Jump to content
IGNORERAD

Varför kan man lura Svenska myndigheter så lätt?


bangkokbusen

Recommended Posts

Man ser vad man vill se. Tycke det var många svenskar på listan jag.

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bananen

    9

  • ban99arne

    7

  • M33

    6

  • Wanchai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Man ser vad man vill se. Tycke det var många svenskar på listan jag.

Enis

 

Procenten Enis, tänk på %%%%%

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Det hade väl förmodligen varit en jävla skillnad om killens efternamn varit Nilsson och farsan och brorsan hetat Olle och Bengt istället för de namn de har...

 

För inte kan väl familjen Nilsson tänka ut en sådan här lösning för sonen som har satt sig i klistret i Thailand?

Nilssons hade nog inte fått hjälp av muslimpacket i söder :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Man ser vad man vill se. Tycke det var många svenskar på listan jag.

Enis

Hade ju varit bra om dom osvenska namnen inte varit där ,bra många miljarder vi skattebetalare kunde lagt på sjuk och åldervård istället , ja inga namn överhuvudtaget hade ju varit allra bäst

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ju varit bra om dom osvenska namnen inte varit där ,bra många miljarder vi skattebetalare kunde lagt på sjuk och åldervård istället , ja inga namn överhuvudtaget hade ju varit allra bäst

Du ska inte ha mer pengar, öppna din egen börs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är väl så man hade framställt det och så kan det faktiskt vara om ingen kan bevisa något annat.

Att lynchmobbar och civilgarden skall döma folk och utmäta straff är nog de flesta normala svenskar emot.

 

Behövs väl inga bevis, han befinner sig i trygga Sverige!

 

Jämför man lynchmobbar och civilgarden med Royal Thai Police så vet åtminstone jag vad jag föredrar, förövrigt ser jag mig som en ganska normal svensk.  

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis, han stal säkert sin brors pass, brorsan och farsan är säkert inte inblandade i hans flykt från rättvisan och ett hårt straff, dom kommer nog att få det fint i sverige. :crazy:

 

 

Frågan är...

Vilket pass kom han in till Sverige med och är det en olaglig handling att komma in med hjälp av någon annans pass.

Kan frun t.ex låna mitt pass?

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Kan frun t.ex låna mitt pass?

Kan nog fungera om du ser ut som en kärring på passfotot! :crazy:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Han är väl misstänkt mördare, inte dömd. Kan ha varit självförsvar och därmed oskyldig.

 

Så mördar man nån i självförsvar så är man oskyldig.

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är... Vilket pass kom han in till Sverige med och är det en olaglig handling att komma in med hjälp av någon annans pass. Kan frun t.ex låna mitt pass?
Borde väl vara urkundsförfalskning att utge sig för att vara någon annan? Eller gäller det bara tonåringar som vill in på krogen ;)
Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade väl förmodligen varit en jävla skillnad om killens efternamn varit Nilsson och farsan och brorsan hetat Olle och Bengt istället för de namn de har...

 

För inte kan väl familjen Nilsson tänka ut en sådan här lösning för sonen som har satt sig i klistret i Thailand?

Ja hade det varit så, så hade vi antagligen sluppit pixlingen i aftonbladet  iaf.

 

Tja att "tappa" bort sitt pass, det är folk från mellanöstern/arabländerna bra på, men det har du antagligen ingen aning om :crazy:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde väl vara urkundsförfalskning att utge sig för att vara någon annan? Eller gäller det bara tonåringar som vill in på krogen :wink:

Snart är den tiden förbi...då biometri och fingeravtryck finns i alla pass.

Självklart hjälper förälder och syskon en från fängelse i annat land oavsett skuldfrågan.

Urkundsförfalsking är väl bara att plussa på straffet. En dag extra vid mord.

 

leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart är den tiden förbi...då biometri och fingeravtryck finns i alla pass. Självklart hjälper förälder och syskon en från fängelse i annat land oavsett skuldfrågan. Urkundsförfalsking är väl bara att plussa på straffet. En dag extra vid mord.   leif
Jodå men den som lånar ut sitt pass riskerar samma straff, böter eller finkan upp till 2 år.
Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.aftonblad...icle16515743.ab

 

Om han nu liknar sin brorsa så pass mycket att han kan passera gränskontroll först i Thailand och sen två gånger i Malaysia och en gång i Sverige (+eventuell mellanlandning någonstans) med hjälp av brorsans pass, varför skulle ha behöva hjälp av gerillan i Thailand överhuvudtaget? Onödig risk att ta.

 

Låter mer som en skröna.

 

Sungai Kolok i Narathiwat är faktiskt en ganska så stor gränsövergång mellan Thailand och Malaysia, med goda förbindelser vidare till KL och flyget till Sverige. Och man kan ta buss eller tåg dit direkt från Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hade det varit så, så hade vi antagligen sluppit pixlingen i aftonbladet  iaf.

 

Tja att "tappa" bort sitt pass, det är folk från mellanöstern/arabländerna bra på, men det har du antagligen ingen aning om :crazy:

 

Vi hade ju en här på MPR som blev av med sitt pass på immigration i Pattis för några veckor sedan, han är vad jag vet inte från mellanöstern...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Thailänska myndigheterna måste ju ha riktig otur när dom tänker.

Om man släpper ut en mordmisstänkt 18-åring, tror man verkligen att han ska stanna och invänta ett eventuellt döds straff.

Hur korkad får man vara, skulle det varit jag så skulle jag också försökt att sticka.

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå men den som lånar ut sitt pass riskerar samma straff, böter eller finkan upp till 2 år.

I en stressad situation som dessa vem tänker på detta som personligt straff.

Var skall brottet anses begåtts? Thailand?, Malaysia?, eller Schengen = Sverige ?

Vilket land skall dömma? resp. var skall straffet avtjänas?

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

I en stressad situation som dessa vem tänker på detta som personligt straff. Var skall brottet anses begåtts? Thailand?, Malaysia?, eller Schengen = Sverige ? Vilket land skall dömma? resp. var skall straffet avtjänas?   Leif
Om han kliver in i sverige med ett lånat pass så är det väl sverige som skall dömma, om de andra länderna bryr sig vet inte jag. Bryr mig inte heller om vad de gör...
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bemödar dig med att läsa de tvåstaviga orden så pratar jag om fadern och brodern.

Det är ju inte osannolkt att han tagit broderns pass om de delat rum och därmed safetybox och vad jag eller du tror har skett är ju juridiskt ointressant.

Men fortsätt du vifta med ditt lilla järnrör, hoppas du inte träffar någon oskyldig som du tror har gjort något. 

Rasist...., du glömde ordet rasist och sverigedemokrater, att bara snacka om järnrör får ingen fullgod effekt inte ens när det kommer från dig.

 

Visst är det "juridiskt ointressant" vad vi tror, är väl ingen som påstått något annat, men detta är ju ett diskussionsforum och jag skriver bara vad jag tror liksom du skriver vad du tror, att du inte gillar vad jag skriver och likt gammalmedia många gånger skulle vilja censurera,  det får man ju bekräftat hela tiden.

 

Att jag småler eller spiller ut kaffet när jag skrattar mig harmynt åt din frustation/fantasi/verklighetsflykt, den får jag väl stå ut med :crazy:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade ju en här på MPR som blev av med sitt pass på immigration i Pattis för några veckor sedan, han är vad jag vet inte från mellanöstern...

Nähä, det va som jag trodde, du hade inte en aning :thumbsup:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Om han kliver in i sverige med ett lånat pass så är det väl sverige som skall dömma, om de andra länderna bryr sig vet inte jag. Bryr mig inte heller om vad de gör...

 

Han har flytt undan ett möjligt dödsstraff! I det fallet så är nog brottet att låna ett pass försumbart och han lär inte få någon påföljd för det.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan har hänt med Banarne ? han kunde vara ganska kul förr

nu är han bara tragisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behövs väl inga bevis, han befinner sig i trygga Sverige!

 

Jämför man lynchmobbar och civilgarden med Royal Thai Police så vet åtminstone jag vad jag föredrar, förövrigt ser jag mig som en ganska normal svensk.  

Normal kanske är att överdriva och eftersom diskussionen gäller fadern och den yngre brodern så är "han" lite fel men det är möjligt att båda befinner sig i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan har hänt med Banarne ? han kunde vara ganska kul förr

nu är han bara tragisk.

Alla kan inte vara en lika stor komiker som du, det är bara att vika ner sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många komiker har falnat.nya kommer.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...