Jump to content
IGNORERAD

Annétthe gripen i Thailand


Tallviking

Recommended Posts

Hahaha, så kan det gå. Det blev nog en av dom dyraste Pattis semestrarna vi skådat. Först finkan ett par år och sen leva som vanlig pankis. Å Thailand är hon väl bannad i nu. :lol:

Varför skulle hon vara bannad i Thailand för ??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    14

  • andrejsdenruskige

    11

  • ole

    9

  • Sam sip sam

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varför skulle hon vara bannad i Thailand för ??

Eftersom hon inte hade giltigt pass lär hon inte ha haft nåt ok uppehållstillstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom hon inte hade giltigt pass lär hon inte ha haft nåt ok uppehållstillstånd.

 

Gripen i Thailand av thailändsk polis och utlämnad till Sverige lär inte underlätta hennes nästa inresa heller !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker väl att skaffa ett nytt rosa pass, det löser allt har jag läst nånstans...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom hon inte hade giltigt pass lär hon inte ha haft nåt ok uppehållstillstånd.

 

Hon hade men Sverige drog in det ,därav var hon olagligt i Thailand

Vet flera stycken som vistats olagligt i Thailand och blivit deporterade pga indraget pass  ,men varit välkomna tillbaka ,med nytt pass i sin ordning ,så länge dom inte gjort ngt olagligt i Thailand så är det inga problem tydligen

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Hon hade men Sverige drog in det ,därav var hon olagligt i Thailand

Vet flera stycken som vistats olagligt i Thailand och blivit deporterade pga indraget pass  ,men varit välkomna tillbaka ,med nytt pass i sin ordning ,så länge dom inte gjort ngt olagligt i Thailand så är det inga problem tydligen

 

Hon deporterades väl p-g-a att hon var internationellt efterlyst för grova brott och svenska polisen visste om var hon var

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon deporterades väl p-g-a att hon var internationellt efterlyst för grova brott och svenska polisen visste om var hon var

Ja dom visste var hon var ,men pga inget utlämningsavtal med Thailand så drog dom in passet och därmed kunde hon  deporteras

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

nä hon deporterades för att dom drog in hennes pass

 

Svenska poliser brukar väl inte hämta de som deporteras enbart för ogiltigt pass ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dom visste var hon var ,men pga inget utlämningsavtal med Thailand så drog dom in passet och därmed kunde hon  deporteras

 

 

Jag postade lite för tidigt läs om mitt översta citat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag postade lite för tidigt läs om mitt översta citat

 

Thailand har inga problem att lämna ut misstänkta brottslingar även utan utlämningsavtal. Det gör dom ofta

 

Svenska poliser åkte ner och var på plats redan innan beslutet om att utlämna henne och dom tog henne redan på plats i häktningsfängelset efter beslutet att utlämna henne

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har inga problem att lämna ut misstänkta brottslingar även utan utlämningsavtal. Det gör dom ofta

 

Svenska poliser åkte ner och var på plats redan innan beslutet om att utlämna henne och dom tog henne redan på plats i häktningsfängelset efter beslutet att utlämna henne

ja men dom drog in passet först ,så gick prossesen  mkt fortare ,annars tar det en jäkla tid

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har inga problem att lämna ut misstänkta brottslingar även utan utlämningsavtal. Det gör dom ofta

 

Svenska poliser åkte ner och var på plats redan innan beslutet om att utlämna henne och dom tog henne redan på plats i häktningsfängelset efter beslutet att utlämna henne

Klart polisen var på plats dom hade ju redan bestämt att passet skulle dras in och därmed få henne utlämnad och hon var häktad pga att hon inte hade ngt pass och vistades då olagligt i Thailand ,vet flera st som Sverige tagit hem på det viset

Link to comment
Dela på andra sajter

ja men dom drog in passet först ,så gick prossesen  mkt fortare ,annars tar det en jäkla tid

 

Det tar normalt två veckor att få igenom ett utlämningsärende efter att det är beslutat i svensk tingsrätt

 

Går via UD och svenska ambassaden till Department of Immigrations i Thailand och vidare till Department of Justice och polisen

 

Sitter personen inte redan då i fängelse åker dom in fortare än kvickt om beslut tas och sedan tar det normal max 48h så utlämnas dom

 

Thailand är verkligen snabba att bli av med sådana dom inte vill ha i landet och som andra länder vill ha hem

 

Svårigheterna uppstår bara när ett land vill ha en person utlämnad som INTE är medborgare i samma land. Typexempel på detta är Victor Bout som var rysk vapenhandlare med utlämnades till USA. Då tar det ganska lång tid och politik etc etc måste vägas in i beslutsprocessen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tar normalt två veckor att få igenom ett utlämningsärende efter att det är beslutat i svensk tingsrätt

Går via UD och svenska ambassaden till Department of Immigrations i Thailand och vidare till Department of Justice och polisen

Sitter personen inte redan då i fängelse åker dom in fortare än kvickt om beslut tas och sedan tar det normal max 48h så utlämnas dom

Thailand är verkligen snabba att bli av med sådana dom inte vill ha i landet och som andra länder vill ha hem

Svårigheterna uppstår bara när ett land vill ha en person utlämnad som INTE är medborgare i samma land. Typexempel på detta är Victor Bout som var rysk vapenhandlare med utlämnades till USA. Då tar det ganska lång tid och politik etc etc måste vägas in i beslutsprocessen

Betvivlar jag inte ,men nu bhar ju Sverige kommit på den geniala

lösningen med indraget pass

Link to comment
Dela på andra sajter

Betvivlar jag inte ,men nu bhar ju Sverige kommit på den geniala

lösningen med indraget pass

Det är bara ett "smörjmedel" som en del i utlämningsärendet för att se till att dom inte flyr eller går under jorden innan utlämningsbeslutet är klart

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vafan..

sparka ut idi*ten och sätt in nytt folk som har lite go.

Min röst har ni redan i år, men inte om såna där ska betalas:-(

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vafan..

sparka ut idi*ten och sätt in nytt folk som har lite go.

Min röst har ni redan i år, men inte om såna där ska betalas:-(

Förklara för mig kopplingen mellan Anette, som tråden handlar om, och svergedemokraterna!

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Svaret var angånde Britt Enquist som inlägget före mitt handlade om.

Dessa idi*ter behöver vi inte i samhället,

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förklara för mig kopplingen mellan Anette, som tråden handlar om, och svergedemokraterna!

born41

 

Båda är två puckon i samma fullmäktige

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vad man tycker om SD så måste man ge dom beröm fr sitt försök att införa nolltolerans mot vissa yttringar.

För oss som bara vet det som stått i tidningar så verkar dock utfallet vara sådant att dom i den inre cirkeln är förlåtna för allt.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har inga problem att lämna ut misstänkta brottslingar även utan utlämningsavtal. Det gör dom ofta

 

Svenska poliser åkte ner och var på plats redan innan beslutet om att utlämna henne och dom tog henne redan på plats i häktningsfängelset efter beslutet att utlämna henne

Vilket häktningsfängelse tog de henne på? Så vitt jag vet så lämnades hon över från thaipolis till svensk polis på flygplatsen i och med hemresa. Eller har jag missat nått?

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...