Jump to content
IGNORERAD

I kväll på Kunskapskanalen Kl. 20.00


BB

Recommended Posts

Jag kan bara förmedla färgade åsikter från min fru. Men...

 

Vad jag har fattat ,är ,att är du seriös i ditt sökande för en kvinna i Thailand,är det viktigt att du visar att du "will take care"

Har inget med golddiggers som jag fattat det ,utan att du menar allvar,

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 285
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    19

  • micke isaan

    15

  • måne

    13

  • ole

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson
Rätt roande att läsa om hur anstötliga Isaan folket är. De utgör 50% av befolkningen i Thailand och majoriteten här måste ha med dem att göra till vardags i Thai. Vad åker ni till Thailand för? Tror inte många av dem som prackar ner på Isaan har så mkt mer erfarenhet av Isaan än service folket i södra Thai och många har säkert vänner därifrån utan att reflektera över detta. Sen är det ju så att oftast handlar nyheterna och historierna här i Sverige bara om det dåliga då   allt annat verkar ointressant.   Pinsamt och barnsligt beteende..
Berätta gärna lite om dina egna erfarenheter, då du inte instämmer i andras uttalade uppfattningar. Finns det någon kulturell särprägel i Isaan, eller är de som folk i allmänhet?
Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta gärna lite om dina egna erfarenheter, då du inte instämmer i andras uttalade uppfattningar. Finns det någon kulturell särprägel i Isaan, eller är de som folk i allmänhet?

Mina erfarenheter? Tycker om folket där och trivs bra. Bringar 3 mån om året där och känner

att de tar emot mig väl utan baktankar. Det enda jobbiga är när man ska åka till Sverige är att

många ska komma och säga hejdå och lycka till med jobbet och sånt,hehe. Nog jobbigt att

lämna frugan och pojken men de har det bättre där.

Att de flesta skulle vara rötägg och skojare håller inte..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Mina erfarenheter? Tycker om folket där och trivs bra. Bringar 3 mån om året där och känner

att de tar emot mig väl utan baktankar. Det enda jobbiga är när man ska åka till Sverige är att

många ska komma och säga hejdå och lycka till med jobbet och sånt,hehe. Nog jobbigt att

lämna frugan och pojken men de har det bättre där.

Att de flesta skulle vara rötägg och skojare håller inte.. :)

Hej

 

Upplever Isaan på samma sätt som du och tycker att folk är ärligare och vänligare där än på dom flesta andra platser jag har besökt i över 40 länder, vilken sorts människor man träffar och hur man blir bemött har man stora möjligheter att påverka själv.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Upplever Isaan på samma sätt som du och tycker att folk är ärligare och vänligare där än på dom flesta andra platser jag har besökt i över 40 länder, vilken sorts människor man träffar och hur man blir bemött har man stora möjligheter att påverka själv.

 

Mvh isan lover

 

Jeg har boet i isaan og ser ingen forskel på, ærlighed, uærlighed, penge fikseret, sinsot, nyt hus, ny bil, o.s.v.

 

Hvorfor isaan skulle være så meget anderledes er for mig helt forkert, men som mange thai mødre siger til sønnen,

du må tage en hvilken som helst pige du vil, bare ikke en fra Isaan.

 

Og det er ikke en vittighed.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir lite nyfiken på det här med en mia noi,hur vanligt är det och hur är själva upplägget?

Inebär det att mannen fullt ut försörjer sin älskarinna med mat,boende och fickpengar eller är det bara lite dyrare presenter då och då som gäller?

 

Eller är det så att den nya mest gör det med förhoppningen att mannen ska lämna sin gamla fru och siktar på något mer långsiktigt.

Känns som att det är rätt stor skillnad på det här och att besöka det lokala kareokiställel lite då och då.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast blev det 4 månader i Chaiyaphum så nog fan har man varit i Isaan.

ja då kan man undra vem det är fel på,dig eller 30miljoner andra..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jeg har boet i isaan og ser ingen forskel på, ærlighed, uærlighed, penge fikseret, sinsot, nyt hus, ny bil, o.s.v.

 

Hvorfor isaan skulle være så meget anderledes er for mig helt forkert, men som mange thai mødre siger til sønnen,

du må tage en hvilken som helst pige du vil, bare ikke en fra Isaan.

 

Og det er ikke en vittighed.

Hej

 

Jag ser livet som en spegel och tror som sagt att man i första hand ska rannsaka sig själv om man blir dåligt behandlad, ses som en ATM, blir ständigt lurad, tycker att dom man möter är otrevliga och oärliga.

 

Drabbas man av sånt här mer än andra sänder man nog ut fel signaler, beter sig konstigt eller väljer fel umgänge. 

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta gärna lite om dina egna erfarenheter, då du inte instämmer i andras uttalade uppfattningar. Finns det någon kulturell särprägel i Isaan, eller är de som folk i allmänhet?

 

Ja, det finns en särprägel hos Isaanfolket - de luktar samtliga apa i käften beroende på intaget av den illaluktande Isaanfödan och den iakttagelsen delar jag med thailändare från andra delar av Thailand.

 

Efter många år har jag fått min fru från Isaan att justera matvanorna.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeg har boet i isaan og ser ingen forskel på, ærlighed, uærlighed, penge fikseret, sinsot, nyt hus, ny bil, o.s.v.

 

Hvorfor isaan skulle være så meget anderledes er for mig helt forkert, men som mange thai mødre siger til sønnen,

du må tage en hvilken som helst pige du vil, bare ikke en fra Isaan.

 

Og det er ikke en vittighed.

Ja det går ju inte att komma ifrån att en del av er blir lurade..:) Är man naiv och tror att livet är

helt utan problem så kan det gå så.. :crazy:  Men pinsamt att dra alla över samma kam..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det finns en särprägel hos Isaanfolket - de luktar samtliga apa i käften beroende på intaget av den illaluktande Isaanfödan och den iakttagelsen delar jag med thailändare från andra delar av Thailand.

 

Efter många år har jag fått min fru från Isaan att justera matvanorna.

Haha,så en farangkäft som går på den feta maten här luktar gott tycker du? Dessa avgaser är

inte att leka med ibland hehe..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

Ja, det finns en särprägel hos Isaanfolket - de luktar samtliga apa i käften beroende på intaget av den illaluktande Isaanfödan och den iakttagelsen delar jag med thailändare från andra delar av Thailand.

 

Efter många år har jag fått min fru från Isaan att justera matvanorna.

Oj. Snacka om att vanligtvis sunda människor får grodor i mun som också hoppar ut.

Har varit gift med en kvinna från Isaan och är sambo med en kvinna från Isaan.

Ingen av dem luktar apa i mun. Men vad vet jag? Har ju inte luktat alla från området i mun.

 

TT

 

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Blir lite nyfiken på det här med en mia noi,hur vanligt är det och hur är själva upplägget?

Inebär det att mannen fullt ut försörjer sin älskarinna med mat,boende och fickpengar eller är det bara lite dyrare presenter då och då som gäller?

Eller är det så att den nya mest gör det med förhoppningen att mannen ska lämna sin gamla fru och siktar på något mer långsiktigt.

Känns som att det är rätt stor skillnad på det här och att besöka det lokala kareokiställel lite då och då.

Vad jag har hört/förstått så har även bruket av MiaNoi med dubbelmoral att göra:

1.

Den Thailändska karlen vill ha en ”ärbar” och inte så sexuellt äventyrlig kvinna som sin hustru och mor till deras gemensamma barn.

Att hon skulle vara sexuellt sval i deras förhållande är snare ett plus då hon av den anledningen antas vara ointresserad av andra karlar.

2.

MiaNoi:n får till skillnad mot frun uppgiften att tillfredställa mannens sexuella fantasier och njutningstörst.

Med sin MiaNoi kan han utan att skämmas leva ut och ägna sig åt sådant som han av moralisk respekt

inte skulle vilja att hans fru och hans barns mor sysslade med.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Liknar mycket den kultur som bl.a Frankrike har med "älskarinnor" bland framgångsrika män

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
ja då kan man undra vem det är fel på,dig eller 30miljoner andra.. :)

Ja det är väl frågan din mupp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj. Snacka om att vanligtvis sunda människor får grodor i mun som också hoppar ut.

Har varit gift med en kvinna från Isaan och är sambo med en kvinna från Isaan.

Ingen av dem luktar apa i mun. Men vad vet jag? Har ju inte luktat alla från området i mun.

 

TT

 

 

Ingen regel utan undantag och jag säger Grattis till dej!

 

När thailändare ska ge varandra regionala tjuvnyp, typ Göteborgare/Stockholmare, så finns det många varianter på temat "illaluktande Isaanbor".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir lite nyfiken på det här med en mia noi,hur vanligt är det och hur är själva upplägget?

Inebär det att mannen fullt ut försörjer sin älskarinna med mat,boende och fickpengar eller är det bara lite dyrare presenter då och då som gäller?

 

Eller är det så att den nya mest gör det med förhoppningen att mannen ska lämna sin gamla fru och siktar på något mer långsiktigt.

Känns som att det är rätt stor skillnad på det här och att besöka det lokala kareokiställel lite då och då.

Vår granne i Bangkok är Mia Noi till en hyfsat välbeställd Thai.

Han är där i princip varje morgon och kväll och hälsar på sin lilla fru och sin son, på helgerna tar han ut dem på stan eller till andra platser.

Vår granne är hemmafru och tar hand om sin 14åriga son och sin man, mannen betalar allting.

En mycket trevlig man som har en till familj också den med barn, sorgligt nog gick hans riktiga fru bort för 2 år sedan.

 

Han behåller trots det sin Mia noi och sin andra familj åtskiljda.

Den andra familjen känner till min granne men vad de tänker om det vet jag inte.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Mupp? seså...

Ja du verkar inte förstå att jag har min uppfattning och du har din,skillnaden är att du verkar inte klara av min uppfattning. Det visar mer på att du är en mupp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du verkar inte förstå att jag har min uppfattning och du har din,skillnaden är att du verkar inte klara av min uppfattning. Det visar mer på att du är en mupp.

Vice versa..:) sen får du kalla mig vad du vill,kunde inte bry mig mindre då jag inte känner dig hehe..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong
Ingen regel utan undantag och jag säger Grattis till dej!

 

När thailändare ska ge varandra regionala tjuvnyp, typ Göteborgare/Stockholmare, så finns det många varianter på temat "illaluktande Isaanbor".

 

 

Om min livspartner åt föda som gjorde att hon luktade "apa i käften" så vore
det inget jag skulle ha en åsikt om. Om jag stördes av det hela så skulle jag troligen tala om det för henne.
Men hennes välbefinnande skulle jag prioritera högre. Kanske hon istället kunde
skölja mun med någon vätska som tandläkaren har i sitt sortiment. Säkert nyttigt för tänderna också.
 
Vet också att en hel del thaiare har "jokes" om Isaanbor men det är inget jag finner mig road av.
 
Angående filmen så var ju huvudpersonen mer än lovligt naiv. Verkar som att han "kommit på fötter igen" 
och det är ju bra. Hoppas han lärt sin läxa.
TT
 

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Om min livspartner åt föda som gjorde att hon luktade "apa i käften" så vore
det inget jag skulle ha en åsikt om. Om jag stördes av det hela så skulle jag troligen tala om det för henne.
Men hennes välbefinnande skulle jag prioritera högre. Kanske hon istället kunde
skölja mun med någon vätska som tandläkaren har i sitt sortiment. Säkert nyttigt för tänderna också.
 
Vet också att en hel del thaiare har "jokes" om Isaanbor men det är inget jag finner mig road av.
 
Angående filmen så var ju huvudpersonen mer än lovligt naiv. Verkar som att han "kommit på fötter igen" 
och det är ju bra. Hoppas han lärt sin läxa.
TT
 

 

Jag skulle gärna se filmen, men hastigheten med anonine är alldeles för låg och med Tommys variant från You Tube kom jag bara in ca 10 min i filmen då jag fick upp en varningstext med något om en "insticksmodul" och sedan frös datorn fast, så jag fick göra en omstart.

 

Betr illaluktande Isaanbor, så tror jag att det är vitlöken som är den största boven och där hjälper ingen vätska i världen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Liknar mycket den kultur som bl.a Frankrike har med "älskarinnor" bland framgångsrika män

Hej

 

Och Italien.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Liknar mycket den kultur som bl.a Frankrike har med "älskarinnor" bland framgångsrika män

Lite så man tänker hemma,att man får vara bra tät för att hålla sig med ett sånt upplägg.

I Sverige finns det dom som har en affär vid sidan om men att försörja en älskarinna har jag aldrig hört talas om.

Fick intrycket att det var vanligt i Thailand även lite lägre ner på samhällsstegen(säg typ övre medelklass)men det kanske det inte är.

 

Så långt var jag med,åtminstonde vad det gäller vad mannen vill ha ut ur det hela.

Men för kvinnan är en annan fråga,antingen hopppas hon på mer eller så måste hon bli försörjd på något vis.

Är det tänkt att hon ska vara trogen mot sin "försörjare"eller har hon kvar nån form av frihet att göra som hon vill...kanske tom vara mia noi åt mer än en man?

Har hört talas om det här rätt mycket men det kanske inte är så vanligt som man har fått för sig,kan inte vara många som har råd att försörja ytterliggare ett hushåll.

 

 

Fast då är hon mer än bara älskarinna och det handlar inte bara om ett sexuellt förhållande,låter mer som att han två familjer...fan vilket jobbigt läge,undrar hur han sover om nätterna,måste alltid kännas som att han borde vara någon annstans också han har barn med bägge kvinnorna och ändå måste hålla det åtskilt.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...