än undantag att adelskvinnor gifte sig med fransmän, belgare och andra skumma utlänningar.

 

En tjej från medel- eller överklass behöver inte gifta sig med en utlänning för familjens välbefinnade men samtidigt, varför skulle hon inte göra det? Om hon pluggar i England eller USA eller jobbar med svenskar eller tyskar, varför skulle hon inte kunna bli förälskad i och gifta sig med någon av dem? Pengar är fortfarande viktigt, det är det överallt utom möjligen i Västeuropa (än så länge) så tjejen med en Masters från MIT gifter sig nog inte med killen från campusets McDonalds, men det är bara en av många faktorer.

 

Hade inte jag läst på MPR samt spenderat en helg om året i Pattaya så hade jag trott att nästan alla thailändskor som var gifta med en utlänning hade en universitetexamen från utlandet, så snett kan det bli om man inte vidgar sina vyer.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hade inte jag läst på MPR samt spenderat en helg om året i Pattaya så hade jag trott att nästan alla thailändskor som var gifta med en utlänning hade en universitetexamen från utlandet, så snett kan det bli om man inte vidgar sina vyer.

 

Får nästan lust att lägga till ytterligare ett citat i min signatur. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det finns en "litenhet" och en inskränkthet i de Isaanska småbyarna och under ytan av leenden och "hjälpsamhet" lurar konstant avundsjukan och småsintheten mellan de olika familjerna.

Det är den oromantiska verkligheten i Isaan, liksom i övriga fattiga miljöer världen över med lågutbildade människor som kämpar för sin existens.

Hej

 

Tråkigt att du har så negativa erfarenheter av Isaan, fattiga och lågutbildade människor, själv upplever jag det som sagt väldigt annorlunda, för mig kännetecknar familjen, släkten och byn, trygghet, sammanhållning, livsglädje och livskvalitet, jag beundrar dessa människor som trots sin relativa fattigdom ändå är så positiva, generösa, vänliga och glada.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det var väldigt tråkigt för denna gentleman. Man han var ganska blåögd eller så försupen att han inte förstod någonting. Men det värsta var polaren Mint när hon träffade sin son. Som knappt ville träffa sin mor. Då blev jag ledsen modell större. Ens barn som inte känner sina föräldrar för att damen måste arbeta i baren .

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väldigt tråkigt för denna gentleman. Man han var ganska blåögd eller så försupen att han inte förstod någonting. Men det värsta var polaren Mint när hon träffade sin son. Som knappt ville träffa sin mor. Då blev jag ledsen modell större. Ens barn som inte känner sina föräldrar för att damen måste arbeta i baren .

Eller ens barn som inte känner igen en för att man måste jobba i fabrik, seppen eleppen, restaurang... you name it. Barnen kallar moster mamma och mamma moster.

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Bond håller helt med. Det var en hemsk scen. Vad dom överhuvudtaget arbetar med när dom måste skiljas från sina barn

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...