Jump to content
IGNORERAD

Tjocka ska betala mer för flygbiljetter!


kuai

Recommended Posts

Jag tycker man skall betala per kilo.

Då får man en ursäkt till och banta och minska koldioxidutsläppet.

Och den som fjärtar han får straffskatt för påskyndande av växthuseffekten.

Bra va TS?

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    8

  • kuai

    6

  • jrk

    6

  • scorpio63

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Ta betalt per kilo. Den riktigt ekonomiske passageraren dricker och äter inget två dagsr innan takeoff, samt intar Purex dagen innan. Skitenkelt!

Ändrades av Restless
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

För en hel massa år sedan tog jag i panik en flygstol till Krabi. Väl på min plats i planet såg jag den största och tjockaste kvinna jag någonsin sett komma ombord på planet. Jag tänkte genast, stackars de som måste sitta ihop med henne.

Och tro på fan, det vart jag! Mrs Creasote var klädd i en mintgrön klänning och satte sig pustande brevid och ursäktade sin något stora kroppsbyggnad. Hon försökte förgäves spänna fast säkerhetsbältet, men det fattades säkert 1/2meter, en flygvärdinna kom med en rosa skarv bit, det skar sig något fruktansvärt mot Mrs Creasotes mintgröna klänning. Jag tyckte fruktansvärt synd om henne, vi försökte tillsammans lösa problemen som uppstod under resan. Men jag satt fruktansvärt illa hur vi än försökte, damen svettades något kopiöst och det var ingen hitt att hon satt och tryckte sin kropp mot mig hela tiden. Efter några timmar fick jag nog av detta och smög iväg och frågade en flygvärdinna om det fanns någon lösning på problemet, men planet var fullsatt så det gick inte att ordna någon annan plats. Flygvärdinnan hade dock redan uppmärksammat mitt problem och erbjöd mig att sitta på en av deras stolar när det fungerade för säkerheten. 

Vistelsen i Krabi fick mig att snabbt glömma denna incident, men när jag skulle åka hem fick jag sitta bredvid Mrs Creasote igen! Vad är oddsen för det!

Vi vart dock mycket bra vänner och håller fortfarande kontakt med varandra, hon anser själv att det inte är helt rätt att jag som betalt samma pris som henne ska behöva lida för att hon är överviktig.

//S 

Jag var helt hundra under tiden jag läste din text på att detta kommer bli ngt vackert till slut..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och den som fjärtar han får straffskatt för påskyndande av växthuseffekten.

Bra va TS?

Mvh jrk

Då blir det dyrt att flyga med tryckförändringarna i luften eller är jag ensam om att

släppa väder som fan efter en lång tur..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blir det dyrt att flyga med tryckförändringarna i luften eller är jag ensam om att

släppa väder som fan efter en lång tur.. :)

Jag klimatkompenserar genom att rapa! :sorry:

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hälsade på polaren som jobbade i FN-skrapan i NY. När vi käkade i lunchrestaurangen var det självplockning av mat och när vi kom fram till kassan så fanns en våg och du fick betala för hur mycket mat du tog åt dig.

I sverige har jag flera gånger köpt kulglass och man har vägt struten och tar betalt efter ett kilopris! :thumbsup:

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Ha-Ha, nu är det fan i mej här!!

 

 

Kilopriset på flygresenärer

Beroende på sträcka varierar kilopriset mellan en och fyra dollar per kilo hos Samoa air.
Det totala priset beräknas på passagerarens vikt sammanlagt med bagagets vikt.
Varje passagerare vägs tillsammans med sitt bagage i samband med flygningen.

 

Hela artikeln:

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16527902.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ha-Ha, nu är det fan i mej här!!

 

 

Kilopriset på flygresenärer

Beroende på sträcka varierar kilopriset mellan en och fyra dollar per kilo hos Samoa air.

Det totala priset beräknas på passagerarens vikt sammanlagt med bagagets vikt.

Varje passagerare vägs tillsammans med sitt bagage i samband med flygningen.

 

Hela artikeln:

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16527902.ab

 

 

Jag ska hota frun med det!

 

Då lär hon bli av med några extra kilon

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror förstås som en del redan snuddat på här att det handlar om vinstmaximering...kort eller lång, smal eller tjock...ja så ser folk ut och världen kommer aldrig att bli rättvis...ska man leka flygbolag får man nog förvänta sig att det kommer alla möjliga och vill flyga.sen om man vill tjäna maximalt med pengar ja då kanske man inte ska hålla på med flyg då.sen är det ju naturligtvis så att eftersom alla vill tjäna så mycket stålar som möjligt så finns det ju alltid dessa små genier som räknar på allt.skulle vilja se hur det går till när man börjar med invägning före/i samband med incheckning...alla fruntimmer skulle ju säkert jubla :crazy: för annars kan man ju uppge falsk uppgift om man inte kontrollerar före flyget. :thumbsup: misstänker att det flygbolaget som inför detta först överlever c.a en kvart eller så :24: en gigantisk skitstorm skulle nog drabba detta bolag som inför detta..nåja som sagt..världen är inte rättvis och den sista idi*ten är inte född än :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, en barnfamilj skulle kanske tjäna ganska mycket på att betala per kilo (om nu inte familjens tungviktare drar upp priset för mycket). Vet iofs inte vad en barnbiljett i vanliga fall brukar kosta i förhållande till en vuxenbiljett.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Blanda inte ihop övervikt med handikapp.

Jag är en överviktig person så snacka inte skit med mig, jag vet att jag går ner i vikt om jag äter mindre.

Precis som alla andra oxå vet.

Det är skitsvårt, man är hungrig osv.

Men det funkar om man vill.

Då kan jag tänka mig att din fru älskar dig pga din övervikt.                                                                                                                                "av pengar"

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Är dessa handikapp förknippade med övervikt i din världsföreställning?

Ha ha ja han är onormalt dum den mannen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ja han är onormalt dum den mannen

Du borde få lite straffavgift bara för utseendet. :ironi:Måste man tilläga annars blir man avstängd

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Feta Tjockisar kan klämma ihop sig på fraktflyg!!!!!Ha Ha Ha

Eller hyra en contanier på en båt!!!!!!Ha Ha Ha

Nä skämt åsido att ta betalt per kilo känns som att räkna sina resenärer som bagage????

 

Skojade hela tiden men ibland blir övervikt viktigt över undervikt av frågan viktigt eller bara fett viktigt?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Bättre att vara överviktig än skitviktig

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Bättre att vara överviktig än skitviktig

 

 

Nja, inte om man ska ut och flyga...

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Helt rätt<br /><br />Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2<br /><br />

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju ett skämt (?) som man hört om mycket tidigare och som jag inte tror att de seriösa flygbolagen anammar. Men om det blir så får man väl vara tacksam för att man oftast flyger med en liten & lätt thaidam? ;-)

Ändrades av pellebah
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm eftersom rökare oftare brukar vara av dem smärta typen varför inte tillåta rökning igen??? Då slipper man klagande tjockisar och andra trista personer! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju ett skämt (?) som man hört om mycket tidigare och som jag inte ror att de seriösa flygbolagen anammar. Men om det blir så får man väl vara tacksam för att man oftast flyger med en lite lätt thaidam? ;-)

Hmm  :offtopic: 

 

Tror att ingen håller med dig här, du har inte någon skön låt från 80-90- talet att dela av dig här i tråden ? 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Songkran, du får nöja dig med det jag delar på fb.eller så får du leta själv på youtube, om någon håller med mig eller inte skiter jag fullständigt i :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...