Jump to content
IGNORERAD

TiVo


Franco

Recommended Posts

Dom drog allt. Vår kostnad i detta projekt har varit 0:- . Förutom allt jobb som vi lagt på projetmöten då Comhem nog inte borde driva denna typ av projekt   :y16:    . Sedan är vi ju i ett fiber-tätt område så det var kanske inte så långt. Men det vet jag inte. 

 

För att få bra pris är det dock viktigt att ta in några leverantörer och sätta dom mot varandra.  Vi hade Telia och Bredbandsbolaget också. Men då hade även TV rullat till fibern och det skulle inneburit mer jobb för dom boende (=lankabel från router till TV box) och dessutom förlust av analogkanalerna (dessa är ju bra om man har fler TV apparater) .

 

 

hf

Ok tack för info. Får ta ett prat med styrelsen om dom vill göra en ansträngning och omförhandla nuvarande avtal med Comhem. 

Vi har nyligen fått bredbandsbolaget att dra in fiber till huset men bara cat6 från switchen till lägenheterna.

Dom garanterar dock 1Gbit.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    6

  • Franco

    6

  • thaimoose

    5

  • hasseigöteborg

    3

Mest aktiva i denna tråd

  • 3 veckor senare...

Recension på Tivo. Auch! http://www.idg.se/2.1085/1.528605/comhem-tivo--tivo-suger

 

Testar Magine.com på en gratismånad. Vill man förlänga kostar det 99 kr månaden utan nån bindningstid. Då får man 38 kanaler.. funkar riktigt bra i smart-tvn med deras app och i datorn eller telefonen/paddan. Och grabben är skitglad nu! För i programutbudet har dom DisneyXD b.l.a. Så nu kommer jag nog säga upp Viaplay och behålla Netflix och Magine för 178:- månaden för bägge. För dessa tjänster är det värt det. Hellre det än att sponsrar Comhem som är snordyrt och värdelöst imo... den dagen jag kan välja vilka kanaler jag vill ha och inte tvingas att betala för kanaler jag är helt ointresserad av eller betala utsugar_röv_knulla_avgift, tillika KORTAVGIFT! Så kan Comhem äta min Tore Skogman! :)

 

Kanalutbudet som det ser ut idag för Magine.com.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som att nya kunder inte har valmöjligheten att ta en traditionell box utan måste använda TiVo och det är inte bra.

Varför gå över till en teknik som var populär för nästan 10år sedan i USA?

Ska man tro Simon Aronson ändå misslyckas med en beprövat tjänst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...