Jump to content
IGNORERAD

Digital Darling V86


Nemo

Recommended Posts

Är jag den enda som gråter över plats-oddset på hästen. Boende i Thailand så gjorde jag mig ej besväret att sitta uppe hela natten och invänta spelet. Tog för givet att den skulle ge 1,13 på plats. Men va fan 2,18 på plats, rena stölden för de som spelade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Är jag den enda som gråter över plats-oddset på hästen. Boende i Thailand så gjorde jag mig ej besväret att sitta uppe hela natten och invänta spelet. Tog för givet att den skulle ge 1,13 på plats. Men va fan 2,18 på plats, rena stölden för de som spelade.

 

Det är ju svårt att sia närmare om platsoddsen på förhand då detta är beroende av vilka de andra två platshästarna är. (Eller bara den andre om det är sex eller färre startande). Så är de andra platshästarna hårt spelade så blir det bottenodds, är de skrällar så rasslar istället oddset iväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men eftersom vi nu slirat in på hästarna så kan jag berätta att jag var svåger med göran Edlund.Vi skulle starta en häst

och hade satt upp örjan.Normalt så brukade jag spela 500vp men ibland 1000vp på egna hästar.

Denna gång åkte jag till Solvalla nästan black och spelade inte en krona.

Hästen Majestatis Miracle hade rekordet i platsodds resten av det året om jag inte kommer ihåg fel

Den gav 27 ggr på plats med örjan.Med mitt normala spel en 13-14 tusen.

Den som orkar kan säkert kolla vad jag snackar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Är jag den enda som gråter över plats-oddset på hästen. Boende i Thailand så gjorde jag mig ej besväret att sitta uppe hela natten och invänta spelet. Tog för givet att den skulle ge 1,13 på plats. Men va fan 2,18 på plats, rena stölden för de som spelade.

Nu är jag helt ointresserad av hästar men är inte 2,18 ett bättre odds än 1,13? ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Men eftersom vi nu slirat in på hästarna så kan jag berätta att jag var svåger med göran Edlund.Vi skulle starta en häst

och hade satt upp örjan.Normalt så brukade jag spela 500vp men ibland 1000vp på egna hästar.

Denna gång åkte jag till Solvalla nästan black och spelade inte en krona.

Hästen Majestatis Miracle hade rekordet i platsodds resten av det året om jag inte kommer ihåg fel

Den gav 27 ggr på plats med örjan.Med mitt normala spel en 13-14 tusen.

Den som orkar kan säkert kolla vad jag snackar om.

Snacka om bittert. :y8:

Men prispengar fick du va? :thumbsup:

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det fick jag men jag kan säga att min hästversamhet gick kraftigt back.<br />Som tur var så var det inte min huvudverksamhet.<br />Men jag vill berätta en annan episod då jag åkte med min svåger till Örebro.<br />När han stog och höll på med hästen så sa han till mig att han kände på sig<br />att hans häst skulle vinna idag.<br />Varför tror du det då sa jag eftersom hästen inte vann ihjäl sig direkt.<br />Jo idag är han anmäld till ett damlopp och käringar kör sämre än karlar<br />så är det bara sa min svåger.Och dom bästa hästarna i loppet verkar ha<br />väldigt lätt att galloppera men min häst är så lättkörd att vem som helst<br />kan sitta bakom.Jag sa att jag går och spelar en hundring åt dig och mig.<br />Men när jag stod där i spelkön så tänkte jag att för fan 500 vp nu när tränaren<br />är uppåt.På upploppet sa man att mellan hästar kommer M bonson A till 19 ggr pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte tala om att det många ggr gick åt helvete med liret också<br />men det jag berättat om är upplevt och sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

tja jag hade fått ett bra spel av Håkan Hellerstedt uppe i skellefteå för cirka 30 år sen,han sa det är bara att lira så vi stallgrabbar lirade allt vi hade var inte så mycket men ett par hundra fick vi ihop,

så inn på upploppet ledde han med 30 meter vi var helt galna såg degen framför oss då gick sulkyjävulen av båda skalmarna small samtidigt han hade gett 22 gånger, jag kan lova att det var ett gäng

losers som gick tillbaka till stallet.

 

FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...