Jump to content
IGNORERAD

Annétthe gripen i Thailand


Tallviking

Recommended Posts

Den tidigare landstingspolitikern och sjukgymnasten Annétthe Zettergren, 58, har gripits i Thailand.

Hon misstänks ha plundrat landstinget i Värmland på upp emot fyra och en halv miljoner kronor – och för att ha stulit 965 000 kronor från sin tidigare sambo Jan-Olof Sandersson.

– Det stämmer. Vi har fått en bekräftelse på det från interpol, säger Anders Forsman, kriminalinspektör vid Värmlandspolisen.

 

http://www.expressen.se/nyheter/annetthe-gripen-i-Thailand-1/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    14

  • andrejsdenruskige

    11

  • ole

    9

  • Sam sip sam

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bra, hoppas dom får tag på fler smitare: ) Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

ja så kan det gå...märkligt ändå att hon höll sig undan så pass länge..var ju länge sen hon sågs i Thailand första gången...antar att byråkratins och diplomatins välsmorda hjul måsta mala först...tror att det kommer att bli svårare och svårare för folk med orent mjöl i påsen att hålla sig undan i Thailand.önskar dock att fler politiker skulle åka fast...för det är fanimig rent kriminellt att vara politiker idag.stifta lagar åt andra som man själv inte följer...synd bara att vederbörande inte får får straffet i Thailand.det skulle vara straff att få sitta med sitt fläskiga politikerarsel i ett thailändskt fängelse.nåja..nog om detta...lev väl och drick chang du solbrända farang...;)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Borde väl gå att hålla sig anonym länge i Thailand så länge man inte behöver byta eller visa passet. Antar att hon var efterlyst av interpool? Beror väl på hur mycket cash man har? Om man lyckas skaffa ett långtidskontrakt på lägenhet utan att visa passet t.ex.i oturistiska delarna av BKK så tror jag man skulle kunna vistas där hur länge som helst utan att åka dit? Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja kan man ikke andet kan man da glæde sig over andres ulykke.

 

Hvad glæde har mennesker i at andre bliver udsat for noget umenneskelig,

som det er at sidde i et thai fængsel som farang.?

 

:party1:  :boulay:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja kan man ikke andet kan man da glæde sig over andres ulykke.

 

Hvad glæde har mennesker i at andre bliver udsat for noget umenneskelig,

som det er at sidde i et thai fængsel som farang.?

 

:party1:  :boulay:

 

Finns inga som är gladare åt att hänga upp andra människor högt som vissa medlemmar på forumet.

 

Det visas ingen nåd.

 

Tror en del forumister möjligen är påverkade av det thailändska rättsystemet men det skulle ju i så fall inte vara så märkligt.

 

Själv misstänker jag att Annethe troligen är en väldigt ledsen och misslyckad person som nog skulle behöva vård istället för ett inhumant fängelse.

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Finns inga som är gladare åt att hänga upp andra människor högt som vissa medlemmar på forumet.

 

Det visas ingen nåd.

 

Tror en del forumister möjligen är påverkade av det thailändska rättsystemet men det skulle ju i så fall inte vara så märkligt.

 

Själv misstänker jag att Annethe troligen är en väldigt ledsen och misslyckad person som nog skulle behöva vård istället för ett inhumant fängelse.

 

KAJ

 

Vård??  Är du konstig på riktigt eller??

 

Ja gud vad lessen hon har varit med flera miljoner på fickan

 

Hon drog sitt strå till stacken så är det bara

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Hej. Borde väl gå att hålla sig anonym länge i Thailand så länge man inte behöver byta eller visa passet. Antar att hon var efterlyst av interpool? Beror väl på hur mycket cash man har? Om man lyckas skaffa ett långtidskontrakt på lägenhet utan att visa passet t.ex.i oturistiska delarna av BKK så tror jag man skulle kunna vistas där hur länge som helst utan att åka dit? Med vänlig hälsning

Hon har inget pass ,det är indraget

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inga som är gladare åt att hänga upp andra människor högt som vissa medlemmar på forumet.

 

Det visas ingen nåd.

 

Tror en del forumister möjligen är påverkade av det thailändska rättsystemet men det skulle ju i så fall inte vara så märkligt.

 

Själv misstänker jag att Annethe troligen är en väldigt ledsen och misslyckad person som nog skulle behöva vård istället för ett inhumant fängelse.

 

KAJ

Ja just ja.Vi är ju i Sverige.Då är det ju synd om brottslingar.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja skulle alla resonera som udon-kaj så skulle vi snart vara nedlusade med bedragare även om jag

kan förstå att hon är lessen nu när hon torskat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja skulle alla resonera som udon-kaj så skulle vi snart vara nedlusade med bedragare även om jag

kan förstå att hon är lessen nu när hon torskat.

 

 

Jamen det är ju så tankegångarna går i Sverige och bedragare finns det gott om i bidragssystemen mm

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bli hur som helst mest intressant att ser hur mycket pengar hon verkligen har "i fickan" (inte mycket misstänker jag) och var resten har tagit vägen. Eller kanske har det redan förekommit? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Det bli hur som helst mest intressant att ser hur mycket pengar hon verkligen har "i fickan" (inte mycket misstänker jag) och var resten har tagit vägen. Eller kanske har det redan förekommit? 

Vet inte hur mycket Hon haft i fickan men Hon har ju fakturerat sjukgymnastik tjänster från landstinget,

tjänster som Hon inte gjort plus stulit nästan en mille från sin sambo så det mesta av de 5,5 miljoner måste

ha hamnat i hennes blombok Konstigt att man inte köper immunitet för de pengar eller drar till ett land där

man kan leva lugnt, land som inte har överlämnings avtal med Sverige. Men bra att hon åkte dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Borde väl gå att hålla sig anonym länge i Thailand så länge man inte behöver byta eller visa passet.

 

Vet inte vad du menar med länge, men var tredje månad så måste man visa upp passet hos Immigration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

De va visst nån 43 årig svenne som hon fick sällskap med till aphuset samt en enkel till svedala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad du menar med länge, men var tredje månad så måste man visa upp passet hos Immigration

 

Är man på rymmen  med ogiltigt pass så ärnog inte det aktuellt. Då "måste" man inget annat än att hålla

 

sej undan allt vad myndigheter heter

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man på rymmen  med ogiltigt pass så ärnog inte det aktuellt. Då "måste" man inget annat än att hålla

 

sej undan allt vad myndigheter heter

 

Precis och som Lemoni var inne på med såna pengar går det att hålla sig under lättare och längre i andra länder och leve livet dessutom. Intelligens går inte hand i hand med tjuveri i det här fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Känner igen bilden på ex-sambon , tror att han har krängt hus i Thailand till svenskar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas hon får "svettas" någon månad i det thailändska immigrationshäktet

 

Hon lär ju få sitta där tills utlämningsavtalet är klart och de kan skicka hem henne.

 

Hon får väl sitta i kvinnor och barn´avdelningen

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Hennes släkting grep Thaipolisen igår
Var? Mb Vh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Hennes släkting grep Thaipolisen igår

Hur kan en släkting till henne gripa thaipoliser :crazy:  :crazy:

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Enligt nyheten i Expressen, båda greps i Pattaya, han tyckte att det var väl lika bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...