Jump to content
IGNORERAD

Varför kan man lura Svenska myndigheter så lätt?


bangkokbusen

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bananen

    9

  • ban99arne

    7

  • M33

    6

  • Wanchai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Sedan när sköter svenska myndigheter passkontrollen i södra Thailand?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror vi har många här som kan svara på det av egen erfarenhet. Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan när sköter svenska myndigheter passkontrollen i södra Thailand?

 

Nä, men den i Sverige sköter dom, dessutom utfärdar dom nya pass..även när det "borttappade" redan har flygit hem till Sverige..

 

Kanske UD kan komma med en guide för hur man går tillväga för att ta sig hem till Sverige efter att ha mördat någon i ett avlägset land ? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Smart gjort av pappan. Jag skulle gjort likadant för min son.

 

Skulle inte ni gjort det också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, men den i Sverige sköter dom, dessutom utfärdar dom nya pass..även när det "borttappade" redan har flygit hem till Sverige.
Och?

Skulle du bli bestulen på ditt pass, så skulle du acceptera att bli statslös och aldrig få ut ett nytt svenskt pass?

Hur tänkte du där?

Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att veta att Sverige ställer upp för sina medborgare. Skulle jag tappa bort mitt pass vill jag ha ett nytt utan krångel, spelar ingen roll om någon annan använt det gamla passet på annan plats. Det som Sverige borde göra i detta fallet är att skicka tillbaka grabben så att han får sin rättegång i Thailand samt får avtjäna sitt straff där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och?

Skulle du bli bestulen på ditt pass, så skulle du acceptera att bli statslös och aldrig få ut ett nytt svenskt pass?

Hur tänkte du där?

 

Jo, men nu var det ju uppenbart att farsan var medskyldig i detta brott(antar att det är ett brott att hjälpa en mordåtalad att resa till Sverige med falskt pass).

 

Klart att grabben borde få ett nytt pass, men farsan och sonen kunde dom skicka tillbaka till Thailand. Varför ska Sverige vara en tillflyktsort för all världens brottslingar ? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Smart gjort av pappan. Jag skulle gjort likadant för min son.

 

Skulle inte ni gjort det också?

Haha,fan va kluven jag blev..

Link to comment
Dela på andra sajter

Smart gjort av pappan. Jag skulle gjort likadant för min son.

 

Skulle inte ni gjort det också?

 

Det kanske är därför som inte föräldrarna agerar domstol och står för rättvisan, barn är alltid barn i föräldrars ögon, även om de är mördare.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men nu var det ju..

 

Klart att grabben borde få ett nytt pass...

Nu var frågan följande:

Varför kan man lura Svenska myndigheter så lätt?

Så du kan glömma dina " jo, men och borde"

Svensk medborgare som besöker svensk ambassad/konsulat med en polisanmälan om stulet pass och kan bevisa att han/hon är berättigad tll ett svensk pass har laglig rätt att få ett nytt pass utfärdat. Hur skulle det annars fungera ute i världen med alla svenskar på de mest märkliga platser/länder i världen?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Jo, men nu var det ju uppenbart att farsan var medskyldig i detta brott(antar att det är ett brott att hjälpa en mordåtalad att resa till Sverige med falskt pass).

 

Klart att grabben borde få ett nytt pass, men farsan och sonen kunde dom skicka tillbaka till Thailand. Varför ska Sverige vara en tillflyktsort för all världens brottslingar ? :wink:

Tillbaka med packet ,ut med packet, nästa gång kanske han mördar ngn här ,nä vi har tillräckligt med mördare i det här landet

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Rubriken är ju helt fel! Svenska myndigheter är ju inte alls lurade mer än den lilla vita lögnen att passet var stulet, tappat eller vad dom nu sa.

Däremot är dom thailänska myndigheterna grundlurade så rubriken borde i stället vara:

 

Varför kan man lura Thailänska myndigheter så lätt?

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka med packet ,ut med packet, nästa gång kanske han mördar ngn här ,nä vi har tillräckligt med mördare i det här landet

Slå in pannbenet  på packet :threaten:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men nu var det ju uppenbart att farsan var medskyldig i detta brott(antar att det är ett brott att hjälpa en mordåtalad att resa till Sverige med falskt pass).

 

Klart att grabben borde få ett nytt pass, men farsan och sonen kunde dom skicka tillbaka till Thailand. Varför ska Sverige vara en tillflyktsort för all världens brottslingar ? :wink:

Vad har farsan gjort, det framgår inte av artikeln?

Även den yngre brodern kan vara oskyldig, då det inte står att han begått något brott vad jag kan se?

Att få sitt pass stulet är i alla fall inte olagligt i Sverige.

 

Kan det inte bevisas att man begått ett brott så är man oskyldig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka med packet ,ut med packet, nästa gång kanske han mördar ngn här ,nä vi har tillräckligt med mördare i det här landet

Visst har vi det...

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/livstidsdomda/

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har farsan gjort, det framgår inte av artikeln?

Även den yngre brodern kan vara oskyldig, då det inte står att han begått något brott vad jag kan se?

Att få sitt pass stulet är i alla fall inte olagligt i Sverige.

 

Kan det inte bevisas att man begått ett brott så är man oskyldig.

Precis, han stal säkert sin brors pass, brorsan och farsan är säkert inte inblandade i hans flykt från rättvisan och ett hårt straff, dom kommer nog att få det fint i sverige. :crazy:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, han stal säkert sin brors pass, brorsan och farsan är säkert inte inblandade i hans flykt från rättvisan och ett hårt straff, dom kommer nog att få det fint i sverige. :crazy:

 

Ja, det är väl så man hade framställt det och så kan det faktiskt vara om ingen kan bevisa något annat.

Att lynchmobbar och civilgarden skall döma folk och utmäta straff är nog de flesta normala svenskar emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rubriken är ju helt fel! Svenska myndigheter är ju inte alls lurade mer än den lilla vita lögnen att passet var stulet, tappat eller vad dom nu sa.

Däremot är dom thailänska myndigheterna grundlurade så rubriken borde i stället vara:

 

Varför kan man lura Thailänska myndigheter så lätt?

 

 

Ja, när de släpper misstänkta mördare mot borgen så får de skylla sig själv.

 

Att släppa folk mot borgen passar de med pengar perfekt, däremot kan den fattige sitta inlåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är väl så man hade framställt det och så kan det faktiskt vara om ingen kan bevisa något annat.

 

Att lynchmobbar och civilgarden skall döma folk och utmäta straff är nog de flesta normala svenskar emot.

Jo det skulle kunna vara så, men sannolikheten att det är så, är nog ganska liten, det förstår nog till och med du om du anstränger dig lite.

 

Ja det är nog dom flesta ense om, samtidigt tror jag nog att dom flesta svenskar tycker att denna mördare borde få smaka på den thailändska rättvisan istället för sveriges allt mer försvinnande välfärd.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det skulle kunna vara så, men sannolikheten att det är så, är nog ganska liten, det förstår nog till och med du om du anstränger dig lite.

 

Ja det är nog dom flesta ense om, samtidigt tror jag nog att dom flesta svenskar tycker att denna mördare borde få smaka på den thailändska rättvisan istället för sveriges allt mer försvinnande välfärd.

Om du bemödar dig med att läsa de tvåstaviga orden så pratar jag om fadern och brodern.

Det är ju inte osannolkt att han tagit broderns pass om de delat rum och därmed safetybox och vad jag eller du tror har skett är ju juridiskt ointressant.

Men fortsätt du vifta med ditt lilla järnrör, hoppas du inte träffar någon oskyldig som du tror har gjort något. 

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det skulle kunna vara så, men sannolikheten att det är så, är nog ganska liten, det förstår nog till och med du om du anstränger dig lite.

 

Ja det är nog dom flesta ense om, samtidigt tror jag nog att dom flesta svenskar tycker att denna mördare borde få smaka på den thailändska rättvisan istället för sveriges allt mer försvinnande välfärd.

 

 

Han är väl misstänkt mördare, inte dömd. Kan ha varit självförsvar och därmed oskyldig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bemödar dig med att läsa de tvåstaviga orden så pratar jag om fadern och brodern.

Det är ju inte osannolkt att han tagit broderns pass om de delat rum och därmed safetybox och vad jag eller du tror har skett är ju juridiskt ointressant.

Men fortsätt du vifta med ditt lilla järnrör, hoppas du inte träffar någon oskyldig som du tror har gjort något.

Blir nog väldigt svårt att bevisa att de är medskyldiga. .

Ord mot ord..

Sen vilken förälder hade inte gjort allt för att hjälpa sitt barn.. ganska normal reaktion. .

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade väl förmodligen varit en jävla skillnad om killens efternamn varit Nilsson och farsan och brorsan hetat Olle och Bengt istället för de namn de har...

 

För inte kan väl familjen Nilsson tänka ut en sådan här lösning för sonen som har satt sig i klistret i Thailand?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...