Jump to content
IGNORERAD

Vad får er att flytta till Thailand?


Snucke

Recommended Posts

Antingen svammlar man som du gör eller snackar man!

Eller så svamlar man bara hela tiden utan att tycka något

eller tillföra något som du

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 211
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Snucke

    26

  • Kollba

    14

  • kawasaki

    13

  • Alarik

    12

Mest aktiva i denna tråd

Hej,

Undrar ibland vad som fått er att flytta till Thailand? själv har jag visstast mycket där men känner att det ska mycket till för att bo där! Jag menar mest ni män som bor i byarna. Hur pallar ni!? Är det verkligen den drömscenario som ni tänkte er?

 

snucke

 

Fråga dig själv först, har du möjlighet att bo i Thailand..jag menar det kräver ju ett viss upplägg eller arbetessituation..såvida du inte är pensionist eller ekonomiskt oberoende.

 

Så hur ska du kunna bo i Thailand? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så blandat om Huahin men jag känner mig ganska säker med köpet.många gillar ju inte detta ställe.men tyckte om när jag va i huahin en vecka.jätte tack och bra tips

Smaken är som baken..

Många som uttalar sig har inte varit här mer än nån hotell natt å knappt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaken är som baken..

Många som uttalar sig har inte varit här mer än nån hotell natt å knappt det.

Tjena!

Så sant. Själv har jag bara varit 1 vecka i Thailand. Sov då i en bungalow! Vet inte hur det är att sova på hotell i Thailand. Men

det ska jag pröva nästa resa! Ska kolla priser med APOLLO tror dom har bra al-inclusive.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey men finns det lite bar liv i Rayong då? Verkar lite väl lugnt.åker till Huahin nästa mån och ska provbo i ett hus med pool.får testa.men osäker än så länge.

Barliv finns på "Lyckliga gatan" i Bangchang eller "27:an" som även en del kallar den och den som söker han finner.

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

Och i Thailand så har vi inga referenspunkter som säger vilken dag det är, det enda vi vet är att det inte är jobb i morgon.

Det innebär ett redlöst tillstånd redan vid 14:00.

 

Riktigt, jag använder ingen kalender eller använder klocka.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 saker.

 

1. Jag kan göra det...till skillnad mot de flesta andra förvärvsarbetande medelålders medborgare! 

2. Är riktigt allergisk mot kyla, finns inget värre eller äckligare än snö och is!

3. Det är bra att slita sig lös från ekorrehjulet ibland, svennelunken har aldrig varit min grej!

4. Min fru råkar komma från Thailand.

 

 

Kan fortsätta med hur många anledningar som helst men nöjer mig med dessa fyra!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar inte Sverige ett dugg. Familj, jovisst men Skype och videokamera väger upp en hel del. Pratar nog mer med dem nu än när man bodde hemma.

Andra fördelar är att man kan unna sig saker som man annars inte hade råd med hemma i sverige. Slippa skotta snö och bli deppad när den korta sommaren regnar bort.

 

Underbar Thailändsk fru. I övrigt mestadels schysst thailändsk släkt (har idi*ter i min svenska del av släkten med...).

Avsaknaden av stress...att kunna rå om sin tid...även om man inte tar i så det knakar precis.

 

Nä, att flytta till Thailand var ett beslut som jag borde tagit många år tidigare, än när det blev flytt hit för tio år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag önskar att jag hade fått upp ögonen tidigare i mitt liv ang Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...