Jump to content
IGNORERAD

Särskrivningar.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Guest BpaijingKatai

Sorry, det är Sverige jag talar om. Jag ger inte mycket för grundskolelärarna här.

Dåligt utbildade. Sedan har dom ingen moral heller.

Jag jobbade som bussdräng ett tag, det var en lärare som åkte varje dag med

bussen ut till ett samhälle utanför staden. När vi åkt ett tag och tog upp skolungar

så fick jag se att läraren inte tagit på sig bältet, så jag sa till honom att bältet gäller alla.

När jag stannade för att ta upp på nästa hållplats, tittade jag i backspegeln bältet var ej på.

Jag klev ut i mittgången och frågade om han var odödlig och han borde vara en föregångs

person eftersom han var lärare. Jag fick ett gapskratt av eleverna som belöning. Han åkte inte mer med mig

Vad ger det för förebild till eleverna? Jag bara hyfsundrar.

Vill du ha mer exempel av mig?

Ettan till trean skall dom lära sig, svensk grammatik, matte (multifikationstabellen) Och vanligt hyfs det vill säga,

vara artiga mot okända och äldre.

Är det för mycket begärt.

Tror inte det.

 

Jag förstod att det var sverige du menade, men det lät ungefär som Thailands odugliga skola.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    8

  • Kollba

    7

  • hamnoi

    6

  • phitsanulok

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan bara svara för mig själv..

Helt ordblind och fick väll inte den hjälpen man behövde i skolan.

så resultatet blev att man började jobba som 13 åring ( född 1956) sket helt i skolan för alla ville vi vara bra på något och jag blev bäst på att djävlas.

Så eftersom dom bara kastade ut mig från lektionerna så blev det som det blev..

Fick jag tid gick jag dit jobbade jag ( började tidigt jobbade som bagare) annars hittade man på annat.

När jag är osäker så blir det ``särskrivning`` 

Vist hugger vissa på detta när argumenten tryter men i brist på intelligens så kommer knytnävarna fram.

 

När man tittar på vissa inlägg så ser man att det finns fler än jag som är ordblind.. :-)

Önskar alla en bra dag..

 

Då ska du börja göra tvärtom, det är nämligen nästan aldrig fel att skriva ihop.

T.ex. maipenraiforumskribent, eller varför inte riksdagsmannautskottssuppleantbostadsstäderskevikariebarnbarnsbyxor som Falstaff Fakir lärt oss :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Nu är ju TS inte medlem längre så bekymret är ur världen.

 

Försvannsärskrivningarnadå?

 

Hanärmedlem MBFPK numera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Särskrivningen kommer nog från engelskan, inte från vad barnen lär sig i skolorna. I engelska särskriver man ju det mesta.

 

/GSt

 

Japp! Man brukar ju säga att i engelskan särskriver man allt, i svenskan inget!

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.maipenrai.se/forum/topic/26486-handels-ministeriet-möts-av-offentlig-ilska-över-att-människors-levnadskostnader-ökat/?p=791280

Det heter:

handelsministeriet, augustiinflationen och matlagningsgas.

Övriga språkfel hör ej till särskrivningar.

Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Särskrivningen kommer nog från engelskan, inte från vad barnen lär sig i skolorna. I engelska särskriver man ju det mesta.

Särskrivningar kommer inte från engelskan de kommer från dåliga kunskaper i svenska språket!

Och problemet blir värre och värre, för kunskap behöver "man" inte, det går ju att "gåggla".

För några år sedan dök fenomenet upp på universitet/högskolenivå, som ett av många problem med språket. Idag förstår inte studenterna skriven text på svenska ännu mindre om boken är på engelska och inlämningsuppgifter ska skrivas på svenska.

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/ann-heberlein-de-nya-studenternas-svagheter-ar-ett-samhallsproblem/

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...