Jump to content
IGNORERAD

Årets deklaration - Vad blev "Inkomster av kapital" ?


Songkran

Recommended Posts

Tänkte eftersom det finns intresse för vad folk fick Tillbaka på skatten? eller hur mycket man tjänar så kan vi väl ha en tråd om vad blev "Inkomster av kapital" ?

Har inte fått min deklaration ännu, men vad fick ni in på "Inkomster av kapital" ?

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    8

  • hamnoi

    6

  • Kollba

    5

  • faranggirl

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15309kr//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte fått min deklaration ännu, men vad fick ni in på "Inkomster av kapital" ?

Av vilken anledning är du intresserad av det?

Normalt måste detta justeras för extraordinära intäkter och kostnader för att överhuvudtaget vara jämförbara!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Deklarationsexperten Lindemans (Hasse Alfredsson) förslag till deklarationsblankett:

 

1. Hur mycket pengar tjänade ni förra året?

2. Hur mycket har ni kvar?

3. Skicka in det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Av vilken anledning är du intresserad av det?

 

Finns ju trådar om vad folk får tillbaka på skatten eller hur mycket man tjänar, är ämnet känsligt för dig på något sätt  ?

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

1.534.305.- sek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vore en bra siffra

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=14]Finns ju trådar om vad folk får tillbaka på skatten eller hur mycket man tjänar, är ämnet känsligt för dig på något sätt ?[/size]
Hur mycket man får tillbaka på skatten har ju inget som helst att göra med vad man tjänar! Kanske det krävs IQ större än skostorleken att förstå det! Det är inte det minsta känsligt för mig men det verkar ju vara känsligt för dig.

Jag får tillbaka 715 400 och tjänar ca 496 800! Vad är min beskattningsbara inkomst och vad föranleder den höga återbetalningen av skatt? Låt höra vad dina ekonomiska kunskaper gör för analys!

Vad folk tjänar är ju totalt irrelevant då det är beskattningsbara inkomsten som ligger till grund för beskattningen och inget annat.

Har även ett mål i länsrätten där jag yrkar på återbetalning av 115 400 i betalda sociala avgifter i samband med ett inkråmsköp. Enl. KPMG som driver ärendet verkar det gå vägen!

Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket man får tillbaka på skatten har ju inget som helst att göra med vad man tjänar! Kanske det krävs IQ större än skostorleken att förstå det! Det är inte det minsta känsligt för mig men det verkar ju vara känsligt för dig.

Jag får tillbaka 715 400 och tjänar ca 496 800! Vad är min beskattningsbara inkomst och vad föranleder den höga återbetalningen av skatt? Låt höra vad dina ekonomiska kunskaper gör för analys!

Vad folk tjänar är ju totalt irrelevant då det är beskattningsbara inkomsten som ligger till grund för beskattningen och inget annat.

 

Tänkvärt... http://www.veryfunny.se/kurser/humor.html

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får tillbaka 715 400 och tjänar ca 496 800! Vad är min beskattningsbara inkomst och vad föranleder den höga återbetalningen av skatt? Låt höra vad dina ekonomiska kunskaper gör för analys!
Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Lite off topic kanske men min begravningsavgift är 413 kronor, så det blir nog inget större kalas när jag lägger näsan i vädret! :crazy:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

. eller hur mycket man tjänar så kan vi väl..

Svenska är ett svårt språk!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har även ett mål i länsrätten där jag yrkar på återbetalning av 115 400 i betalda sociala avgifter i samband med ett inkråmsköp. Enl. KPMG som driver ärendet verkar det gå vägen!

 

 

Bra för dej   :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har även ett mål i länsrätten där jag yrkar på återbetalning av 115 400 i betalda sociala avgifter i samband med ett inkråmsköp. Enl. KPMG som driver ärendet verkar det gå vägen!

Fantastiskt vad du gillar att fläka ut din ekonomi som ingen har frågat om, börjar gå troll i dig   :bs_help: 

Jag upprepar frågan för dig för du verkar inte ha "alla hästar i stallet" !

Vad blev "Inkomster av kapital" ?

Kan man gå minus där ?

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska är ett svårt språk!

 

Ajabaja, sånt kan man hamna i skamvrån för...ingen gillar en besserwisser.

 

Till frågan:  Så hur mycket får du i inkomst av kapital?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som ni tycker är jobbigt att berätta vad "Kapital inkomsten" blev ?

Dom flesta har inte massor av pengar på Banken eller handlar aktier framgångsrikt. Slutsumman blir väl oftast några hundra/tusen kronor kan jag tänka mig, inget konstigt med det ?

 

Många har hus/bostadsrätter som ökar massor av värde istället.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Loggade in men hittade inga nya uppgifter, är väl bara att vänta på hur många hundra kronor jag fick   :(

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

>Ingen aning.

Kollade som snabbt att det blev några tusingar plus, då skriver man på snabbt.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska är ett svårt språk!

 

inte fan är det mitt språk.

 

Här är det Skånska som gäller.

 

Leve dialekterna!

Det är det som berikar Sverige.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man inte lära sig folkvett när man är ung kan det straffa sig med den hårda skolan inte fan har man med vad andra tjänar och kommer aldrig att ha det heller

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Svenska är ett svårt språk!

Mja, det finns folk som har svårt för det mesta men ge inte upp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Blir väl ungefär 10K tillbaka. Skönt att det är på det hållet iaf. Tjänade inte mer än ca 130 förra året, men då var jag ju borta ett tag med...

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir väl ungefär 10K tillbaka. Skönt att det är på det hållet iaf. Tjänade inte mer än ca 130 förra året, men då var jag ju borta ett tag med...

Tror du skrev i fel tråd :D

Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du skrev i fel tråd :D

Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

Gjorde jag? Är det en panchistråd eller? ;)

:queen:   Arbete faschinerar mig. Jag kan stå i timmar och se på när andra arbetar  :queen:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off topic kanske men min begravningsavgift är 413 kronor, så det blir nog inget större kalas när jag lägger näsan i vädret! :crazy:

Jag har redan nu bestämt att frun skall använda ganska mycket pengar till mitt begravningskalas eftersom begravningar här är ganska trevliga tillställningar jämfört med den svenska varianten där alla skall se ut som om världens alla sorger vilar just på deras axlar och det skall vara dödstyst ända tills en ointresserad präst stiger fram och svamlar några ord om en människa som hon/han inte vet ett skit om...

Här är det hålligång från början till slut och även om man sörjer så har man samtidigt roligt

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...