Jump to content
IGNORERAD

WiFi på Flyget till bangkok


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Sökte och hittade någon gammal tråd från 2011, men det bör ju ha hänt något sedan dess.

 

Är det någon som vet med sig att någon flygrutt mellan Stockholm och Bangkok går att ta där man får hålla sig uppkopplad åtminstonde större delen av vägen? Nätberoende som man är så blir Thai's 11-timmarkörare i radioskugga otroligt klaustrofobiska, och om jag bara kunde få facebooka och kolla på någon rolig kattvideo på vägen så skulle det kännas mycket bättre.

 

Har sett att Thai, Lufthansa, SAS, Norwegian, Emirates etc. har gjort experiement och satsningar, men det är stört omöjligt att få fram ett plan där jag är garanterad uppkoppling.

 

Hjälp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm. Norwegian kör det på nordiska flighter, jag testade på en inrikes STO-UME.

Funkade hyffsat bra, och var gratis.

 

Men har hört att på långflighter är det fortfarande dåligt, dåligt, dåligt... och dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag är nästan benägen att betala en extra flygbiljett för ett wifi i det-enda-som-inte-var-lösenordsskyddat-i-närheten-av-baren-klass, så mitt behov är långt större än mina standarder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sökte och hittade någon gammal tråd från 2011, men det bör ju ha hänt något sedan dess.

Är det någon som vet med sig att någon flygrutt mellan Stockholm och Bangkok går att ta där man får hålla sig uppkopplad åtminstonde större delen av vägen? Nätberoende som man är så blir Thai's 11-timmarkörare i radioskugga otroligt klaustrofobiska, och om jag bara kunde få facebooka och kolla på någon rolig kattvideo på vägen så skulle det kännas mycket bättre.

Har sett att Thai, Lufthansa, SAS, Norwegian, Emirates etc. har gjort experiement och satsningar, men det är stört omöjligt att få fram ett plan där jag är garanterad uppkoppling.

Hjälp?

En rolig kattvideo var det.

Det där med trådlöst internet är ett dilemma, och det finns inga riktigt bra lösningar ännu.då menar ja longrange och offshore.

De satellit lösningar som finns har fortfarande begränsad bandbredd, och det är hiskeligt dyrt att ha kapacitet för låt säga 50-100 kattvideotitrande flygresenärer.men inom 5-10 år så har nog några nya satelliter hoppat igång och det löser sig med kattfilmerna :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En rolig kattvideo var det.

Det där med trådlöst internet är ett dilemma, och det finns inga riktigt bra lösningar ännu.då menar ja longrange och offshore.

De satellit lösningar som finns har fortfarande begränsad bandbredd, och det är hiskeligt dyrt att ha kapacitet för låt säga 50-100 kattvideotitrande flygresenärer.men inom 5-10 år så har nog några nya satelliter hoppat igång och det löser sig med kattfilmerna :)

satellit har ju egentligen en bra brandbred för att streama och ta emot data

men problemet är ju att skicka skicka ett packet som skall få svar TTL inan det skall skickas om.

Ändring:

Var nog lite otydlig jag menade främst på marken då du inte kan sända till satt. mest ta emot 

och det har mest med protokollet att göra (TCP).

Och jag tror inte att Satt. har utvecklat detta ännu för det gynnar ju bara flygtrafiken som kanske

 

Mvh Pho

Ändrades av pho
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte direkt till Bangkok men i östlig väg finns numera dom här som jag kommer på och skall fungera bra.

 

Våra kära vänner snömannen och snyggast hade det på Singapore Airlines 380 mellan FRA-SIN

 

Turkarna har en hel del 777 med wifi när dom flyger österöver.Dock har dom inte den flygplanstypen till Bangkok...

 

Lufthansa har många plan med wifi ombord(dock icke 747-8) men jag vet inte om den funkar österut.

 

Thai har wifi på sina 380 och några nya 330 men enl uppgift väntar dom på godkännande från nån myndighet...

 

Så här såg det ut när jag åkte hem sist, lätt o koppla upp sig men inget internet

 

post-3290-0-87216500-1364234326_thumb.jp

 

 

Det finns många bolag som är i startgroparna, om nån e nyfiken så kan ni gåggla på OnAir så borde det komma upp nån info iaf... jag orkar inte  :crazy:

 

 

post-3290-0-87216500-1364234326_thumb.jp

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Internet abstinens...

Beroendet är ju redan ett faktum.

Fast jag var 3 dar på en badort nyss, Hotellet hade fri internet WiFi som bara funkade i Lobbyn, lite kasst...

Men jag klarade 3 dygn utan uppkoppling, gick aldrig till lobbyn eller deras gratis-datorer, och blev bara lite sen med ett svar på ett mail, som besvarades när jag kom hem.

 

Lite stolt över mej själv!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Sökte och hittade någon gammal tråd från 2011, men det bör ju ha hänt något sedan dess.

 

Är det någon som vet med sig att någon flygrutt mellan Stockholm och Bangkok går att ta där man får hålla sig uppkopplad åtminstonde större delen av vägen? Nätberoende som man är så blir Thai's 11-timmarkörare i radioskugga otroligt klaustrofobiska, och om jag bara kunde få facebooka och kolla på någon rolig kattvideo på vägen så skulle det kännas mycket bättre.

 

Har sett att Thai, Lufthansa, SAS, Norwegian, Emirates etc. har gjort experiement och satsningar, men det är stört omöjligt att få fram ett plan där jag är garanterad uppkoppling.

 

Hjälp?

 

Kan du inte ladda ner ett gäng kattvideor utan att titta på dessa, sedan om det är möjligt att "scrolla" tillbaka något år i fäjsbuuk så kan du kolla på det igen sannolikt har du glömt vad som skrevs då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Kan du inte ladda ner ett gäng kattvideor utan att titta på dessa, sedan om det är möjligt att "scrolla" tillbaka något år i fäjsbuuk så kan du kolla på det igen sannolikt har du glömt vad som skrevs då.

 

Jag glömmer aldrig.

 

I ärlighetens namn så tänker jag mest på jobb. Det är många semestrar som börjar med magsår när man har 110 mail i inkorgen som krisartat skulle ha behövt åtgärder för nio och en halv timme sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Jag glömmer aldrig.

 

I ärlighetens namn så tänker jag mest på jobb. Det är många semestrar som börjar med magsår när man har 110 mail i inkorgen som krisartat skulle ha behövt åtgärder för nio och en halv timme sedan.

 

Har du hört talats om semester? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Jag glömmer aldrig.

 

I ärlighetens namn så tänker jag mest på jobb. Det är många semestrar som börjar med magsår när man har 110 mail i inkorgen som krisartat skulle ha behövt åtgärder för nio och en halv timme sedan.

 

Min arbetsgivare har inte min mail.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet med sig att någon flygrutt mellan Stockholm och Bangkok går att ta där man får hålla sig uppkopplad åtminstonde större delen av vägen? Nätberoende som man är så blir Thai's 11-timmarkörare i radioskugga otroligt klaustrofobiska

Hjälp?

 

 

Uppsök en läkare/psykiatiker. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Uppsök en läkare/psykiatiker. 

 

Uppsök en lärare och ta itu med stavningen, du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ta tid, för vissa länder har nog synpunkter på datatrafik över sitt teritorium.

Andra vill tjäna pengar på trafiken som telecom-bolag och även stater.

Jag tror att helt fritt wifi dröjer..., hoppas jag har fel.

Kanske 30 minuter fritt, sen betala dyrt.

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Så arbetar vi inte nuförtiden.

 

Nä på semestern arbetar man inte, annars vore det ju inte semester :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Varför åka bort överhuvudtaget?

jrk

 

Jag erkänner att jag är rätt dålig på att ha semester, men jag gillar att flyga till Thailand iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag erkänner att jag är rätt dålig på att ha semester, men jag gillar att flyga till Thailand iallafall.

Då så,alla gillar olika!

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppsök en lärare och ta itu med stavningen, du.

 

Ja, nu menade jag ju att du skulle sjukskriva dig med hjälp av en läkare. Världen lär inte gå under för att du inte besvarar dina mail.

 

Får du även ångest om du inte kan ringa eller ta emot samtal i telefonen under flygningen?

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Ja, nu menade jag ju att du skulle sjukskriva dig med hjälp av en läkare. Världen lär inte gå under för att du inte besvarar dina mail.

 

Får du även ångest om du inte kan ringa eller ta emot samtal i telefonen under flygningen?

 

I sådant fall så var ju mitt svar varken särskilt trevligt eller förtjänat över huvud taget. Ber om ursäkt för detta.

 

Nej, jag har inga problem med att inte kunna prata i telefon. Pratar inte speciellt mycket i telefon. Men jag är i bortre änden av folk som använder internet, och det skulle hjälpa både tristess och flygrädsla att ha internet på planet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...