Jump to content
IGNORERAD

Årets deklaration - Vad blev "Inkomster av kapital" ?


Songkran

Recommended Posts

Nu följer vi gällande regler, vi deklarerar inte(om vi inte har affärer med fastlandet) så 15,8% skatt, thats it sen om vi köper in möbler, tv mm från fastlandet så visar vi kvittot för Sysselman och vi får tillbaks momsen, I LOVE SVALBARD :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    8

  • hamnoi

    6

  • Kollba

    5

  • faranggirl

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu följer vi gällande regler, vi deklarerar inte(om vi inte har affärer med fastlandet) så 15,8% skatt, thats it sen om vi köper in möbler, tv mm från fastlandet så visar vi kvittot för Sysselman och vi får tillbaks momsen, I LOVE SVALBARD :D

Obs! snöskotrar,bilar+mc mm. är pålagdda en lyxskatt i Norge, naturligtvis slipper vi den här :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off topic kanske men min begravningsavgift är 413 kronor, så det blir nog inget större kalas när jag lägger näsan i vädret! :crazy:

Det räcker inte ens till veden - djupfryst å pålning kanske  :crazy:  

men fest blire - Garanterat - :14:  :14:  :crazy:

Om någon kvällar - då firar vi ...

Lev länge nu . :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är väl inte begravningsavgift så jäkla off topic eftersom den ingår i all skatt och skit man måste betala,

men Kollbas inlägg var väl helt åt helvete off topic... Hur det ska firas/sörjas på din begravning hör väl inte hit?

Den där karman var förresten ett misstag så jag tog tillbaka den så fort jag kunde (jävla telefonjävel...)

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har redan nu bestämt att frun skall använda ganska mycket pengar till mitt begravningskalas eftersom begravningar här är ganska trevliga tillställningar jämfört med den svenska varianten där alla skall se ut som om världens alla sorger vilar just på deras axlar och det skall vara dödstyst ända tills en ointresserad präst stiger fram och svamlar några ord om en människa som hon/han inte vet ett skit om...

Här är det hålligång från början till slut och även om man sörjer så har man samtidigt roligt

Jag håller med till 100 %

Men att det är roligare om `arrangören´till festen är med istället

Lev länge å må godis

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med till 100 %

Men att det är roligare om `arrangören´till festen är med istället

Lev länge å må godis

Arrangören får delta i de kremeringar han hinner med innan det är hans tur.

Jag gillar thailändarnas inställning till döden för den stämmer ganska bra överrens med min.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arrangören får delta i de kremeringar han hinner med innan det är hans tur.

Jag gillar thailändarnas inställning till döden för den stämmer ganska bra överrens med min.

 

 

Att dö sur o bitter????

Den bilden har inte jag av thaiare//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dö sur o bitter? ???

Den bilden har inte jag av thaiare//Lp

Nu blev jag faktiskt förvånad och det är inte mycket du skriver som förvånar mig.

Menar du på fullt allvar att thailändare dör sura och bittra ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja man får ha hög tolerans med de enfaldiga.

 

Läs nu det understrukna farbror.

 

 

Arrangören får delta i de kremeringar han hinner med innan det är hans tur.

Jag gillar thailändarnas inställning till döden för den stämmer ganska bra överrens med min.

 

 

 

 

 

Vi får ta det downsyndromstyle.

Din egen syn på döden stämmer överens med thai...enl dig själv

 

Jag frågar då om thaiarna vill dö sura och bittra vilket stämmer överens med min syn på dig och inte thaiare.

 

Och svaret blir??

 

Jag kan teckenspråkstolka om det inte gick fram hela vägen den här gången heller, inte bra att ha allt blod i ballen...hövvet blir trögt då :thumbsup: //Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja man får ha hög tolerans med de enfaldiga.

 

Läs nu det understrukna farbror.

 

 

 

 

 

 

 

Vi får ta det downsyndromstyle.

Din egen syn på döden stämmer överens med thai...enl dig själv

 

Jag frågar då om thaiarna vill dö sura och bittra vilket stämmer överens med min syn på dig och inte thaiare.

 

Och svaret blir??

 

Jag kan teckenspråkstolka om det inte gick fram hela vägen den här gången heller, inte bra att ha allt blod i ballen...hövvet blir trögt då :thumbsup: //Lp

Nej, ungtupp.

Du har åt helvete fel. Jag kommer inte att dö sur och bitter.

Det skulle faktiskt vara inihelvete roligt att träffa dig öga mot öga och disktera döden, göteborgshumor och en del annat, men jag antar att ditt rastställe i Thailand ligger alldeles för långt från min bostad

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, ungtupp.

Du har åt helvete fel. Jag kommer inte att dö sur och bitter.

Det skulle faktiskt vara inihelvete roligt att träffa dig öga mot öga och disktera döden, göteborgshumor och en del annat, men jag antar att ditt rastställe i Thailand ligger alldeles för långt från min bostad

 

Hoppla, jag var ju på din lista över icke önskade att ta en öl med :giggle: ,

Khon Kaen eller 5 mil utanför, kommer dit i början på juli och har 40års partaj den 5:e. 

 

Du är välkommen och kanske kan du bjuda på den där "kursen" i födelsedagspresent, det hade varit fint :spiteful:

 

Nä nu får vi jobbare vidare på det här imorgon,vi ungtuppar behöver vår skönhetssömn//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja man får ha hög tolerans med de enfaldiga.

 

Läs nu det understrukna farbror.

 

 

 

 

 

 

 

Vi får ta det downsyndromstyle.

Din egen syn på döden stämmer överens med thai...enl dig själv

 

Jag frågar då om thaiarna vill dö sura och bittra vilket stämmer överens med min syn på dig och inte thaiare.

 

Och svaret blir??

 

Jag kan teckenspråkstolka om det inte gick fram hela vägen den här gången heller, inte bra att ha allt blod i ballen...hövvet blir trögt då :thumbsup: //Lp

Tack Hamnoi för detta asgarv, så jag somnar som en glad och lycklig tjej med ett stort smile på läpparna  :rofl:

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppla, jag var ju på din lista över icke önskade att ta en öl med :giggle: ,

Khon Kaen eller 5 mil utanför, kommer dit i början på juli och har 40års partaj den 5:e. 

 

Du är välkommen och kanske kan du bjuda på den där "kursen" i födelsedagspresent, det hade varit fint :spiteful:

 

Nä nu får vi jobbare vidare på det här imorgon,vi ungtuppar behöver vår skönhetssömn//Lp

Det är synd om ungdomar som inte pallar en frostnatt, men jag antar att ni blev bortklemade under 70-tale...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och gubbar, vad har era inlägg med tråden att göra :blink:

Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...