Jump to content
IGNORERAD

Gratis golfbag med Thai


fimmer

Recommended Posts

Hejsan!

Thai förbättrar sin service. Eller ska vi säga att man krånglar till det nu måste man fylla i ett formulär

Och skicka in 5 dagar före om man förutom bagen har mycket packning.

Mv

Tobbe

Den 20 mars 2013 får man gratis ta med sig upp till 15 kg golfbag gratis när man reser med Thai Airways från Sverige.

Detta gäller om man börjar resan från Stockholm, Köpenhamn eller Oslo och åker med fluyg designerade prefixet TG. För att få möjligheten till detta gäller även att ni meddelar Thai Airways detta minst 5 arbetsdagar före avresa samt att biljetterna utfärdas i Sverige och inte i något annat land.

Du måste även fylla i formuläret för gratis golfbag som finns på Thai Airways hemsida.

Gå till formuläret >

Om ingen ansökan görs under förutsättningarna som skrivits ovan kommer ni att bli debiterade som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GreenValley

    9

  • Mankan

    8

  • Krafta

    6

  • Tallviking

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Super!

 

Ps. Var hittade du denna info?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då måste man ju osökt ställa sig frågan.måste man ha golfklubbor i bagen, eller kan man fylla den med ostkrokar, knäckebröd och andra godsaker?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Det står inget om max vikt men vanligt hos flygbolag brukar vara max 15 kg, (14 klubbor, 1 dussin bollar och 1 par golfskor).

Har dock aldrig hört talas om att de kontrollerar innehållet, bara vikten.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Då blir det å inhandla en golfbag på blocket å fylla den med svetspinnar å verktyg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju naturligtvis bara själva din bag som är gratis. Innehållet packas upp för vägning och debitering med 6 USD/kg vid incheckning. 5 falukorvarsringar, 3 pkt Zoegas, 5 tuber Kalles, 1 putter osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

55 USD per kilo är priset.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Det här kan vara värt att tänka på också:

 

Ovan beviljad övervikt är gratis, Thai Airways International PCL tar inte något ansvar vid skada eller förlust av golfbag.

Vår rekommendation är att resenären ordnar särskild reseförsäkring som täcker eventuella kostnader för golfbagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Nu fattar jag ingenting (som vanligt)

 

Är det gratis eller inte

Golfbagen är gratis men innehållet får man betala för ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fattar jag ingenting (som vanligt)

 

Är det gratis eller inte

Golfbagen är gratis men innehållet får man betala för ??

 

Gratis om man anmäler 5 dagar före, annars 55$ per kilo, dock max 6 kg.

 

post-3210-0-98527000-1364028717.png

 

post-3210-0-50958400-1364028699.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Väldigt få saker i livet är gratis och här kan man fråga sig varför jag som inte spelar golf ska sponsra de som gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Väldigt få saker i livet är gratis och här kan man fråga sig varför jag som inte spelar golf ska sponsra de som gör det.

 

Hur menar du nu???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Ingen lastare med självaktning kommer att lyfta ombord den där! :crazy:

 

Knasen kommer själv ta hand om den,,,,VIP så att säga

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Hur menar du nu???

Lastutrymmet borde väl vara en ganska bra intäkt för flygbolagen. Om man tar bort den intäkten för att transportera golfbagar gratis så tror jag inte att de vill göra lägre vinst utan lägger det på biljettpriset. Efter som de då inte skiljer på pris med eller utan golfbag om jag har fattat det rätt så sponsrar ju den som inte utnyttjar detta de som gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

... eller så lockar det kunder som annars väljer ett annat flygbolag.

KLM t ex har redan ett liknande system, därför åkte jag med dem senaste resan.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Lastutrymmet borde väl vara en ganska bra intäkt för flygbolagen. Om man tar bort den intäkten för att transportera golfbagar gratis så tror jag inte att de vill göra lägre vinst utan lägger det på biljettpriset. Efter som de då inte skiljer på pris med eller utan golfbag om jag har fattat det rätt så sponsrar ju den som inte utnyttjar detta de som gör det.

 

Eller så räknar ThaiAir med en rejäl merförsäljning pga detta, de kan tex marknadsföra sig som det golfvänliga flygbolaget osv, vilket får till följd att priserna kan sänkas på grund av högre kabin utnyttjande.

 

Bara ett annat sätt att se på saken

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid fått betala min golfbag när jag flygit med Thai från Arlanda, är jag ensam om det??

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Jag har alltid fått betala min golfbag när jag flygit med Thai från Arlanda, är jag ensam om det??

Nej ,men du kan slippa om du har den i din frivikt 20.30.40,50 kg beroende på klass och status

som jag har silverstatus 10 kg extra och med en pe biljett kan jag ha 40 kg och då ryms det en golfbag lätt i frivikten

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Eller så räknar ThaiAir med en rejäl merförsäljning pga detta, de kan tex marknadsföra sig som det golfvänliga flygbolaget osv, vilket får till följd att priserna kan sänkas på grund av högre kabin utnyttjande.

 

Bara ett annat sätt att se på saken

 

  / Joe

Ja det är ju ganska enkel matematik. Om man tar bort en pallplats flygfrakt så är det ganska många extra biljetter som de måste sälja för att det ska ihop sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK Jag åker med PE denna gång med tog det säkra före det osäkra och anmälde gratis golfbag 

lite " overkill " då :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyder det som att man får en golfbag av Thaiairways om man fyller i formuläret, någon som vill köpa en bag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...