Jump to content
IGNORERAD

En lycklig dag


ImBlackSheep

Recommended Posts

Hej på er!

Idag sitter jag och skriver en uppsats om en person jag aldrig glömmer.

Jag skriver och gråter av glädje. Jag är så glad och tänker dela den med nån.

Jag blundar och pekar på kartan...

Bingo! :lol:   :bag:

Varsågoda!

Hälsningar Svarta fåret

.

En person jag aldrig glömmer (skrivning kursen-personbeskrivning)

Hon var den vackraste kvinnan i världen, som jag har sett i hela mitt liv. En smal vacker kvinna, med långt svart lockigt hår var hon. Knubbig panna, smal näsa, sexiga läppar och mörkbruna ögon, gjorde hennes ansikte sött. När hon log glittrade hennes ögon, som det skimrande havet på sommaren. Hon hade aldrig kosmetik på sig. Ingen dyr hudkräm har rört hennes hud eller hennes ansikte, men hon såg fin ut i alla fall. Hon använde inget parfym, men hennes kropp luktade gott samma som blommor.

Hon klädde sig med sarong och blus, som de andra hade på landet. När hon jobbade, hade hon alltid en hatt på sig. Hon jobbade hårt som en häst. Hennes långa ben var starka som sten och de passade underbart med hennes tunna fötter. När hon gick var det som on hon flöt. Man kunde aldrig höra när hon flyttade sig, även när hon gick på trägolvet, för att hennes steg var lätt som bomull. Hon pratade långsamt men tydligt. Tonen var söt som en melodi. När hon sjöng lät det som en näktergal sjunger. När man hörde det ville man bara sova. Hon pratade inte så mycket, och hon skvallrade aldrig om någon, men hon var en bra lyssnare.

Hon var stark även om hon var smal. Hon tog hand om sina sex barn ensam, när hennes man lämnade henne för en annan tjej. Hon berättade aldrig om sin sorg för sina barn. Alla i byn älskade henne, för hon var trevlig och hjälpsam. Hon log även om hon var irriterad. Men en sak som gjorde henne ledsen, var när hennes barn var elaka mot varandra och inte lyssnade på henne.

Sista gången jag såg henne var det ungefär 29 år sedan.  Hon gick bort när jag var 5 år, men jag glömmer aldrig henne. Jag glömmer aldrig hur hon log, hur hon pratade och hur hon var irriterad när jag var envis. Hon var min drottning och hon finns alltid i mitt hjärta och i mina andetag. Hon var den mesta fantastiska kvinnan, som jag har någonsin sett i hela mitt liv och i den här världen. Hon var min mamma. Min ängel...

.

Ni får rätta om det finns något fel.

Tack så mycket!

:wai::wai:

Svarta fåret

Jag är en nybörjare som behöver hjälp att utveckla min svenska. Kan ni vara snälla och hjälpa till? :)

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är alldeles för dålig på grammatik för att ha synpunkter på hur du stavar. Men jag tycker det var vackert skrivet.

m.v.h. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket ka! 

Ni kan hjälpa med allt om ni vill.

Jag behöver det! :he:

Jag är en nybörjare som behöver hjälp att utveckla min svenska. Kan ni vara snälla och hjälpa till? :)

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj

Viken berättelse!

Du är duktig på att skriva, även om du inte använder rätt ord alla gånger. Men vad som är viktigare, är att du genom just DINA ord lyckas förmedla en känsla till läsaren, som gör att personen du beskriver blir levande. Skriv mera, jag vill gärna läsa flera av din berättelser. Med tiden komer du bli bättre på att hitta rätt ord, det är jag säker på.

Hälsningar

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

:great::great::great:

Mycket fint skrivet!!!

Man blir glad av att läsa det också.

Hon var den mesta fantastiska kvinnan, som jag någonsin har sett i hela mitt liv och i den här världen.

"Mest" i det här fallet är adverb och beskriver fantastiska - så det slutar på "t", tror jag.  :lol:

I bisatsen kommer satsadverbial före (det finita) verbet ka.

Jag gör samma misstag na ka.

Kram kram

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket fin hyllning till din mor,den grep tag i mej och fick mej att tänka på min egen mor som gick bort för 20 år sedan.Vi inser nog de allra flesta att denna kvinna,våran mor,har varit en av de viktigaste kvinnorna i våra liv.

Hurra för Mamma! :wai:

jag saknar dej så! :wai:

Tack än en gång för storyn.

ThaiTobbe

Long live the King

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mycket fin hyllning till din mor,den grep tag i mej och fick mej att tänka på min egen mor som gick bort för 20 år sedan.Vi inser nog de allra flesta att denna kvinna,våran mor,har varit en av de viktigaste kvinnorna i våra liv.

Hurra för Mamma! :wai:

jag saknar dej så! :wai:

Tack än en gång för storyn.

ThaiTobbe

Mycket fint av dig!  :great: Jag har lyckan att fortfarande ha kvar min gamla mamma i livet, 87 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hemskt mycket för allt ka.

Kul att ni gillade den. Ni är snälla.  :wai:

Magrood khon ngam...

Jag har lärt mig ordföljd 3 veckor, men jag är fortfarande dålig på det. :kort:

Många fel som vanligt., men man lär sig från sina misstag, eller hur?  :bag:

Det är inte lätt att hitta bra ord för allt man vill säga, när man är ny för språket. :yipi:

Ska försöka göra det bästa och hoppas att det blir lite bättre nästa gång ka.

Ha det så bra och trevlig helg ka.

Mvh Svarta fåret.

Jag är en nybörjare som behöver hjälp att utveckla min svenska. Kan ni vara snälla och hjälpa till? :)

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Oj

Viken berättelse!

Du är duktig på att skriva, även om du inte använder rätt ord alla gånger.

Hälsningar

Kitung

Hej khun Kittung

Jag har tänkt på saken ni har skrivit.

Jag märker inte än vilket ord som inte passar.  :bag:

Kan ni ge något råd ka?

Tack i förväg ka.

Mvh Svarta fåret.

Jag är en nybörjare som behöver hjälp att utveckla min svenska. Kan ni vara snälla och hjälpa till? :)

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...