Jump to content
IGNORERAD

I kväll på Kunskapskanalen Kl. 20.00


BB

Recommended Posts

Jämfört en fabriksarbetande Thailändare har vi väl det,enorm skillnad på hur många månadslöner ett hus i Issan kostar beronde på vilket land man får den i.

Har för mig att tjejen i filmen sa att fick fyra dollar om dagen när hon jobbad i plastfabriken,jämfört med det så har nog alla turister otroligt mycket pengar.

 

Det som stör mig mest med Thailand är att man inte får äga något där,hur kul är det att lägga en massa pengar på ett hus och sen vara tvungen att skriva det på någon annan.

Inget jag skulle göra i Sverige och inte någon annanstans heller!

För mig känns d helt ok att göra det då jag ändå vet att en dag får min son ta över allt och vill ju inte att han

ska bo i nån träskjul..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 285
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    19

  • micke isaan

    15

  • måne

    13

  • ole

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Klart de håller masken om de fått tag i en falang som inte är stormrik!!

Tappa ansiktet vill ju ingen! :crazy:

Stackars frun min som måste tappat ansiktet då hon säger till alla som det är. Vi har inte pengar som gräs

och huset har bekostats med hårt arbete och mannen fått sälja sin kära båt,hehe..

Bättre det än att ha folk som springer titt som tätt o vill låna pengar. Bara jobbigt men d tog slut rätt fort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag tycker är löjligt är att svenskar tycker de är rika bara för att de har en svenska lön eller pension.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag tycker är löjligt är att svenskar tycker de är rika bara för att de har en svenska lön eller pension.
Sitter och berättar vad dom har i lön , i baht . Men glömmer att berätta om kostnader och skatt . Och gör detta för en tjej som man tänker att hon ska komma till Sverige , blir inte roligt när verkligheten kommer ikapp . Det är verkligen att ställa till det för sig själv .
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Härligt ! Det känns som om att du har ett bra liv .

Hej

 

Ja jag är nöjd med livet och det mesta, tar motgångar med en klackspark, är optimistiskt lagd, gillar det enkla och okomplicerade, trivs nästan överallt och har lätt för att lära känna folk, har ett bra jobb och en förstående arbetsgivare som låter mig jobba 4 dagars vecka och vara i Thailand 3 månader varje vinter, bra fru ifrån en trevlig familj i Isaan, en frisk och busig pojk på 5 år, vi är friska och krya vad mer kan man begära.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Ja alla gubbar nu har ni det svart på vitt att det är pengarna dom vill åt i första hand. Så länge ni är på det klara med det så kör på bara,men kom inte med att dom älskar er över allt annat. Nu blir det väl ett jävla liv att "min fru älskar mig för bla bla bla bla" "jag ger inga pengar bla bla bla" "Min fru vill inte ha pengar bla bla bla"

JO dom vill ha pengar,va fan ska dom med en farang till annars ?

Är det då omöjligt att hitta kärleken i Thailand ? NEJ så klart inte,men som sagt pengar kommer först.

 

Micke isaan 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Ja alla gubbar nu har ni det svart på vitt att det är pengarna dom vill åt i första hand. Så länge ni är på det klara med det så kör på bara,men kom inte med att dom älskar er över allt annat. Nu blir det väl ett jävla liv att "min fru älskar mig för bla bla bla bla" "jag ger inga pengar bla bla bla" "Min fru vill inte ha pengar bla bla bla"

JO dom vill ha pengar,va fan ska dom med en farang till annars ?

Är det då omöjligt att hitta kärleken i Thailand ? NEJ så klart inte,men som sagt pengar kommer först.

 

Micke isaan 

Hej

 

Att 85% av dom Thailändska männen är otrogna är väl också en anledning till en del tjejer väljer en falang.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Hej

 

Att 85% av dom Thailändska männen är otrogna är väl också en anledning till en del tjejer väljer en falang.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Helt möjligt,men pengarna kommer först. Isaan lover du vet väl om nån hur snacket går ute i byarna ?

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

Många svenskar har skulder långt över öronen hur blir det när en tjej gifter sig med honom och sedan skiljer sig utan äktenskapsförord.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är bara löjligt snack att 85% av männen är otrogna. Med vem är de otrogna andra män eller.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att 85% av dom Thailändska männen är otrogna är väl också en anledning till en del tjejer väljer en falang.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Gäller nog bara i en del byar i nordost det finns såna siffror.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Det där är bara löjligt snack att 85% av männen är otrogna. Med vem är de otrogna andra män eller.

Svårt att säga i % men väldigt,väldigt många är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag menade vara att vem är de otrogna med kvinnor eller män. I min värld behöver man vara två för att vara otrogen.

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alla gubbar nu har ni det svart på vitt att det är pengarna dom vill åt i första hand. Så länge ni är på det klara med det så kör på bara,men kom inte med att dom älskar er över allt annat. Nu blir det väl ett jävla liv att "min fru älskar mig för bla bla bla bla" "jag ger inga pengar bla bla bla" "Min fru vill inte ha pengar bla bla bla"

JO dom vill ha pengar,va fan ska dom med en farang till annars ?

Är det då omöjligt att hitta kärleken i Thailand ? NEJ så klart inte,men som sagt pengar kommer först.

 

Micke isaan 

Både du och jag vill också ha pengar,whats ur point? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att 85% av dom Thailändska männen är otrogna är väl också en anledning till en del tjejer väljer en falang.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Och vilka siffror tror du gäller för västerlänningar med Thaifru.

Om jag ska kategorisera Svenskar så är dom som har Thaifru i en klass för sig när det gäller att vara otrogna.

 

Vet inte inte om det är nån jagbetalarjagbestämmer-grej men ibland när man i Thailand så så är det så att man "baxnar" för att citera lite.

Givitvis inte alla men om dom ska välja farang för att dom är så mycket trognare blir nog många rätt besvikna!! 

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Både du och jag vill också ha pengar,whats ur point? 

Ja fattar du inte det så får jag väl säga det till dig  :_fool: Vi jobbar ihop dom,vi snor,säljer,köper,lurar inte ihop dom.

 

 

Micke isaan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Det som jag tycker är löjligt är att svenskar tycker de är rika bara för att de har en svenska lön eller pension.

Tom en fattig svensk får känna sig rik i Isaan. Inget löjligt med det, det är ren fakta. Har du ens varit i Isaan? Men jag blir ganska trött på denna romantiserade synen om hur jävla lyckliga alla är i Isaan. Dom har en sån frihet och dom är så lyckliga med att gå ut plocka ris hela dagen i 40 graders värme och dra in 150tbh, för att sen gå hem och njuta av solnedgången med glas pissljummet regnvatten! Och när solen gått ner så inser man att man är så jävla trött så att man inte orka hålla sig vaken vare sig man vill eller inte! Nej, jag är övertygad om att majoriteten i Isaan inte anser att dom lever i nån speciellt lycklig tillvaro. Vad är skället för denna massflykt från Isaan? För att ungdomen känner en sån frihet? Eller, just att det är så jävla svårt att få det att gå ihop ekonomiskt och att man inte är dummare än att man sett under vilka förhållande man växt upp i?

 

Första gången jag satte min fot i Isaan, så fick sig mitt perspektiv en spark i röven.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Tom en fattig svensk får känner sig rik i Isaan. Inget löjligt med det, det är ren fakta. Har du ens varit i Isaan? Men jag blir ganska trött på denna romantiserade synen om hur jävla lyckliga alla är i Isaan. Dom har en sån frihet och dom är så lyckliga med att gå ut plocka ris hela dagen i 40 graders värme och dra in 150tbh, för att sen gå hem och njuta av solnedgången med glas pissljummet regnvatten! Och när solen gått ner så inser man att man är så jävla trött så att man inte orka hålla sig vaken vare sig man vill eller inte! Nej, jag är övertygad om att majoriteten i Isaan inte anser att dom lever i nån speciellt lycklig tillvaro. Vad är skället för denna massflykt från Isaan? För att ungdomen känner en sån frihet? Eller, just att det är så jävla svårt att få det att gå ihop ekonomiskt och att man inte är dummare än att man sett under vilka förhållande man växt upp i?

 

Första gången jag satte min fot i Isaan, så fick sig mitt perspektiv en spark i röven.

Just nu sitter jag hemma i Bangkok och dricker chang. Nästa månad dricker jag nog chang Hemma i Yasothon.

Det är bra med perspektiv på tillvaron...

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Helt möjligt,men pengarna kommer först. Isaan lover du vet väl om nån hur snacket går ute i byarna ?

Hej

 

Visst finns det guldtorskar och värsta sortens luder ute bland byarna periodvis men dom dominerar inte, dom utgör undantagen som alla skvallrar om, chansen att hitta en vän för livet som man kan leva med resten av livet är betydligt större ute på landet än på dom få bargator som finns på välkända platser. och träffar man den rätta är oddsen nog betydligt bättre för ett långt och lyckligt liv tillsammans än i Sverige.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Och vilka siffror tror du gäller för västerlänningar med Thaifru.

Om jag ska kategorisera Svenskar så är dom som har Thaifru i en klass för sig när det gäller att vara otrogna.

 

Vet inte inte om det är nån jagbetalarjagbestämmer-grej men ibland när man i Thailand så så är det så att man "baxnar" för att citera lite.

Givitvis inte alla men om dom ska välja farang för att dom är så mycket trognare blir nog många rätt besvikna!! 

Hej

 

Ser inget som helst samband mellan otrohet och Thailändska fruar om man lever utanför bargatorna, är normal konsument när det gäller alkohol, lever ett normalt liv med familj och barn.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tom en fattig svensk får känna sig rik i Isaan. Inget löjligt med det, det är ren fakta. Har du ens varit i Isaan? Men jag blir ganska trött på denna romantiserade synen om hur jävla lyckliga alla är i Isaan. Dom har en sån frihet och dom är så lyckliga med att gå ut plocka ris hela dagen i 40 graders värme och dra in 150tbh, för att sen gå hem och njuta av solnedgången med glas pissljummet regnvatten! Och när solen gått ner så inser man att man är så jävla trött så att man inte orka hålla sig vaken vare sig man vill eller inte! Nej, jag är övertygad om att majoriteten i Isaan inte anser att dom lever i nån speciellt lycklig tillvaro. Vad är skället för denna massflykt från Isaan? För att ungdomen känner en sån frihet? Eller, just att det är så jävla svårt att få det att gå ihop ekonomiskt och att man inte är dummare än att man sett under vilka förhållande man växt upp i?

 

Första gången jag satte min fot i Isaan, så fick sig mitt perspektiv en spark i röven.

Har aldrig varit i Isaan, och har heller ingen större önskan om att besöka den delen av Thailand, och än mindre bosätta mig mitt ute i ingenstans. Inga större städer att snabbt kunna ta sig till när lappsjukan sätter in och inget hav med shyssta vyer. För MIG är det helt obegripligt att man väljer att bosätta sig i denna del av landet. Nej, utan att ens varit där så är jag övertygad om att den sydliga delen med havet och alla öar är ett betydligt lämpligare ställe när jag, eller rättare sagt vi, åker ner för att hälsa på. Och just för att hälsa på, för "hemma" är här i Sverige och kommer så att förbli för överskådlig framtid. På den punkten är Mr & Mrs Mctwist helt överrens.

 

"Thai är varmt och jobbigt, bättre bo här och åka på semester ibland" /Mrs. Mctwist 

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit i Isaan, och har heller ingen större önskan om att besöka den delen av Thailand, och än mindre bosätta mig mitt ute i ingenstans. Inga större städer att snabbt kunna ta sig till när lappsjukan sätter in och inget hav med shyssta vyer. För MIG är det helt obegripligt att man väljer att bosätta sig i denna del av landet. Nej, utan att ens varit där så är jag övertygad om att den sydliga delen med havet och alla öar är ett betydligt lämpligare ställe när jag, eller rättare sagt vi, åker ner för att hälsa på. Och just för att hälsa på, för "hemma" är här i Sverige och kommer så att förbli för överskådlig framtid. På den punkten är Mr & Mrs Mctwist helt överrens.

 

"Thai är varmt och jobbigt, bättre bo här och åka på semester ibland" /Mrs. Mctwist 

 

Jag skulle heller aldrig bosätta mig på vischan i Isaan, däremot tycker jag det är en intressant upplevelse att besöka några dagar. Det är fascinerande människor som bor där, och jag har alltid blivit vänligt bemött.

 

Sannolikt blir det några dagar i exfru Changs hemby nästa resa i oktober. Bland annat för att återse dessa trevliga människor. Då menar jag inte bara exfru Changs släkt utan alla i byn.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE
Har aldrig varit i Isaan, och har heller ingen större önskan om att besöka den delen av Thailand, och än mindre bosätta mig mitt ute i ingenstans. Inga större städer att snabbt kunna ta sig till när lappsjukan sätter in och inget hav med shyssta vyer. För MIG är det helt obegripligt att man väljer att bosätta sig i denna del av landet. Nej, utan att ens varit där så är jag övertygad om att den sydliga delen med havet och alla öar är ett betydligt lämpligare ställe när jag, eller rättare sagt vi, åker ner för att hälsa på. Och just för att hälsa på, för "hemma" är här i Sverige och kommer så att förbli för överskådlig framtid. På den punkten är Mr & Mrs Mctwist helt överrens.

 

"Thai är varmt och jobbigt, bättre bo här och åka på semester ibland" /Mrs. Mctwist 

Åk till Udon, stanna en vecka, jag lovar Du kommer ändra uppfattning till 100%.

 

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk till Udon, stanna en vecka, jag lovar Du kommer ändra uppfattning till 100%.

 

U-C

hmm, jag har varit i Udon flera veckor, inte fan har jag ändrat nån uppfattning...

 

Nåt mer bottentråkigt kan man inte ha. Kan inte vänta på att åka därifrån...

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE
hmm, jag har varit i Udon flera veckor, inte fan har jag ändrat nån uppfattning...

 

Nåt mer bottentråkigt kan man inte ha. Kan inte vänta på att åka därifrån...

 

  / Joe

 

Kanske det är lättare för mig att uppskatta Udon som varit där många år, det finns det mesta att göra där, men kan vara svårt att hitta.

Har sett falanger där som bara trycker ute på landet, och kommer in till stan för att handla, klart att det kan bli varmt och tråkigt

i längden.

 

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...