Jump to content
IGNORERAD

Bagage på Arlanda


SatanG

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Då kanske du borde vara lite tydligare i dina svar i fortsättningen, jag hävdar fortfarande att du hade FEL!

 

 

Nu gällde ju övriga svar flyg som landar i Sverige och inte om Djibouti.

 

Sedan så finns det alltid undantag. 

Att jag har fel är däremot inget undantag, snarare regel.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    11

  • nitramj77

    4

  • olle123987

    4

  • SatanG

    3

Mest aktiva i denna tråd

Att jag har fel är däremot inget undantag, snarare regel.

 

jaja, det var ju kul att spika upp dig en gång ;-)

 

ps. till skillnad till Tallviking så får man ju i alla fall ett halvt erkännade

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Nu gällde ju övriga svar flyg som landar i Sverige och inte om Djibouti.

 

Sedan så finns det alltid undantag. 

Att jag har fel är däremot inget undantag, snarare regel.

 

Ja i den här tråden så är det nog ett undantag om du lyckas med konststycket att skriva något som stämmer bland alla fel :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja i den här tråden så är det nog ett undantag om du lyckas med konststycket att skriva något som stämmer bland alla fel :crazy:

 

Nja, att man får med sig bagaget när man flyger SAS är korrekt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja i den här tråden så är det nog ett undantag om du lyckas med konststycket att skriva något som stämmer bland alla fel :crazy:

Dont Talk Whit Prof!!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Nja, att man får med sig bagaget när man flyger SAS är korrekt. 

 

Ja du ser, det finns alltid undantag :)

 

SAS var först ut med detta på Arlanda (endast rena SK-flighter) och var av vad jag förstått med och testkörde systemet innan andra flygbolag fick möjlighet att utnyttja denna möjlighet. Detta är en tjänst som flygbolagen får köpa från sin handlingsagent då det är väldigt kostsamt och tidskrävande för dessa att sköta detta. Hos oss krävde detta 3 nya heltidstjänster som tillkom just pga detta och som ni passagerare inte nämnvärt märker av ekonomiskt, men som en fingervisning om vilket projekt detta är bara för att er väska ska vidare och det är i princip bara för Norwegians flighter.

 

Vet att vid tidigare diskussioner i detta ämne har en viss herre bestämt hävdat att det var bland annat mitt fel och att jag inte är service minded för att han varit tvungen att hämta ut sin väska själv och checka in den på nytt för vidare färd mot sydligare och grötigare breddgrader trots att jag inte ens är inblandad i bagagehanteringen med de bolag han flög med :rotfl:

 

Det som har gjort detta möjligt är att Tullen och Swedavia har kommit överens om hur detta ska lösas och det har aldrig funnits någon rimlig möjlighet för varken flygbolag eller handlingsbolag att göra något åt detta förrän rätt förutsättningar fanns. Hur det går till rent tekniskt som vissa var nyfikna på är förmodligen något som jag inte ska sitta på ett internetforum och berätta om och därför får ni fortsätta vara nyfikna :)

 

Vad gäller vilka inom Star Alliance som nyttjar denna tjänst kan jag inte svara på, då jag inte är så insatt i detta. Men det borde väl finnas någon SAS-lastare här som kan svara på vad som gäller där, Snucke kanske?

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja du ser, det finns alltid undantag :)

 

SAS var först ut med detta på Arlanda (endast rena SK-flighter) och var av vad jag förstått med och testkörde systemet innan andra flygbolag fick möjlighet att utnyttja denna möjlighet. Detta är en tjänst som flygbolagen får köpa från sin handlingsagent då det är väldigt kostsamt och tidskrävande för dessa att sköta detta. Hos oss krävde detta 3 nya heltidstjänster som tillkom just pga detta och som ni passagerare inte nämnvärt märker av ekonomiskt, men som en fingervisning om vilket projekt detta är bara för att er väska ska vidare och det är i princip bara för Norwegians flighter.

 

Vet att vid tidigare diskussioner i detta ämne har en viss herre bestämt hävdat att det var bland annat mitt fel och att jag inte är service minded för att han varit tvungen att hämta ut sin väska själv och checka in den på nytt för vidare färd mot sydligare och grötigare breddgrader trots att jag inte ens är inblandad i bagagehanteringen med de bolag han flög med :rotfl:

 

Det som har gjort detta möjligt är att Tullen och Swedavia har kommit överens om hur detta ska lösas och det har aldrig funnits någon rimlig möjlighet för varken flygbolag eller handlingsbolag att göra något åt detta förrän rätt förutsättningar fanns. Hur det går till rent tekniskt som vissa var nyfikna på är förmodligen något som jag inte ska sitta på ett internetforum och berätta om och därför får ni fortsätta vara nyfikna :)

 

Vad gäller vilka inom Star Alliance som nyttjar denna tjänst kan jag inte svara på, då jag inte är så insatt i detta. Men det borde väl finnas någon SAS-lastare här som kan svara på vad som gäller där, Snucke kanske?

 

 

Så även Norwegian har det idag?

 

Kanske får ta mig en provtur med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Så även Norwegian har det idag?

 

Kanske får ta mig en provtur med dom.

Sen juni förra året..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Sen juni förra året..

 

Ok, då är det alltså ett bra tag sedan jag flög från Norge till Sverige med Norwegian.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...