Jump to content
IGNORERAD

5000m2 hur många RAI är det?


Jerker

Recommended Posts

Grevenigrevie

Quote

Drygt 3 rai.En rai är 40x40 m =1600.Mvh Måne  :lol:

Nej nej nej... en rai är 20x80m Måne...  :D:D:D

Men visst... dyrt tycker jag med att det låter eftersom det dessutom är i norra Thailand...  :surprised:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Tja.

Jag tycker också att det är rörigt med allaThailändska måttenheter.

En enkel sökning på Google brukar lösa det för tusende gången. Att det ska vara så svårt att få in dom måttenheterna i huvudet föstår jag inte. Det enda jag kan utantill är att en Rai är ca 1600 kvm och en baht ca 15,3 gram , i övrigt är det att googla ofta!!

Det här med överpriser på mark/fastigheter som säljs av faranger till faranger har givit mig en affärside som jag tror mig slå till på om några år.

Om man kan erbjuda hus och lägenheter till ett pris som ligger mittimellan dom hutlösa farangpriserna och dom mer mediokra thaipriserna och göra det samtidigt som man erbjuder en svensktalande auktoriserad thaiadvokat på köpet borde ju sälja som smör, och ge goda inkomster??? eller??

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Måne o Greven,

En rai är i själva verket 1x1600 meter :)

Säker på att det inte är 10x160m...  :D:D:D

Nää... slut på tramset nu...

1 Tarang Mett = 1 m²

1 Tarang Wah = 4 m²

1 Ngan = 400 m²

1 Rai = 1.600 m²

2,5 Rai = 1 Acre = 4000 m²

6.25 Rai = 1 hectare = 10000 m²

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de må jag säga,  det är väl en nolla för mycket eller så är det en riktig lycksökare eller lurendrejare,

jag köpte 6 rai rismark med en liten bevattningsdamm i nord östra Thailand för 125.000 Bath

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kopia på annonsen: Det är svenska kronor det gäller.Och så kan inte utläningar äga mark i Thailand

550 000:-  Antal rum: 1  Land: Thailand 

Typ: Utland  Boyta: - 

mark i Thailand säljes marken ligger nära

staden mae sot sjötomt ca 5000m2 ring för mer info 0730581371 pris 550000kr 

Zor

Link to comment
Dela på andra sajter

Byggnaden i nedre hörnet av landremsan måste väl vara ett stall..var skall man annars ställa åsnan som pytsar upp 550 000 lök för en mark man inte får äga

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Kopia på annonsen: Det är svenska kronor det gäller.Och så kan inte utläningar äga mark i Thailand

550 000:-  Antal rum: 1  Land: Thailand 

Typ: Utland  Boyta: - 

mark i Thailand säljes marken ligger nära

staden mae sot sjötomt ca 5000m2 ring för mer info 0730581371 pris 550000kr 

Det är ju just detta som folk reagerat över redan...  :whistle:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Zor,  Jag vet att jag inte kan äga mark i Thailand.  Men kan jag köpa mark till en billig penning så gör jag det och

kommer att göra så i fortsättningen också,  för det är ju en bra investering till frugans båda grabbar och deras eventuella

familjer i framtiden

                        MVH Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Byggnaden i nedre hörnet av landremsan måste väl vara ett stall..var skall man annars ställa åsnan som pytsar upp 550 000 lök för en mark man inte får äga

HAHAHA :D:D:D

Nagon har val missuppfattat Svedala, finns dj-ligt fa asnor dar.

Vem f-n hostar upp ens 500 spann om man inte kanner till landet i fraga, lika idi*tiskt som att kopa beach house i Somalia.

Stafan, har gjort som Du med samma baktanke, kopte 16 rai forra aret, 325 000 Bath. Just nu har vi planterat Eucalyptus och hagnat in det hela, totakostnad c:a 500 000 bath, viss skillnad mot en halv mille svenska foe 3 rai om det inte finns guld eller olja i backen.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...