Jump to content
IGNORERAD

Hur får jag in bilder från Samsung till MacBook


Wanchai

Recommended Posts

Jag hur gör man?

 

Jag har laddat ner Kies från Samsung till datorn men det funkar inte att ladda ner fotona från mobilen till datorn.

 

Är det en omöjlig kombination MacBook/Samsung mobil.

 

Har för en gångs skull lite bilder jag vill ladda upp på MPR men klarar inte av det pga det nämnda problemet.

 

Någon som kan ge råd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Gustav

    17

  • Wanchai

    7

  • Keithan

    6

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag hur gör man?

 

Jag har laddat ner Kies från Samsung till datorn men det funkar inte att ladda ner fotona från mobilen till datorn.

 

Är det en omöjlig kombination MacBook/Samsung mobil.

 

Har för en gångs skull lite bilder jag vill ladda upp på MPR men klarar inte av det pga det nämnda problemet.

 

Någon som kan ge råd.

 

Du kan kanske stoppa ett SD-kort i mobilen, kopiera bilderna dit och sedan flytta SD-kortet till MacBook?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hur gör man?

 

Jag har laddat ner Kies från Samsung till datorn men det funkar inte att ladda ner fotona från mobilen till datorn.

 

Är det en omöjlig kombination MacBook/Samsung mobil.

 

Har för en gångs skull lite bilder jag vill ladda upp på MPR men klarar inte av det pga det nämnda problemet.

 

Någon som kan ge råd.

 

Du kan ju installera photobucket appen som är gratis från googleplay i mobilen.

Sedan ladda upp bilderna till Photbucket med den appen och du slipper omvägen via datorn.

Länka sedan bildera till MPR genom att i PB trycka på direct link på din bild, trycka på den gröna ikonen

för image här där du skriver ditt inlägg och klistra in din direct länk där.

 

Om du sedan ändå vill ha bilderna sparade på datorn också så kan du spara ner dom från PB.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era råd.

 

Det kom hem en yngre förmåga som hjälpte mig. Han laddade bilderna till en PC och sparade på ett USB-minne och därefter in i MacBooken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det ska va en PC för att lösa dom flesta problem :thumbsup:

 

 

Jag undrar också om Apple är så förbannade på Samsung att de blockerar allt de kan, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det inte är för många bilder går det väl att använda Bluetooth.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Jag hur gör man?

 

Jag har laddat ner Kies från Samsung till datorn men det funkar inte att ladda ner fotona från mobilen till datorn.

 

Är det en omöjlig kombination MacBook/Samsung mobil.

 

Har för en gångs skull lite bilder jag vill ladda upp på MPR men klarar inte av det pga det nämnda problemet.

 

Någon som kan ge råd.

 

Om kies vill inte ansluta din Samsung kör en felsökning då installeras om drivrutin. Ta bort usb anslutning.

Samtidig starta om din Samsung enhet. Felet är vanlig och ligger i telefonens mjukvara som har med kommunikation med dator att göra.

Anslut telefonen igen så dator borde se telefonen igen. Kolla i utforskaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett enkelt sätt att flytta bilder från telefon till dator är dropbox. När jag tar bilder med min telefon så flyttas dom automatiskt till dropbox.

www.dropbox.com. dropbox är en molntjänst som har klienter för dom flesta plattformar.

Sedan har jag i min laptop Picasa ( http://picasa.google.com ) som är en bildhanterare.

Fixar till fotografierna lite granna. exporterar dom till en tillfällig mapp på skrivbordet

800*600 med en vattenstämpel och märkt med Gustav's photo i högra nedre hörnet.

Programmen är gratis och finns till MAC också.

Lycka till

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Apple tillåter Google drive i macen så bör det vara det smidigaste i detta fall.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja google driver funkar säkert också. Har inte kört den så mycket. Men  jag vet att dropboxen funkar. Båda är gratis så.

  1. Installera dropbox på datorn
  2. Installera dropbox på telefonen
  3. Konfigurera dropbox på telefonen så den synkroniserar bilderna

Öppna dropbox på datorn där ligger alla bilderna i mappen CameraUploads.

Det blir inte mycket enklare än så

 

Om man ska krångla till det så kan man väl göra så här?

http://cloud.idg.se/2.16150/1.485614/lagg-bilderna-automatiskt-pa-dropbox

Går säkert att göra det på massor av sätt och med flera olika tjänster.

Men dropbox funkar toppen för mig, lägga in flygbiljetter dokument som jag vill ha med över allt osv...

Vill någon ha hjälp med att sätta upp Dropbox så är det bara säga till

 

//Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Går ju skicka bilderna till sitt E-mail konto tex. hotmail,s Skydrive. finns även app för androidtelefon om man vill använda det. Sedan kopiera ned till datorn, då har man även en säkerhetskopia hos skydrive om man vill ha det..

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Ja google driver funkar säkert också. Har inte kört den så mycket. Men  jag vet att dropboxen funkar. Båda är gratis så.
  1. Installera dropbox på datorn
  2. Installera dropbox på telefonen
  3. Konfigurera dropbox på telefonen så den synkroniserar bilderna

Öppna dropbox på datorn där ligger alla bilderna i mappen CameraUploads.

Det blir inte mycket enklare än så

 

Om man ska krångla till det så kan man väl göra så här?

http://cloud.idg.se/2.16150/1.485614/lagg-bilderna-automatiskt-pa-dropbox

Går säkert att göra det på massor av sätt och med flera olika tjänster.

Men dropbox funkar toppen för mig, lägga in flygbiljetter dokument som jag vill ha med över allt osv...

Vill någon ha hjälp med att sätta upp Dropbox så är det bara säga till

 

//Gustav

Jag gör på exakt samma sätt. Men jag använder Sugarsync.   www.sugarsync.com

 

Där får man 5 Gb gratis istället för 2. 

 

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör på exakt samma sätt. Men jag använder Sugarsync.   www.sugarsync.com

 

Där får man 5 Gb gratis istället för 2. 

 

hf

 

Skydrive ger 7 Gb gratis

 

För 250 kr/år för du 100 gb till

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Skydrive ger 7 Gb gratis

 

För 250 kr/år för du 100 gb till

Jag har drygt 51GB gratis, jag har bjudit in vänner och jag har använt tjänster som ger mer uttrymme gratis.

Kanske är det därför jag gillar Dropbox så mycket??

 

//G

post-7723-0-35627200-1364381909_thumb.jp

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har drygt 51GB gratis, jag har bjudit in vänner och jag har använt tjänster som ger mer uttrymme gratis.

Kanske är det därför jag gillar Dropbox så mycket??

 

//G

 

Du menar att dom har en smart strategi för att lura dig vara säljare åt dom ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säjer ingenting jag delar erfarenhet. Om jag säljer något så är det min kunskap och min erfarenhet. Men det är upp till var och en att själv välja Jag har Google drive skydrive och en privat ftp server. Dropbox var det billigaste och enklaste enligt min åsikt att lösa problemet. Jag tjänar ingenting på att svara på forumtråden Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid köp av vissa Samsung modeller får man väl med 50Gb i dropbox också. Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu bara vill ha funktion att flytta bilder från mobil till dator utan krångel och utan kosnad tycker jag min lösning  är bra. 

Men det är alltid roligt att se andra lösningar och testa dom också. Så skriv gärna hur du/ni har gjort för att lösa samma problem som trådskaparen ville ha löst.
Jag har köpt ett  Eye-Fi kort som jag ska testa i systemkameran för att flytta bilder automatiskt. Någon som testad?

Trevlig påsk och akta er för påskkärringar (dom bits) :ahh: 

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Om Apple tillåter Google drive i macen så bör det vara det smidigaste i detta fall.

Det är problem med Samsung KIES i Windows miljö också. Tyvärr. 

Problemet ligger hos Samsungs programmerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Menar ni att det inte går att bara stoppa i telefonen via usb-kabel och föra över filer? apple slår ju fan rekord i användarfientlighet :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Menar ni att det inte går att bara stoppa i telefonen via usb-kabel och föra över filer? apple slår ju fan rekord i användarfientlighet :whoco5:

 

 

Är väldigt sällan jag upplever något speciellt inkompatibelt med Mac.

 

Om jag har lust och ork så kanske jag testar med en Galaxy Tab om jag hittar den.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Menar ni att det inte går att bara stoppa i telefonen via usb-kabel och föra över filer? apple slår ju fan rekord i användarfientlighet :whoco5:

Och apple som ska vara enkelt! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och apple som ska vara enkelt! :mdr:

 

 

Börjar bli frustrerad på min MacBok.

 

Jag laddade ner en e-legitimation från Nordea men inte fan fungerar det heller. Snart går jag och köper en PC.

 

Suck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...