Jump to content
IGNORERAD

I kväll på Kunskapskanalen Kl. 20.00


BB

Recommended Posts

  • Svar 285
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    19

  • micke isaan

    15

  • måne

    13

  • ole

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Såg du programmet?

Jadå,titade även på SVT-Play idag för att vara säker på vad jag sett och hört.Och min inställning står fast.Utan ironi.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Att han ville åka in till stan var väl inte så konstigt.
Hon frös ju ut honom med tysta leken, till slut fanns det ju bara grisarna att tala med.

1. hon ville inte prata med honom (hon sa själv att hon ogillade honom därför att han ville snacka och umgås med henne - hon ville vara ifred!)
2. hon vägrade skaffa kabelTV. Trots att det var hans egna pengar.
3. hon vägrade skaffa Internet. Trots att det var hans egna pengar.
4. hon vägrade låta honom ha access till deras (hans) bankkonto.
Han fick likt ett omyndigförklarat barn tigga till sig lite fickpengar!

5. med sitt på det torra hånlog hon åt honom när han med tomma fickor fick åka hem.

 

Klart som fanken att det är han som ska ses som ett brottsoffer i deras förhållande.
Detta även om han till en början var blind av "kärlek" och godtrogen.
Ska alla godtrogna få skylla sig själva, och ska den som har utnyttjat den godtrogne applåderas för sin förslagenhet?
- Nä, jag tycker inte det.


SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå,såg det en gång till nu på morgonen för att vara säker på vad jag såg och hörde ,och min inställning står fast.Utan ironi.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Att han ville åka in till stan var väl inte så konstigt.

Hon frös ju ut honom med tysta leken, till slut fanns det ju bara grisarna att tala med.

1. hon ville inte prata med honom (hon sa själv att hon ogillade honom därför att han ville snacka och umgås med henne - hon ville vara ifred!)

2. hon vägrade skaffa kabelTV. Trots att det var hans egna pengar.

3. hon vägrade skaffa Internet. Trots att det var hans egna pengar.

4. hon vägrade låta honom ha access till deras (hans) bankkonto.

Han fick likt ett omyndigförklarat barn tigga till sig lite fickpengar!

5. med sitt på det torra hånlog hon åt honom när han med tomma fickor fick åka hem.

 

Klart som fanken att det är han som ska ses som ett brottsoffer i deras förhållande.

Detta även om han till en början var blind av "kärlek" och godtrogen.

Ska alla godtrogna få skylla sig själva, och ska den som har utnyttjat den godtrogne applåderas för sin förslagenhet?

- Nä, jag tycker inte det.

SN

1.hans fyllesvammel kunde hon säkert vara utan efter en hård arbetsdag.

2.inte bra

3.inte bra

4.hans val att hon skulle sköta pengarna

5.han hade förbrukat hennes kärlek

aTT LEVA MED NÅGON SOM SÄTTER SIG SJÄLV FRÄMST ÄR JOBBIGT

Att leva med en alkolist är ingen dans på rosor

Jag känner ingen sympati för honom.

Jag har träffat flera "oskyldiga" män som honom som svartmålar den thailändska kvinnan för att deras liv inte har blivit som de ville.Att lägga ut sig som en dramaqueen som han gör är bara patetiskt.Han är inget oskyldigt lamm.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Att han ville åka in till stan var väl inte så konstigt.

Hon frös ju ut honom med tysta leken, till slut fanns det ju bara grisarna att tala med.

1. hon ville inte prata med honom (hon sa själv att hon ogillade honom därför att han ville snacka och umgås med henne - hon ville vara ifred!)

2. hon vägrade skaffa kabelTV. Trots att det var hans egna pengar.

3. hon vägrade skaffa Internet. Trots att det var hans egna pengar.

4. hon vägrade låta honom ha access till deras (hans) bankkonto.

Han fick likt ett omyndigförklarat barn tigga till sig lite fickpengar!

5. med sitt på det torra hånlog hon åt honom när han med tomma fickor fick åka hem.

 

Klart som fanken att det är han som ska ses som ett brottsoffer i deras förhållande.

Detta även om han till en början var blind av "kärlek" och godtrogen.

Ska alla godtrogna få skylla sig själva, och ska den som har utnyttjat den godtrogne applåderas för sin förslagenhet?

- Nä, jag tycker inte det.

SN

 

Orsaken att han inte fick tillgång till pengarna var ju kanske att han gjorde slut på allt på "skräp". Det kom ju fram tidigare att han verkligen hade spenderbyxorna på och gjorde av med pengar i en rasande takt. Detta kan ju vara en förklaring?

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Orsaken att han inte fick tillgång till pengarna var ju kanske att han gjorde slut på allt på "skräp". Det kom ju fram tidigare att han verkligen hade spenderbyxorna på och gjorde av med pengar i en rasande takt. Detta kan ju vara en förklaring?

 

/GSt

 

Ungefär samma tanke slog mej. Grisuppfödning med ett tjugotal grisar kan inte ge några stora pengar.

 

Tjejen kanske ville ha en ekonomi där inkomsterna är större än utgifterna. Då kanske det inte fanns utrymme

för kabelteve eller internet efter att hans ölräkning var betald.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra dokumentär!

Borde vara obligatoriskt visning för alla singelmän-resenärer innan de reser till Thailand första gången!

Skulle spara en hel del gråt-införkameran/pressen i framtiden.

Han är knappast ensam...

De stackars utsatta kvinnorna :crazy:

 

MVH Tommy

 

Föreslå att Thai Airways inkluderar filmen i sitt ny IFE system...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Jag ser fel både hos mannen och kvinnan, därför tycker jag inte att en av dom kan ses som offer och den andre förövare, ett helt klart tänkvärt och informativt program.

 

Frugan har förmodligen inte sett programmet men jag vet att hon kommer att reagera med bestörtning över kvinnan som hon förmodlligen tycker skämmer ut hela Isaan, mannen kommer hon nog att idi*tförklara och se som ett exempel på varför rykten om dumma och lättlurade falanger cirkulerar i Thailand.

 

Mvh isan lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast enl henne själv så snacka ju han för mycket hela tiden och hon ville ha lugn o ro.   Vad jag fick fram var mest att dom helt enkel inte passa ihop..han gick på en mina och hon var inte sen att veva in fångsten. Var kanske anledning till att han inga öl fick, när dom nu var i Pattaya i slutet och han fick ett utbrott...in kommer öl, ut kommer utbrottet efter lång frustration uppe i ingemanslandet! Hade han lagt in lite möda sveda och svett vore det nog annorlunda slut...då kunde han ju sagt att han försökt iaf...nu verka det mer som att han bara ville köpa sig fri från allt och pimpla öl.det är väl inga tjejer i hela världen som går med på sånt!   Bilden av att en Thai tjej ÄR så här e ju rätt sne...det finns dessa tjejer överallt...fråga mig, har blivit blåst här i Sverige! När jag sa en dag, nu får du flytta, jag orkar inte med dig längre. ta vad du vill ha sen dra.då tog hon ALLT.hahahahaha
Säger man ta vad du vill ha så får man nog skylla sig själv.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lite svårt att tycka synd om folk som sätter sig i en sån här situation,hur fan är man funtad om man som vuxen människa ger bort kontrollen över allt man äger och har för att sen sitta och vänta på veckopeng.

Det här är inte ens i närheten av gemensam ekonomi,är det ett sökande efter hur det var som barn där mamma tog ansvar för allting eller vad hoppades han uppnå?

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadå,titade även på SVT-Play idag för att vara säker på vad jag sett och hört.Och min inställning står fast.Utan ironi.

Hon fick det mycket bättre utan detta "svin" till Engelsman som inte hade ett hum om hur man beter sig i en familj!

Själv, när jag är uppe på "farmen"(nära Krassang) jobbar jag och håller mig sysselsatt...och åtnjuter då respekt hos bybefolkningen...vilket man absolut inte gör om man sitter och dricker öl hela dagarna.

 

:_russian: Areeya

Link to comment
Dela på andra sajter

Felet han gjorde var att han gjorde det för lätt för henne att stjäla allt han hade.

Felet hon gjorde var att stjäla allt han hade.

 

Jag såg programmet tillsammans med frugan hennes 12 åriga dotter och en thaikvinna till.

De tyckte också att kvinnan i programmet hade mest skuld.

Ingen var oskyldig.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Man börja ju undra om en del sett programmet? Han gick ju upp kl 0600 och tog hand om grisarna och tyckte det var bra i början. Sen började ju hon att ignorerar honom helt och hållet. Han var både dum och naiv men det går inte att säga nåt annat än att hon är ett svin.

Bara för att man är naiv så ska man inte behöva bli blåst på alla sina tillgångar.. han gick ju för fan be och böna för en flygbiljett hem av sina egna pengar. Frugan sa några väl valda ord som inte lämpa sig att skriva här om damen i fråga. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är kanske förklaringen?

 

 

“God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to run both at the same time.”

as4.gif Robin Williams quote

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja, det där har väl varit en tvistefråga på detta forum. Delad ekonomi eller separata ekonomier? För mig ter det sig mer sunt att skilja på ditt och mitt. Oavsett hur kär man är...

 

Så länge Thailand väljer att diskriminera utlänningar vad gäller ägande är det totalt ointressant för mig att investera något där. Speciellt inte att behöva skriva det i damens namn.

 

Herr Chang har talat.

Och kärleken frodas som en nyutsprungen ros förstår jag? :D

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Föreslå att Thai Airways inkluderar filmen i sitt ny IFE system...

 

Då lär de nog vara konkursmässiga nästa år... ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det saknas tillräckligt med repetitiv info om var man kan hitta programmet så här kommer en länk(en) (igen)...

 

http://urplay.se/Produkter/175147-Handlarens-thailandska-karleksaffar#navigering

 

Ähhh, vi tar det EN gång till

 

http://urplay.se/Produkter/175147-Handlarens-thailandska-karleksaffar#navigering

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man börja ju undra om en del sett programmet? Han gick ju upp kl 0600 och tog hand om grisarna och tyckte det var bra i början. Sen började ju hon att ignorerar honom helt och hållet. Han var både dum och naiv men det går inte att säga nåt annat än att hon är ett svin.

Bara för att man är naiv så ska man inte behöva bli blåst på alla sina tillgångar.. han gick ju för fan be och böna för en flygbiljett hem av sina egna pengar. Frugan sa några väl valda ord som inte lämpa sig att skriva här om damen i fråga. :D

O vissa lär sig aldrig. Vi har ett fall i byn där farangen köpt typ allt till tjejen flera år sen. Utan förvarning bad hon honom

dra illa kvickt. Han fick några tusen baht av sina egna pengar för att ta sig till Bangkok och hem.

Hon däremot spenderade allt på en thaikille som sol o vårade henne. Alla hennes pengar växer som gummiträd på hans

marker och han kickade ut henne när medlen tog slut och jagar nya brudar att blåsa. Och jo,kråmade sig för frugan en dag

i marknaden men gick bet.

Nu är farangen med i bilden igen!! Snacka om favorit i repris,hehe..

Link to comment
Dela på andra sajter

Och kärleken frodas som en nyutsprungen ros förstår jag? :D

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

 

Tror du att kärleken frodas bättre om man har gemensam ekonomi, eller vad menar du?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du att kärleken frodas bättre om man har gemensam ekonomi, eller vad menar du?

 

Herr Chang har talat.

 

Kanske inte direkt, men kärlek bygger på förtroende. Har man inte förtroende för varandra, tror jag aldrig att kärleken överlever. Har man förtroende för varandra, har man väl också gemensam ekonomi.

 

Jag känner svenska par som inte haft gemensam ekonomi, där den ena haft mycket mer pengar än den andra. Dessa äktenskap har inte blivit så långvariga.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärleken frodas om man har samsyn i det gemensamma livet.

Pengar är en viktig del men även kulturell samsyn och framför respekt för de olikheter som finns i relationer mellan olika världar.

Exemplen är nog lika många på de parbildningar som lyckats som de som det gått utför, men nyheten är inte lika sensationell.

Det flyger fler olyckskorpar i vårt luftrum än freds- och kärleksduvor med en olivkvist i munnen.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...