Jump to content
IGNORERAD

Trasig Resväska


olle123987

Recommended Posts

Hur gör man idag om man fått resväskan demolerad av en "väskkastare" med taskig mobil?(jag la till taskig mobil för att inte skylla på Knasfan ;-) )

Jag vet att jag bytte gummans väska efter att den blivit demolerad på Arn en gång för många år sedan, vi fick en ny och mycket finare den gången.

Men denna gång hade jag ej tid att byta då jag hade bråttom till nästa flyg, men kan jag byta ut den nästa gång jag passerar Arn?

 

En bild på min gamla trotjänare som hängt med i +10 år(det är tur att den inte kan tala efter allt den sett...)

Obs! det är handtaget man drar den med som fått sig en snyting

 

post-10138-0-88356200-1364475524_thumb.j

post-10138-0-88356200-1364475524_thumb.j

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • olle123987

    11

  • mamma bäng fan pappa käng

    5

  • ban99arne

    4

  • burrabus

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tag kontakt med flygbolaget och berätta hur det ligger till

Kontakta flygbolaget? är du säker?

Om jag minns rätt så vart vi hänvisade till ett rum och där fick vi fylla i lite papper och sedan så fick vi välja en ny resväska(i samma storlek) från deras hylla.

Jättesmidigt och bra, men är det samma idag? Eller måste det gå via flygbolaget så som du skriver?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontakta flygbolaget? är du säker? Om jag minns rätt så vart vi hänvisade till ett rum och där fick vi fylla i lite papper och sedan så fick vi välja en ny resväska(i samma storlek) från deras hylla. Jättesmidigt och bra, men är det samma idag? Eller måste det gå via flygbolaget så som du skriver?
detta kan jag ej svara på men min väska gick sönder på SAS gick till deras kundtjänst fick hjälp den vägen
Link to comment
Dela på andra sajter

detta kan jag ej svara på men min väska gick sönder på SAS gick till deras kundtjänst fick hjälp den vägen

Var detta nyligen? Jag flyger med SAS till Arn om drygt 1v och skulle kunna byta väska då

Link to comment
Dela på andra sajter

Var detta nyligen? Jag flyger med SAS till Arn om drygt 1v och skulle kunna byta väska då
det var flera år sedan
Link to comment
Dela på andra sajter

det var flera år sedan

Okey! då är det samma som jag själv varit med om, men finns det någon med aktuell info?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp lite bonnasvets (silvertejp) på Claes Ohlsson.

Och detta löser problemet med min gamla trotjänare?

Jag vill ju ha en ny modernare kvalitets-resväska utan att behöva lägga ut en hel förmögenhet., helst gratis..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försökte för 3-4 år sedan att klaga på Arlanda att handtaget blivit avslitet, men blev hänvisad runt till olika diskar och eftersom flyget varit 2 timmar försenat, det var på kvällen, och jag missat anslutningsflyget så att jag var tvungen att hitta ett hotell så bad jag till slut dem att dra åt helvete och fick små småningom tag på ett hotell i närheten av Arlanda. Nån som inbillar sig att flygbolaget ens övervägde att ersätta mig för mina hotellkostnader, samt för ny biljett eftersom den andra inte var ombokningsbar ? British Airways, för övrigt...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns en lucka där man anmälde att bagaget blivit trasigt och sedan skrev de ett papper,

som jag gick med till en väskaffär och valde en ny väska.

Tror inte flygbolaget har något med detta att göra utan det är nog flygplatsservicen som sköter om allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns en lucka där man anmälde att bagaget blivit trasigt och sedan skrev de ett papper,

som jag gick med till en väskaffär och valde en ny väska.

Tror inte flygbolaget har något med detta att göra utan det är nog flygplatsservicen som sköter om allt.

Jag tror att jag gick till den luckan och blev hänvisad till en annan disk eller om luckan vart stängd för dagen och den andra disken hänvisade till att det var stängt för dagen. Skitbehandling av en passagerare som inte hade gjort något fel var det i alla fall, men vad kan man vänta sig i Sverige ?

Minns bara att jag tänkte: Satans idi*ter. Jag köper en ny väska när jag kommer hem och flyger aldrig mer med BA.

Detta var efter kl 20:00 på kvällen så betjäningen var inte i toppklass, men om man inte har beredskap för försenade flyg så är man inte mycket värd...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Jag försökte för 3-4 år sedan att klaga på Arlanda att handtaget blivit avslitet, men blev hänvisad runt till olika diskar och eftersom flyget varit 2 timmar försenat, det var på kvällen, och jag missat anslutningsflyget så att jag var tvungen att hitta ett hotell så bad jag till slut dem att dra åt helvete och fick små småningom tag på ett hotell i närheten av Arlanda. Nån som inbillar sig att flygbolaget ens övervägde att ersätta mig för mina hotellkostnader, samt för ny biljett eftersom den andra inte var ombokningsbar ? British Airways, för övrigt...
Hej. Om du inte har biljetterna på samma bokning så är det inget flygbolag som ersätter. Har du biljetterna på samma bokning så får du alltid hotell eller ny flight. Läs det finstilta .. :) Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Om du inte har biljetterna på samma bokning så är det inget flygbolag som ersätter. Har du biljetterna på samma bokning så får du alltid hotell eller ny flight. Läs det finstilta .. :) Med vänlig hälsning,

Nu har du fel ;-)

Jag reste ner till Thailand 1 gång 2004 med det där göteborgsbolaget som gick i KK(minns inte namnet) och jag hade en anknytning till Phuket med BangkokAir, vi missade naturligtvis det sista flyget..

Men BangkokAir fixade hotell + transport(till och ifrån hotellet) och det helt gratis :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Visste inte att det var så generöst med med ersättning för väskor. Använder man en väska tillräckligt länge så går ju handtaget av förr eller senare. Hela det här släphandtaget kom separat på rullbandet för oss på en resa. Den kostade väl 800 THB vid Pratunam och hade 6-7 år på nacken. Skulle man kunna byta ut den mot en ny? Låter fantastiskt bra. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Hej. Om du inte har biljetterna på samma bokning så är det inget flygbolag som ersätter. Har du biljetterna på samma bokning så får du alltid hotell eller ny flight. Läs det finstilta .. :) Med vänlig hälsning, Nu har du fel ;-) Jag reste ner till Thailand 1 gång 2004 med det där göteborgsbolaget som gick i KK(minns inte namnet) och jag hade en anknytning till Phuket med BangkokAir, vi missade naturligtvis det sista flyget.. Men BangkokAir fixade hotell + transport(till och ifrån hotellet) och det helt gratis :)
Hej. Om du hade separata bokningar så var det en väldigt generös gest. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Visste inte att det var så generöst med med ersättning för väskor. Använder man en väska tillräckligt länge så går ju handtaget av förr eller senare. Hela det här släphandtaget kom separat på rullbandet för oss på en resa. Den kostade väl 800 THB vid Pratunam och hade 6-7 år på nacken. Skulle man kunna byta ut den mot en ny? Låter fantastiskt bra. Med vänlig hälsning,

Tidigare var de VÄLDIGT generösa med byten, som jag skrev så bytte vi ut gummans "thaiväska" mot en kvalitetsväska.

Men hur det är idag det vet jag ej, det var därför jag startade denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Om du hade separata bokningar så var det en väldigt generös gest. Med vänlig hälsning,

Visst var det olika bolag, men allt bokat via en resebyrå i Sverige.

Generöst eller ej så var vi i alla fall tacksamma för Bangkok Air's service, tyvärr så vart resan inte riktigt så som vi tänk oss pga Tsunamin, men det är en helt annan historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och detta löser problemet med min gamla trotjänare?

Jag vill ju ha en ny modernare kvalitets-resväska utan att behöva lägga ut en hel förmögenhet., helst gratis..

Ja, det var därför jag tipsade om denna optimala lösning.

Silvertejp är faktiskt inte så dyrt och frågar du snällt så går de säkert med på att sälja en löpmeter i stället för en hel rulle.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Visst var det olika bolag, men allt bokat via en resebyrå i Sverige. Generöst eller ej så var vi i alla fall tacksamma för Bangkok Air's service, tyvärr så vart resan inte riktigt så som vi tänk oss pga Tsunamin, men det är en helt annan historia.
Hej. Samma flygbolag och samma bokning är inte samma sak! Om du har en sammanhållen bokning gjort vid samma tillfälle så har rätt till nästa flight och/eller hotell eller ersättning. Hade en samanhållen bokning med tre flygbolag och fyra sträckor som gav en gratisnatt i Miami och sen nya biljetter med American Airlines och FinAir. Bokar du hela sträckan med en resebyrå så har du en samanhållen bokning. Med vänlig hälsning g

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var därför jag tipsade om denna optimala lösning.

Silvertejp är faktiskt inte så dyrt och frågar du snällt så går de säkert med på att sälja en löpmeter i stället för en hel rulle.

Tack för tipset! men nu har jag inte tid att leka med dig mer, då jag skall möta upp några hit resta polare från Sverige på den lokala pubben "Karls Berger"

S K Å L !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset! men nu har jag inte tid att leka med dig mer, då jag skall möta upp några hit resta polare från Sverige på den lokala pubben "Karls Berger"

S K Å L !

Det heter för övrigt Carlsberg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Samma flygbolag och samma bokning är inte samma sak! Om du har en sammanhållen bokning gjort vid samma tillfälle så har rätt till nästa flight och/eller hotell eller ersättning. Hade en samanhållen bokning med tre flygbolag och fyra sträckor som gav en gratisnatt i Miami och sen nya biljetter med American Airlines och FinAir. Bokar du hela sträckan med en resebyrå så har du en samanhållen bokning. Med vänlig hälsning g

Och varför betalade ingen sist då jag missade planet från ARN(reste med Norwegian och SAS) firman jag jobbar på fick betala min övernattning på Radisson ARN, allt bokat via resebyrån vårt företag använder sig av till alla bokningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och detta löser problemet med min gamla trotjänare?

Jag vill ju ha en ny modernare kvalitets-resväska utan att behöva lägga ut en hel förmögenhet., helst gratis..

 

Ungefär så här har jag funderat vad gäller frugan faktiskt.fast nu ser man ju ut som man gör så det är väl bara att sitta nöjd eller hosta upp som gäller.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Nu har du fel ;-)

Jag reste ner till Thailand 1 gång 2004 med det där göteborgsbolaget som gick i KK(minns inte namnet) och jag hade en anknytning till Phuket med BangkokAir, vi missade naturligtvis det sista flyget..

Men BangkokAir fixade hotell + transport(till och ifrån hotellet) och det helt gratis :)

Jo jag minns att du skrev det förut en gång

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...