Jump to content
IGNORERAD

Visst kan just du bli rik i Thailand


bangkokbusen

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng
Nu är det lågsäsong och trots det fullt hela tiden och det tyder på framgång.
Hej. Konceptet kanske är unikt i sin närmiljö? Men annars är väl en trevlig krog inte så unikt? Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • bangkokbusen

    15

  • Songkran

    6

  • Herr Chang

    4

  • scorpio63

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ytterst få utlänningar jobbar ihop en förmögenhet i Thailand på laglig väg.

 

De utlänningar som vill jobba upp en förmögenhet i Thailand gör det enklast på olaglig väg, alltså utan att följa alla de olika lagar och restriktioner som krävs av myndigheter, samtidigt krävs det ganska mycket tur. 

 

Att starta barverksamhet kräver ett thaibolag, vilket en utlänning inte kan vara majoritetsägare till på laglig väg, det kvävs alltså diverse suspekta upplägg och konstruktioner för att kringgå lagar, bulvaner i form av fru, flickvän...etc som utåt sett står för "din" verksamhet.

 

 

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

bangkokbusen
Hej ! Visst går det att tjäna pengar i Thailand men som du att med små medel bygga upp en större förmögenhet är nog ytterst ovanligt..Men grattis!!

 

Det finns ju ett talesätt om att: To make a smal fortune in Thailand you have to invest a large fortune.

Ett annat Thai-talesätt,

 

Det snabbaste sättet att bli miljonär  är att börja med en miljard.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Själv är jag alldeles för lat/bekväm av mig för att bedriva någon verksamhet i Thailand. Men har stor respekt för de som klarar att göra det framgångsrikt.

Jag blev trött av att bara ordna med visumpapper till frugan i värmen :wink:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vara rik... jag skulle vilja komplettera det med ordet nöjd.

 

Själv har jag så det räcker och jag är nöjd. Med viss motvilja nämner jag nu exfru Chang som jag också anser vara rik, åtminstone med thailändska mått mätt. Men hon är inte nöjd... vill ha mer... varför?

 

Herr Chang har talat.

 

Det känns inte rätt, att du lägger ut exfruns ekonomiska status på forumet och dessutom med tvivelaktiga kommentarer - som ett personligt påhopp på någon som inte kan gå i svaromål.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Min definition på rik=individuell tolkning.

Jag är säker på att varje människa har sin egen tolkning på detta ord.

För mig betyder det att jag har tillräckligt på banken för att leva resten av mitt liv utan att behöva att jobba något mer.

Det betyder trygghet då olyckan kan vara framme och sjukhusbesök kan bli kostsamma om inte försäkringar täcker upp.

 

Jag kommer sannolikt aldrig att bli rik, men jag hoppas att jag kan fortsätt med att ha ett rikt liv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har då inte tänkt skapa en rikedom i Thailand, jag skall göra slut på en.

 

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, om jag skulle investera några större summor så skulle jag inte göra det i ett land där det juridiska systemet är korrupt och känt för att vilja ha del av kakor som inte de själva bakat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Om du nu har blivit rik i Thailand.Stort GRATTIS. Men i ett inlägg tar du hjälp av din fru.i nästa är ni skilda. 

 

Glad Påsk!

 

Från en som är rik på Kärlek.hoppas jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

bangkokbusen
Tjena!

Om du nu har blivit rik i Thailand.Stort GRATTIS. Men i ett inlägg tar du hjälp av din fru.i nästa är ni skilda. 

 

Glad Påsk!

 

Från en som är rik på Kärlek.hoppas jag.

Det finns fler än jag som har gift om sig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar på det.

 

Som att vinna miljoner på lotto.

 

Måndag 100% säkert och lätt, alle tal säger, Den vise kvinnan, igen igen igen.

 

så er der  :party1:

Link to comment
Dela på andra sajter

bangkokbusen
Jag jobbar på det.

 

Som att vinna miljoner på lotto.

 

Måndag 100% säkert och lätt, alle tal säger, Den vise kvinnan, igen igen igen.

 

så er der  :party1:

Det finns kanske någon skillnad att jobba ihop pengarna eller att ha tur att vinna de...även om målet är detsamma..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns inte rätt, att du lägger ut exfruns ekonomiska status på forumet och dessutom med tvivelaktiga kommentarer - som ett personligt påhopp på någon som inte kan gå i svaromål.

 

Hmm... har jag berättat några detaljer om hennes tillgångar? Jag skrev bara att hon i mina ögon är rik.

 

Anser du verkligen det vara ett påhopp att undra varför en person inte är nöjd? För övrigt skrivs det väl en hel del på detta forum om personer som aldrig får veta det och inte kan försvara sig... men du finner det angeläget att förebrå just mig?

 

Jag har haft ingående diskussioner med exfru Chang om vad jag får eller inte får skriva om henne här. Vilket jag håller mig till, och skulle jag inte göra det har hon gott om thaiväninnor i Göteborg som ganska snabbt underrättar henne om vad jag skrivit.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... har jag berättat några detaljer om hennes tillgångar? Jag skrev bara att hon i mina ögon är rik.

 

Anser du verkligen det vara ett påhopp att undra varför en person inte är nöjd? För övrigt skrivs det väl en hel del på detta forum om personer som aldrig får veta det och inte kan försvara sig... men du finner det angeläget att förebrå just mig?

 

Jag har haft ingående diskussioner med exfru Chang om vad jag får eller inte får skriva om henne här. Vilket jag håller mig till, och skulle jag inte göra det har hon gott om thaiväninnor i Göteborg som ganska snabbt underrättar henne om vad jag skrivit.

 

Herr Chang har talat.

 

Ok HC, jag underskattade uppenbarligen möjligheten att någon utomstående från forumet skulle tillåta att bli omskriven som i det här fallet.

Jag skrev som jag kände, men i och med detta ditt svar, så känns det inte lika angeläget att "förebrå just dig",  som moderator.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Jag jobbar på det.

 

Som att vinna miljoner på lotto.

 

Måndag 100% säkert och lätt, alle tal säger, Den vise kvinnan, igen igen igen.

 

så er der  :party1:

 

Du får köra onsdagslotto i Danmark, det var en hel hög med miljoner i potten hörde jag på radion i veckan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok HC, jag underskattade uppenbarligen möjligheten att någon utomstående från forumet skulle tillåta att bli omskriven som i det här fallet.

Jag skrev som jag kände, men i och med detta ditt svar, så känns det inte lika angeläget att "förebrå just dig",  som moderator.

 

OK Jive. Jag kan bara säga att du kanske skulle bli förvånad över vad exfru Chang tillåter och inte tillåter. Lika förvånad som jag.

 

Exfru Chang ser det inte som förolämpande att man skriver att hon ständigt strävar efter mer oavsett hur mycket hon redan har. Jag skulle ju kunna tro att det är någon slags kulturskillnad, men vid närmare eftertanke är det ju inte så. Det finns gott om mycket rika svenskar som också vill ha mer.

 

Det varierar nog från individ till individ, oavsett kultur. Själv skulle jag kunna öka mina tillgångar om jag jobbade hårt, men det gör jag inte då jag av naturen är lat ;)

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har vi Fokis (22år) som har lyckats bra i Thailand, hon säljer sin lägenhet i Bangkok nu för ~20.000.000 B och ska flytta till finare kvarter :) 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

bangkokbusen

Att vilja sälja och att slutföra en affär är inte riktigt lika lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vilja sälja och att slutföra en affär är inte riktigt lika lätt.
Det kan jag tänka mig, hon verkar dock ha kunnat köpa nytt innan den är såld, tyder väl mycket på att den är betald i alle fall. Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har vi Fokis (22år) som har lyckats bra i Thailand, hon säljer sin lägenhet i Bangkok nu för ~20.000.000 B och ska flytta till finare kvarter :)

 

 

 

Är väl mamma och pappa som skickar pengar...

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Exfru Chang ser det inte som förolämpande att man skriver att hon ständigt strävar efter mer oavsett hur mycket hon redan har. Jag skulle ju kunna tro att det är någon slags kulturskillnad, men vid närmare eftertanke är det ju inte så. Det finns gott om mycket rika svenskar som också vill ha mer.

 

Jag är en av dessa som aldrig blir nöjd.

Fast då är jag inte heller rik, så jag hör nog inte till Kamprad och Perssons gäng.

 

Men nöjd blir jag aldrig. Då kan man lika gärna lägga sig ner och dö.

Om det sedan gäller pengar eller annat kvittar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl mamma och pappa som skickar pengar...

 

Nope, det är hon själv som har fixat stålarna. 

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl mamma och pappa som skickar pengar...

 Nej du, tjejen Fokis på ~23 år har flyttat till Thailand och driver sitt företag och tror det går bättre för henne än för någon annan av oss på det här forumet   :to_clue: 

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...