Jump to content
IGNORERAD

Wok är ett verktyg och ingen rätt!


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Står ni upp när en FB kompis säger att hon eller han ska laga en "Wok"? En Wok är ett verktyg och ingen rätt!! Med en Wok kan man laga dom flesta asiatiska rätter. Vad skulle ni säga om nån säger att dom ska laga stekpanna ikväll?? Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    4

  • Moipenyang

    4

  • Wwax

    3

  • GreenValley

    3

Mest aktiva i denna tråd

Har inte FB så jag kan tyvärr inte svara på det :giggle: .

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Har inte FB så jag kan tyvärr inte svara på det :giggle: .
Du som inte är lika insnöade som vissa av oss. Vad säger du om en arbetskamrat säger att dom ätit "Wok" .. Jag brukar säga ... Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Verktyg? Köksredskap skulle jag kalla det och nä ingen maträtt snarare hur och i vad den är tillagad.

 

Wokade grönsaker osv. :nyam:

Ändrades av Wwax
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Verktyg? Köksredskap skulle jag kalla det och nä ingen maträtt.
Ja köksredskap är ett bättre uttryck. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte heller FB längre.

Men en Wok håller så hög temperatur att våra stekpannor dör.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Du som inte är lika insnöade som vissa av oss. Vad säger du om en arbetskamrat säger att dom ätit "Wok" .. Jag brukar säga ... Med vänlig hälsning,

 

Vad säger du om en arbetskamrat som säger att dom ätit "stek" då? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Hej. Står ni upp när en FB kompis säger att hon eller han ska laga en "Wok"? En Wok är ett verktyg och ingen rätt!! Med en Wok kan man laga dom flesta asiatiska rätter. Vad skulle ni säga om nån säger att dom ska laga stekpanna ikväll?? Med vänlig hälsning,

Jag har inte FB så jag har aldrig råkat ut för det men kan det inte vara så att woken har gått sönder och måste lagas? :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Du som inte är lika insnöade som vissa av oss. Vad säger du om en arbetskamrat säger att dom ätit "Wok" .. Jag brukar säga ... Med vänlig hälsning, Vad säger du om en arbetskamrat som säger att dom ätit "stek" då? :)
Hej. Jag antar att dom refererar till den traditionella svenska ungsrätten stek? Fattar inte vad du menar denna gång Knasen. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

En stek, är väl en del av ett ärsle ??? gris eller ko, som kanske legat och stekt i en stekpanna eller gryta...

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde säga.Den som googlar får veta.

Hmm,då får du nog googla lite till hehe..wok är ett köksredskap men även rätten kan kallas

för samma ord..

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

ban_kog_wat

Men är inte wok ett samlings namn för maträtter tillagade på ett speciellt sätt. Redskapet heter wok panna enligt svensk gastronomi. Förövrigt så har vi fler samlingsnamn på grupper av mat, till exempel pasta, gryta, stek och framför allt pizza.

Så woka lugnt.

//ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Wokade grönsaker, kokta grönsaker, stekta grönsaker, råa grönsaker.

 

Wok är ett köksredskap, sådeså! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Wokade grönsaker, kokta grönsaker, stekta grönsaker, råa grönsaker.

 

Wok är ett köksredskap, sådeså! :thumbsup:

wok grönsaker säljs precis som grytbitar..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

wok är en maträtt består av tex bambuskott paprika kyckling mm. den tillagas i en panna som ser ut som en stekpanna men är djupare och större. nu är det påsk då ska man inte äta wok brukar äta lergryta på påskafton mkt gott.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här säger Jamie Oliver:

 

Beef & vegetable stir-fry

Heat a large wok or a heavy-based frying pan until very hot. Add a splash of vegetable oil, then stir-fry the beef slices with the sliced garlic, ginger and chillies until just cooked.

 

http://www.jamieoliver.com/recipes/beef-recipes/beef-and-vegetable-stir-fry

 

Men vad vet han egentligen?

 

Kan man äta wokar och stekpannor så har man helt klart en mage med riktig häftig magsaft. Stekt eller wokad mat är däremot riktigt gott om grönsakerna är al dente och ingen har blandat in pla raa i!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...