Jump to content
IGNORERAD

Åka med fosterbarn utan att vara fosterförälder på papper


khun-petch

Recommended Posts

Vi har en fosterflicka sedan hennes morfar dog för drygt ett år sedan.Vi ska nu åka på semester till Sverige.

Jag har hört henne säga nån gång att jag har ingen pappa och ingen morfar.Hon har 2 småsyskon som har

både pappa och farfar.Jag tänkte försöka ge henne lite kompensation nu innan hon börjar skolan på riktigt

 

Ja just det hennes pappa körde ihjäl sig medan hon var i magen och hennes morfar som är min svåger

i feb. för ett år sedan.

 

Vad jag undrar är om någon varit med om motsvarande och om isåfall man ska tänka på nåt särskilt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

karlarpsmetz

Kan ni inte adoptera flickan? så borde det lösa sig.

annars måste du ha mammans tillstånd och troligen godkänt av av amphur.

Mvh Karlarpsmetz

Djai yen yen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte adoptera flickan? så borde det lösa sig.

annars måste du ha mammans tillstånd och troligen godkänt av av amphur.

Grejen är den att så länge jag lever så kommer flickan att ha ett tryggt hem.Hon lever med oss nu och jag tänkte att hon skulle få en extragrej.

Hon som har haft otur med pappa och sen morfar.Jag har 4 barn i Sverige och tänker inte dra på mig något mer utom möjligen ett eget barn till.

Men jag tycker att 4 flickor i Sverige räcker.

Link to comment
Dela på andra sajter

karlarpsmetz

ja jag förstår dig, men då borde det gå med ett intyg från mamman tycker man, som du sedan får godkänt av kommunen(Amphur) där ni bor och bifogar dessa översatta i hennes visumansökan.

 

Mvh 

Mats

Mvh Karlarpsmetz

Djai yen yen!

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag förstår dig, men då borde det gå med ett intyg från mamman tycker man, som du sedan får godkänt av kommunen(Amphur) där ni bor och bifogar dessa översatta i hennes visumansökan.

 

Mvh 

Mats

Det är precis så vi har gjort.Tack för ditt svar.Jag har tänkt att eftersom hon råkat lite illa ut så ska jag försöka kompensera lite.

Hon ska få vara med om midsommardansen för barn och sen ska mina barn lära henne att hjula.Sen vet jag inget på rak arm

men jag ska göra allt för att hon ska känna sig lite speciell när vi landar i Bangkok och det börjar bli dags att träffa småsyskona.

Link to comment
Dela på andra sajter

karlarpsmetz
Det är precis så vi har gjort.Tack för ditt svar.Jag har tänkt att eftersom hon råkat lite illa ut så ska jag försöka kompensera lite.

Hon ska få vara med om midsommardansen för barn och sen ska mina barn lära henne att hjula.Sen vet jag inget på rak arm

men jag ska göra allt för att hon ska känna sig lite speciell när vi landar i Bangkok och det börjar bli dags att träffa småsyskona.

klart hon ska få se små grodorna och alla andra småtokiga danser farangerna har för sig :crazy:  på midsommar 555

tycker du är beundransvärd som unnar tösen den chansen att se ett annat land, det är nog inte så stor andel av de thailändska barnen som får den möjligheten.

Mvh Karlarpsmetz

Djai yen yen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...