matz Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Den 31 Mars så började Thaiair köra med 777-300er från Kastrup, Någon som åkt med dom nya kärrorna eller har annan info angående dom skriv gärna matnyttig info till en nyfiken som reser på Söndag. "Jaja vet att jag får reda på detta på Söndag men är ju lite nyfiken" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Den 31 Mars så började Thaiair köra med 777-300er från Kastrup, Någon som åkt med dom nya kärrorna eller har annan info angående dom skriv gärna matnyttig info till en nyfiken som reser på Söndag. "Jaja vet att jag får reda på detta på Söndag men är ju lite nyfiken" Jag tror de var specialinsatta några vändor ARN-BKK förra sommaren när Thai hade planen på renovering. Jag känner iaf igen dem på videos jag kollat på. Vad finns det att säga? Mycket av samma, lite fräschare men med det stora pluset att man får personligt underhållningssystem med fjärr så man kan spela några förutbestämda gameboy-spel och välja film från en lista. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Är det inte så att det är sämre benutrymme för oss vuxna i dom ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Är det inte så att det är sämre benutrymme för oss vuxna i dom ? Jag satt på en sån plats till att jag inte kunde jämföra (en av de bakre tvåsits-platserna). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Är det inte så att det är sämre benutrymme för oss vuxna i dom ? ja hur är det. 777 kontra 747 ? Är benutrymmet mindre på dom nyare planen? Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 ja hur är det. 777 kontra 747 ? Är benutrymmet mindre på dom nyare planen? Har för mej att jag läst det på forumet tidigare, Pigge01 har säkert svaret på den frågan Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 (ändrad) Jag tror de var specialinsatta några vändor ARN-BKK förra sommaren när Thai hade planen på renovering. Jag känner iaf igen dem på videos jag kollat på. Vad finns det att säga? Mycket av samma, lite fräschare men med det stora pluset att man får personligt underhållningssystem med fjärr så man kan spela några förutbestämda gameboy-spel och välja film från en lista. Det är inte samma plan. De 3 B777-300 är återlämnade till ägarna. Dom hade Första klass, det har inte de nya. På Kastrup och Arlanda är det nybyggda B777-3000ER. Det är flera nya på gång Hälsar pigge01 Ändrades April 5, 2013 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 ja hur är det. 777 kontra 747 ? Är benutrymmet mindre på dom nyare planen? Lär vara 32 tum i E klassen Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Har för mej att jag läst det på forumet tidigare, Pigge01 har säkert svaret på den frågan Sämre i allt Det är ett annat flygplan. Ligger inte på samma vis i luften. B747 är lyx. Ekonomi i B777 är 32" i B747 32"-34" fönster rad 34" mitten 32-33" Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd April 5, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 5, 2013 Sämre i allt Det är ett annat flygplan. Ligger inte på samma vis i luften. B747 är lyx. Ekonomi i B777 är 32" i B747 32"-34" fönster rad 34" mitten 32-33" Hälsar pigge01 Jaja krävs väl några fler GT bara så fixar det väl sig hehe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Jaja krävs väl några fler GT bara så fixar det väl sig hehe Nää whisky utan is så fixas det mesta Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd April 5, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 5, 2013 Nää whisky utan is så fixas det mesta Hälsar pigge01 Tänkte inte på det är redan lite yr hehe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Tänkte inte på det är redan lite yr hehe Jag tog Whisky utan i och fick lika mycket i glaset som han som satt sidan om mig Han beställde Whicky on the rocks. Grogg blandar man själva. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Trippelsjuan är till skillnad mot 747 ett relativt modernt plan, konstruerat på 90-talet. Fördelarna är friskare luft hela resan, tystare och bättre förvaringsutrymmen. I Asien har Thai flugit 777:or på utlandslinjerna sedan 1997. Det är på Skandinavien man enbart kört 747. Min personliga åsikt är alltså att 777 är en förbättring. (replik från Pigge ? Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 (replik från Pigge ? replik från mej : " om benutrymmet är mindre, så är det en "förbättring till det sämre" Vad frisk luft anbelanger så är det tydligen så att den(luften) var bättre då det var lagligt att röka ombord. Efter rökforbudet är cirkulationen så mycket dårligare (billigare ur bränslehensyn) att den var bättre då det var tillåtet att röka Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Trippelsjuan är till skillnad mot 747 ett relativt modernt plan, konstruerat på 90-talet. Fördelarna är friskare luft hela resan, tystare och bättre förvaringsutrymmen. I Asien har Thai flugit 777:or på utlandslinjerna sedan 1997. Det är på Skandinavien man enbart kört 747. Min personliga åsikt är alltså att 777 är en förbättring. (replik från Pigge ? Thais första B777 lev. 1996 03 31. nu 17,1år Är i trafik för Thai Så flygplanstypen har några år på nacken. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Jag åkte med KLM:s 777:a till Bangkok förra veckan och jag måste säga att jag vart förvånansvärt positivt överraskad.. Tyckte att benutrymmet var ok (jag är ju trots allt 1,90 cm)... Har åkt 747 med Lufthansa tidigare och det var ingen höjdare.. Men sedan är det ju säkert skillnad mellan flygbolagen också. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Jag åkte med KLM:s 777:a till Bangkok förra veckan och jag måste säga att jag vart förvånansvärt positivt överraskad.. Tyckte att benutrymmet var ok (jag är ju trots allt 1,90 cm)... Har åkt 747 med Lufthansa tidigare och det var ingen höjdare.. Men sedan är det ju säkert skillnad mellan flygbolagen också. KLM har väl 3-4-3 konfiguration. Thai har 3-3-3 , efter vad jag har förstått, då brukar stolarna också vara nån tum bredare. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 KLM har väl 3-4-3 konfiguration. Thai har 3-3-3 , efter vad jag har förstått, då brukar stolarna också vara nån tum bredare. mvh Japp, KLM har 3-4-3, har ingen aning om hur Thai har det. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Japp, KLM har 3-4-3, har ingen aning om hur Thai har det. Du säger du blev positivt överraskad av KLM:s 777. Flög du i ekonomiklass? Jag undrar, bara för jag planerar en resa till Filippinerna i december, KLM har bra anknytning. Jag har varit lite rädd för att boka flyg med 3-4-3 i 777:an på långflyg. Berätta gärna mera om själva flygupplevelsen. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 Jag åkte med KLM:s 777:a till Bangkok förra veckan och jag måste säga att jag vart förvånansvärt positivt överraskad.. Tyckte att benutrymmet var ok (jag är ju trots allt 1,90 cm)... Har åkt 747 med Lufthansa tidigare och det var ingen höjdare.. Men sedan är det ju säkert skillnad mellan flygbolagen också. LHs B747 är det snik i ekonomi 31" Det är i SAS klass. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 1 tum = 2,54 centimeter Gör en STOR skillnad “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 (ändrad) Du säger du blev positivt överraskad av KLM:s 777. Flög du i ekonomiklass? Jag undrar, bara för jag planerar en resa till Filippinerna i december, KLM har bra anknytning. Jag har varit lite rädd för att boka flyg med 3-4-3 i 777:an på långflyg. Berätta gärna mera om själva flygupplevelsen. mvh Japp, jag flög ekomomi.. Tycker om att sitta vid gången eftersom jag är ganska så bred över axlarna (och även över käften men det hör ju inte hit ).. Checkade in "on-line" innan jag åkte och valde 32 G (G och D är mot gången) där var det gott om benutrymme. Man har möjlighet att Checka in "on-line" 30 timmar innan resan startar.. Min något ringa erfarenhet är att det är bättre benutrymme i 4:a konfigurationen än i 3:a konfigurationen... KLM har ngt som heter econoimy plus som ligger längre fram men då får man betala extra för samma utrymme... Servicen var oklanderlig och maten var faktiskt god, hör och häpna! Alla på planet pratade väldigt bra engelska (som de flesta holländare).. Bra utbud av filmer, dokumentärer, TV-serier etc. i sin egen personliga skärm, vilket gjorde flygningen åtminstånne uthärdlig.. Jag har alltid problem med utrymme i planen p.g.a. min storlek men detta var ett av de bästa som jag flugit med.. Nu är jag ju ingen rutinerad långreseresenaär som många andra på detta forumet men jag tycker ändå att det var en av de bättre flygningarna jag gjort. Lycka till. Ändrades April 5, 2013 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 (ändrad) Tackar, Tackar Kötthandlarn, Det låter som jag får överväga att klippa till med KLM ändå. Jag är också en storvuxen jäkel, med utrymmesproblem. Har tänkt sticka några dagar före jul, så biljetterna lär inte bli billigare om jag väntar. Tack, återigen mvh Ändrades April 5, 2013 av dandic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd April 5, 2013 Dela Inlagd April 5, 2013 1 tum = 2,54 centimeter Gör en STOR skillnad Helt riktigt, T.ex. Thai har 17,5 tum i bredd på 747 Qatar har 19 tum i bredd på 777 med 3-3-3 Det blir ca 4 cm extra bredd, och det är stor skillnad. För mig som är normallång tar jag hellre lite mer bredd. mvh mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu