Jump to content
IGNORERAD

Hur får jag in bilder från Samsung till MacBook


Wanchai

Recommended Posts

Tack och Hej
Börjar bli frustrerad på min MacBok.

 

Jag laddade ner en e-legitimation från Nordea men inte fan fungerar det heller. Snart går jag och köper en PC.

 

Suck.

Problemet beror nog inte på dator utan den som sitter framför den  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Gustav

    17

  • Wanchai

    7

  • Keithan

    6

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen
Börjar bli frustrerad på min MacBok.

 

Jag laddade ner en e-legitimation från Nordea men inte fan fungerar det heller. Snart går jag och köper en PC.

 

Suck.

 

Ja det verkar som att apples gloria har hamnat på sned. Mycket problem att läsa om nu av det som ju är sååååååååååå problemfritt :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar bli frustrerad på min MacBok.

 

Jag laddade ner en e-legitimation från Nordea men inte fan fungerar det heller. Snart går jag och köper en PC.

 

Suck.

Vad är det som går snett då? Spelar ingen roll om du har MAC PC LInux skiter det sig så gör det. Och tröttnar du på din MAc Book så kan du installera windows och köra det operativ som du vill .Du har en bra Laptop så behåll den du.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som går snett då? Spelar ingen roll om du har MAC PC LInux skiter det sig så gör det. Och tröttnar du på din MAc Book så kan du installera windows och köra det operativ som du vill .Du har en bra Laptop så behåll den du.

//G

 

 

Jag är inte så kunnig när det gäller datorer och Macen är bra många gånger. Har fullt sjå med att ladda ner bankid och drivrutiner för e-legitimation. Därefter att aktivera mitt bankkort från Nordea blev för mycket.

 

Så min okunskap tillsammans med Macbook och Nordea blev en riktig soppa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte så kunnig när det gäller datorer och Macen är bra många gånger. Har fullt sjå med att ladda ner bankid och drivrutiner för e-legitimation. Därefter att aktivera mitt bankkort från Nordea blev för mycket.

 

Så min okunskap tillsammans med Macbook och Nordea blev en riktig soppa.

Men har du fått till  det nu då? Annars föreslår jag att du ringer Nordea och tjatar på deras support. Finns mycket på nätet också hur man ska göra. Du kan slänga upp frågan här också! Ingen super gubbe på MAC men några goda råd kan du få och säker finns det flera här som kan hjälpa till.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Men har du fått till  det nu då? Annars föreslår jag att du ringer Nordea och tjatar på deras support. Finns mycket på nätet också hur man ska göra. Du kan slänga upp frågan här också! Ingen super gubbe på MAC men några goda råd kan du få och säker finns det flera här som kan hjälpa till.

//G

Det är ju ett solklart fall av att apple suger och ska skylla på andra utomstående för deras undermåliga stasioperativ. Det är ju som att den gemene nordkoreanen skulle börja klaga på att Nordkorea suger. Hallå? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju ett solklart fall av att apple suger och ska skylla på andra utomstående för deras undermåliga stasioperativ. Det är ju som att den gemene nordkoreanen skulle börja klaga på att Nordkorea suger. 

 

Förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg. Tror att det här problemet lika gärna kunde vara på en windows baserad dator eller en Linux.  Sluta nu att vara så jävla religösa när det gäller operativ system. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg. Tror att det här problemet lika gärna kunde vara på en windows baserad dator eller en Linux.  Sluta nu att vara så jävla religösa när det gäller operativ system. 

Religiös? Du menar att inte apple är en sektlikande rörelse? Att Windows har sina problem, visst har dom det. Men att sekten skulle ha problem? Hahahahaha! Nej, du! Inte ens när telefonerna smäller i handen som en handgranat p.g.a. sunkiga batterier som strålar mer än Tjernobyl, så är det inte sektens fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg. Tror att det här problemet lika gärna kunde vara på en windows baserad dator eller en Linux.  Sluta nu att vara så jävla religösa när det gäller operativ system. 

Det är svårt att låta bli för att inte säga omöjligt med tanke på hur tongångarna gått här på forumet om hur dåligt Windows är och hur förträffligt och felfritt apple är bland de frälsta..

Hade det varit det omvända så hade kommentarerna inte låtit vänta på sig.. -Köp en mac så slipper du alla problem osv. :blah: har man ju hört till leda.. Nä verkar som att smekmånaden är över för apple nu när inte bara de närmast sörjande som vägrar att erkänna problem använder sig av deras grejer.

Svinhugg går igen :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Religiös? Du menar att inte apple är en sektlikande rörelse? Att Windows har sina problem, visst har dom det. Men att sekten skulle ha problem? Hahahahaha! Nej, du! Inte ens när telefonerna smäller i handen som en handgranat p.g.a. sunkiga batterier som strålar mer än Tjernobyl, så är det inte sektens fel.

Jag är inte med i den sekten!! Jag tycker man ska välja den produkt man själv tycker och känns bra. Prutten har problem och det problemet skulle lika gärna kunna vara en dator med ett annat operativsystem. Därför tycker jag det är fel att gnälla på MAC en i denna forum tråd.  

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om ett jävla tjat om hur bra mac och ipone är.  Jag är android, windows kär!:-) men jag försöker inte påstå att dom är frälsningen för värdensproblem. Men men va fan har det med Pruttens problem? Skål nu ska jag ha möte med Jack D //G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag håller med om ett jävla tjat om hur bra mac och ipone är.  Jag är android, windows kär!:-) men jag försöker inte påstå att dom är frälsningen för värdensproblem. Men men va fan har det med Pruttens problem? Skål nu ska jag ha möte med Jack D //G

Har aldrig haft mac så jag vet inte varför det inte funkar att bara stoppa i telefonen med usb-kabeln och föra över bilderna. Stoppar jag i min gamla iphone i en Windows dator så installeras ju drivrutinerna direkt och därefter kan jag föra över bilder.

Är det lika svårt att stoppa i en vanlig kamera och överföra bilder på en mac eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Men men va fan har det med Pruttens problem?

 

Att han har problem med en undermålig produkt från apple? :mdr:

 

Skål på dig, Gustav!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får ni sluta trigga mig!! :not_i:  (fan jag tål inte äpplen får ont i magen av dom)

Skål för Droidar och fönster!!

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft mac så jag vet inte varför det inte funkar att bara stoppa i telefonen med usb-kabeln och föra över bilderna. Stoppar jag i min gamla iphone i en Windows dator så installeras ju drivrutinerna direkt och därefter kan jag föra över bilder.

Är det lika svårt att stoppa i en vanlig kamera och överföra bilder på en mac eller?

Var ska du stoppa in kameran?? 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Var ska du stoppa in kameran?? 

Jag utgår ifrån att det finns usb-portat även på mac, så självklart där..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag utgår ifrån att det finns usb-portat även på mac, så självklart där..

Phu började tänka på JackAs gänget och en leksaksbil. Jag vet inte, fan jag är windows gubbe Men troligt vis! Det är nog samma sak. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft mac så jag vet inte varför det inte funkar att bara stoppa i telefonen med usb-kabeln och föra över bilderna. Stoppar jag i min gamla iphone i en Windows dator så installeras ju drivrutinerna direkt och därefter kan jag föra över bilder.

Är det lika svårt att stoppa i en vanlig kamera och överföra bilder på en mac eller?

 

 

Inga problem med kameran.

 

När det gäller den dosa som jag tidigare fått från Nordea så verkar det inte funka med den. De ska skicka ut en ny som ska användas på Mac-datorer.

 

Då har jag förhoppningsvis en fungerande e-legitimation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Inga problem med kameran.

 

När det gäller den dosa som jag tidigare fått från Nordea så verkar det inte funka med den. De ska skicka ut en ny som ska användas på Mac-datorer.

 

Då har jag förhoppningsvis en fungerande e-legitimation.

Men händer det ingenting när du ansluter Samsungen till datorn med usb-kabeln?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men händer det ingenting när du ansluter Samsungen till datorn med usb-kabeln?

 

 

Efter jag hade laddat ner Kies så fick jag upp en ikon att den var ansluten men lyckades aldrig få in några bilder. Har inte testat igen men ska göra ett försök senare med de råd jag fått i denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter jag hade laddat ner Kies så fick jag upp en ikon att den var ansluten men lyckades aldrig få in några bilder. Har inte testat igen men ska göra ett försök senare med de råd jag fått i denna tråd.

Kolla in den här länken. http://www.samsung.com/se/support/usefulsoftware/KIESTUTORIAL/JSP kanske kan hjälpa dig Tycker ibland att KIES är seg och man startar och inget händer.Så du kanske bara ska vänta lite :-)

//Gustav

PS Om du fotar med din mobil kan jag bara rekomedera lösningen som jag tidigare har delgett dig. Den fungerar klockrent och du behöver inte göra någonting efter du har installerat.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte att jag skulle testa airdroid.

Jag tog fram min Galax (SII).

Startade den.

Den säger "Endaste SOS-samtal".

Kan man inte köra telefonen utan telefon  :nono:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu blev det nåt fel när jag skulle ändra.

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Jag tänkte att jag skulle testa airdroid.

Jag tog fram min Galax (SII).

Startade den.

Den säger "Endaste SOS-samtal".

Kan man inte köra telefonen utan telefon  :nono:

 

Du ska ju kunna köra via wifi om inte simkortet är aktivt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...