Jump to content
IGNORERAD

Hur får jag in bilder från Samsung till MacBook


Wanchai

Recommended Posts

Jag tänkte att jag skulle testa airdroid. Jag tog fram min Galax (SII). Startade den. Den säger "Endaste SOS-samtal". Kan man inte köra telefonen utan telefon  :nono:
Utan simkort så kan du inte ringa! Men om du har wifi så kan du koppla upp dig och surfa. Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Gustav

    17

  • Wanchai

    7

  • Keithan

    6

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai
Jag tänkte att jag skulle testa airdroid.

Jag tog fram min Galax (SII).

Startade den.

Den säger "Endaste SOS-samtal".

Kan man inte köra telefonen utan telefon  :nono:

Lägg tillbaks telefonen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

WiFi-symbolen blinkar så glatt.

Du ska ju kunna köra via wifi om inte simkortet är aktivt..

Men jag kommer inte bort från öppningspåståendet att bara SOS tillåts.

 

Aha, så jag ska rycka ur simkortet. Jag provar i morgon.

 

Upps. Så Samsung Galaxy S II är bara skit och ska läggas tillbaka  :not_i:

Trodde jag inte skulle komma ifrån dig :D

 

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Upps. Så Samsung Galaxy S II är bara skit och ska läggas tillbaka :not_i: Trodde jag inte skulle komma ifrån dig :D

 

När man inte vet en sån trivial sak som att man kan använda wifi till en telefon utan simkort. Ja, då tycker jag man ska lägga tillbaks den och återgå till sin stenålderstelefon.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man inte vet en sån trivial sak som att man kan använda wifi till en telefon utan simkort. Ja, då tycker jag man ska lägga tillbaks den och återgå till sin stenålderstelefon.

Wifi? Näää! Var hittar man den funktionen? :read:

 

 

:giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

När man inte vet en sån trivial sak som att man kan använda wifi till en telefon utan simkort. Ja, då tycker jag man ska lägga tillbaks den och återgå till sin stenålderstelefon. Wifi? Näää! Var hittar man den funktionen? :read:     :giggle:
Är det inte nya iPhone. Nu har dom uppfunnit knapparna. Stor nyhet :ph34r: Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

När man inte vet en sån trivial sak som att man kan använda wifi till en telefon utan simkort. Ja, då tycker jag man ska lägga tillbaks den och återgå till sin stenålderstelefon.

Frågan var inte att man om man ska använda wifi eller ej.

Frågan var hur jag kommer åt apparna. :52:  

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Epilog.

Först. Tack wUThai för dina svar till mig.  :ironi:  :ironi:  :ironi:

Dessvärre var dom inte till stor hjälp.

Dessutom kom ett av dina klassiska "håna-Apple-användare"-inlägg på slutet.

(Att karn bara orkar ! Att i inlägg efter inlägg håna Apple-användare. Nåja. Det är hans problem.)

Jag tänkte. Tänk om skiten bara har hängt sig. Tänkte jag. Men Nej. Telefonen som är "ljusår i framkant" på utvecklingen. kan väl inte bara hänga sig.  :nono:

Ääää. Vafan. Jar provar att reseta skräpet. Jag tog reda på hur man gör. Inte via MPR eftersom alla Galaxy-kunniga verkar ha påsklov. Återställ heter det.

Jag återställde. Och, sepåfan, skiten fungerar igen.  :14: Tellefonen "Ljusår-i-framkant" hade hänt sig :ahh:  Hänt sig, som en gammal Windows-burk  :rotfl:

Bra då kan jag testa det jag skulle. Airdroid.

Jag följde anvisningarna i Knasens länk. Tack Knasen :wai:

Tankade ner AirDroid till Galaxen. Startade appen och fick upp en adress och password.

Knappade in detta på Macen och fick upp en bild med innehållet i telefonen.

Letade reda på bilden och tyckte Download.

Vips var bilden i Hämtade-filer-mappen.  :14:

Inte lika smidigt som att stoppa in en USB-kabel från en kamera och allt åker in i iPhoto av sig självt.

Men för att komma från en "Ljusår-i-framkant"-telefon så OK.

 

 

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Epilog.

Först. Tack wUThai för dina svar till mig.  :ironi:  :ironi:  :ironi:

Dessvärre var dom inte till stor hjälp.

Dessutom kom ett av dina klassiska "håna-Apple-användare"-inlägg på slutet.

(Att karn bara orkar ! Att i inlägg efter inlägg håna Apple-användare. Nåja. Det är hans problem.)

Jag tänkte. Tänk om skiten bara har hängt sig. Tänkte jag. Men Nej. Telefonen som är "ljusår i framkant" på utvecklingen. kan väl inte bara hänga sig.  :nono:

Ääää. Vafan. Jar provar att reseta skräpet. Jag tog reda på hur man gör. Inte via MPR eftersom alla Galaxy-kunniga verkar ha påsklov. Återställ heter det.

Jag återställde. Och, sepåfan, skiten fungerar igen.  :14: Tellefonen "Ljusår-i-framkant" hade hänt sig :ahh:  Hänt sig, som en gammal Windows-burk  :rotfl:

Bra då kan jag testa det jag skulle. Airdroid.

Jag följde anvisningarna i Knasens länk. Tack Knasen :wai:

Tankade ner AirDroid till Galaxen. Startade appen och fick upp en adress och password.

Knappade in detta på Macen och fick upp en bild med innehållet i telefonen.

Letade reda på bilden och tyckte Download.

Vips var bilden i Hämtade-filer-mappen.  :14:

Inte lika smidigt som att stoppa in en USB-kabel från en kamera och allt åker in i iPhoto av sig självt.

Men för att komma från en "Ljusår-i-framkant"-telefon så OK.

Så ofta som iphone verkar hänga sig så vore det ju otroligt om det inte någon gång skulle hända med en Samsung :) Sen är väl problemet med att koppla ihop Samsung med apple mer ett applerelaterat problem än Samsung. Inga som helst problem att stoppa in Samsungen via usb-kabel i en Windowsburk och bara "drag and drop" bilderna :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ofta som iphone verkar hänga sig så vore det ju otroligt om det inte någon gång skulle hända med en Samsung :) Sen är väl problemet med att koppla ihop Samsung med apple mer ett applerelaterat problem än Samsung. Inga som helst problem att stoppa in Samsungen via usb-kabel i en Windowsburk och bara "drag and drop" bilderna :)

Mja.

Jag vet inte var du får dina uppgifter ifrån.

Mina iPhonar har så vitt jag minns bar hängt sig ett par gånger och då alltid i samband med ett tredjepartsprogram.

Varför trasslar inte alla kameror då ?

När jag kollade på 99.se sa dom att det är Samsung som inte vill snacka med Appleprylar. Men det är klart. Dom är väl lite färgade. En vacker dag kanske vi får se vem som hade rätt.

Jag skyller på Samsung så länge :)

Ändrades av Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har kollat och testat lite men har dock varken mac eller S2 att pröva med.. Med en S3:a borde det funka att med: Inställningar - Utvecklaralternativ (var tvungen att aktivera det högst upp till höger) - bocka i USB-felsökning. Därefter anslut telefonen med USB - Dra ner rullgardinen i telefonen och tryck på "Ansluten som mediaenhet, tryck för alternativ - Bocka i Kamera (PTP) istället för Mediaenhet (MTP)

Med PTP borde det funka som att ansluta vilken kamera som helst, MTP har apple tydligen valt att inte stödja..

Det dyker upp lite varningar i telefonen när man inne i Utvecklaralternativ och bökar, hur skadligt det är återstår väl att se :crazy:

EDIT: Nu har jag visst krånglat till det lite :rotfl: Fungerar att byta till PTP utan att rota runt i Utvecklaralternativ.

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Efter jag hade laddat ner Kies så fick jag upp en ikon att den var ansluten men lyckades aldrig få in några bilder. Har inte testat igen men ska göra ett försök senare med de råd jag fått i denna tråd.

 

Glöm svamlet i mitt förra inlägg funkar tydligen inte.. När du öppnat Kies ska du klicka på verktyg och installera drivrutiner så borde det funka sen. Iaf enligt den här tråden jag hittade http://forums.androidcentral.com/verizon-galaxy-s-iii/209887-mac-os-x-10-8-mountain-lion-does-not-recognize-samsung-galaxy-siii.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ofta som iphone verkar hänga sig så vore det ju otroligt om det inte någon gång skulle hända med en Samsung :) Sen är väl problemet med att koppla ihop Samsung med apple mer ett applerelaterat problem än Samsung. Inga som helst problem att stoppa in Samsungen via usb-kabel i en Windowsburk och bara "drag and drop" bilderna :)

 

Vadå så ofta iPhone verkar hänga sig? Det har hänt mig en enda gång under uppgradering av iOS, och då troligen beroende på störningar på min Wi-Fi.

 

Sen struntprat om att problemet ligger hos Apple... om Samsung vore intresserade av att deras mobiler ska fungera med Apples datorer hade dom väl fixat det? Fast det finns kanske inget intresse, eller rent av ingen kompetens...

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Så ofta som iphone verkar hänga sig så vore det ju otroligt om det inte någon gång skulle hända med en Samsung :) Sen är väl problemet med att koppla ihop Samsung med apple mer ett applerelaterat problem än Samsung. Inga som helst problem att stoppa in Samsungen via usb-kabel i en Windowsburk och bara "drag and drop" bilderna :)   Vadå så ofta iPhone verkar hänga sig? Det har hänt mig en enda gång under uppgradering av iOS, och då troligen beroende på störningar på min Wi-Fi.   Sen struntprat om att problemet ligger hos Apple... om Samsung vore intresserade av att deras mobiler ska fungera med Apples datorer hade dom väl fixat det? Fast det finns kanske inget intresse, eller rent av ingen kompetens...   Herr Chang har talat.
Sa han som la skulden på Telia. :) Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Synd att jag inte testade med min galaxy tab.

Men det kanske inte är samma sak som SII.

 

Kanske att jag testar nästa gång jag är hemma...

 

Det låter som ett fel som inte borde existera. De flesta saker som man kopplar in i Mac'en eller ligger på samma nätverk brukar funka utan en massa om och men. Och på den punkten är Mac faktiskt mycket smidigare än Windows.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vadå så ofta iPhone verkar hänga sig? Det har hänt mig en enda gång under uppgradering av iOS, och då troligen beroende på störningar på min Wi-Fi.

 

Sen struntprat om att problemet ligger hos Apple... om Samsung vore intresserade av att deras mobiler ska fungera med Apples datorer hade dom väl fixat det? Fast det finns kanske inget intresse, eller rent av ingen kompetens...

 

Herr Chang har talat.

Min iphone hängde sig ett par gånger och man har ju läst en del den senaste tiden om iphones som hänger sig.. Att problemet ligger hos apple är den uppfattningen man får när man läser om problemet utan skygglappar, funkade tydligen innan dom uppdaterade till mountain lion..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har en 3GS, 1 4:a.

Frun har en 5:a och dottern en 4:a.

 

Ingen av dessa telefoner har hängt sig, förutom 3:an som frun jailbreakade i Thailand.

Annars frid och fröjd.

 

Tycker bara att det verkar konstigt att det inte går att koppla in telefonen i Mac'en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Sa han som la skulden på Telia. :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Törs man gissa att wifi avbrottet var på ett telianätverk? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja.

Jag vet inte var du får dina uppgifter ifrån.

Mina iPhonar har så vitt jag minns bar hängt sig ett par gånger och då alltid i samband med ett tredjepartsprogram.

Varför trasslar inte alla kameror då ?

När jag kollade på 99.se sa dom att det är Samsung som inte vill snacka med Appleprylar. Men det är klart. Dom är väl lite färgade. En vacker dag kanske vi får se vem som hade rätt.

Jag skyller på Samsung så länge :)

Jag gör en clirre :thumbsup:

Citerar mig själv.

Dessutom är jag en liten jävul.

Jag grävde fram min gamla HTC Desire och tog ett kort.

Stoppade i USB-kabeln och vips var bilden inne i iPhoto.

post-5641-0-95409600-1364893164.jpg

Men det är kanske inte Android. Jag vet inte.

Men en annan telefon som kan prata med Apple.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu Samsung exponerar filsystemet på sina mobiler förstår jag inte varför de inte helt enkelt beter som ett USB-minne då de kopplas till en Mac.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar jag upprepa mig själv! Varför trassla med sladdar och annat trams när man kan få det helt automatiskt.  Så Igen, installera dropbox på datorn och på telefonen då har du automatisk överföring. Gratis och funkar på dom flesta plattformar.

Okej nu ska jag inte tjata mera om dropbox. Nu ska jag börja tjata om Eye-Fi i stället BYW KIES finns för trådlös anslutning också

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...