Jump to content
IGNORERAD

Gratis golfbag med Thai


fimmer

Recommended Posts

Det är väl inget konstigare än att man får ta med sig barnvagn eller till och med barn gratis eller till rabatterat pris. Att man ger möjlighet till människor som utövar olika sporter att ta med sig utrusting gratis eller till ett någorlunda överkommligt pris är väl en ren självbevarelsedrift från flygbolagets sida om man vil knyta till sig dessa kunder. Sedan har ju tydligen golf ofta en väldigt negativ laddning för de som inte har intresset av någon anledning. 2000kr t.o.r tycker jag är i det mesta laget därför väljer jag nu annat flygbolag.

Ta med sig en barnvagn är ju for nytta vilket jag inte tycker att golf är. hur skulle det se ut om jag och flera med mig som spelar bowling  skulle släpa med oss 3-4 bowlingklot på flyget gratis.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GreenValley

    9

  • Mankan

    8

  • Krafta

    6

  • Tallviking

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vilka andra sporter får man ta med sig egna skrymmande redskap gratis eller särbehandlas positivt ?

 

Min kollega skulle till Berlin på en spelmansstämma och fick köpa en extra flygbiljett för sin fiol. Hon och en kompis hade en dubbellåda för sina fioler så dom fick dela på extrabiljetten i alla fall

Jag hadde för mig att man fick ta med sig skidutrusting, surfbrädor, cyklar, dyutrustning osv men jag kan ha missufattat det eftersom jag när jag läst olika flygbolags regler riktat in mig på Golfutrustning eftersom det var det som var av intresse för mig. 

 

Vad det gäller fiolhistorien så tycker jag de borde fått ta med sig sina fioler gratis.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hadde för mig att man fick ta med sig skidutrusting, surfbrädor, cyklar, dyutrustning osv men jag kan ha missufattat det eftersom jag när jag läst olika flygbolags regler riktat in mig på Golfutrustning eftersom det var det som var av intresse för mig. 

 

Vad det gäller fiolhistorien så tycker jag de borde fått ta med sig sina fioler gratis.

 

Ja. Det tyckte dom också men det vart tvärnobben på det !

 

Eftersom fiolerna är värda ganska avsevärda pengar ville dom inte skicka dom so incheckat bagage av ett flertal skäl och fiollådan var 20 cm längre än maxmåttet på handbagage

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta med sig en barnvagn är ju for nytta vilket jag inte tycker att golf är. hur skulle det se ut om jag och flera med mig som spelar bowling  skulle släpa med oss 3-4 bowlingklot på flyget gratis.

För en barnfamilj är naturligtvis barnvagn till större nytta än vad en golfbag är. Men för min del ser jag ingen nytta med att ta med mig någon barnvagn. Vad ska jag med den till? Det är inte lätt att få iväg golfbollarna med en barnvagn. Angående bowlingkolten så har jag personligen inget problem med att samma regler gäller för det som för Golfbag. Gissar dock att det inte är lika vanligt att man flyger till Thailand med avsigt att spela bowling som gör för att spela golf. Jag kan till exempel köpa att man favoriserar skidutrusting dit det är vanligt att man flyger för att åka skidor. Sedan har jag inge problem att betala säg 1000kr t.o.r för att ta med mig golfutrustingen men blir det dyrare än så väljer jag om möjligt annat flygbolag.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

När jag åkte med thai och golfbag. Så betalade jag ingenting. Gäller bara att hålla vikten. vet inte hur det är nu. Lätt bag lite klubbor. Så är det OK

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag åkte med thai och golfbag. Så betalade jag ingenting. Gäller bara att hålla vikten. vet inte hur det är nu. Lätt bag lite klubbor. Så är det OK

Ja håller man sig inom vikten så behöver man inte betala något extra.  Det har jag själv gjort många gånger då jag fått haft 40 kg bagage med silverkort och premiumbiljett. Men får man bara ta 20kg och har en golfbag som väger 17 kg är det inte så lätt att få med sig kläder och övrigt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Men för min del ser jag ingen nytta med att ta med mig någon barnvagn. 

Hahahaha du behöver bara slira lite på kopplingen i garaget så kan det ändras snabbare än vad du tror!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Mankan jag hade 30kg . Med bag 29,4. Kärrningen krävde pengar för övervikt tills jag sa att titta. jag har silverkort. Då blev hos tyst

Link to comment
Dela på andra sajter

Att thai körde någon marknadskampanj med gratis golfbag är väl inte så konstigt men det störde väl kanske vissa personer så pass att dom fick dra tillbaka erbjudandet - vad vet jag?

 

Men att gå från att ta 70 dollar per väg för ett år sedan för att därefter erbjuda

- gratis golfbag i några månader för att därefter bestämma sig för att

- ta betalt igen och då väljer man att höja kostnaden till 150 dollar per väg.

 

Hur fan tänker/eller vilken strategi har man då?

 

Själv så tycker jag att 70 dollar/väg är ganska rimligt med tanke på den ökande bränsleförbrukningen mm för en max 15kg tung golfbag eller för något annan "normalt" extrabagage dvs ca 33kr/kg (baserat på information angående bränsleförbrukning från något flygprogram på discovery channel hehe, givetvis finns det ju andra kostnader förutom just bränslet men dom finns ju där oavsett och det handlar väl mer om att attrahera fler målgrupper för att fylla planen än att tjäna extrema pengar på allt extrabagage).

 

150 dollar/väg dvs ca:2100kr tur&retur för en golfbag är ju inte speciellt intressant - tror att thai kommer att förlora en stor del av den här målgruppen nu.

 

Extravikt kostar 55 dollar/kg dvs ca: 385kr/kg - lite väl tilltaget kanske?

 

Om dom i framtiden (viket inte är helt otroligt med tanke på hur oförutsägbara dom har varit hitintills )  väljer att ta betalt enligt deras normala överviktstaxa så skulle en 15kg golfbag kosta 5775kr dvs lika bra att köpa nya klubbor varje gång man reser till Thailand alternativt skita i att göra en golfresa och stanna hemma eller åka någon annanstans eller med ett annat flygbolag ifall dom har bättre villkor.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Har inte SAS slutat flyga till BKK själva och låter Star Allians partnerna sköta det,där ibland Thai,kan ha fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Har inte SAS slutat flyga till BKK själva och låter Star Allians partnerna sköta det,där ibland Thai,kan ha fel.

 

Köpenhamn - Bangkok flyger väl fortfarande ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Köpenhamn - Bangkok flyger väl fortfarande ?

 

Tror jag inte att dom gör längre

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Både ARN-BKK & CPH-BKK trafikeras av Thai

 

Gäller det även under vintern ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Då gäller kanske inte gratis golfbag till Thailand,när Thai opererar för SAS.Kanske bäst att kolla vad som gäller då. 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Då gäller kanske inte gratis golfbag till Thailand,när Thai opererar för SAS.Kanske bäst att kolla vad som gäller då. 

Det vanliga är att det då är samarbetspartnerns (i detta fall Thais) bagageregler som gäller men det kan som sagt vara värt att kolla upp.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...