Jump to content
IGNORERAD

Tiggaren Tobbe bor i bkk.


Jerker

Recommended Posts

Om han inte vill själv så kan du tvångsavgifta så många gånger du vill och han börjar om igen ändå.

Visst är det så men vill man inte få hjälp. Var ska man dra gränsen? Samhället måste kunna ställa motkrav. Jojo fram och tillbaka mellan sverige och Thailand kanske inte är det optimala för en nersupen, sjuk, bidragstagande person?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    16

  • faranggirl

    15

  • foreverbubbles8

    13

  • carpenter

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Innebär väl inlåsning eller...

 

Idag är väl de flesta boenden öppna där de får hjälp med hygien och mathållning. Nu vet jag inte hur illa däran han är men till synes så är det ett öppet boende han isf hamnar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja istället för att tjafsa om hans vedermödor i Bangkok kanske nån utav er som bor eller vistas där kanske gå fram till han och fråga hur det står till om ni ser honom. kanske bjuda på en slant elller 2 till dusch och mat, En tanke bara

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Nja istället för att tjafsa om hans vedermödor i Bangkok kanske nån utav er som bor eller vistas där kanske gå fram till han och fråga hur det står till om ni ser honom. kanske bjuda på en slant elller 2 till dusch och mat, En tanke bara

En snäll tanke ja.

Och de perfekta för en alkis.

Någon annan kommer in och hjälper till, så han slipper ta ansvar och beslut själv.

Sen kan han fortsätta som vanligt till nästa "hjälpare" kommer.

 Nej ställ krav på honom så "kanske" han fattar att inga allmosor kommer gratis.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, säg till honom på skarpen att nu får han banne mig klippa sig och skaffa ett jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja istället för att tjafsa om hans vedermödor i Bangkok kanske nån utav er som bor eller vistas där kanske gå fram till han och fråga hur det står till om ni ser honom. kanske bjuda på en slant elller 2 till dusch och mat, En tanke bara

 

Kan lova dig att jag skall tala med honom när jag får korn på han och ge honom en slant för hans behov.

 

B.T.W jag och vår egen stigfinnare träffade på den tatuerade damen om du minns.Bjöd henne på en drink och fick veta att hon numera huserar på bottenplanet på Nana area.

Baa så du vet.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

En snäll tanke ja.

Och de perfekta för en alkis.

Någon annan kommer in och hjälper till, så han slipper ta ansvar och beslut själv.

Sen kan han fortsätta som vanligt till nästa "hjälpare" kommer.

 Nej ställ krav på honom så "kanske" han fattar att inga allmosor kommer gratis.

Helt jä*la rätt,slå in pannbenet så han förstår :police::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ingen vet väl hans öde , bara spekulationer eller? Nä hoppas nån kan ta reda på hur det verkligen är

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan lova dig att jag skall tala med honom när jag får korn på han och ge honom en slant för hans behov.

 

B.T.W jag och vår egen stigfinnare träffade på den tatuerade damen om du minns.Bjöd henne på en drink och fick veta att hon numera huserar på bottenplanet på Nana area.

Baa så du vet.. :crazy:

Hehe jo jag vet. Jag träffade tattoolady´n i jan-feb, Om du träffar på henne så hälsa sååååååååå  hjärtligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe jo jag vet. Jag träffade tattoolady´n i jan-feb, Om du träffar på henne så hälsa sååååååååå  hjärtligt

 

Det blir nog imorgonkväll. Så länge man är gräsänkling så kan man smyga lite på hemgången  :whistle:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Det är väl enkelt om nu har fått hjälp hem en gång och lyckas ta sig tillbaka till LOS, up to him.

Men skulle nu få hjälp igen hem, så ta passet ifrån han så han inte kan åka tillbaka, men då tar han väl sig till nåt sydeuropeiskt land utan pass

och då är man på ruta ett igen.

 

Har läst om ett par alkisar som dom har skickat hem från Phuket ett antal gånger och dom lever på försörjningsstöd (soc)

dom har supit upp alla pengar och börjat tigga för att få mer sprit tills thaimyndigheterna tröttnat på dom och skickat hem gång på gång

till slut så blev dom icke önskvärda i LOS även fast dom inte har gjort nåt brott förutom overstay samt att det inte ser bra ut att faranger tigger.

 

Med vänlig hälsning

Nerike

Soc bidrag och uppehålla sig i Thailand!!! Nu MÅSTE du Skämta!!!???

Link to comment
Dela på andra sajter

Om han nu är alkis så kan släkt,vänner lr myndigheter sätta honom på Lvm så han tvångsintas om det är fara för han eget liv. Visst är det synd om honom.Han mår inte bra.Att skriva att han får skylla sig själv är så jävla korkat.Om jag hade träffat på honom så hade jag försökt att hjälpa till killen är ju Sjuk.alkoholist,narkoman lr mentalt är alla sjukdomar.Att sitta här och döma honom som en del gör tycker jag är ett jävla sätt.Hjälp han istället,nästa gång kan det vara du. Vai

Link to comment
Dela på andra sajter

Stickman har skrivit om honom och jag skulle bli duktigt förvånad om inte Aftonbladets Jan Källman känner till Tobbe.

Har aldrig sett till honom trots ett djäkla rännande upp och nedför dessa trappor.Det kan ju vara så att han inte söker hjälp av Sverige och då är det eget personligt beslut och inget som Sverige kan lägga sig i om nu inte Thailand själv kastar ut honom. Han kan väl knappast inneha de visum och den ekonomi som krävs för att få stanna i Thailand. Oavsett så är det beklämmande att någon människa lever under så odrägliga förhållanden och utan att veta så torde det vara någon form av mental efterblivenhet inblandad

http://www.stickmanbangkok.com/StickmanWeeklyColumn2013/Bangkok-Graffiti.htm

 

 

Du är väl aldrig nykter när du vistas i dom områdena..:-)

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Ambassaden hjälper  inte till längre om man inte kan  återbetala. Detta fall är något annat,möjligen har vi en mentalt ,efterbliven sjuk människa att göra med och man nog räkna ut att aftonbladet  med lätthet skulle få ihop en snyfthistoria och det kanske med all rätt.  Personligen tycker jag utan att veta historien bakom att han skall hämtas hem i samarbete med den Thailändska myndighetens hjälp  och ges vård i sin hemkommun. En undersökning av hans mentala status behöver göras och kanske hamnar han på ett boende där han får hjälp. 

 

Kjell, han har hämtats hem ett flertal gånger på sin hemkommuns bekostnad ifall det är samma man jag träffat på och gjort lite research på. Ett tragiskt fall som jag inte kände mig lockad att skriva om då jag helst undviker att profitera på andras olycka.

 

Det har gått till så här tidigare. Han skickas hem, kostas på behandling och skrapar ihop pengar till en biljett till Thailand där han återfaller i sitt missbruk.

 

Det fanns ett äldre svenskt par på Phuket för några år sedan som greps av immigration när de tiggde i Patong. Samma visa där och i det fallet var hemkommunen inte intresserad av att betala för dem längre och ingen annan heller. De hade 8-9 månaders overstay och kunde varken betala böterna eller biljetten hem. Har för mig de ene dog medan de satt inlåsta på immigrationsförvaret och kommunen då beslutade sig för att hämta hem den andra.

 

Man kan inte omyndigförklara dem bara för att de är missbrukare, lika lite som att man kan dra in deras pass för att hindra dem att lämna Sverige. Det finns massor med svenskar i Thailand som har grava missbruksproblem och i de flesta fall så pyntar ju släktingar för dem när ambassaden hör av sig men ibland finns det ingen annan utväg än att be socialförvaltningen i hemkommunen står för fiolerna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Om han nu är alkis så kan släkt,vänner lr myndigheter sätta honom på Lvm så han tvångsintas om det är fara för han eget liv. Visst är det synd om honom.Han mår inte bra.Att skriva att han får skylla sig själv är så jävla korkat.Om jag hade träffat på honom så hade jag försökt att hjälpa till killen är ju Sjuk.alkoholist,narkoman lr mentalt är alla sjukdomar.Att sitta här och döma honom som en del gör tycker jag är ett jävla sätt.Hjälp han istället,nästa gång kan det vara du. Vai

Han måste vara i Sverige för att kunna få en LVM dom.

Släkt och vänner har kanske redan gjort vad dom kan.

Han hade troligen fått hjälp i Sverige om han stannat här.

Men om han själv inte "vill ha hjälp" så kan heller ingen hjälpa honom.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag syn på honom i vaket tillstånd så skall jag ställa några raka frågor och se vad han säger och reagerar. Underligt att den Thailändska myndigheten tolererar hans närvaro i landet. Det kan knappast vara "goodwill" att  turistande familjer får syn på en västerlännings eländiga tillstånd mitt i turiststråket.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Du är väl aldrig nykter när du vistas i dom områdena.. :-)

 

Hörru kompis. Det vet väl du hur skötsam jag varit eller är nu för tiden allafall  :crazy:

 

Sedan är du bara avis .sitt du hemma i värmland och sukta :17: Dessutom  ikväll så spöar vi Färjestad så det står härliga till,he,he

När får man träffa dig då över en öl eller två  :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket snack om en svensk missbrukare/hemlös som befinner sej i Thailand.

 

Det finns ett antal i Sverige som lever under lika dårliga/sämre förhållanden än Tobbe.

 

Och dom gör det vid minusgrader.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru kompis. Det vet väl du hur skötsam jag varit eller är nu för tiden allafall  :crazy:

 

Sedan är du bara avis .sitt du hemma i värmland och sukta :17: Dessutom  ikväll så spöar vi Färjestad så det står härliga till,he,he

När får man träffa dig då över en öl eller två  :17:

 

redan 1-0 till oss...blev tyst där uppe i norr snabbt..

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

redan 1-0 till oss...blev tyst där uppe i norr snabbt..

 

Den riktiga finalen spelas ju redan mellan LHC och SAIK, den som vinner den vinner ju även finalen.

 

Tyvärr så lär det bli SAIK

Link to comment
Dela på andra sajter

redan 1-0 till oss...blev tyst där uppe i norr snabbt..

Ordningen återställd..2-1..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om det var honom vi såg på Svenska ambassaden i juli månad 2012?

Där fanns en barfota ovårdad man med skitiga/såriga fötter samt orakad.

Han gick runt på ambassaden och de som jobbade där visste vem han är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om det var honom vi såg på Svenska ambassaden i juli månad 2012?

Där fanns en barfota ovårdad man med skitiga/såriga fötter samt orakad.

Han gick runt på ambassaden och de som jobbade där visste vem han är.

Det var nog någon moderator som supit upp kassan. :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh liverapportering från hockeyn i en tråd om ett ganska trasigt människoöde.. :nono:

 

Ja dom där sportfantasterna kan dyka upp där man minst anar det, så fort någon börjar prata

sport och fler är intresserade så spelar det ingen roll om vi har budgetmöte eller fikapaus på jobbet.

Då är det sport som gäller istället. Men nu tillbaka till Tobbe igen och håll övrigt snack där det hör hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...