mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 (ändrad) Hej. Samma flygbolag och samma bokning är inte samma sak! Om du har en sammanhållen bokning gjort vid samma tillfälle så har rätt till nästa flight och/eller hotell eller ersättning. Hade en samanhållen bokning med tre flygbolag och fyra sträckor som gav en gratisnatt i Miami och sen nya biljetter med American Airlines och FinAir. Bokar du hela sträckan med en resebyrå så har du en samanhållen bokning. Med vänlig hälsning g Och varför betalade ingen sist då jag missade planet från ARN(reste med Norwegian och SAS) firman jag jobbar på fick betala min övernattning på Radisson ARN, allt bokat via resebyrån vårt företag använder sig av till alla bokningar? Har ditt företags resebyrå förhållningsorder om att boka allt på samma bokning eller förhållningsorder att göra separata bokningar om det är billigare? Oftast åtskilligt billigare med separata bokningar om en inrikesbiljett ingår. Och oftast best policy för dom flesta företag. , Med vänlig hälsning Ändrades Mars 28, 2013 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olle123987 Inlagd Mars 29, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Mars 29, 2013 (ändrad) Har ditt företags resebyrå förhållningsorder om att boka allt på samma bokning eller förhållningsorder att göra separata bokningar om det är billigare? Oftast åtskilligt billigare med separata bokningar om en inrikesbiljett ingår. Och oftast best policy för dom flesta företag. , Med vänlig hälsning Ändrades Mars 29, 2013 av olle123987 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Hur gör man idag om man fått resväskan demolerad av en "väskkastare" med taskig mobil?(jag la till taskig mobil för att inte skylla på Knasfan ;-) ) Jag vet att jag bytte gummans väska efter att den blivit demolerad på Arn en gång för många år sedan, vi fick en ny och mycket finare den gången. Men denna gång hade jag ej tid att byta då jag hade bråttom till nästa flyg, men kan jag byta ut den nästa gång jag passerar Arn? En bild på min gamla trotjänare som hängt med i +10 år(det är tur att den inte kan tala efter allt den sett...) Obs! det är handtaget man drar den med som fått sig en snyting IMG_1725.JPG Ett bevis på att en bra och dyr väska är lika dålig som en bra billig väska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Och varför betalade ingen sist då jag missade planet från ARN(reste med Norwegian och SAS) firman jag jobbar på fick betala min övernattning på Radisson ARN, allt bokat via resebyrån vårt företag använder sig av till alla bokningar? Det kanske är skillnad i lagen mellan privat resenär och företag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Köp en ny väska eller ännu bättre, skit i väskor helt och hållet och använd handbabage. Hur mycket behöver man ha med sig på en turistresa egentligen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Köp riktiga väskor så håller de. Har haft min i ca 10 år med ca 25 flighter om året, håller än. oftast tungt lastad, ca 20-25 kg varje gång. Ser ut som fan med den håller. Alla hjul är kvar plus handtag. Det är en Rowenta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 (ändrad) . Ändrades Mars 30, 2013 av Wwax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Köp riktiga väskor så håller de. Har haft min i ca 10 år med ca 25 flighter om året, håller än. oftast tungt lastad, ca 20-25 kg varje gång. Ser ut som fan med den håller. Alla hjul är kvar plus handtag. Det är en Rowenta. Ett klokt råd Många köper billiga skitväskor och packar i 30-35 kilo och blir förvånade att handtagen lossnar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Sätt en klisterlapp märkt "Ömtåligt", då brukar det gå bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Mars 31, 2013 Dela Inlagd Mars 31, 2013 Nu har du fel ;-) Jag reste ner till Thailand 1 gång 2004 med det där göteborgsbolaget som gick i KK(minns inte namnet). Kanske Eastjet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Mars 31, 2013 Dela Inlagd Mars 31, 2013 Köp riktiga väskor så håller de. Har haft min i ca 10 år med ca 25 flighter om året, håller än. oftast tungt lastad, ca 20-25 kg varje gång. Ser ut som fan med den håller. Alla hjul är kvar plus handtag. Det är en Rowenta. Instämmer helt och hållet. Har två Delsey, drygt 20 år gamla, har hållit för intensivt tjänsteresande i alla år. Ibland tungt lastade speciellt på hemväg från Thailand, grön papaya är inte att leka med ;-) Bra design med väl skyddade hjul och handtag samt ett spår som medför att över-underdel blir en enhet när väskan låses. Utseendet? Låt säga att bägge har patina efter alla lyft, kast, transportband. Vill påpeka att jag reser via Kastrup, där finns de värsta lastarna (Knasens kompisar?) Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Mars 31, 2013 Dela Inlagd Mars 31, 2013 (ändrad) Jag har fått ett par nya väskor under åren, en fick jag faktiskt på Arlanda då min väskas hjul såg pajade ut när den kom på bandet från Thai kärran. Gick fram till disken och anmälde det hela och när det var konstaterat så gick hon och hämtade en ny väska-exakt samma modell, märke och färg! Fick lasta över mina grejor i den nya väskan och lämna in den gamla på platsen. En annan gång pajade SAS min väska på väg till Berlin, anmälde det hela på flygplatsen i Berlin och eftersom väskan gick att använda -tror det var handtaget som slitits av-så åkte jag till en väskaffär när jag var tillbaka i Sverige och fick en ny. Sen hör det kanske till saken att jag har resväskor av bra kvalite- Samsoninte- så med tanke på hur ofta de används (cirka 50-60 flygningar per år) så håller de förvånansvärt bra. Ändrades Mars 31, 2013 av MaiChai "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Mars 31, 2013 Dela Inlagd Mars 31, 2013 Köp en ny väska eller ännu bättre, skit i väskor helt och hållet och använd handbabage. Hur mycket behöver man ha med sig på en turistresa egentligen? En del reser ju "Berra style" hela vägen med polsk attacheväska i näven... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Mars 31, 2013 Dela Inlagd Mars 31, 2013 (ändrad) Har tre resväskor, Två från Samsonite och en gammal 60 liters. Ena Samsonite är på 59 liter, dragväska. Den andra är en Trunk & CO, 29 liter funkar också som ryggsäck, dragväska och att bära. Den gamla är så där funkar men rullar inte bra längre. Nya Alla tre Trunk & CO Hälsar pigge01 Ändrades Mars 31, 2013 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 1, 2013 Dela Inlagd April 1, 2013 Ett annat alternativ är ju att hyra in sig på en container (går inte sönder) om man nu absolut måste ha hela bohaget med sig vid varje resa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ByggareBob Inlagd April 1, 2013 Dela Inlagd April 1, 2013 Står bara om att kontakta Flygbolaget eller researrangören...inget om att flygplatsen har denna service, vilket borde vara naturligt. Detta kan göras senast 7 dagar efter ankomst...men måste uppvisas på plats, arlanda och SAS...om det var SAS du åkte med samt fylla i en anmälan. Ha med biljett och bagage kvittot. Alltså har dom inga väskor där... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd April 1, 2013 Dela Inlagd April 1, 2013 Jag sjalv har en resvaska fran biltema som ar 10-ar gammal,har hallit minst 12 resor. Till Brasilien och Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 1, 2013 Dela Inlagd April 1, 2013 Står bara om att kontakta Flygbolaget eller researrangören...inget om att flygplatsen har denna service, vilket borde vara naturligt. Detta kan göras senast 7 dagar efter ankomst...men måste uppvisas på plats, arlanda och SAS...om det var SAS du åkte med samt fylla i en anmälan. Ha med biljett och bagage kvittot. Alltså har dom inga väskor där... Närdu väntar på väskorna i till exempel Köpenhamn så står det en skylt som talar om vem som är "Bagage handling company" för de olika bolagen. SAS sköter det åt Thai i Köpenhamn och på Arlanda och det var på Arlanda jag fick min väska utbytt på studs efter att jag anmält det vid SAS disk i ankomsthallen. Hon gick in på något lager och plockade fram en ny väska. Smidigt! "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd April 1, 2013 Dela Inlagd April 1, 2013 Förra resan gick våran bagage Sönder.Alltihopa blev skevt på något vis på våran hårda väska men sket i det för det var en kopia och köpte nytt.Känner en som klagade här hemma i Sverige och han fick betalt som om väskan varit original. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd April 1, 2013 Dela Inlagd April 1, 2013 Ett klokt råd Många köper billiga skitväskor och packar i 30-35 kilo och blir förvånade att handtagen lossnar Ja det är väl Thailändskor typ min fru som måste släpa med sig halva Bangkoks matförråd... "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 1, 2013 Dela Inlagd April 1, 2013 Jag sjalv har en resvaska fran biltema som ar 10-ar gammal,har hallit minst 12 resor. Till Brasilien och Thailand Frugan har förmodligen en liknande, rätt rejäl sak. Skulle köpa en väska till grabben sist vi åkte, var bla. på på Biltema. Verkar vara mycket skit som säljs nu för tiden, (måste väl erkänna att lite snål var jag, men ville inte betala 2000-2500), så det slutade med att han fick använda en av mina gamla väskor. Själv använder jag en Carlton, snart 15 år på nacken, blir bara fulare och fulare, men har ej svikit ännu... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Är inte många väskor som blir "felbehandlade" Endast 1,78 % av alla väskor som försvinner eller skadas http://www.bortabra.se/har-du-blivit-av-med-din-vaska-pa-sistone/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Är inte många väskor som blir "felbehandlade" Endast 1,78 % av alla väskor som försvinner eller skadas http://www.bortabra.se/har-du-blivit-av-med-din-vaska-pa-sistone/ Jag tycker det låter mycket. Borde vara runt 200 väskor per flight i snitt, vilket skulle ge mer än 3 väskor per flygresa i försvinnande eller skada. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 26 miljoner väskor anmäldes som felbehandlade förra året Försenad är tydligen också en felbehandling Men man får också tänka på att antalet flygpassagerare förra året var 2,95 miljarder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu