Jump to content
IGNORERAD

Pessimistens Allsvenska 2013


hamnoi

Recommended Posts

Ja nu dra det snart igång, 6 månaders tvära kast mellan hopp och förtvivlan o glädje o sorg.

 

Själv har jag dragit ner förväntningarna rejält den här säsongen men hoppas naturligtvis att jag tippar lika

jävla uselt som jag brukar.  Så hur tippar ni Allsvenska 2013?

 

Så här slutar det :not_i: .

 

1...Häcken aka Bk Röva

2...MFF

3...Elfsborg aka ellos

4...Helsingborg

5...Djurgården

6...Kalmar FF

7...AIK

8. .Norrköping

9...Öster

10..Halmstad

11..Åtvidaberg

12.Gefle

13..Brommapojkarna

14..IFK Göteborg

15..Mjällby

16..Syrianska

 

Jag tror som sagt att mina älskade änglar får kvala sig kvar...

Starten på allsvenska blir avgörande, en bra start med mycket poäng kan ge ett lugn som jag tror kan utvecklas till

en topp 4:a placering utan betungande skador.

 

Tyvärr så tror jag starten blir usel med fyra raka förluster och en pinne med ett nödrop i 5:e omgången och då börjar helvetet .

Starhe pallar inte trycket och flyr fältet..Mild gör lika så och Roger Gustavsson tar över fram till sommaren.

 

Då dammar dom av Sören Cratz som utses som ny styrman att få det sjunkande skeppet att hålla sig ovanför vattenytan.

Naturligtvis blir det totalfiasko och laget sjunker från en 10:e plats ned till kvalplatsen som bärgas genom ett turligt självmål

i sista omgången.

 

Kvalet mot Falkenberg klaras av hyfsat enkelt och i andra matchen skjuter Hysén hattrick och räddar den Allsvenska platsen.

 

Och 2014 då jävlar.. :rotfl:

 

 

http://youtu.be/Tp2z28m0AFQ

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 538
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    115

  • Sam sip sam

    53

  • hamnoi

    47

  • GreenValley

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ge fan i Sören!  Ni kan väl damma av Torjörn utannervsson, Håkan Sandberg Fylle-Corneliusson eller nåt annat.   Men ge fan i Cratz!

 

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan ju inte jag nånting om fotboll, men jag såg två lagnamn som måste gå fetbort ur den listan, eftersom deras komunpampar inte har en aning om hur man säljer en meter trottoar för massor med pengar.

det ena laget börjar på a å har med råttor att göra

å de andra på d och spelar med förtjusning på uterinkar utan publik :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh det hör väl till att man i början av säsong obotligt tror på sitt lag, sen att hoppet falnar allt eftersom är ju vardag för de flesta... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh det hör väl till att man i början av säsong obotligt tror på sitt lag, sen att hoppet falnar allt eftersom är ju vardag för de flesta... 

 

Du har så rätt men i år prövar vi en annan taktik och hoppas det blir bra. :giggle:  

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Jag tror på Pia Sundhage som tränare...

Patriarkatet och det homofoba måste besegras..

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

HN du måste ha gjort ett misstag när du skrev listan, 1:an och 2:an måste naturligtvis byta plats för att det ska bli rätt! annars ser det väl rätt ut!

Link to comment
Dela på andra sajter

HN du måste ha gjort ett misstag när du skrev listan, 1:an och 2:an måste naturligtvis byta plats för att det ska bli rätt! annars ser det väl rätt ut!

 

Malmö har inte bredden för o ta det tror jag, men gärna för mig :thumbsup: då slipper jag lyssna på min jobbarkompis babblande fram till säsong 2014 :nono:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Både IFK och Åtvidaberg kommer högre upp

Öster kommer lägre

AIK vete tusan

Djurgården lägre

Trångt i botten och glest i toppen

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Malmö har inte bredden för o ta det tror jag, men gärna för mig :thumbsup: då slipper jag lyssna på min jobbarkompis babblande fram till säsong 2014 :nono:

Hoppas trots det att de kan fixa till det så att du slipper lyssna på din babblande jobbarkompis men kan hålla med om att det finns lite bristande rutin i truppen men ganska mycket unga talanger som kommer få chansen! Sen är du nog överdrivet pessimistisk mot ditt eget lag trots att det tillhör din nya taktik!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu dra det snart igång, 6 månaders tvära kast mellan hopp och förtvivlan o glädje o sorg.

 

Själv har jag dragit ner förväntningarna rejält den här säsongen men hoppas naturligtvis att jag tippar lika

jävla uselt som jag brukar.  Så hur tippar ni Allsvenska 2013?

 

Så här slutar det :not_i: .

 

1...Häcken aka Bk Röva

2...MFF

3...Elfsborg aka ellos

4...s

5...Djurgården

6...Kalmar FF

7...AIK

8. .Norrköping

9...Öster

10..Halmstad

11..Åtvidaberg

12.Gefle

13..Brommapojkarna

14..IFK Göteborg

15..Mjällby

16..Syrianska

 

Jag tror som sagt att mina älskade änglar får kvala sig kvar...

Starten på allsvenska blir avgörande, en bra start med mycket poäng kan ge ett lugn som jag tror kan utvecklas till

en topp 4:a placering utan betungande skador.

 

Tyvärr så tror jag starten blir usel med fyra raka förluster och en pinne med ett nödrop i 5:e omgången och då börjar helvetet .

Starhe pallar inte trycket och flyr fältet..Mild gör lika så och Roger Gustavsson tar över fram till sommaren.

 

Då dammar dom av Sören Cratz som utses som ny styrman att få det sjunkande skeppet att hålla sig ovanför vattenytan.

Naturligtvis blir det totalfiasko och laget sjunker från en 10:e plats ned till kvalplatsen som bärgas genom ett turligt självmål

i sista omgången.

 

Kvalet mot Falkenberg klaras av hyfsat enkelt och i andra matchen skjuter Hysén hattrick och räddar den Allsvenska platsen.

 

Och 2014 då jävlar.. :rotfl:

 

 

http://youtu.be/Tp2z28m0AFQ

Har du ingen koll , du såg ju hur bra det gick för östgötalagen förra året och det lär inte gå sämre i år ...

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja jag älskar ju Häcken eller som HN skrev BK röva..Eftersom lillebror har spelat där.Den förb.ungen sa till mig ja du storebror..vissa blev kung på planen medan andra blev kung i baren. :crazy:  :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Du får kanske vara med om ett par tre år igen!

 

Nästa år så :) Fast det har jag ju trott nu ett par år :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Nästa år så :) Fast det har jag ju trott nu ett par år :crazy:

Passa på att se och lär i år så kanske det kan gå så bra så att 2014 blir verklighet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem bryr sig om årets Allsvenska när alla vet att det är i Superettan det händer i år. 

 

Det har ju t.o.m. TV4 begripit och kommer att direktsända utvalda matcher i varenda omgång.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Både IFK och Åtvidaberg kommer högre upp

Öster kommer lägre

AIK vete tusan

Djurgården lägre

Trångt i botten och glest i toppen

Åtvid.njaääää, Öster ToR.Apberget? men runt 10...vinner....AIK eller kanske någon annan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem bryr sig om årets Allsvenska när alla vet att det är i Superettan det händer i år.

Det har ju t.o.m. TV4 begripit och kommer att direktsända utvalda matcher i varenda omgång.

Får ni vara med där då? 11,5 mille back kan väl inte ge någon elitlicens ? eller ska spannen fram igen för att tigga på årsmötet?

Lycka till där nere i ivf?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Vem bryr sig om årets Allsvenska när alla vet att det är i Superettan det händer i år. 

 

Det har ju t.o.m. TV4 begripit och kommer att direktsända utvalda matcher i varenda omgång.

 

Vill det sig väl så blir det t o m avbrott för lite fotboll i reklamutsändningen!  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ge fan i Sören!  Ni kan väl damma av Torjörn utannervsson, Håkan Sandberg Fylle-Corneliusson eller nåt annat.   Men ge fan i Cratz!

 

 

ha ha du är en elack jäkel

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

smiley-face-yawning.gif

ha ha ha grattis til bandy guldet

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu dra det snart igång, 6 månaders tvära kast mellan hopp och förtvivlan o glädje o sorg.

 

Själv har jag dragit ner förväntningarna rejält den här säsongen men hoppas naturligtvis att jag tippar lika

jävla uselt som jag brukar.  Så hur tippar ni Allsvenska 2013?

 

Så här slutar det :not_i: .

 

1...Häcken aka Bk Röva

2...MFF

3...Elfsborg aka ellos

4...Helsingborg

5...Djurgården

6...Kalmar FF

7...AIK

8. .Norrköping

9...Öster

10..Halmstad

11..Åtvidaberg

12.Gefle

13..Brommapojkarna

14..IFK Göteborg

15..Mjällby

16..Syrianska

 

Jag tror som sagt att mina älskade änglar får kvala sig kvar...

Starten på allsvenska blir avgörande, en bra start med mycket poäng kan ge ett lugn som jag tror kan utvecklas till

en topp 4:a placering utan betungande skador.

 

Tyvärr så tror jag starten blir usel med fyra raka förluster och en pinne med ett nödrop i 5:e omgången och då börjar helvetet .

Starhe pallar inte trycket och flyr fältet..Mild gör lika så och Roger Gustavsson tar över fram till sommaren.

 

Då dammar dom av Sören Cratz som utses som ny styrman att få det sjunkande skeppet att hålla sig ovanför vattenytan.

Naturligtvis blir det totalfiasko och laget sjunker från en 10:e plats ned till kvalplatsen som bärgas genom ett turligt självmål

i sista omgången.

 

Kvalet mot Falkenberg klaras av hyfsat enkelt och i andra matchen skjuter Hysén hattrick och räddar den Allsvenska platsen.

 

Och 2014 då jävlar.. :rotfl:

 

 

http://youtu.be/Tp2z28m0AFQ

 

Tråkigt för blåvitt är att de står och faller alldeles för mycket med Tobias Hysen, skulle han bli proffs eller skadad så ser det väl inte så ljust ut. Får väl tacka för att du tror Kalmar FF  kommer så högt upp.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får ni vara med där då? 11,5 mille back kan väl inte ge någon elitlicens eller ska spannen fram igen för att tigga på årsmötet?

Lycka till där nere i ivf

Spannen är alltid framme när det gäller GAIS. Vi medlemmar är nämligen beroende av att stötta vårt kära lag. Hur jävla illa det än går. Just nu är det autogiro på Framtidsfonden som gäller och den är i kväll uppe i 1.143.619:- 

 

Men visst blåste det en liten lätt nordanvind på årsmötet ikväll. Det finns visst några tvivlare som tycker det är långt kvar till 11.5.

 

Otippat är bäst och bollen är rund samt den som har en lever får se. Snart kör vi och jag själv lägger väl mig mitt emellan och kallar mig realist och tror på en mittenplats i S1:an.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...