Jump to content
IGNORERAD

Tjocka ska betala mer för flygbiljetter!


kuai

Recommended Posts

Vad tycker du om en extra avgift för överviktiga på flyget? Kanske en kick för många att banta och kanske få leva 10-15 år extra. Istället för att hamna i sjukhussängen pga övervikt som är helt självförvållad.

http://blog.svd.se/resebloggen/2013/03/28/forskare-tjocka-ska-betala-mer-pa-flyget/

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    8

  • kuai

    6

  • jrk

    6

  • scorpio63

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad tycker du om en extra avgift för överviktiga på flyget? Kanske en kick för många att banta och kanske få leva 10-15 år extra. Istället för att hamna i sjukhussängen pga övervikt som är helt självförvållad.

http://blog.svd.se/resebloggen/2013/03/28/forskare-tjocka-ska-betala-mer-pa-flyget/

Även dom låghalta,harmynta.korta,närsynta,osv.

(Pust va vissa tycker)

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Han som tyckte till måste gå på tunga grejor...

 

"Överviktiga passagerare behöver fler säten än normalviktiga. Det är inte heller bra för flygbolagens ekonomi."

 

Måste väl ändå vara bra att få sälja fler säten...ja, den siste idi*ten är inte född än...

 

 

Mvh. borje222

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du om en extra avgift för överviktiga på flyget? Kanske en kick för många att banta och kanske få leva 10-15 år extra. Istället för att hamna i sjukhussängen pga övervikt som är helt självförvållad.

http://blog.svd.se/resebloggen/2013/03/28/forskare-tjocka-ska-betala-mer-pa-flyget/

 

Blir billigt för alla thai att flyga och alla faranger får det dyrt

 

Knappast rättvis fördelning. Vikt styrs till väldigt stor del av gener, ras, uppfödsel etc etc

 

En annan som är 2 meter lång skulle få höga avgifter alla dagar jämtemot en aseat oavsett övervikt eller inte

 

Knappast "rättvist"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt tycker jag.

Ja jag kom hem imorse från Bkk och fick naturligtvis en fet jävel bredvid mig som tog upp NÄSTAN halva min stol så jag har rätt så ont i kroppen just nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

inga problem med att feta ska betala mer, men då ska dom placaeras in så dom får mer plats oxå.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

inga problem med att feta ska betala mer, men då ska dom placaeras in så dom får mer plats oxå.

Helt klart ska dom det

Link to comment
Dela på andra sajter

Även dom låghalta,harmynta.korta,närsynta,osv.

Är dessa handikapp förknippade med övervikt i din världsföreställning?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygbolagen borde införa en maximal personbredd / stol och även ett viktbaserat bränsletillägg. Dessutom borde all mat dryck vara avgiftsbelagd så att bara de som nyttjar dessa tjänster behöver betala, avgifter på toalettbesök borde ju också vara en självklarhet.. Bagage skall självklart kosta extra, detsamma med bording card om du inte printar själv - eller va fan så jobbar ju redan Ryan Air

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska tjocka få mängdrabatter i affären för dom köper mer ? 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Blir billigt för alla thai att flyga och alla faranger får det dyrt

 

Knappast rättvis fördelning. Vikt styrs till väldigt stor del av gener, ras, uppfödsel etc etc

 

En annan som är 2 meter lång skulle få höga avgifter alla dagar jämtemot en aseat oavsett övervikt eller inte

 

Knappast "rättvist"

Solidariskt nej men rättvist är det väl när varje resenär bidrar med sina kostnader? Kostar det like mycket att frakta en 140 kg farang som en 60 kg asiat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är dessa handikapp förknippade med övervikt i din världsföreställning?

Blanda inte ihop övervikt med handikapp.

Jag är en överviktig person så snacka inte skit med mig, jag vet att jag går ner i vikt om jag äter mindre.

Precis som alla andra oxå vet.

Det är skitsvårt, man är hungrig osv.

Men det funkar om man vill.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast rättvis fördelning. Vikt styrs till väldigt stor del av gener, ras, uppfödsel etc etc

En annan som är 2 meter lång skulle få höga avgifter alla dagar jämtemot en aseat oavsett övervikt eller inte

Hög vikt är inte detsamma som övervikt! Du måste förstå att det räknas givetvis ut med en formel som tar hänsyn till längd.

Kanske lite mycket begärt att alla ska förstå det kl 22 en fredagskväll! Jämför med BMI.

http://www.markazits.com/diet/bmi.php

Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hänvisar man till miljön, kan man vräka ur sig vad som helst...!

( Läser man mellan raderna, kommer uttalandena från en skinntorr liten pajas, som förmodligen hade en svår barndom i den välvuxna världen. )

 

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Även dom låghalta,harmynta.korta,närsynta,osv.

Nu var det ju inte jag som blandade ihop något! Läs en gång till!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är dessa handikapp förknippade med övervikt i din världsföreställning?

Vad tycker du om diskriminering?

Du påminner om en känd Chokladdryck.

 

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Solidariskt nej men rättvist är det väl när varje resenär bidrar med sina kostnader? Kostar det like mycket att frakta en 140 kg farang som en 60 kg asiat?

 

Nej

 

Det gör det varken på flyget, bussen ,båten eller tåget

 

Men man räknar ut en standardvikt som smetar ut skillnaderna för varje passagerare och räknar allt från den standardvikten

 

Skall man straffas för att man har gener som gör att man blir 2 meter lång och däför väger betydligt mer än en nornmal thai på 150 cm ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Nej

 

Det gör det varken på flyget, bussen ,båten eller tåget

 

Men man räknar ut en standardvikt som smetar ut skillnaderna för varje passagerare och räknar allt från den standardvikten

 

Skall man straffas för att man har gener som gör att man blir 2 meter lång och däför väger betydligt mer än en nornmal thai på 150 cm ?

Det finns fler än ett sätt att flå en katt. Man kan se det som man bär sina egna kostnader och be andra för att betala för man är stor eller så väljer man din synvinkel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du om diskriminering?

 

Jag har inte nämnt något om diskriminering!

Om du vill få svar på t.ex varför vissa bilägare diskrimineras avseende bilskatt får du vända dig till Trensportstyrelsen!

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsskatt/Hur-bestams-skattens-storlek/

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fler än ett sätt att flå en katt. Man kan se det som man bär sina egna kostnader och be andra för att betala för man är stor eller så väljer man din synvinkel.

 

Skall jag isåfall ha betydligt mer benutrymme än de som inte betalar för mer än sin genetisk lilla kropp ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Skall jag isåfall ha betydligt mer benutrymme än de som inte betalar för mer än sin genetisk lilla kropp ?

Då får du enligt mitt sätt att se det betala ännu mer. Mer kg genererar en högre kostnad redan där, ska man sedan behöva större plats så ökar ju kostnaden. Varför ska den lilla asiaten betala för dig?

 

Ska någon som t.ex. gillar kläder få ta med sig 50 kg bagage?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inget problem att man betalar för extra utrymme, då blir biljetterna som man inte får plats på billigare.

Jag har åkt från holland till stockholm med finnarna och det vill jag inte göra igen.

hade jag haft bra fönsterplats så hade min axel fått plats i fönstret, men nu fanns inte fönstret där,

Jag fick sitta snett i hela resan.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska den lilla asiaten betala för dig?

Men, den lilla asiaten har ofta 15kg:s övervikt i bagaget - iaf har min "lilla asiat" det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...