Jump to content
IGNORERAD

Slutdrucket på flyget?

gst

Recommended Posts

• Svar 154
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Rillex

11

• Sam sip sam

9

• IsaanWarrior

9

• Nemo

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Detta måste vara årets bästa foto, hoppas att fotografen tog bra betalt.  laugh.gif

Föreställ er synen när de bär ut 'paketet' av planet.

post-8930-0-81147900-1364459529.jpg

Ändrades av Nemo
Dela på andra sajter

Herregud, förbjud kaffet åxå när ni ändå är igång..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tycker att det är sällan som jag träffar på störiga fyllskallar när jag flyger.

Dela på andra sajter

Dåligt förslag! Jag vill kunna ta några järn ombord. Jag blir jättetrevlig när jag blir full men dom som inte sköter sig är det väl bara att bunta ihop som på bilden ovan =)

Dela på andra sajter

Jag har aldrig heller råkat ut för nån fyllskalle,utom mej själv då förståss.Men tycker också det

kan vara skönt att vara nykter 10-15 timmar så man kan slippa dessa vita dagar.

Dela på andra sajter

Vem bryr sig? visst är det gott att få ett glas rött till maten och en konjak/whiskey till kaffet men skulle jag bli utan så överlever jag.

Dela på andra sajter

Har du provat charterflyg?

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
En ny undersökning visar att allt fler är positiva till alkoholförbud ombord på flyget.

Anledningen är att man vill slippa berusade medpassagerare.

http://www.aftonbladet.se/resa/temaweekend/article16496491.ab

/GSt

Hej

Har flugit mycket och regelbundet både inom och utom europa genom jobbet i över 30 års tid och har ännu inte upplevt att någon har varit så berusad att problem har uppstått, enligt mig är det nog först och främst ännu ett sätt för flygbolagen att tjäna pengar som lockar fram såna här tankegångar, ungefär som när dom säger sig servera morotstänger, gurkstänger och vatten p.g.a hänsyn till passageranas hälsa, när det i själva verket är för att rökt lax, mögelostar och vin är dyrare.

Kommer att fortsätta välja flygbolag som serverar både mat och alkohol så länge detta alternativ finns kvar, både maten, vinet och min gin tonic är en av ljuspunkterna på en i övrigt oftast ganska tråkig flygresa. 

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Dela på andra sajter

Jag har väl haft otur då, som fått två fredags resor med TG 961 väldigt störda av 50+ are som drar till fiskebyn och skall ha "full" valuta för kampanjbiljetten.

"ähhhhh kommmmm igen nuuu, vaaaa faaan vaaaaaa tråkigga ni ärrrrrr"

Sen dess åker jag torsdag eller lördag.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Borde det inte gå att ordna helnyktra flighter med kruska och vatten för dom som störs av att andra trivs och har det bra.

Mvh isan Lover

Dela på andra sajter

GreenValley

Finns det som stör mig minst lika mycket men det får man inte säga för då far barnfamiljerna i taket! :crazy:

Dela på andra sajter

Nu har en del trivts så bra att dom inte ens klarar av Immigrations utan måste sova bra många timmar sen planet landat bara för att hitta sitt pass.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Men ska man vara lite seriös så är det väl skit till man om man inte klarar både lite fylla och en del barnaskrik.

Dela på andra sajter

Själv tror jag inte att alkoholen på flygplanen är problemet utan snarare alkoholen innan planet. Har många gånger förundrats över hur enkelt berusade passagerare släpps ombord på plan. Tror bara jag sett en enda passagerare blivit nekad att stiga på planet till Thailand p g a berusning. Det slutade med att han ändå fick stiga ombord sist och jag avundades inte de som satt i hans närhet och fick lyssna på hans högljudda monolog under större delen av flygningen.

Han behövde absolut också resa sig för att kontrollera sitt handbagage just under både start och landning. Tror aldrig jag sett Thais flygvärdinnor så arga som då.. Det hindrade dock inte dem från att servera honom alkohol under hela resan.

/Krille 

Dela på andra sajter

Verkar vara en undersökning gjord av högstadieelever. Se det markerade svarsalternativet 'vet ej'. Hur fan kan man svara vet ej på frågan:  "Brukar du dricka alkohol under flygresan?"     :rolleyes:

post-8930-0-53486000-1364467097.jpg

Dela på andra sajter

det ha hänt mig bara 1 gång, jag sa åt honom o lugna sig eller att han fick en väldigt obekväm resa till Bangkok

men han fortsatte så jag vällte omkull snubben o satte mig pån från lite höjd, han satt o tjura på sin plats resten av resan. fick lite spridda applåder men även några som tyckte att det där var väl onödigt

(han väckte min lilla dotter som blev livrädd)

Dela på andra sajter

Var på väg ned med TG 961 i November när det utbröt slagsmål strax framför oss inom ett kompis gäng (mest par i 50-60 årsåldern). Det tog en bra stund innan ordning råddade. 

Dessa typer irritera mig mest. Folk får gärna tar några drinkar men börjar inte traggla omkring och bespruta en massa skitsnack och låtsas att vara kompis med alla när man vet att när man har landat kommer den bakfulla fan att sätta på sig sitt normala känslokalla måndag morgons ansikte igen.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...