Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisum


matz

Recommended Posts

Någon som har koll på hur lång tid det tar att få ett besöksvisum till Sverige för tillfället, Har läst allt från 5 dagar till 3 månader vore intessant att få svar från någon som vet alltså nyligen sökt och fått detta visum. "känner någon"

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

om det gäller förstagångs besök så räkna med 1mån o mer..

ca. 14dar om individen har varit här förr o inbjudaren e samma som gångerna innan

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag har någon info om läget just nu, men tror att du kan få bra svar om du anger var du bor, det kan skilja beroende på MIG.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du alla papper i ordning och gör det via VFS Global skulle jag tippa på mellan 5-7 arbetsdagar. 

För oss tog det bara sex dagar för att få vårt avslag.  :crazy:

Ändrades av Gorocco
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du alla papper i ordning och gör det via VFS Global skulle jag tippa på mellan 5-7 arbetsdagar. 

För oss tog det bara sex dagar för att få vårt avslag.  :crazy:

 

AVSLAG..! f-n det va ju inte va ju inget vidare, vad bör man tänka på för att inte råka ut för detta öde?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
AVSLAG..! f-n det va ju inte va ju inget vidare, vad bör man tänka på för att inte råka ut för detta öde? ????

Ha sina papper iordning o visa att det är seriöst...

vid förstagångsbesök så måste du bevisa att ni har umgåtts på tumannhand en visstid innan...o att ni känner varann

Link to comment
Dela på andra sajter

AVSLAG..! f-n det va ju inte va ju inget vidare, vad bör man tänka på för att inte råka ut för detta öde? ????

Ska inte vara några problem om ni har alla papper i ordning.

Det hade vi. 

Men det gällde barn och det krävde lite mer papper som inte gick ordna fram men vi löser det, hoppas jag. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha sina papper iordning o visa att det är seriöst...

vid förstagångsbesök så måste du bevisa att ni har umgåtts på tumannhand en visstid innan...o att ni känner varann

Och hur bevisar man att det är seriöst och att man har umgåtts på tumandhand känns lite luddigt tycker jag. Visst papper är ju en sak men vad skriver man i dom om det finns utrymme för personlig formulering?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska inte vara några problem om ni har alla papper i ordning.

Det hade vi. 

Men det gällde barn och det krävde lite mer papper som inte gick ordna fram men vi löser det, hoppas jag. :)

Hoppas jag med och tror på er :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
Och hur bevisar man att det är seriöst och att man har umgåtts på tumandhand känns lite luddigt tycker jag. Visst papper är ju en sak men vad skriver man i dom om det finns utrymme för personlig formulering?

Dina inresestämplar i passet i första hand , i tveksammafall så får man visa upp foton på er,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Dina inresestämplar i passet i första hand , i tveksammafall så får man visa upp foton på er,,,,

Fortfarande luddigt vad säger mina inresestämplar om att det är ett seriöst förhållande? visst foto kan man ju alltid fixa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs noga på vad dom vill ha med i ansökan

 

Detta går inte att fuska sig igenom.

 

Länk:

http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bangkok/Besoka-Sverige/Soka-visum-till-Sverige/Besoka-slakt-och-vanner---extra-dokument/

 

Har partnern barn, så är det mera som ska med.

 

 

Jag fixa Besöksvisa till Rochelle på CHs Ambassad förra året.

Förlängt 3m i Malmö.

Vi har fixat UT till Rochelle via Web ansökan i år

 

 

 

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs noga på vad dom vill ha med i ansökan

 

Detta går inte att fuska sig igenom.

 

Länk:

http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bangkok/Besoka-Sverige/Soka-visum-till-Sverige/Besoka-slakt-och-vanner---extra-dokument/

 

Har partnern barn, så är det mera som ska med.

 

 

Jag fixa Besöksvisa till Rochelle på CHs Ambassad förra året.

Förlängt 3m i Malmö.

Vi har fixat UT till Rochelle via Web ansökan i år

 

 

 

Hälsar pigge01

 

pigge01 det där med barn spelar det någon roll om barnet inte ska med?

Link to comment
Dela på andra sajter

pigge01 det där med barn spelar det någon roll om barnet inte ska med?

 

Nej

 

Bry er inte, gör som dom vill.

Lite jobb, men det är bättre än att få Avslag.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Och hur bevisar man att det är seriöst och att man har umgåtts på tumandhand känns lite luddigt tycker jag. Visst papper är ju en sak men vad skriver man i dom om det finns utrymme för personlig formulering?

 

Bulle i ugnen är mycket seriöst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag har någon info om läget just nu, men tror att du kan få bra svar om du anger var du bor, det kan skilja beroende på MIG.

MIG sköter UT

AMB. sköter besök/turist visa

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur bevisar man att det är seriöst och att man har umgåtts på tumandhand känns lite luddigt tycker jag. Visst papper är ju en sak men vad skriver man i dom om det finns utrymme för personlig formulering?

Tumregeln är att man har umgåtts mer än 2 veckor annars oftast avslag

samt att hennes story under förhöret stämmer med papprena typ vad hon jobbar med etc.

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
<br />Ha sina papper iordning o visa att det är seriöst...<br />vid förstagångsbesök så måste du bevisa att ni har umgåtts på tumannhand en visstid innan...o att ni känner varann
<br /><br />Seriöst? Vad menas? Tror jag har varit referensperson till 30 visumsökanden genom åren och ingen har fått avslag. Jag har alltid hållit mig kort men korrekt på referensbilagan och inga utsvävningar med fotografier eller passbilagor etc. Har aldrig varit ngt problem vid ansökan från BKK. En svägerska bosatt i Sydney fick vi däremot ringa upp norska ambassaden och svara på några enkla frågor. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämnar du in Visumansökan på VFS Global i Almalink building på Soi Chidlom ska det ta max 14 dagar innan ni har svar. 

När jag och tjejen sökte första gången tog det 10 dagar innan vi fick bekräftelse att det var klart. 

Andra gången verkar vara mycket enklare för nu tog det bara 2 dagar när hon sökte i förra månaden.

 

Vid ansökan första gången kommer de troligtvis ringa till din tjej och kolla att vissa uppgifter som ni lämnat i ansökan stämmer.

 

Ska inte vara några konstigheter egentligen att få visum.

 

Blir det snurrigt i huvet av alla papper, bilagor, försäkringar o allt vad det är så finns det "hjälpbyråer" att anlita i samma byggnad för en summa. Kostade cirka 8500 baht för tjejen sist och då var allt som behövdes inkluderat i det. Gött för henne o slippa sitta med de där papprena när det inte är större summor det handlar om :)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 arbetsdagar på sin höjd för oss har det tagit. Det sjukaste var för ett par sedan när det var lite turbulent

där nere. Första dan köade vi in och portarna öppnas och folk tränger sig före i kön till hissen. Väl vid luckan

så säger de att sorry,vi tar bara 20 ansökningar per dag och ni är nr 24..:) Helvete tänkte jag vi var bland 10

första i kön på morgonen hehe.. Nästa dag stog vi i kön igen tidigt och frugan börja ringa ett par nummer.

 

Snart ringer luren hennes och de ringer från huset från denna hjälpbyrå och ber oss komma upp.

För 5000baht skulle de garantera oss visum till henne,köpte d direkt för tänkte inte chansa och trängas för

livet i flera dgr haha!! Och visst,vi gick in nästan sist med papprena sen till luckan med nån extra lapp och

ansökningen togs emot. Alla tar väl chansen till lite extra pengar..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog 3 dagar att få visa för frugans dotter, hon har varit här förrut, tog också 3 dagar att få avslag för frugans mor...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...