Jump to content
IGNORERAD

Vad får er att flytta till Thailand?


Snucke

Recommended Posts

Visst är det så, men då du använder "Så du menar att alla arbetande svenskar gick omkring och var bittra i decennier innan moderatpacket kom till makten ?, gör det dig till i min mening en som vill trigga igång en debatt, med en fråga som inte inte har med inlägget att göra.

 

Leif

Vad jag kan läsa ut av våra inlägg så har frågan mycket väl med ditt inlägg att göra.

Du säger: "Skulle kännas bittert för den som har jobb att få mindre i kvar efter skatt, än de som inte jobbar."

Och jag svarar med ovanstående.

Eller menar du mitt ordval för att benämna ett av de politiska partier jag inte sympatiserar med ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 211
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Snucke

    26

  • Kollba

    14

  • kawasaki

    13

  • Alarik

    12

Mest aktiva i denna tråd

För inte allt för länge sedan var det inte ovanligt att man hörde folk säga "varför skall jag utbilda mig och jobba när jag kan få lika mycket betalt om bara ligga hemma och inte anstränga mig"

 

Sånt hör man inte nu för tiden.

Där kan jag hålla med dig.

Systemet missbrukades tyvärr av ett relativt stort antal.

Samma med sjukskrivnng o sjukpenning - tex. under OS.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gjorde du inte.

Jag skrev inte heller att du skrev det.

 

Men då kan du kanske skriva under på jobbskatteavdrag även till dem som jobbat och slitit i hela sitt liv innan de blev pensionärer.

Borde väl bli retroaktivt också eller hur?

Nä de kan jag inte. Jobbskatteavdrag är för de som jobbar det hörs ju på namnet.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä de kan jag inte. Jobbskatteavdrag är för de som jobbar det hörs ju på namnet.

 

Då skall man alltså jobba svart då man blivit pensionär?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skall man alltså jobba svart då man blivit pensionär?

Nä vaför då?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä vaför då?

 

Om inte en pensionär får jobbskatteavdrag så kan väl det tyckas så

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte en pensionär får jobbskatteavdrag så kan väl det tyckas så

Om man som pensionär arbetar får man väl jobbskatteavdrag  för de pengar man tjänar på arbete dock inte på pensionen. Många väljer annars att sluta med arbete när de blir pensionärer.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till ämnet. Jag flyttade hit för 4 1/2 årsedan. Anledningen var att jag älskade Thailand pga alla semesterresor. Ganska snart förstod jag att det var stor skillnad på att leva här och semestra här. Men efter min tid här känner jag mer och mer att Thailand passar mig bättre en Sverige. Mitt liv här är enklare, trevligare och mer hälsosamt än i Sverige. Det är nästan pinsamt att jag inte saknar mitt hemland mer. Min familj och kompisar hälsar på ganska ofta och det betyder mycket men som Sverige blivit nej tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till ämnet. Jag flyttade hit för 4 1/2 årsedan. Anledningen var att jag älskade Thailand pga alla semesterresor. Ganska snart förstod jag att det var stor skillnad på att leva här och semestra här. Men efter min tid här känner jag mer och mer att Thailand passar mig bättre en Sverige. Mitt liv här är enklare, trevligare och mer hälsosamt än i Sverige. Det är nästan pinsamt att jag inte saknar mitt hemland mer. Min familj och kompisar hälsar på ganska ofta och det betyder mycket men som Sverige blivit nej tack.

Jag känner mig helt säker på att det enda jag kommer sakna med Sverige den dagen jag har ekonomisk möjlighet/försörjning att flytta till Thailand är mina barn/släkt i Sverige och mina Harleys..finns faktiskt inget annat jag kan komma på som jag skulle sakna som jag inte kan skaffa där.sen finns där såklart en vardag i Thailand också...men kan väl inte vara mer deprimerande än ekorrhjulet här!

 

Mvh

Dr A

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till ämnet. Jag flyttade hit för 4 1/2 årsedan. Anledningen var att jag älskade Thailand pga alla semesterresor. Ganska snart förstod jag att det var stor skillnad på att leva här och semestra här. Men efter min tid här känner jag mer och mer att Thailand passar mig bättre en Sverige. Mitt liv här är enklare, trevligare och mer hälsosamt än i Sverige. Det är nästan pinsamt att jag inte saknar mitt hemland mer. Min familj och kompisar hälsar på ganska ofta och det betyder mycket men som Sverige blivit nej tack.

jätte kul att läsa så många gilla bo i Thailand ..jag är på gång men blir nog lite 3 mån i stöt i början...Fru Bengtsson har ju fått fast arb i Sverige så blir kanske någon tid själv ,,i mitt fall lutar det mot HuaHin,inte för detta är bästa Thaiparadis men ligger bra till för utflykter ,Phuket va min dröm men det raserade Ryssarna och Maffian där,Ja ja vi får se hur det blir men grymt kul och nyttigt att läsa om era erfarenheter. 

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

jätte kul att läsa så många gilla bo i Thailand ..jag är på gång men blir nog lite 3 mån i stöt i början...Fru Bengtsson har ju fått fast arb i Sverige så blir kanske någon tid själv ,,i mitt fall lutar det mot HuaHin,inte för detta är bästa Thaiparadis men ligger bra till för utflykter ,Phuket va min dröm men det raserade Ryssarna och Maffian där,Ja ja vi får se hur det blir men grymt kul och nyttigt att läsa om era erfarenheter. 

Om du har dessa planer tycker jag du skall välja Rayongprovinsen för här finns allt man kan behöva för en dräglig och härlig ålderdom. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har dessa planer tycker jag du skall välja Rayongprovinsen för här finns allt man kan behöva för en dräglig och härlig ålderdom. 

Satan va jag saknar dina bilder från Trucken i Svedala!!!!!!

Lev Gött Vännen!!!!

 

Mvh Svamp & kantarell.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Det är dyrt här i Bangkok med barnens skolor och allt. Ge mig 180.000 THB per månad och ett jobb jag trivs med så ska jag fundera på saken. Under det så är det nog billigare att stanna hemma i Sverige. Med vänlig hälsning

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Od

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Det är dyrt här i Bangkok med barnens skolor och allt. Ge mig 180.000 THB per månad och ett jobb jag trivs med så ska jag fundera på saken. Under det så är det nog billigare att stanna hemma i Sverige. Med vänlig hälsning

Kan Du tänka Dig att jobba på Nana???

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Hej. Det är dyrt här i Bangkok med barnens skolor och allt. Ge mig 180.000 THB per månad och ett jobb jag trivs med så ska jag fundera på saken. Under det så är det nog billigare att stanna hemma i Sverige. Med vänlig hälsning Kan Du tänka Dig att jobba på Nana???
Japp! Då kan jag sträcka mig till 160 00 och täcka resten själv ... Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

F. Yz""""""@.äkN.gnr nb

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har dessa planer tycker jag du skall välja Rayongprovinsen för här finns allt man kan behöva för en dräglig och härlig ålderdom.

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey men finns det lite bar liv i Rayong då? Verkar lite väl lugnt.åker till Huahin nästa mån och ska provbo i ett hus med pool.får testa.men osäker än så länge.

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey men finns det lite bar liv i Rayong då? Verkar lite väl lugnt.åker till Huahin nästa mån och ska provbo i ett hus med pool.får testa.men osäker än så länge.

Du gör rätt.

Hua hin är toppen och har allt man behöver :thumbsup:

Vart ligger huset du har hyrt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gör rätt.

Hua hin är toppen och har allt man behöver :thumbsup:

Vart ligger huset du har hyrt?

soi 94 nära stora shopping C

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

soi 94 nära stora shopping C

Bra val, bor själv i dom trakterna :)

Vill man ha lite "mysigt" barliv utan att behöva åka ner down town så tar du kanalvägen bort till 88:an och följer sen vägen bort mot järnvägstationen, en bit innan stationen finns en liten trevlig gata ner till höger :thumbsup:

Annars har du lite barer och bra restauranger på 94:an.

Vägen från 88:an mot järnvägstationen är full av ok och billiga restauranger.

Ska du ta moppe till Market Village så ca 30m efter järnvägsövergången på 94:an tar du till vänster och följer vägen, du kan parkera moppen precis nere vid Petchkasem så har du 1 min promenad till market, gott å slippa köra ut på Petchkasem, speciellt när du ska hem.

Stranden är helt ok rätt ner från 94:an sätt men annars åker du till Takiab Beach ett par km söderut.

Hur länge stannar du?

 

PS!

Ta dig ner till Hilton och knalla ner i gränden som ligger rakt över, där kan man bränna ett par tim :crazy:

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Jätte tack för tipset..stannar en mån denna gång.ska bli spännande med nya äventyr o trakter

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra val, bor själv i dom trakterna :)

Vill man ha lite "mysigt" barliv utan att behöva åka ner down town så tar du kanalvägen bort till 88:an och följer sen vägen bort mot järnvägstationen, en bit innan stationen finns en liten trevlig gata ner till höger :thumbsup:

Annars har du lite barer och bra restauranger på 94:an.

Vägen från 88:an mot järnvägstationen är full av ok och billiga restauranger.

Ska du ta moppe till Market Village så ca 30m efter järnvägsövergången på 94:an tar du till vänster och följer vägen, du kan parkera moppen precis nere vid Petchkasem så har du 1 min promenad till market, gott å slippa köra ut på Petchkasem, speciellt när du ska hem.

Stranden är helt ok rätt ner från 94:an sätt men annars åker du till Takiab Beach ett par km söderut.

Hur länge stannar du?

PS!

Ta dig ner till Hilton och knalla ner i gränden som ligger rakt över, där kan man bränna ett par tim :crazy:

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Så blandat om Huahin men jag känner mig ganska säker med köpet.många gillar ju inte detta ställe.men tyckte om när jag va i huahin en vecka.jätte tack och bra tips

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...