Jump to content
IGNORERAD

Stjäl ni på hotellrum?


acarls

Tjuvaktig eller inte?  

73 röster

  1. 1. Brukar du stjäla från hotellrummet?

    • Ja men bara småsaker typ tvål etc
      28
    • Ja, händer att någon handduk slinker ner i väskan
      5
    • Ja jag rensar på allt. Måste ju få valuta för pengarna.
      2
    • Nej, det är jag för ärlig för
      38


Recommended Posts

Kenneth4618

På den tiden man reste och flängde runt blev det tvålar, tändsticksaskar och ölunderlägg som slank med

 

Har förresten ett stort och jätteskönt badlakan från bastuavdelningen på Birka Princess som numera är ett vrak på havsbotten utanför Santorini

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pensionaren

    5

  • acarls

    3

  • chiangmai

    2

  • ole

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest jlh66

Det är väl inte det att jag är för ärlig för att stjäla, jag tycker helt enkelt att jag har råd att lämna kvar tvål och annat på rummet när jag checkar ut. Men jag ska direkt erkänna ett stöldförsök för ca 15år sedan när jag checka ut från ett hotell i Trondheim. Den gången hade jag och en polare avslutat ett jobb där i krokarna och skulle nu åka hem. Vi avsluta sista kvällen i stan med en rejäl fylla och dagen efter fyllde man på med mer. När vi sen skulle checka ut så tänkte vi att varför inte ta med minibaren innehållet till hemresan. Sagt o gjort,allt åkte ner i väskan...Men vi lyckades inte riktigt med vår plan och åkte givetvis fast när vi ganska så fulla mitt på ljusa dan inte lyckades lura tjejen i repan att minibaren va orörd :bag:

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det är väl inte det att jag är för ärlig för att stjäla, jag tycker helt enkelt att jag har råd att lämna kvar tvål och annat på rummet när jag checkar ut. Men jag ska direkt erkänna ett stöldförsök för ca 15år sedan när jag checka ut från ett hotell i Trondheim. Den gången hade jag och en polare avslutat ett jobb där i krokarna och skulle nu åka hem. Vi avsluta sista kvällen i stan med en rejäl fylla och dagen efter fyllde man på med mer. När vi sen skulle checka ut så tänkte vi att varför inte ta med minibaren innehållet till hemresan. Sagt o gjort,allt åkte ner i väskan...Men vi lyckades inte riktigt med vår plan och åkte givetvis fast när vi ganska så fulla mitt på ljusa dan inte lyckades lura tjejen i repan att minibaren va orörd :bag:

 

Själva baren var orörd, men innehållet var borta.

Ni skyddade väl bara den dyrbara vätskan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog en staderska en gang på ett hotellrum !  mvh pensionaren

 

 

Jag tog receptionisten en gång i Patong. Blev tyvärr komplicerat efter några dar så jag var tvungen att byte hotell, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har snott till mig en å annan måltid med dricka på all inclusive hotell i Turkiet förr om åren när dom körde med plastkort man skulle visa upp men som sällan frågades efter.

Bara se bekväm ut när man knallar in och hälsa glatt på kyparen :crazy:

Aldrig snott något från rummet men en å annan handduk från städvagnen har slunkit med om dom är av fin kvalitet.

Men det är sällsynt nu för tiden.

 

I Thailand skulle jag aldrig sno nåt mer än servetter från restaurangen.

Dock händer det att jag snor till mig en dusch från nåt strandhotell när vi varit på stranden och tar en tur i deras pool.

Thaidamerna är alltid supernervösa men jag brukar lära dom att vi bor ju i rum 212 eller hur ;-)

Som farang har man ju div fördelar som ska utnyttjas :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog aldrig tagit något från nåt hotell, så vitt ja vet. Är nog tvärtom, lämnar saker ja inte vill ha.. Vem orkar släpa med sig massa trams liksom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tändsticksask, tvål, champo eller tandpetare kanske inte är att stjäla direkt...men det har hänt att jag tagit dem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag har betalt för tar jag och det är tvål och schampo.

Sedan kan jag luras genom att fylla på minibaren innan städtanten kommer och räknar. :y11:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren
Jag tog receptionisten en gång i Patong. Blev tyvärr komplicerat efter några dar så jag var tvungen att byte hotell, hehe.

Tval champo, receptionister osv ,, raknas som forbrukningsartiklar..sa det raknas inte som stold mvh pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Hustrun plockar alltid med sig ej förbrukad tvål etc plus  extra toarullen,, plus gratisvattnet i minibaren. Är betalt anser hon...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hustrun plockar alltid med sig ej förbrukad tvål etc plus  extra toarullen,, plus gratisvattnet i minibaren. Är betalt anser hon...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tagit ett antal servitriser och receptionister genom åren  :crazy: trodde de ingick i rumspriset men där ser man,man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

 

Jag har blivit tvingad att betala 500 Baht för två handdukar som jag INTE hade stulit.

 

Har aldrig bott på det hotellet igen, vilket jag gjort om dom inte blåst mej.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
Själva baren var orörd, men innehållet var borta.

Ni skyddade väl bara den dyrbara vätskan?

Vet inte med kompisen men jag rörde bara innehållet. Dom frågade hur mycket vi tagit? Båda va lite i tagen och svarade inget.

Okej då går vi upp och checkar sa dom.

I detta ögonblick erkände vi och sa att vi tagit allt :nyam:  Det blev dyrt men gott :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren
Har aldrig taget noget, men fortalt konen hvad hun skulle tage :14:

så det var en thai der klarede det uærlige.

Det  gar under anstiftan till brott :crazy: 

Med brottslig halsning

Pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...