Jump to content
IGNORERAD

Varför kan man lura Svenska myndigheter så lätt?


bangkokbusen

Recommended Posts

Frågan är...

Vilket pass kom han in till Sverige med och är det en olaglig handling att komma in med hjälp av någon annans pass.

Kan frun t.ex låna mitt pass?

 

Har du hört talas om falsk urkund?

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bananen

    9

  • ban99arne

    7

  • M33

    6

  • Wanchai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Vafan har hänt med Banarne ? han kunde vara ganska kul förr

nu är han bara tragisk.

Tja, innan va han bara en narr/pajas som kom med små försök till lustigheter, nu blir det oftast lite fel när han försöker kombinera lustigheterna med pk-trams. :crazy:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Normal kanske är att överdriva och eftersom diskussionen gäller fadern och den yngre brodern så är "han" lite fel men det är möjligt att båda befinner sig i Sverige.

 

Överdrifter har väl aldrig förekommit på MPR,!

 

En stor guldstjärna till dig för att du förstod vad diskussionen handlar om.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Överdrifter har väl aldrig förekommit på MPR,!

 

En stor guldstjärna till dig för att du förstod vad diskussionen handlar om.

Jag tror att även Ni har en chans att förstå vad vi diskuterar, läs alla inläggen och googla di ord som verkar knepiga.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Har du hört talas om falsk urkund?

 

 

 

Nja, urkundsförfalskning anser jag vara ett strå mildare än om man reser runt med fel pass, även om det nu är urkundsförfalskning.

Men det är nog olika straffsatser beroende på brottet.

 

Lagligt är det i alla fall inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du hört talas om falsk urkund? Nja, urkundsförfalskning anser jag vara ett strå mildare än om man reser runt med fel pass, även om det nu är urkundsförfalskning. Men det är nog olika straffsatser beroende på brottet. Lagligt är det i alla fall inte.
2y7a3eba.jpg Sent from my iPad using Tapatalk HD
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja. Urkundsförfalskning = måste man göra något med urkunden t.ex byta foto, skriva falsk namnteckning etc. Missbruk av urkund = man använder handlingen i felaktigt syfte. Tex annans pass, id... Tror jag. Så detta är missbruk av urkund. Straffsats böter upp till 6 månaders fängelse. Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

2y7a3eba.jpg Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

För mig framstår valet som solklart! Riskera två års fängelse i Sverige eller dödsstraff som omvandlas till 45 år i Thailand.

Vilket skulle du själv ha valt?

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig framstår valet som solklart! reiskera två års fängelse i Sverige eller dödsstraff som omvandlas till 45 år i Thailand. Vilket skulle du själv ha valt?
Om du backar ett par steg och börjar läsa vad jag svarade på med mitt första inlägg så förstår du kanske.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2y7a3eba.jpg Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

 

Alltså är med missbruk av urkund det gäller och inte urkundsförfalskning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså är med missbruk av urkund det gäller och inte urkundsförfalskning.
Korrekt, googlade efteråt men orkade inte ändra svaret. MBPF svarade senare på skillnaden.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Tja. Urkundsförfalskning = måste man göra något med urkunden t.ex byta foto, skriva falsk namnteckning etc. Missbruk av urkund = man använder handlingen i felaktigt syfte. Tex annans pass, id... Tror jag. Så detta är missbruk av urkund. Straffsats böter upp till 6 månaders fängelse. Med vänlig hälsning

UPP till 2 år annars var det rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Tja. Urkundsförfalskning = måste man göra något med urkunden t.ex byta foto, skriva falsk namnteckning etc. Missbruk av urkund = man använder handlingen i felaktigt syfte. Tex annans pass, id... Tror jag. Så detta är missbruk av urkund. Straffsats böter upp till 6 månaders fängelse. Med vänlig hälsning UPP till 2 år annars var det rätt
Hej. Stämmer! 12 § Missbrukar någon pass, betyg eller dylik för viss man utställd urkund genom att giva sig eller annan ut för honom eller utlämnar han urkunden att sålunda missbrukas, eller utgiver någon sanningslöst handling, som tillkommit medelst genomslag eller fotografering eller på annat dylikt sätt, för riktig kopia av viss urkund, dömes, om åtgärden innebär fara i bevishänseende, för missbruk av urkund till böter eller fängelse i högst sex månader eller, om brottet är grovt, till fängelse i högst två år. Källa Brottsbalken. Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga... Finns ingen möjlighet att Sverige skickar tillbaka honom till Thai?

 

England gjorde det med han thaiboxarn som mula den amerikanske marinkårssoldaten.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga... Finns ingen möjlighet att Sverige skickar tillbaka honom till Thai?

 

England gjorde det med han thaiboxarn som mula den amerikanske marinkårssoldaten.

 

Mycket tveksamt då vi inte utlämnar folk som riskerar dödsstraff vilket han gör enligt den thailändska straffskalan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så mördar man nån i självförsvar så är man oskyldig.

 

 

Läs vad du själv skrivit en gång till!

 

Du måste vara dum på riktigt och har troligtvis inga egna barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är väl misstänkt mördare, inte dömd. Kan ha varit självförsvar och därmed oskyldig.

Ursäkta min klumpiga formulering, men tyckte faktiskt din va rätt kass också :ahh:

 

Han har erkänt att han dödat sin reval och hävdar att det ska ha varit i självförsvar, men "svensken" uppger i polisförhör att:

 

 

"18-åringen ska ha tagit en kniv och försökt hugga mot svensken som säger att han i självförsvar tog kniven från 18-åringen och högg honom ett flertal gånger.

Poliskällor uppger för Aftonbladet att offret hade flera knivhugg i ryggen."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15210936.ab

 

Skulle tro att det blir svårt att förklara ett flertal knivhugg i ryggen och nacken som självförsvar i den thailändska rätten, samt att han själv inte hade några skador.

Sen har ju en del påstått att han stulit passet ifrån sin bror och att brodern och fadern ej är inblandade, i aftonblaskan står det:

"Nu klarnar detaljerna kring flykten. Den mordmisstänkte får enligt Aftonbladets poliskällor sin två år yngre brors pass."

 

 

Att "mörda" någon i "självförsvar" med flera knivhögg i ryggen och nacken utan att själv ha fått några skador, tycker faktiskt inte det låter som självförsvar, men då är jag ju också tydligen dum på riktigt :crazy:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Smart gjort av pappan. Jag skulle gjort likadant för min son.

 

Skulle inte ni gjort det också?

 

Ja man sover ju bättre på natten med en knivmördare hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man sover ju bättre på natten med en knivmördare hemma.
Du har inga egna barn eller?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade.

 

Nu måste man nog snart ställa ett par frågor.

 

Fråga ett.

Om det är din son som har dödat någon genom att hugga honom i nacke och rygg i självförsvar med

en kniv, är det då rätt att göra allt för att han skall undkomma den lag som man vill att andra ska följa?

 

Fråga två

Om det är någon annans son som har dödat någon genom att hugga honom i nacke och rygg i självförsvar med

en kniv, är det då rätt att någon gör allt för att han skall undkomma den lag som man vill att andra ska följa?

 

Verkar vara väldigt beroende på vem som har dödat om man vill att han ska gå fri eller "få pannbenet inslaget".

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade.

Nu måste man nog snart ställa ett par frågor.

Fråga ett.

Om det är din son som har dödat någon genom att hugga honom i nacke och rygg i självförsvar med

en kniv, är det då rätt att göra allt för att han skall undkomma den lag som man vill att andra ska följa?

Fråga två

Om det är någon annans son som har dödat någon genom att hugga honom i nacke och rygg i självförsvar med

en kniv, är det då rätt att någon gör allt för att han skall undkomma den lag som man vill att andra ska följa?

Verkar vara väldigt beroende på vem som har dödat om man vill att han ska gå fri eller "få pannbenet inslaget".

MVH

Nutteman

Tror nog ingen vill att han ska gå fri, men när det händer sina egna, tänker man annorlunda. ..

Går inte komma ifrån. .

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inga egna barn eller?

Rock on!

 

3st + 2 barnbarn

 

Finns minst 10 saker i den där historien som inte skulle vara tillämpligt för mina barn.

Tex skulle ingen av dom få beskydd av gerillan i södra Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Han är väl misstänkt mördare, inte dömd. Kan ha varit självförsvar och därmed oskyldig.

Så mördar man nån i självförsvar så är man oskyldig.

Hur är det möjligt att mörda någon i självförsvar? Mord är väl överlagt/planerat och hur kan man planera för något som man rimligen inte kan känna till?

Link to comment
Dela på andra sajter

3st + 2 barnbarn

Finns minst 10 saker i den där historien som inte skulle vara tillämpligt för mina barn.

Tex skulle ingen av dom få beskydd av gerillan i södra Thailand.

Är det bekräftat att han fick hjälp av gerillan eller är det bara rykten?

Som du vet, allt som står i tidningen är inte sant. .

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bekräftat att han fick hjälp av gerillan eller är det bara rykten?

Som du vet, allt som står i tidningen är inte sant. .

Rock on!

 

Nej det kan vara mycket som är fel.

I vilket fall så finns det inga vinnare här såvida inte hal familjen är serial killers och rycker på axlarna åt det hela.

 

Jag undrar sa flundran hur svenska regeringen ska hantera detta ?

I princip så borde Thailand vara lite irriterade nu på att 2 mördare smitit ur landet.

Eller så skiter dom i vilket, verkar vara det senare att dom tycker det är ok om dom lämnar landet och aldrig kommer åter.

 

Engelsmannen som hade ihjäl en amerikan var ju annorlunda för då var det 2 rättsväsenden som fick göra upp på thailändsk mark.

USA kunde inte låta det bero, vilket förmodligen Thailand inte hade några problem med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...