Jump to content
IGNORERAD

Tiggaren Tobbe bor i bkk.


Jerker

Recommended Posts

Ambassaden hjälper  inte till längre om man inte kan  återbetala. Detta fall är något annat,möjligen har vi en mentalt ,efterbliven sjuk människa att göra med och man nog räkna ut att aftonbladet  med lätthet skulle få ihop en snyfthistoria och det kanske med all rätt.  Personligen tycker jag utan att veta historien bakom att han skall hämtas hem i samarbete med den Thailändska myndighetens hjälp  och ges vård i sin hemkommun. En undersökning av hans mentala status behöver göras och kanske hamnar han på ett boende där han får hjälp. 

Varför skriver du en massa om något som du inte alls vet någon bakgrund om?

"En undersökning av hans mentala status behöver göras"

Hur tusan kan du avgöra det?

 

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    16

  • faranggirl

    15

  • foreverbubbles8

    13

  • carpenter

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

som sagt nån som kan ta reda på hans historia så vi vet, han är inte mindre värd än dom Rumänska tiggarna som DN gjort ett stort reportage om eller???

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Man läser här om att den thailändska polisen tar hand om folk direkt när det är "overstay"

 

Varför sitter inte denna man i arresten???? Han kan ju inte ha visum för tiggeri

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

då jag helst undviker att profitera på andras olycka

 

Konstigt jag fick en annan uppfattning då du skrev om vad som enligt dig var det enda positiva med Pattaya. ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Journalist som journalist inte en jävel skriver sanningen

 

Det är väl som så att de skriver den sanning de tror på och anser sig veta bättre än annat folk, och så försöker pracka på vanligt folk sina illusioner.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skriver du en massa om något som du inte alls vet någon bakgrund om?

"En undersökning av hans mentala status behöver göras"

Hur tusan kan du avgöra det?

 

biker

 

Jag tycker nog att en undersökning vore på sin plats. Karln behöver hjälp med det snaraste och det är väl fullt möjligt att han har alla sinnen i behåll men tillåt mig att tvivla. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att en undersökning vore på sin plats. Karln behöver hjälp med det snaraste och det är väl fullt möjligt att han har alla sinnen i behåll men tillåt mig att tvivla. 

 

Alla uteliggare i Sverige då, de som bor på gator och  i bästa fall härbergen...vilken diagnos ska man ställa på dem?

 

Men helt klart är denna i topic nämnda uteliggare något annorlunda!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla uteliggare i Sverige då, de som bor på gator och  i bästa fall härbergen...vilken diagnos ska man ställa på dem?

 

Men helt klart är denna i topic nämnda uteliggare något annorlunda!

 

Jag vet inte om han är något annorlunda än de stackars sjuka och hemlösa det svenska samhället inte har råd med.Vi skall inte diskutera politik här men tydligen finns det nästan hur mycket pengar som helst om man inte är svensk pensionär eller hemlös eller liknande. Jävligt irriterande om du frågar mig men nog om det. Dock, när man ser en västerlänning i sådant dåligt skick  boende under så miserabla förhållanden så känns det som att samhället måste gå in och agera men det är i min värld det..

 

Tala snällt med din fru nu och fråga om du inte skulle få åka till BKK någon dag och träffa andra svenskar i förskingring,du bor ju bara en kort bussresa bort.

 

Hör av dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om han är något annorlunda än de stackars sjuka och hemlösa det svenska samhället inte har råd med.Vi skall inte diskutera politik här men tydligen finns det nästan hur mycket pengar som helst om man inte är svensk pensionär eller hemlös eller liknande. Jävligt irriterande om du frågar mig men nog om det. 

Tala snällt med din fru nu och fråga om du inte skulle få åka till BKK någon dag och träffa andra svenskar i förskingring,du bor ju bara en kort bussresa bort.

 

Hör av dig

 

Du har en poäng där i det fetmarkerade.

 

En Bkk tripp är nära förestående, måste besöka läkare där för friskintyg...hör av mig när jag vet när.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt jag fick en annan uppfattning då du skrev om vad som enligt dig var det enda positiva med Pattaya. :wink:

 

Att sitta med falskt polisleg i Pattis och exportera knark till Sverige eller gömma sig undan den svenska rättvisan efter rån, stöld eller förskingring anser inte jag vara missbruksproblem och de personerna har jag inga problem med att tjäna pengar på.

 

Börjar du bli orolig?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Soc bidrag och uppehålla sig i Thailand!!! Nu MÅSTE du Skämta!!! ???

 

Nu är det inte så svårt att få soc bidrag i Thailand räcker med att en annan lämnar in papperna om man redan är inne i systemet finns en brevlåda där dom lägger sina handlingar som grundar för bidrag nog om det.

 

Det paret jag läste om vet jag inte om dom fick bidrag i Thailand och skulle inte tro det då dom tiggde ihop pengar till sprit dom bodde i det fria så att säga samma som Tobbe fast i Phuket.

Dom levde på Soc i Sverige och kunde spara ihop till resa till Thailand, där dom satte gång att supa som att jorden skulle gå under.

Dom levde så ett par månader tills thai myndigheterna tröttna och skicka hem dom, det gick ett par månader så var dom tillbaka igen.

Vet ej hur många  gånger dom vart hemskickade, men det sluta med att dom icke vart önskvärda mer i Thailand.

Sista gången då stod det i phuket gazette där dom uttala sig på frågan varför dom alltid kom tillbaka fast dom inte hade tillräckligt med pengar

då sa dom att det var friare i Thailand och man kunde dricka vart som helst samt att det var så mycket billigare med alkohol i Thailand.

 

Det jag reagerade på var att hur kunde deras soc kontor fortsätta att ge dom pengar fast dom öppenbart inte stod till arbetsmarknadens förfogande, så läser man hur vi behandlar våra äldre som behöver vård som har hjälp till att bygga upp Sverige.

Nu kanske inte just detta pars soc bidrag spelar nån stor roll i det hela men kollar alla dessa fall så visst skulle vi kunna anställa mer folk till äldreomsorgen istället som ex. detta par sitter i Thailand på skattepengar tycker att dom har fått för mycket bidrag om man kan spara ihop en resa till Thailand gång på gång.

 

Med vänlig hälsning

Nerike

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8
För ett år sedan var en nästan likadan person hamnat i dålig skick så vi ordnade en samling på ett finskt forum och hans kompisar hjälpte mest samt åkte iväg från Finland för att hämta hem honom. Var o en bidrog med liten slant och han fick sjukhusvård i hemstaden. Vet inte hur det har gått för Honom sen dess. Han var ju i riktigt dåligt skick, kunde inte gå, utan flyttade sig sittandes på marken.
Plus karma på det! Så tar man hand om de sina. Myndigheterna går inte att lita på. Men, med goda vänners hjälp finns det alltid hopp.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk att hamna bredvid tobbe på väg hem med flyget :ahh: :ahh: fy faan hemskt.

Han får sitta i last utrymmet, nä skämt och sido skulle tro att dom tvättar han och ger nya kläder till han

Skulle inte tro att nåt flygbolag skulle släppa in han som han ser på kortet på stickman sida, just för omtanke för dom andra passagerna skulle också tro att det skulle finnas direktiv att han icke får dricka.

 

Med vänlig hälsning

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh liverapportering från hockeyn i en tråd om ett ganska trasigt människoöde.. :nono:

 

nu ska vi inte vara så hårda och kantiga..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

nu ska vi inte vara så hårda och kantiga

 

I det här fallet var det väl sportidi*terna som var hårda och känslolösa

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i Nana krokarna idag men ingen Tobbe syntes till. Mitt på stekheta dagen var det så förmodligen söker han lindring från hettan innan han tar sig mot turistområdet. Stötte ihop med Jan Källman men AB har inte haft inne något om Tobbe däremot en annan svensk som lever under liknande omständigheter. Tobbe verkar tyvärr inte vara den enda svensk som lever i slummen i BKK. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i Nana krokarna idag men ingen Tobbe syntes till. Mitt på stekheta dagen var det så förmodligen söker han lindring från hettan innan han tar sig mot turistområdet. Stötte ihop med Jan Källman men AB har inte haft inne något om Tobbe däremot en annan svensk som lever under liknande omständigheter. Tobbe verkar tyvärr inte vara den enda svensk som lever i slummen i BKK. 

 

När jag gick förbi i februari låg han och sov mitt på dagarna varje dag (3-4 dagar). I början av januari såg jag dock inte alls till honom, så han kanske vandrar runt?

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Igentligen är FF en idi*t, helt säkert, jag bryr mig inte om det ligger en svensk finsk uteliggare i Thailand..

Har han tagit sig dit är det hans bekymmer att ta sig hem,jag bidrar inte i alla fall för att han ska komma hem..

Än mindre på att lägga ner energi på att leta rätt på honom..

 

 

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Igentligen är FF en idi*t, helt säkert, jag bryr mig inte om det ligger en svensk finsk uteliggare i Thailand..

Har han tagit sig dit är det hans bekymmer att ta sig hem,jag bidrar inte i alla fall för att han ska komma hem..

 

FF

 

Känns ordet Empati igen??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns ordet Empati igen??

Visst har jag empati för dom jag känner, varför lägga energi för någon som man inte vet ett skit om..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har jag empati för dom jag känner, varför lägga energi för någon som man inte vet ett skit om..

 

FF

 

Så jag skulle inte hjälpa dej om du ramlar i trappan??? Jag känner ju inte dej??? Ähh du är bara finskt fredagspurken...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vänder du det i mot mig, om det skulle ligga en trashank som svimmat som du inte känner..

Handen på hjärtat skulle du ge Mun mot Mun metoden..

 

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jag skulle inte hjälpa dej om du ramlar i trappan??? Jag känner ju inte dej??? Ähh du är bara finskt fredagspurken...
De första gångerna skulle jag hjälpa dig men om du fortsätter "ramla" pga fylla / droger så skulle jag tröttna och låta dig ligga.
Link to comment
Dela på andra sajter

De första gångerna skulle jag hjälpa dig men om du fortsätter "ramla" pga fylla / droger så skulle jag tröttna och låta dig ligga.

 

Alkoholism är en helvetes svårbotad sjukdom.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...